Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Találtam Seat Cordobára, előtétellenállást.
Új ára KB 5000 Ft+postaköltség. Ahogy néztem egy téglatest szerű, amiből jön ki a négy láb, a másik végén a két szélső láb kivezetve összekötve egy ellenállattal. Megpróbálom a képet leszedni, de valószínű ez kell neked. Ez klímáshoz van , de lehet, hogy jó neked is. Próbálok utána nézni van-e simához. Beszéltem a barátommal, azt mondta, hogy nincs különbség a klímás és a sima között előtét ellenállás ügyben, sőt megerősített benne, hogy amit néztem az az, amit mondtam.
Dobj valami elérhetőséget az eladóhoz, én meg továbbítom a tulajnak.
Amúgy olyan, amilyennek leírtad. (fehér kerámiadarab, egymás mellett az ellenállatok benne) Használt a már felsorolt okok miatt nem kell: mennyit megy még, 1-2 hónap, ha nincs szerencséjük?
Korábbi válaszom kissé zavarosnak tűnhetett, mert azt írtam, hogy "igen", de valójában nem pneomatikus szelepet vezérel és a típusszáma is téves. Bár a már leírt betük és számok is rajta vannak, de egy másik szám is, és máshonnan kapott infó alapján állítólag az az igazi típusszám.
Tehát az igazi: 501.3761
Szóval nincs valakinek ölette?
Szóval szerintem nekem valamilyen "logikai" kapcsolás kellene pl. 1 jelet kap és addig ne kapcsoljon ki ameddig a 2 nem kap jelet és így tovább. Nem tudtok valamilyen ilyesféle ic-ről amibe a haljeladót bekötöm, az ic kimenetére meg pár tranzisztort oszt nagyjából kész is lenne. Tom hogy említettétek hogy valószínű hogy nem fog menni, na de legalább nem unatkoznék
Nekem van egy 2105-ös ladám.
A szüleim vették zsír újonan (1983). Ott gyárilag mikrokapcsoló van. Ez részletkérdés, nekem csak azt mond meg, hogy honnan mit kell vezérelni: Pl. a mikrokapcsoló kapcsolója az elektronikát, vagy van egy mikrokapcsolóm, egy vezérlőm, egy mágnesszelepem a karburátoron. Én megmondom milyen színű vezeték megy rá. Nagy falra akaszthatós transzparenseim vannak, ott színre vannak jelölve (akkoriban az oroszok adtak, ilyen nagy plakátokat, hogy legyen kinn a műhely falán, a szerelők részére, hogy ne kelljen kikeresgetni a könyvből, meg a színeket elolvasni hozzá. Szóval mondd meg mid van, megmondom milyen színű vezeték megy rá. Ha kell azt is meg tudom mondani, hogy hova megy, csak kell, hogy milyen alkatrészek vannak, az egész plakátsorozatot (Kb 52 plakát) nem írnám le.
Köszi az ajánlatot, de nem a külső bekötéssel van probléma, azt ismerem és jó is, hanem maga az elektrónika nyekkent meg. Nekem ennek a vezérlő elektrónikának a belső kapcsolási rajza kellene. A legnagyobb baj az, hogy van benne olyan alkatrész is, amelyet előremegfontolt szándékkal fekete lakkal lefestettek. Kideríthetetlen így, hogy miféle. Amit eddig ezen a tipusszámon sikerült elérnem, az nem egyezik azzal, amelyik az én samarámban van. Csatolom azt a rajzot, amit sikerült az 501.3761 típusszámon az Internetről letölteni, de ez nem egyezik azzal, ami nekem van, függetlenül attól, hogy az áramkör száma azonos.
Látom, nem adod fel.
Amit te keresel, nem létezik. (illetve gyáriban tuti nem, maszek sikeres próbálkozásról sem nagyon hallani) Azért az csak mond valamit, hogy a központi befecskendezéses cuccoknak is van vezérlője? Akkor a hengerenkénti mitől lenne egyszerűbb? De, ha neked sikerül: Illetve bocsi, van ilyen IC! Még tranyó sem kell a kimenetére, direktben mehet rá az injektor. Úgy hívják, hogy ECU.
Ok
De azért még próbálkozok ha nem baj Egyébként van egy központisi ecum, na ennek az egy injektor vezérlését szándékozom leosztani négy felé, durván mint a rotoros gyújtáselosztó. A régi karburátoros kütyük is csak vákuumra műkszenek, na most ezt csak "direktbe" lenne lecserélve, na mindegy. Nem vitatkozni akarok csak segítséget kérni a vezérléshez. Szóval ha lehet ne a negatív dolgokat akasszátok a nyakamba, csak a kapcsolást . Legfeljebb ha nem mükszik örülhetnek egyes emberek és "meghajlok" előttük, de addig is kíméljenek! Biztos van ilyen, csak a megfelelő ember segítsége kellene. Remélem előbb utóbb rátalál erre a topika, s segít rajtam.
A hengerenkénti befecskendezés alapelve, hogy a négy mágnesszelep 1/4 részt fecskendez ütemenként és ezálltal tudja valamennyire követni a fordulatszám hirtelen válktozását.
Ezt próbáld meg átgondolni. Nekem is sok ídő volt mig elkészült és a siker öröme semmivel nem helyettesíthető ezért sok Sikert!!! Loncos
A Bosch motronic 1.5.4 ilyen hengerenkénti, de nem szekvenciális rendszer. Érdemes egy ilyennel szerelt motort tanulmányozni. Pl. Astra C20NE.
Sziasztok.
Gondoltam a kispolszkim karburátorját átépítem lambda szonda vezérlésűre. Mégpedig a következő képpen: A szonda (lehetóleg minnél egyszerűbb és olcsób) bekerülne a leömlő mögé és rá lenne kötve erre az áramkörre ---> http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100 és a ledek világítása a leírásban úgynevezett "oszlopszerűre" lenne kötve. Na ezek után kezdődne a neccesebb rész. mert az áramkör nem a ledeket, hanem mikroszelepeket vezérelne. A szelepek egy vékony fémcsőre lennének felszerelve egymás mellé (párhuzamosan). Igy a szelepek a motortér és a csö légterét választanák el-vagy nyitnák össze. A csö egyik vége bevégelve, a mási a karburátor keverő csatornájába vagy az alá bevezetve (attól függően mekkora szelepeket sikrül beszerezni). Elfelejtettem említeni. A szelepek és a motor légtere között még lennének mehanikus-állitható szelepek és szőrő. Mindegyik szelepre külön-külön. A müködési elv a következő: A szonda érzékeli a kipufogó gázból hogy milyen a benzin-levegő keveréknek aránya. Ha túldúsul a keverék akkor nyitja a szelepeket, minnél dúsabb a keverék annál többet. Így minnél több szelep van nyitva annál több farslevegőt szív a karburátor. A farslevegő miatt lecsökken a vákum a keverőcsatornában ezáltal kevesebb benzint szív a motor a karburátorból. A rendszer beállítása: Talán ez még bonyolultabb lenne mint a megépítés. Mert el kell talállni a megfelelő benzinfúvóka méretet, és a mehanikus szelepeket is be kell lőni. Szerintetek működne a dolog, és mik lehetnek a hibái? Illetve ti milyen szondát és mágnesszelepet ajánlanátok? Előre is köszi 5si
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket,mégpedig abban hogy a csatolt képen lévő távirányítom van a riasztóhoz,de nem tudom,milyen (netem nincs semmi google sem segitett angol és magyar nyelven se) tipusú,semmi doksim nincsen hozzá. Bekötési rajz érdekelne a legjobban mert a motortérnén nincs benne a kapcsoló (gondolom tönkrement) de ott egy vezeték saruval,de nem merem rádugni,csomagtérnél szintén.Elött inkább kimérném. Előre is köszönöm szépen a segitséget!
Sziasztok!
Olvastam a topikban,hogy többen rajzokat keresnek. Ilyen rajzokat a gyár TIS néven adja ki legtöbbször CD-DVD formában. pl.: OPEL TIS,BMW WDS,BMW TIS,BMW EBA néven keressétek a Google-ban. Üdv, MChris
Mérjél rá a vezetékre multiméterrel, mutat-e valamilyen feszültséget.
Lehet, hogy nincs is kapcsolat semmivel, csak egy darab maradék vezeték. Ha látod a vezérlőbe bemenni légyszi fényképezd le és küld el a mílcímemre. Az is jó lenne, ha a vezérlőn lenne valami írásféle, az is szokott segíteni. A legrosszabb esetben, elképzelhető, hogy bele kell nézned a dobozba.
Rendben rámérek,de a vezeték az benne van egy utolagos kábelkorbácsban (vásznas sigetelő szallaggal megtekerve) igy hova megy csak tippem van.
Nincsen semmi felirat legalábbis látható helyen,max lebontom a konzoljáról hátha alá "dugták" el. Van kicsi klucs mind szinte mindegyikhez. Ha nincs semmi akkor küldök egy képet Neked. Köszönöm szépen!
Üdv urak!
Egy fényszóró magasságállitó motorral kapcsolatos kérdésem lenne. A probléma ugy kezdödött, hogy nem akart müködni a jobb oldali fényszóró házban levö magasságállitó motor. Elöször be lett kontaktozva a csatija, aztán egy darabig müködött rendesen. A napokban vettem észre, hogy megint nem müködik. Leszedtem a jobb oldalit és a bal oldalit is, és jobbhián megméregettem az ellenállásokat és diódákat, hogy a kettö között van-e különbség. Az ellenállásértékek nagyjából megegyeztek. Azt hozzá kell tennem, hogy a motor polaritásváltással müködik, és teljesen csupaszon a motor állitott mindkét irányban 12V-al. Na most összeraktam öket és hogy mindkettö motor ugyanabban a végállásban legyen az elektronikáján keresztül kitekertettem az egyik végállásba mindkettöt. Lehet, hogy ez volt a baj, mert most már egyik sem müködik. Zárlatot nem csináltam. Kérdésem az lenne , hogy található a kis nyákon pár cucc, elöfordulhat az hogy azok nem birták ki azt, hogy forditva folyt az áram rajtuk? Abban bizpom, hogy csak valami dioda ment ki és cseréjével orvosolható a gond. Van valami tippetek? Elöre is köszi! Ja itt vannak a képek a cuccról:
ja bocsi a többi kép itt van:
a motor tipusa HELLA
Szerintem olyan elven müködik mint a szervo motor és szervo teszter. Tekered a potit, és motor is mozdul abba az irányba. 1 vezérlő szállal.
pontosan igy müködött elötte.
De most se kép se hang. A pozitiv és negativ megérkeziik a csatlakozókba!
Szia!
Csináltam képeket,beteszem ide is hárha valaki felismeri és tudja milyen tipus és elküldöm emailedre is. Köszönöm szépen! üdv, MChris
Sziasztok! Mit kell módosítani, hogyan kell eljárni szerintetek, ha azt szeretném, hogy az ablaktörlő lapátom (egy darab van a kocsin) középen álljon kikapcsolt állapotban - kvázi ketté osztva a szélvédőmet? Köszi!
Sziasztok, még új vagyok ezen az oldalon.
Ha valaki tudna segíteni, hogyan kell szétszedni a B. vectra műszerfalát és hol kapok izzókat a kapcsolókhoz azt nagyon megköszönném.
Az ablaktörlőmotornál van egy végálláskapcsoló, ami a szélső helyzetnél kikapcsolja a motort, ha az ablaktörlőkapcsoló nincs bekapcsolva. Ezt a végálláskapcsolót kellene átépíteni olyan helyre, hogy a szélvédő közepénél kapcsolja le a motort. Ehhez látni kell a motort, hogy meg lehessen mondani, hogy meg lehet-e csinálni. De szerintem nem lesz stabil a dolog, valamennyi szórás lesz benne és nem fog pontosan az üveg közepén megállni.
Köszi! Úgy is túl akarok mindent bonyolítani, úgyhogy megoldom valamilyen reed, vagy optikai érzékelővel.
Hali, szerintem találsz letölthető szerviz utasítást a neten. Én a 86'-os mercimre is találtam, bár elég sokat kellett keresni. Autós boltban találsz izzót. Pl. Startauto, van honlapjuk is, típus szerint kereshető bármi.
Sziasztok!
Van egy BMW E32-es műszercsoportom, melyet kissé átalakítok egy másik autóba, de elakadtam. Azt szeretném kérdezni, hogy néz ki a bekötése a 4 pólusú műszereknek (benzinszint, vízhőfok, RPM, Econ)? Hallottam olyat, hogy 2 lábra megy állandó 12 volt, a másik 2 szabályzó, de így nem tudom elérni a mutató végkitéréseit, ráadásul a bekötés alapján még polaritásváltozásnak is történnie kellene (, mivel a mutató az állandó feszültség ráadásakor kb. középre áll be) amit kötve hiszek.
Semmit nem kell hozzá átalakitani. Az ablaktörlömotor kihajtásán van egy rövid kar, ami a mechanikát mozgatja. Fellazitod az anyát (Mercinél egy 8-as anya), és negyed fordulattal elforditva huzod le.
Ennyi az egész, csak nem értem, mivel jobb ugy.
Szia!
BMW WDS-t ird be googlebe majd a szedd le a DVD-t és abban benne van minden ami kell neked! Üdv, Chris
sziasztok,
LED-es vilagitast szeretnek epiteni a kocsimba vagy 8LED-et sorba kotve,de nem tudom h milyen ellelnallast hsznaljak h jo legyen a LED-nek. ha valaki tudna segiteni vagy rajzot kuldeni az jo volna, Elore is koszi, |
Bejelentkezés
Hirdetés |