Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
a multiméteremen abban a pozícióban, amelyikben az ellenállást mérem van egy dióda jel (a 2000 mellett), ha jól sejtem, ez kell nekem. Rákapcsolom a ledre, minkét irányból, és minkét irányban 0-t mér. Mi lehet a gond?
Összeér a két mérőzsinór
Nem mérhet annyit, hacsak nincs zárlat. Szakadás az egyik irányba, valamekkora érték a másikba, illetve ha nagyobb a nyitóirányú feszültségesés a műszer végkitérésénél (többnyire 1.999 V), akkor arrafelé is szakadást látsz, de ez csak a műszer korlátoltsága. Próbáltad több leddel is? Vagy akármilyen diódával?
Azt tudom javasolni, hogy nézdd meg a multimétered használati utasítását a dióda vizsgálatról. Van olyan multi, hogy csak a forgó kapcsolóval kell kiválasztani a szakadás/dióda tesztet, de találkoztam olyannal is, amelynél forgó kapcsoló + egy nyomógombos átkapcsolás kellett hozzá. Ugye a mérővezetékeket nem áramerősség mérő pozicióba csatlakoztattad ?!
Köszi a válaszokat. A két zsinór nem ér össze, de még mindig nem megy.
Majd előkaparom az utasítást, azzal lehet a gond, mert van itt egy kapcsoló... kobold: a képletekből rájöttem, miért csak 2-t lehet sorba kapcsolni... Mert a 3. után már kevesebb mint 2V-ra osztódik a feszültség, és az már nem elég a nyitáshoz. Most kiszámoltam, és páthuzamosan világít 5 zöld 10 mA-el, úgyhogy meg vagyok elégedve.
Oda is írtam megjegyzésnek, milyen igények vannak a táppal szemben.
Ha már hajtod a ledet, mérd meg a rajta eső feszültséget, a nyitott tartományban ez szinte változatlan, nem kell a műszerrel vacakolni. Persze azért nem árt, ha megismered, hogyan kell használni
Köszi a válaszokat.
Idáig mindent értek, csak a következő gondom van. Most egy 7 szegmenses kijelzőt szeretnék meghajtani, de néha az 1-t és néha a nyolcat is meg kell hajtani, és akkor nem tudom kiszámolni fixxen az ellenállást, ami az államot korlátozza, stb... Vagy rosszul gondolom, hogy a 7szermenses kijelző tulajdonkékkep olyan, mintha 7 led lenne? Üdv, Andris
A kérdésedben félig már ott a válasz is: igen, a hétszegmenses kijelző olyan, mintha hét led volna, melyek egyik pontja belül közösítve van, ez alapján lesznek közös anódú, vagy közös katódú kijelzők. Háromféleképp is meg lehet hajtani őket:
- a közösített ágra egyetlen ellenállással, amitől egy szegmens őrült módon virít majd, de a hét együtt már jóval kevésbé - a közösített ág a táp megfelelő pólusára, a szegmensenkénti kivezetésekre meg egy-egy ellenállás, amit így egy szegmensre lehet méretezni - ellenállás nélküli, PWM-es meghajtás A leggyakoribb a második módszer; minden szegmensed egyforma erősséggel világít függetlenül a bekapcsoltak számától, de hét ellenállás kell egy kijelzőhöz. Ha viszont multiplexelsz több kijelzőt, azaz a közös táppontot is kapcsolgatod sorban egymás után, akkor is csak egyszer hét ellenállás az igény. Azért írtam szegmenseket, és nem ledeket, mert főleg nagyobb fényerejű kijelzőknél előfordul, hogy egy szegmens 2-3 ledből áll, célszerű mindig adatlap után dolgozni.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy 100mm-es hétszegmenses kijelzőm. Tipusa:SA40-19GWA. Az adatlap szerint a VF=2,2V, az IF= 20mA. Ami nem tiszta hogy mivel egy szegmens 8 diódából áll, (kettesével párhuzamba kapcsolt négy diódapár) ezekszerint 8,8V a működtető fesz, de a 20mA egy LED-re, vagy 1 pár LED-re, estleg egy szegmensre érti-e.
Az adatlap szerint
VF [2] Forward Voltage/Per Segment Or (DP) Green 8.8/(4.4)V Maximum fesz:10.0/(5.0) V IF=20mA (szerintem szegmensen átfolyó)
Találtam egy kapcsolást, amibe BPW20 foto dióda kellen. Drága 1000Ft, és alig lehet kapni, gondolva utánépítőkre majd, mivel lehetne helyettesíteni szerintetek? A lényeg nappali fény, és mesterséges fényt mérnénk vele. Ez a dióda spec, mert 550...1040 nm közt tud érzékelni.
"Mivel a a fény sebessége vákuumban állandó, a látható fényt a hullámhosszával is jellemezhetjük. Kb. 400 nanométer (rövidítve 'nm') és 800 nm közé esik a látható fény hullámhossza." Egy led fény hatására nem foto diódaként reagál? És milyen fénytartományra lehet érzékeny?
Ha mérni akarsz, akkor nemlehet olcsó gagyi alkatrészeket használni, csinálhatsz akár egy régi fémtokos tranzisztorból is fototranzisztort de az érzékeny lesz az infrától az UVig mindenre... Sajnos ha használható eredményeket akarsz az nem olcsó
Üdv
Hali! F....m nincs hova kéne írni...
Kérdésem, hogy lehet-e kapni és ha igen hol ilyen piros/sárga ledet, amivel csak ezt a két szint lehet előállítani. Tuning robogók ledes lámpájába van ilyen ami pirosan világít majd indexeléskor sárgán villog. Ne hogy azt mondjátok hogy RGB led mert nem az. aerox led ..fogalmam..jobb ez így. köb..
Egy kicsit pontosabb körülírásra gondoltam...
Azt én is tudom, hogy a tű a szénakazalba van.
Lomexba találtam 20-40mcd között, de az gyengének tűnik. De azért köszi a segítséget.
Guglival kerestem. Ezt dobta.Bővebben: Link
Nem én találtam. :google: Csak tudni kell, mit keresel.
Az a sima kis duó led, de nekem víztiszta 5mm-es kell és lehetőleg nem amerikába szeretném megvenni.
bi-colour-nak hivják 4-6cd közötti kéne, de nem találok magyar oldalon
Sziasztok!
Adott egy led meghajtó táp (Bemeneti feszültség: 85V-265V AC Kimenet: 27V-42V DC, 320mA folyamatos áram) Erre szeretnék majd 10-12 darab egy wattos ledet kötni. De úgy látom ezt csak sorba kötve tudom megtenni. Viszont rémlik, hogy valahol a fórumban azt olvastam, hogy ha 3-4 darabnál többet kötnek sorba, akkor nem lesz egyforma erős a fényük. Vagy ez direkt erre kitalált led meghajtóknál nem érvényes? Ezt pont nekem találták ki, nagyon leegyszerűsödne a dolgom ha sorba köthetném a ledjeimet, kapcsoló rá és kész is lenne. Még nem vettem meg az áramkört, de ha azt mondjátok, hogy ez így működne, akkor beruházok rá.
Szerintem a fényerőkülönbség csak különböző típusú ( faltájú ) LED-eknél fordulhat elő. Azonos típusúakat nyugodtan sorba lehet kötni. Egyformán fognak világítani.
Azonos tipusoknál is lehet fényerőkülönbség, de ha szerencséd van, vagy válogatottak a ledek akkor nem feltünő...
(Amúgy a gyakorlatban valóban nem szokás négynél többet sorba tenni, de elvi akadálya nincs)
Manapság már az azonos típusok tényleg azonosak, s nem csak úgy néznek ki. Persze ez inkább a kereskedelem gyengesége, ha az alkatrészek összekeverednek. De teljesen igazad van...
Mivel az az áramkör amit venni akarsz, az egy áramgenerátor. Ezért akármennyit is kötsz sorba, addig ugyanannyi áram folyik mindegyiken (320mA), amíg a LED-ek összegzett nyitófeszültsége nem haladja meg az ÁK-öd max. leadható feszültségét. Én a helyedben úgy méreteznék hogy megnézném a LED nyitófeszültségét és hozzáadnék 0,2V-ot, és ezek után a max. kimeneti feszültséget (42V) elosztanám ezzel az értékkel.
pl: 3,7V+0,2V=3,9V 42V/3,9V=10db LED-et köthetsz max sorba. (Itt lefelé kell kerekíteni.) És persze ez visszafele is igaz. Min. fesz/ a LED-ek nyitófeszültsége -0,2V pl. 27V/ (3,7V-0,2V)=8 (Itt pedig felfelé kell kerekíteni). De a legoptimálisabb, ha kiszámolod ezt a 2 értéket és átlagolod. Akkor tutira nincs probléma. Magyarul ezzel az értékkel (3,7V) (10+8)/2=9db LED-et köss sorba.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a választ!
Akkor mehetnek sorba, ez nagyon jó hír!
Üdv. Tudna nekem valaki segíteni? 3db 10mm-es ledet szeretnék meghajtani ceruzaelemről úgy hogy ha a ceruzaelem feszültsége csökken attól a led fényereje ugyanolyan maradjon. Ezt hogyan lehetne kivitelezni?
Sziasztok!
Kocsiba szeretnek epiteni super flux ledeket,a sorba kotott ledek szamat, es az elotet ellenallast meg tudom oldani, csak az egyik gondom az, hogy a ledeknek stabil feszultseg kell, es az auto akkumulatoron teljesen feltoltott allapotban nem 12v van hanem tobb, 13v vagy egy kicsivel ennel is tobb, sot jaro motorral 14.14v mertem. Hogyan oldjam meg a stabil aram ellatast? Masik gondom meg az lenne, hogy gyengebb fenyerosegnel, mondjuk nyitofeszultsegnel helyzetjelzeskent hasznalnam, es fekezesnel erosebben maximalis feszultseg alatt valamivel vilagitana. Otleteket kernek, es javitsatok ki ha hujesegeket irtam. Elore is koszonom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |