Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   4 / 229
(#) Maffiozo válasza MoOn hozzászólására (») Aug 21, 2006 /
 
Értem sz.val akkor az ablaktörlő motor az jó megoldás....
mongyuk ha az áttétellel babrálsz lehet hogy el lehet érni, de én már nem vagyok biztos a 40-ben..... sajnálnám feladni, de szinte lehetetlen megcsinálni. A teherautókban lévő ablaktörlőmotor az is elég erős lenne ehhez nem?
(#) MoOn válasza Maffiozo hozzászólására (») Aug 21, 2006 /
 
ami nekem van, azt kézzel nem tudom lefogni, hogy megálljon
ami teherautóba van az nem tudom hogy erősebb-e
(#) Maffiozo válasza MoOn hozzászólására (») Aug 22, 2006 /
 
Ok akkor köszönöm segítségedet, és persze mindenkiért, ez az ablaktörlő motor jónak tűnik majd kipróbálom..... addig is.. ha meg v.mi nemjó akkor majd jelentkezek




bye
(#) MoOn válasza Maffiozo hozzászólására (») Aug 22, 2006 /
 
majd szólj ha kész és akkor megnézem hogy megy
thx a pontot
(#) Hurka válasza MoOn hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
Hellosztok!

Egy kis kresz: kerékpárnak az minősül, ami emberi erővel hajtott, vagy legfeljebb 200W teljesítményű, és a 20KM/h sebességet NEM képes meghaladni... E fölött már segédmotoros kerékpárnak minősül, amihez már kell vezetői engedély...

Üdv.: Hurka
(#) szabi83 válasza Hurka hozzászólására (») Aug 23, 2006 / 1
 
Idézet:
„a 20KM/h sebességet NEM képes meghaladni”

én anno a verseny cangámmal 35-40 el tekertem

kötözködnöm kell mert:

Idézet:
„kerékpár: olyan két vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két emberi ereje hajt, illetőleg legfeljebb 300W teljesítményű motor hajt....”

1997 -t óta ez van :yes:
(#) Hurka válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
Oh bocs, de motorral nem haladhatja meg a 20 km/h
üdv.:Hurka
(#) Hurka válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
Egyébként a 20 km/h a motoros kerékpárra vonatkozik, nem az emberi hajtásra... A négykerekű betegszállítót kihagytad..... Üdv.: Hurka
(#) szabi83 válasza Hurka hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
1997 óta nincs 20km/h-s sebesség határ....
(#) huba válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
nálunk(Románia) a 49 köbcentis kismotoral amejhez nem kell vezetöi engedélny lehet repeszteni 40nel. most nem tüdom pontosan hány W az a 49kobcenti de akko miért ne lehetne egy villanyhajtásu bringával 40-nel száguldozni. én inkább egy kétütemü benzinmotrot raknák a bringámra, mert villanyhajtás esetén jokora akukat kellene cipelnem kátul ami egy kicsit instabillá tenné a bringát. Gondolom senki sem szeretné ha kanyarban az aku mozgási energiája s tehetetlensége kirepitené.
(#) Frankye válasza huba hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
A hatályos, magyar KRESZ-ből idéznék, a vitákat eldöntendő:

26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

d) motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral 40 km/óra,
...
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:
...
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:

a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
b) Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.

j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
k) Motoros tricikli: olyan teherszállítás céljára szolgáló motorkerékpár, amelynek szimmetrikus elhelyezésű három kereke van.

r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
r/1. Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt. A kerékpáron egy 10 éven aluli gyermek szállítására alkalmas pótülés, illetve kerékpár utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Forrás - érdemes tanulmányozni!
(#) szabi83 válasza Frankye hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
(#) MoOn válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 23, 2006 /
 
akkor ha kiviszem a robogót romániába, ami 50 köbcentis, ott nem kell rá jogosítvány hogy száguldozhassak?
ez érdekes
(#) Maffiozo válasza MoOn hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
Sziasztok!
Visszajöttem, de nem azért mert problémám van csak benéztem egy kicsit és végigolvastam amiket írtatok , és ez a romániai motorozás nekem is teccik , csak tudnám hogy itthon miért nincs ez így
(#) Frankye válasza Maffiozo hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
Mert itthon még a szabályok ellenére is rengetegen használnak kismotort jogsi nélkül. Meg sisak nélkül (pedig az is előírás!), meg világítás nélkül (pedig az is előírás!).
Ha még jobban liberalizálnák a szabályt, akkor még több lenne a baleset (sajnos!), mert a mai, magyar társadalom (elsősorban a közlekedő társadalom) nincs felkészülve az enyhébb szabályokra. (Csak menj pár km-t Pesten, a belvárosban, motorral vagy bringával, megérted, miről beszélek! Ha megúszod csonttörés nélkül, akkor nagyon nagy szerencséd van, vagy kiváló, átlagon felüli reflexeid meg profi vezetési technikád!)
Ezért is nem lehet pl. (még) bevezetni az autópályák sebesség-határmentességét. Az emberek java része nem készült még fel arra, hogy a járművel nem a felgyorsulás, nem is a gyorsan haladás a művészet, hanem a biztonságos megállás.


Elnézést a kicsit hosszúra nyúlt OFF-ért!
(#) Maffiozo válasza Frankye hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
Van benne v.mi :yes:
Na de visszakanyarodva a témához, a gáz adást/ engedést, nemtom hogy kéne megoldanom... úgynézki hogy majd ablaktörlőmotor lessz, és majd kipróbálom hogy azzal hogy megy, milyen erős stb, de v.mit ki kellene találnom a gázerő szabályzásra is, mert arra nem is gondoltam , az is jó volna ha olyankor mikor nem nyomom/húzom neki a gázt, akkor v.hogy az áramot az akksiba visszatermelje... megoldható ez? Lehetőleg minél minimálisabb elektronikai tudás szükségletével, mert nem v.ok egy nagy zseni....
(#) G-Lex válasza Maffiozo hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
Szerintem a gázt legkönnyebben PWMmel tudnád szabályozni. Azt nem tudom, hogy az ablaktörtlő motorral lehet e visszatermelni energiát... De azt hallottam, hogy a villamosok is amikor gurulnak visszatolják az áramot a hálózatba. mondjuk nem rossz ötlet. még ha csak 10 perccel tolja ki a használat idejét, akkor is megérte... Bár lehet, hogy még valami kuplung szerkezet is kellene bele. nem tudom mennyire nehéz/lehet e hajtani egy ablaktörlő motort. mert ha nem lehet akkor eléggé gáz lenne ha lemerülne az akksi...
(#) Balu válasza G-Lex hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
Nem tom , lehet hülyeség, de amikor a "szan fransziszkó utcáin" meredekségű lejtőimen mennék a biciglivel, akkor nem égne le a motor? Úgy gondolom, ho húzom a gázt,de a bike nagyobb sebességre kapcsol, és már nem a motor hajtja a bike-ot, hanem fordítva -> így nem lesz baja?
Áramforrásról még nem volt szó. Ha 12-es a motor, akkor szerintem a csavarozógép aksi jó lenne. a töltést a motorról vennénk, vagy egy generátor??
(#) Maffiozo válasza Balu hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
Mondasz v.mit, ezzel a dombos dologgal, de igazából ez a veszély engem nem fenyeget annyira kell, hogy tudjak vele önfeledt "száguldozást" végezni
egyébként arra gondoltam hogy a motornak kéne azt az energiát visszatermelnie fékezéskor, vagy amikor nem megy, csak forog magában.
(#) Balu válasza Maffiozo hozzászólására (») Aug 24, 2006 /
 
(bocs az offért de kijött belölem) rádió lesz rajta? az automata váltó cvt vagy más típusú legyen? index? helyzetjelző?
(#) Frankye válasza Balu hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Aprócska adalék:
Szakmámból adódóan ismerem kicsit a kötöttpályás közlekedési eszközöket, így a Fogaskerekű vasutat is. Anno (boldogult legénykoromban) még volt hegymeneti és lejtmeneti jegy. Természetesen a hegymeneti jegy volt a drágább. Akkor még nem értettem, miért, aztán később felhomályosultam: A lejtmenetben a Fogaskerekű az áramot visszatermeli, míg hegymenetben fogyasztja. Nyilván nem kerül egálba a hegymeneti fogyasztás a lejtmeneti visszatáplálással, de a megtakarítás így is jelentős lehet.
Habár azt gondolom, hogy Maffiozo kolléga nem fog "San Fransisco utcáin" rodeozgatni, azért az ötlet a visszatáplálással nem rossz!
Még valami. A Babetta robogókon volt egy olyan szerkezet, amit átállítva le lehetett kapcsolni az automata váltóműről a hajtásláncot, így sima bicajként lehetett használni. (Már ha valaki volt olyan , hogy az 50 kilós Babettával bicajozott. Persze, ha kifogyott az üzemanyag... ) Szóval valami effélére gondolok, amikor azt mondom, hogy a motort függetleníteni kellene tudni a meghajtástól, hogy lemerült akksival ne kelljen még generátorként hajtani a motort is... (Bár, hideg téli napokon jól ki lehet tőle melegedni! )
A csavarozógép akksi sztem egy kicsit kicsi, de persze ki kellene próbálni. Esetleg többet párhuzamosan kötve?
Gázadás: Elektromos autós topic ugyan ezen a ponton akadt el. Igazán jó megoldás nem született, bár lehet, a PWM megoldást nyújtana. (Habár bicaj esetében az sem lenne talán rossz megoldás, ha csak simán be/ki állás. Ha kell húzni: Be, ha lassítani kell: ki.)
(#) Maffiozo válasza Frankye hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
arra én nem is gondoltam hogy egy kapcsolóval, megcsinálom...
Lehet hogy az is lessz...... de azért ha van bárkinek v-mi ami böki a szivecskéjét az elmondhatja még mindig
(#) redcar válasza Maffiozo hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Na hello mindenkinek!

Én jelenleg építek egy 12V-os ablaktőrlővel működő "robogót". Nem tudom fog-e úgy működni ahogy szeretném, majd a próbán kiderül. Néhány apróság a projectel kapcsolatban:
- A motoron nincs rajta a gyári áttétel (ilyen motort kaptam ingyen)
- Az áttételt kerékpár alkatrészekkel és láncal oldom meg, csak itt a motornál lesz kicsi a keréknél negy fogaskerék.
- A táplálást én egy sima 12V-os autóakksival kívánom megoldani. Igaz egy kicsit sújosabb mint a zselések de nem mindegy, 7 v. 35Ah (hatótáv)
- Szabalyzás egy sima 555-el felépített fetes PWM szabályzó.

Ha minden jól megy 1-2hét és a próbaüzem meg lesz.
Egy ismerősöm mozgássérülteknek 3 kerekű kocsikat 24V-os ablaktörlőmotorral(gyári mechanikával de kerékpár áttétellel) és 2db autóaksival ugyan ilyen szabályzóval csinált már és működnek. Ő a visszatöltéssel nem folalkozott, de szerintem egy autógenerátorát betéve a hajtáslámcba megoldható lenne, de azt már tényleg nem tudom elbírná e a motor.

végül egy két kép házilag barkácsolt gépekről

Amikor a neten van akkor miért töltöd fel?
[link]http://www.bns.com.au/solo_electric/[/link]
[link]http://www.austinev.org/evalbum/297.html[/link]
google:
[link]http://images.google.co.hu/images?svnum=10&hl=hu&lr=&q=electric+bik...C3%A9s[/link]
szabi83

297a.jpg
    
(#) szabi83 válasza redcar hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
- sztem nem zselés aksi eldurran...
- mélykisűtéssel mit csinálsz?

Idézet:
„Egy ismerősöm mozgássérülteknek 3 kerekű kocsikat 24V-os ablaktörlőmotorral(gyári mechanikával de kerékpár áttétellel) és 2db autóaksival ugyan ilyen szabályzóval csinált már és működnek.”

esetleg képet nem tudsz feldobni?, ha ismerősőd akkor biztos tudsz..:yes: :yes:

az ilyen járgányomban 2 db 12V 36Ah-s aksi van zselés, sorba, 24VDC 500W-os motorral..ezzel 40km-t lehet megtenni 1*re... max speed 8km/h

üdv
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
engem, olyan elektronika érdekkelne ami nem adja rá egyből a feszt, ilyen felfutás szerűen lenne...
nahát...

van egy gázkar -> elmozdít egy kapcsoló szerűséget, és vissza számolás szerűen emelkedik a fesz..

Mert én úgy gondoltam az elektros bicajt, a motor egy 16"-os bmx kereket(nem kontrás, hanem olyan racsnisra gondolok ) hajt a motor lánccal direktben.. ehhez kellene a fentebb írt elektronika..
+aksi és kész..
fék meg lenne az első v hátsó keréken..., a motor csak akkor dolgozna ha húzod a gázt.. így lehetne gurulni is vele és tolni...
mélykisűtésre meg vmien fesz figyelő + relé hmm ezt nem tudom hogyan,de pic-cel biztos könnyű, de azzal kellene

üdv
(#) redcar válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
A nem zselés aksi szerinted miért durranna el? tudok olyat ami több mint 1 éve működik hiba nélkül.
Ami a fotókat illeti mivel nem helyi megrendelésre készültek és az ismerősöm már 60 felett van (nem erőssége a fotozás) így nem tudok feltenni.
A mélykisülést egy akufeszültség figyelő elektronika és odafigyelés segítségével el lehet kerülni és nem is megterhelő megoldás.
Egyéb iránt a biciklim építésénél egyik fő szempont az hogy lehetőségekhez képest minél olcsóbb legyen. Nem annyira szempont a sebesség. A hatótáv az már inkább. Egyéb iránt nálunk itt az alföldön az 1-2%os lejtő/emelkedő is ritka dolog így a visszatöltéstől nem félek.
Ja egyébként az ablaktörlő motor ha nincs rajta a gyári áttétel olyan gyenge hogy simán kézzel meg lehet fogni a hajtott kereket pedig elég nagy különbség van a két fogaskerék között. Ennél nagyobbat nem tudok beletenni(a hátsó fogask. már így is akkora mint a felni). Kénytelen leszek beszerezni egy komplett motort mechanikával együtt.
(#) MaSTeRFoXX válasza redcar hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Ez csak egy elvetemült ötlet: Miért nem raksz a motorra olyan váltót, meg áttételt, mint a montain bike-okon van? Ezzel tetszőlegesen lehetne váltani a sebességet meg a nyomatékot
(#) szabi83 válasza redcar hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Idézet:
„Ami a fotókat illeti mivel nem helyi megrendelésre készültek és az ismerősöm már 60 felett van (nem erőssége a fotozás) így nem tudok feltenni.”

háát akkor, amikor mész látogatni, majd akkor csinálsz TE képet... remélem nincs több kifogásod már...

üdv
(#) redcar válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Erre én is gondoltam de a monti legkissebb fogaskereke is nagyobb annál mint ami jelenleg rajta van így el sem tudna indulni. Ha ezt az apró gondot meg tudom oldani lehet teszek rá egyet.
(#) redcar válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Idézet:
„mivel nem helyi megrendelésre készültek”

kifogás nincs egyenlőre kép se igen, majd esetleg a sajátomról ha már lesz értelme
Következő: »»   4 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem