Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
A "közvetlen a táp utáni " elkón az erősítőre kapcsolt állandó 12V utáni kondit értettem és nem a torod utánit (primer) . A trafó bemeneti (secunder) közös pontján ott a 12V a primer oldalon meg már semmi. A felpuposodott kondi egyébként egy 220µF/25V-os volt.
Helló!
A GATe-eken mérted a jelet, vagy az IC-n? Nincs valami GATE meghajtó áramkör ami a kettő között van?
Ha nincs semmi köztük, akkor mérés nélkül cseréld a FETeket!
Oké. A szekunder 12 voltot mihez mérted? A GND-hez képest?
Próbáld megmérni a trafó másik két kivezetéséhez képest, amit a FET-ek kapcsolgatnak GND-re. Külön külön mérj feszültséget ezeken a pontokon, tehát a két félperiódust külön, közvetlen a trafó bemeneti kapcsainál. Ha itt minden ok, akkor szakadt a szekunder tekercs, de az is elképzelhető, hogy csak az egyik félperiódust fogod majd kimérni, a másik meg nem megy. Ekkor ugye nincs is primer feszültség. Persze ha itt nincs is rendben a két feszültség, az még nem biztos, hogy trafó, mert lehet akár hajszálrepedés is a nyákon, és az egyik oldali FET sor nem kap vezérlést. Az IC-vel szerintem nincs gond, hiszen a POWER LED is működik, és kimenő freki is mérhető, ami 43KHz értékkel korrektnek is mondható. Egyébként általában ezeknél az IC-knél a POWER LED vezérlése olyan megoldású, hogy pont a kimenet függvényében aktiválódik, vagyis akkor világít zölden, ha a kimenet működőképes, akkor pedig pirosan vagy sárgán világít, ha a kimeneten nincs értékelhető jel.
Ez az, hogy az IC-n. Írtam, hogy van tranzisztoros meghajtás meg ellenállás is a Gate előtt, azokat este bevizsgálom.
Nos este megmérem, amiket írtál. Valószínüleg tényleg jó lehet az Ic, mert a Protect led nem világít pirosan, hanem zöldre vált, úgy érzi a áp rendben.
Méricskélek és holnap jelzem mit tapasztaltam.
Én nem tudom de
![]() Mert szerintem egy tekercs nem megy tönkre ha fordított feszt kap,max ha az egyentől szénné ég. Először is azt keresgetném!
Nézd meg akkor a meghajtó fokozatot, máshol nem lehet hiba már!
A KA3525A típusú IC az egyben az inverter vezérlő IC is.
Nézd meg az adatlapját. ![]() Egyéb IC biztos, hogy nincs a panelon.
Üdv. A nagy diódát már nem kell kivenni ,mer vagy zárlatos vagy nem. A szekunder oldalon az egyenirányítókat tedd visza mert ha nincs terhelés szerintem nem is fog menni( tipus függő). Csak a végfokra menő áthidalást vedd ki ill. emeld fel az eggyik oldalát. De két ágad lessz ! Egy (-) és egy (+).Ha a táp jó akkor 30-50-60V -ig mérsz feszt.Küldök két segítséget ,de sajnos a scannerem szerintem kapufa lessz.
A komparátorok bemeneteit megmérted, és a referenciafesz megvan?
Na megvan a hiba. Sajnos megszívattam magam egy kicsit. Írtam nektek, hogy úgy választottam le a végfokot az inverter részről, hogy a ellenirányú egyenirányító dióda párokat kiforrasztottam. Este megmértem szkóppal az IC kimeneteket és rendes négyszög jelek jöttek ki igaz 4,5V-os amplitúdóval, nem tudom miért emlékeztem 11,5V-ra. A FET.ek Gate-jére is ez ment a meghajtó tranyókon keresztül. Így viszont a toroid kimenetén jelen esetben ez a primer oldal csak 6V-ot mértem. Gondoltam nem hajtja meg rendesen vagy csak fél hídban müxik ezért kimértem a FET-eket úgy ahogy az oregtamas0202 tagunk leírásában volt, Mind a 4 FET jó volt. Visszaforrasztottam, majd gondolkoztam mi lehet a baj, hogy csak 6V váltó van a toroid kimeneten. Írtátok, hogy járt valaki úgy, hogy ha nem volt beforrasztva vagy rossz volt az egyenirányító diódapár, akkor az inverter rész nem indult be rendesen. De azon törtem a fejem, hogy csinál ez 6V-ból 25-30V egyent, mert ugye a fáma úgy szól, hogy a dióda önmagában csak egyenirányít és az elkó kondi emeli a feszt gyök 2 szeresre. De még akkor is csak közel 9V lenne. Visszaforrasztottam a diódapárokat erre melegedtek a FET-ek elég gyorsan... így hát újra leválasztottam a végfok részt, de most a diódapárok után. S lás csodát beindult a táp +/- 25V-ot mértem a diódapár kimenetén. De a toroidon továbbra is 6V váltót csak. Találos kérdés, hogy lesz 6V váltóból két diódával 25V egyen?
![]() Ja és a végfokban egyik teljesítmény tranyó zárlatos az húzta le a tápot, azért melegedett. Na vége a regénynek, de gondoltam leírom nehogy más is ilyen csapdába kerüljön. Utólag is köszönöm az építő jellegű hozzászólásaitokat.
Üdv.Örülünk hogy segíthettünk és sikerült. A baj legtöbbször a kérdező erőszakossága- az alapok teljes hiánya, (ez nem neked szól !) . Még ennél is nagyobb baj az ha más úgy nyilvánul meg hogy nem a segítséget kérőnek próbál segíteni , hanem a segíteni akarót (fikázza) a nem egyetemi szintű magyarázat miatt.
Helló mindenkinek! Van egy 260w-os kocsi erősítőm és egy 450w-os ATX-es tápom! És ha ezeket összekötöm akkor szól ! DE hangosabbra veszem betorzít! Mi lenne ha 1 Farados kondival pufferolnám???? Jobb lenne???
![]() ![]() ![]()
Kicsit várni kellene a válaszra, kicsit utána nézni, nem újból és újból feltenni ua. kérdést...
![]() Üdv Inhouse
Köszi szépen!
![]()
szerintetek egy 4x50W-os autós erősítőnek és hozzá egy kb 100W-os autós hangfalnak mekkora teljesítményű trafó kell(230V-ról akarom működtetni),jelenleg egy 63VA-es trafó van egy graetz-el és egy 4700 mikro farados kondival,így 16V-t megy be az erősítőbe,de amint odahúzom neki a hangerőt,a feszültség egy picit leeseik,a hangerő meg elhalkul,ha nagyon felhúzom,akkor meg el is hallgat.arra gyanakszom,hogy a trafó lesz kevés,de annyira nem értek hozzá,szóval kérlek segítsetek!mi lehet a baj? (próbáltam már potit is bekötni,de egy két Ω-ot ha rácsavarok,már halkul a tene,szóval kénytelen voltam minden ellenállást és potit kiszerelni,valamint stab ic-vel is próbálkoztam,12V-ossal és 15V-ossal is,de akkor meg csak 10V jut az erősítő bemeneteire,mivel van egy rövidzár is berakva:a b+ össze van kötve a rem-el,a minusz meg megy a gnd-be)és mivel csak 10V jut bemenőre,ezért meg se nyikkan a cucc!Segítsetek,már 3 hete szívok vele!
Szerintem ezt már kérdezted valahol a héten. Gondolod, ha még húsz helyre bemásolod, előbb érkezik válasz? Nyilvánvaló, hogy a 63VA-es nevetségesen kicsi hozzá, azzal akárhányszor 3 hétig is csak szívni fogsz egyfolytában. Amúgy a kérdés is értelmetlen: négycsatornás erősítőre ha egy hangszórót kötsz, a maradék 2 vagy 3 csatornával mi történik?
![]() Azért remélem, hogy nem mind a hat eddigi hozzászólásodban ezt a kérdést tetted fel, különböző topicokban... :bummafejbe:
Pontosan kikövetkeztethetted volna már az eddigi válaszokból hogy, 1¸ Kicsi a trafód teljesítménye (150VA illene). 2¸Nem kell stabilizátort alkalmaznod. 3¸Nagyobb pufferkondik szükségesek(>20000µF/25V). Ha ezeken túl vagy, működni fog. Több témában ne tedd fel ezt a kérdést!
köszönöm a segítséget! az apró szurkálódó(smilekkal tarkított) megjegyzésedre csak annyit mondanék,hogy a hangfal két külön részből áll,szóval a négyből 2 csatorna (Front Left és Front Right) foglalva van,a maradék 2 csatornára (Back Left és Back Right) egyáltalán nem muszály kötni hangfalat!(mivel nincs is négy hangfalalm).valamint 2 topicba írtam ezeket a kérdéseket(max 3-ba,de inkább 2-be)és NEM 20-BA!
![]()
Sziasztok!
Akadt egy kis problémám... Sikerült hozzéjutnom egy MacAudio Z4100 erősítőhöz és sajnálatos módon nem tudom, hogy hogyan kell hidalni. Hidalva ad le 1000Wot. Biztos, hogy hidalható. Elvileg hogy kell működnie? Köszi!
Ne keress rajta kapcsolót...
Nézd meg a hangszóró kapcsoknál, nincs egy hangszóró rajzolva a 2 kimenet közé? Alapból fázist fordítanak az egyik bemeneten, így ha sztereóban akarod használni, az egyik hangszórót fordítva kell rákötni, így azonos fázisban lesz (1 oda 1 vissza), ha hídban akkor a 2 melegpont közé kell kötni... Közben meg is néztem helyetted, oda van írva, hogy + BRIDGED -, ez angolul a híd. Üdv Inhouse
Helló!
Kellene nekem ehhez az erősítöhöz rajzok Grundig Pa 240 egy kicsit túltöltötte az alternátor az aksit így egy kicsit elfüstölt!meg szeretném műteni de kellenek a rajzok de nemtalólok sehol! A segítséget előre is köszönöm! Üdv:.joiii
köszönöm válaszod!az előző hozzászóláshoz hasonlóan annyi megjeggyzésem lenne,hogy azért kérdeztem meg 2 helyen is,mivel a másik topicban,nem adtak rá teljes körű választ,pedig az illető is kérdezett ezt-azt,hogy segítsen,én írtam is választ,de utánna kihalt a topic!és mivel nem vagyok olyan profi mint ti,ezért nem tudtam kikövetkeztetni hogy a trafó e EGYEDÜL a hibás,vagy esetleg a kondi is kevés..stb rajtad kívűl eddig senki nem mondta hogy nagyobb kondi és trafó kell! már vettem egy 160VA-es trafót és egy 22000 mikrofarados 25V-os kondit,de csak pénteken tudom beszerelni,remélem ez már jó lesz!Ne vedd sértésnek ezt a hozzászólást,mivel eddig egyedül te adtad a "legjobb" választ a kérdéseimre!az előző hozzászóló sokkal inkább irritál... Szóval neked mégegyszer köszönöm!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van nálam egy autó erősítő, aminek kimenetére, ha rákötök hangszórót akkor sípol. A bemenetre még nincs kötve semmi, tehát biztos, hogy az erősítőből jön. Ha kötök rá bemenő jelet is, akkor szól szépen. Gondolom úgy is megmarad a sípolás csak elnyomja a zene. Találkozott már valaki ilyen problémával? Tápoldali probléma ez? Ja és mind a két csatornán tapasztalható. Várom hozzászólásaitokat.
Szerintem valószínűleg gerjed. Ha a bemenetet rövidre zárod akkor is sípol?
Igen, ha a bemenetet egy 5K-os ellenállással rövidre zárom, akkor is marad a kimeneten a sípolás.
Sziasztok! Megint én vagyok, aki az imént rossz helyen irtam. Kicseréltem azt a fránya diódát,de hiába mert ez meg sem nyikkan. Valószínüleg kuka, a furcsa az volt,hogy amikor ráadtam a tápot olyan volt,mintha valami kattant volna benne,viszont relét men tartalmaz. Ha van ötlet,hogy esetleg mit nézzek meg szoljatok,de csak kiméletesen,mert fogalmam sincs az egészről
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |