Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   10 / 198
(#) zozogtti válasza jandark hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szia lenne egy kérdésem.
Szereztem egy daewoo DB-4 (max 160watt) 4 csatornás vgfokot,de nem találok róla semmi infót,hogy lehet-e hidalni.
(#) jandark válasza zozogtti hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szia!
Délután leszek és megpróbálok segiteni,,ha tudsz csinálni képet,,kérnék az elejéről és a hátuljáról.
Sajnos amiket találtam kicsik az elemzéshez...
Üdv
(#) zozogtti válasza jandark hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szia a tetejéről és az elejéről tudok képet küldeni.
A hátuljárol nem mert még be van építve egy másik autóba de ott csak 2 csatorna van bekötve.
A hátulján,amiről nincs kép ott csak a bizti van és egy 10 polusú csati amiben 9 pólus van.És csak ennyi van a csati alá írva : Pouer sp aut


A segítséged előre is köszi.
Bővebben: Link1
Bővebben: Link2

Remélem ez elég

Használd a link gombot beszúráshoz!
jav. szamóca
(#) jandark válasza zozogtti hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szia!
Találtam én is pár képet..
Nos az eddigiekből az a következtetés, hogy az előlapon 2 gain (bemeneti jel szabályzó) van ami a hidalhatóságra utal,,az rca-k közti 8lyukas input kocka,a magasjelszintü bemenet,tehát ha nem lenne rca csak hangszórókimeneted,,azt ide kellene kötnöd..
Viszont a hidhoz is kell mind a 4 rca hogy be legyen csatolva,
A hangszóró felőli oldalon két aljzat van, a 10osztásu amit láttál ebből 4 pár hangszóró kimenet(ahogy irva is van power speaker out=erősitett hangszóró kimenet)és a táp csatlakozó,fehér remote a fejegység kék szinü vezetéke,, piros +tápfesz és - a test.
Adok egy képet,igaz talátam 3féle Dewoo Db4-est ezen a két utolsó pár a hid,ezt fogod látni a csokiból ..
Ill a másik lehetőség front és a rear párok hidalása,,
ami azt jelenti hogy mig a 4csatorna a4+kivezetés és a 4test (teleszinüa+ és a szines feketecsikos a-),,addig a 2csatorna az a 2-2+kivezetésen (tehát a teleszinüek azonos párjával jön létre(ehez csak azt kell tudnod melyk a front jobb bal és melyk a rear jobb bal,,célszerü ilyenkor a fejegységről jövő rca-t ugy megosztani hogy pl a jobb oldali 2rca a front és a bal oldali 2rca kerüljön a rear rca-hoz,,ezzel marad a sztereo hatás nagyobb hangszórónál..
Mélyhangszóróra nem kifejezetten alkalmas hiszen nincs frekvenciavágása igy a teljes jeltartomány kijut a hangszóróra..
Teljesitményre nem tulságosan nagy,,de ki tudja lehet megfelelő is.
Ha olyan fejegységre kötnéd ami alapból 35-40watt terhelhetőségü,,nem biztos hogy jobb lessz,max a fejegységet tehermentesited..
Ha lenne kép a belsejéről és a hátuljáról még lehetne pontositani a dolgokat,,az biztos hogy ic-s megoldásu a kapcsolás..
Elvileg ezt ami a képen van 8ezer ft-ért kinálják hangszóróstól együtt.
Talán segitettem
Ha elakadsz szólj.....
(#) zozogtti válasza jandark hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Köszi a gyors segítséget.
Holnap kiveszem az autóból szétszedem és csinálok róla képeket,így egyszerűbb lesz megállapítani,hogy hídba köthető-e remélem.
Még egyszer köszi.
És használni fogom a link funkciót
(#) jandark válasza zozogtti hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Szivesen,máskor is.
Jó éjszakát..
(#) zozogtti válasza jandark hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Szia mellékelném a képeket.

1

2

3

4

5

6
(#) jandark válasza zozogtti hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Szia!
Ettől féltem..Sejtettem hogy ez az ic van benne,de reménykedtem hogy mégse..
A ta-ka-kia szériák tömkelege látta el igy a kezdeti erősitőket..
Egy ic 2*20wattot tud 4ohmon ha rátudod birni a hidra 1*40wattot(de 8ohmon)tehát a 2 ic tud 4*20wattot elméletileg..
Létezik hidkapcsolása de nem találtam meg hirtelenjében ill nem kifejezetten ajánlják,,a lehetséges hidalása a 7-8 és a 9-10es láb-ban rejlik(próbáld meg sajnos nem 100% csak egy erős tipp)
Ha minden ok és ezekről a kimenetekről megszólal a hangszóró, akkor semmi hiba nincs a hid stabill és használhatod (ha nem akkor marad a 4csatorna 20wattal)..Ha üzemel igy akkor is a 8ohmos hangszóró javasolt hozzá,,,4 ohmon nagyobb a diszipálás(teljesitményvesztés)és a melegedés miatt instabillá válhat és ezek az ic-k hajlamosak szétcsattanni,sajnos nagyon sok ezért ment tönkre anno..
A többi láb értelemszerü 5ös lábra a test 6osra a pozitiv és a 11es a remote ahogy az előbbiekben irtam..
Sok sikert a beüzemeléséhez
Üdv

(#) zozogtti válasza jandark hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
Köszönöm a segítséget.
Ha 4 csatornás marad akkor maradjanak a 4 ohmos hangszórók,vagy csak a hídnál javasolt a 8 ohm ?
(#) jandark válasza zozogtti hozzászólására (») Ápr 5, 2009 /
 
Nincs mit!
4csatornára 4ohmos hangszórók,,hidba 8ohmos mindenképp ahogy irtad..
(#) bendoroland hozzászólása Ápr 9, 2009 /
 
Sziasztok én most vettem egy autós erősítőt csak nem tudom hogy lehet hídba kötni?Amúgy az erősítő sal.
(#) jandark válasza bendoroland hozzászólására (») Ápr 9, 2009 /
 
Szia!
Ird meg a tipusszámát légyszives..
(#) bendoroland válasza jandark hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Hát tipusszámot nem tudok mondani mert nincs ráírva de ez egy 3ch erősítő és nem látok sehol se bridge feliratot:
(#) jandark válasza bendoroland hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Elméletileg ez egy 2.1es erősitő,tehát az 1es csatorna már hidalt mélynek,de a másik sztereo csatorna is hidalható ,tehát a 2*x wattból is lehet 1szeres teljesitményt kivenni (igy lehet akár 2 mélyed is pl)..Ha van egy jó kép a hangszórócsatlakozásról megnézem neked.Sajnos nem találtam én sem ezt a szériát csak az ujabbat..
(#) bendoroland válasza jandark hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Csináltam pár képet
(#) jandark válasza bendoroland hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Az erősitőd pontos tipusa:SAL SAF 3070
2*120w + 1*220w vagy 2*220watt teljesítményű mosfet technika szabályozható elektronikus hangváltó mély- kiemelővel.. hídba köthető

Müszaki adatok:

-Csatornák száma : 3 (MOSFET)

-Zenei teljesítmény (4 Ohmon) : 2x70W + 220W

-Zenei teljesítmény (2 Ohmon) : 2x120W + 220W

-Zenei teljesítmény hídba kötve (4 ohmon) : 2x220W

-Frekvencia-átvitel:

FLAT állásbn : 20-45.000Hz

BASS állásban : 20-30/180 Hz

TREBLE állásban : 30 / 180-45000 Hz

-Aktív hangváltó töréspontja BASS állásban : 30-180 Hz

-Levágási meredekség : 6 dB / oktáv

-Kisszintű bemenő jel : 250 mV- 6V

-Torzítás : < 0.05%>
-Jel/zaj viszony : 100 dB

-BASS BOOST mélykiemelés : + 6 dB / 100 Hz

-Biztosíték : 2x25 A

-Külső méretek : 360x270x50 mm

POWER: +12V (AKKU)
REMOTE: +12V (Távvezérlő kapocs. A rádión kék vezetékre kötni: POW.AMP. ha
nincs, POW.ANT. Ez indítja a végfokban lévő invertert.)
GROUND: Test

4db egyforma FET-es végfok van benne. 2db - LEFT/RIGHT - hangszórók (2ohm).
2db hídba kötve SUBWOOFER (4ohm)

ha összekötöd a pozitív kivezetéseket a negatívakkal, akkor csak rövidrezárod őket.
A két csatorna negítvja közös test pont
Ha hidalható az a két csatona akkor fel van rajzolva hogy melyik lesz a pozitív és a negítív csatlakozás.
Amúgy működésileg annyi hogy az egyik csatorna fordított fázist kap, 180 fokos eltolással, és ellenütemben dolgozik a másikkal. Így pedig a két csatona ellenütemben van, és mind a két csatornának az erősített kimeneti szálát használod, de ha alapból hidalható az erősítőd akkor az egyik csatornán meg van fordítva a két kimeneti szál, hogy egy átlagos felhasználónak könnyebb legyen értelmezni.
Hídban pedig duplaakkora lesz a kimeneten a feszültség, tehát az áramok is a duplájára növekednek, ezért csak duplaakkora terhelőimpedancival lehet terheli, mint egy csatorna esetén.
Remélem tudtam segiteni...
(#) EcoPityu válasza jandark hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Szia!
Idézet:
„Egy ic 2*20wattot tud 4ohmon ha rátudod birni a hidra 1*40wattot(de 8ohmon)tehát a 2 ic tud 4*20wattot elméletileg”


Nó-nó, nem, nem sajnabajna ez valóban egy IC-s vacak 2db 2x20w-os HÍDKAPCSOLÁSÚ végfok IC van benne!
10 évvel ezelőtt ez még egy tutti erősítőnek számíthatott volna. 1 IC-ben eleve hidalva van 2db végfokozat, ezeket tovább hidalni nem lehet.
Egyébként jobb abból kiindulni, hogy nincs benne semmilyen feszültségnövelési módszer, így csak a töltés közbeni 14,4v- a max tápfesz, ami még FET-es végfok esetén is csak majdnem max 20-23w teljesítmény 4ohm-on hídbakötve.
Ma egy autórádió végfok, mint p.l. TDA 7384 v. 7385 tudja ezt /mármint a 4xhídkapcsolású végfokot, 1 tokban.

Tehát ez a kis cucc nem erősebb mint egy normális 4 csatornás autórádiós fejegység...

Vannak ilyen TDA-s sorozatú 4 csat hidalt végfokok, p.l. JVC-k ben, amik bírják a 2 ohm-ot is hídban, ezek már 4x 40w-osak valóban.
Legegyszerűbb felhasználási területük, 20cm-es duplatekercses hangszórót kell hajtani velük, így a hangszórón összegződik a teljesítmény, és úgy már nem kis hangerőt produkál a kis dög.

Én egy 8ohm-os SAL 20cm-est szedtem szét , azért, hogy a felénél /tekercs legalul, 2 soros tekercselés esetén/ felhozzam a vezetékeket, és dupla tekercsest csináljak belőle, azt egy ilyennel hajtottam...

A generációs fejlődés a következő:
1: TDA 2003 mono 2ohm 6w
2: TDA 2005 sztereo /2x2003/ hidalva 15w
3: TA, HA, KIA XXXX 2x2 csat hidalva 2x 20w/4ohm
4: TDA 7384 4x 24w 4 hidalt csatorna(ennél nagyobb teljesítményadatok 14,4v-ról 4ohm-on, csak mókusvakító jellegűek!)
(#) bendoroland válasza jandark hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Igen nagyon sokat segítettél KÖSZÖNÖM SZÉPEN!
(#) jandark válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Hát bizony valóban igy van..
Elméletileg a ka ha ta la kia xxxx ek 2csatornásként futottak,ezeket a "2*2csatorna hidalva 2*20wattot" az üzletek megcáfolják ,hiszen mindenhol a 2*19/20watt a normál üzemmódra irt(4ohmon) idézve:2x19W(13V/4R)ill a gyártói manualban nincs jelzés a 4csatornáról.(mint a pl a tda 7375 nél).
Bár a tokon belüli felépitése (hidalása)
hasonlatos a pl mostani tda 7375-ic hidjával:a 4bemenetből 2 testre huzva ill a kimenetek kompenzáltan öszeillesztve..
Mindezek ellenére találkoztam a tok öszhidjával is de már régen a 2db ic-s felépitésü equalézerben...(akkor nem foglalkoztatott a dolog igy valahol a méhtelepen feledésbe merült..)
Nem akartam a srácot nagyon belemeriteni az ic rejtelmeibe,igy leirtam amit talált volna a neten,de figyelemmel hogy ha müködőképes is a dolog akkor is a terhelőimpedancia megfontolandó..
Maga a felépitése az erősitőnek a 4 kisebb hangszóró ellátására hivatott,viszont több olyan információt is felleltem az ic-vel kapcsolatban ami az öszhidat nem támasztotta alá,,ellenben hagyott némi kiváncsiságot hogy több igy müködőképes szerkezet is létezik mindenféle adat nélkül (beleértve az emlitett autós erősitőt is hidban 2 csatornára)
Az igazság ahogy ezt le is irtam,bármit is sikerül kivitelezni az erősitőből sajnos a legtöbb mai fejegység alapból felülmúlja..
Tegnap cseréltem egy jvc fejben egy la47201es ic-t amire 4*40/50wattot irnak..
Sőt az öcsém tavaly vett pioneer fejegysége már egy mélyhangszórónak kialakitott fügetlen végfokkal rendelkezik,és még sorolhatnám...
Öszeségében örömmel gondolok visza a régi idők két tekerős magnóira :yes: (a tda 2003 amit nem győztem cserélni főleg a buszokban mikor csodálkoztak hogy a 24voltot nem birta ki) a tda 2004-2005,,és a kezdeti ha ka ta la kia xxxx szériák,amik egy pár 2utas videoton hangfallal megspékelve viszacsengenek az emlékezetemben azóta is..
Egyetértek az ic-s kapcsolás kiaknázhatóságában is erről a feszültségről
(#) alex89 hozzászólása Máj 13, 2009 /
 
Hello Nekem olyan problémám vlna, hogy nemvagyok tul jártas az elektronikában, csak ilyen alapszinten, most fgok autoelektros suliba menni tehát nemsok a tapasztalat.A helyzet a következő, ballagásra egy barátomtol a totálkáros autojábol kaptam egy PYLE PLA600as erősítőt ami 4 csatornás és 2x400wot tud hidban. hazavittem kicsit gyürött volt a háza nemfoglalkoztam vele. adtamneki kis adapteről áramot
12v 1 ampert be is kapcsolt vele meg minden és számitogépről adtam neki audiojelet aztán egy bizonyos hangerőnél müködött is kicsit hangosan ugyan persze akis adapter miatt nemtisztán de szolt az 1-es csatorna. a kettes csatorna már ha ráadom szól kb 2másodpercig aztán nagyon elhalkul és mintegy 5másodperc mulva hol lekapcsol az erősítő hol nem. a 3iknál ugyaneza helyzet a 4ik még 1-2szer ment ugy mint az 1-2 de mostmár egyáltalán.
áh mondom biztos nincs elég szufla...
autoaksira raktam ott pedig mindegyik csatorna azt csinálja h ahogy bekapcsolom jön ki hang de elkezdi tolni kifele a membrát és ahoyg eléri a végkitérést pukkan egyet visszaesik és kikapcsol az erősítő.szétszedtem láttam h a nyáklap középen végigvan törve/repedve de ugy h áramkört nemszakit meg.Ilyenkor milyen probléma lehet h hang jön ki de elkezdi kitolnia membánt és kikapcsol. Ja és az 1es csatorna se megy ha endesen kap áamot és nem adapterről!.A másik, hogy kivettem az első és második csati tranzisztorait és átraktam egy blaster bl 500as erősítőbe annál pedig az a helyzet hogy az egyik csatorna jocskán észrevehetően nagyob teljesítményű lett a másik csatornája viszont halk is meg torzit is és hidba szinte ugyanazt kapom mint az egyes csati simán.Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!
(#) Inhouse válasza alex89 hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
Huuuúúú...

Az adapter biztosan nem jó, még tesztelni sem...
A repedést jobban jársz, ha kijavítod, lesz ott probléma rendesen, attól, hogy szabad szemmel nem látszik, még lehet szakadás, vagy kontakt hiba!

A tranyócserénél nem igazán értem mit is akartál...megnézted, hogy oda való, abban a másikban rossz volt? Az, hogy egy erősítő mekkorát szól, nem a végtranyókon múlik, azoknak összhangban kell lenniük a végfokkal, de ha másikat raksz bele, nem lesz hangosabb. A végtranyó egy csap, amivel szabályozzuk a kimenő jelet...

Ne járj úgy, mint a barátod!

Üdv
Inhouse
(#) alex89 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
értem persze, de hogy javithatnám ki?plusz mi okozhatja, hogy adapterrel müködésre tudom bini autoaksival meg azonnal kinyomja a membánt és lekapcsol?egy ügytünik nemtul okos barátom mondta hogy ha átrakom a nagyobb 100wos tranyokat a 80 helyett akkor nagyobb lesz a teljesítmény, de akkor mégsem.akkor a másik kérdésem, hogy abbol a bl500asbol lehetne valahogy joval nagyob teljesítményt kicsikarni?nagyobb xy dolgokat venni és rakni bele?a másik meg hogy mitl indul el az erősítő aztán membránt kinyomva kapcsol le?
(#) alex89 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
és ha a mosfetes valamit lecserélem a sima irfz34n-t ami 80wos lecserélem egy IRFZ48N-re ami 140wos akkor nőni fog a teljesítményem?őő persze az összes ilyen alkatrészt cserélve!
(#) Moderátor hozzászólása alex89 hozzászólására (») Máj 13, 2009
 
Mit kellene tenni ahhoz, hogy használjátok azt az általatok olyannyira gyűlölt shift billentyűt mondatkezdéskor? (Könyörgőn az égre néző moderátor smile.)
(#) Inhouse válasza alex89 hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
Az a szerencsétlen fet annyit tud kapcsolni, amennyi kijön a tápból... akkora van benne, ami ezt egy adott terhelésnél tudja. Ha kisebbet raksz bele, elpukkan, ha nagyobbat, akkor ugyanazt tudja, minimális különbséggel...
A watt a teljesítmény mértékegysége, és mint ilyen dolog, ez feszültség és áram szorzata, ha adott a feszültség és a terhelés miatt az áram, akkor az annyi. A 140Watt azt jelenti, hogy ezt ő még elviseli, ha kapcsolni kell.

Ahhoz, hogy nagyobb teljesítményű legyen sokat kellene rajta mókolni, nem neked való. Nem annyi az egész, hogy kicserélem a tranyókat/feteket nagyobbra...
Gondolod, hogy a tervezőmérnök összedobta valahogy, te meg kicserélsz egy pár fetet és akkor az jobb/szebb/erősebb?

Üdv
Inhouse
(#) alex89 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
Köszönöm szépen az erre vonatkozó infót! A hibás erősítőmre vonatkozóan valami tipped nincs véletlen, hogy miért megy adapterről és autoakksiról miért jut ki a 12v vagy akárnmennyi és aztán lekapcsol?
(#) jandark válasza alex89 hozzászólására (») Máj 13, 2009 /
 
Szia!
Adapterről kinozni szegényt nem szerencsés,akkor már inkább a pc-táp de csak próbaképp nem tartósan..Az autós erősitők töbsége 13.8volt körül van kalibrálva,mivel az adapter 1ampere és a 12volt instabillá válhat (elképzelhető hogy mig használtad szegény lement 10voltra is...)ezért az erősitő kapolóüzemü része szenvedett sérelmet..Némiképp lehetőség van a repedés körüli keresgélésre is, de addig mig át nem nézed és nincs rendben ne próbálgasd..A hálózati adapter és az akumlátor közti különbségek:a hálózati aránylag tartja a feszültséget még ha leesik az amper is,viszont az akumlátor forditva tehát a feszültség eshet terhelésre.(abban az esetben ha a motor nem jár ,és ha eleve gyengébb az aksi)Egyszerüen a végére járhatsz ha mind járó és álló motornál ezt tapasztalod akkor más a probléma..
Ha lekapcsol jó mert a védelme müködik,ami lehet rövidzár, csökkenő feszültség ,kimeneten megjelenő feszültség ,termikus védelem,túlvezérlés ellen..ezeket mind ki kell mérned..
Tuningolni nem érdemes,,a gyártók a lehetőségekhez képest a legjobbat kihozzák belőlük,ha nem elégséges a teljesitménye akkor le kell cserélni másikra.Javitani is csak abban az esetben mig gazdaságos...
(#) alex89 válasza jandark hozzászólására (») Máj 14, 2009 / 1
 
Helo a müködő erősitőmben mindent visszapakoltam az eredtire a repedt pyle-t pedig átnézegettem kiméregettem majd kiprobáltam újra.az eredmény 1-es csatorna megy pár másodpercig és lekapcsol
a 2es is megy de oda kijut a 14,4v a 3asra szintén kijut a 14,4v a negyedik kimenet pedig csak elhalkul majd kikapcsol.Nosnemvagyok tul jártas, de meik alkatrész hibája okozza, hogy a táőfeszültség kijut a hangszorókra?
(#) jandark válasza alex89 hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Szia!
Ha a hangszórókimeneten megjelenik a feszültség azt általában a végfokozat,,jelen esetben a fetek áteresztése okozza..
A védelem szükithető igy,ami akár termikus vagy kimeneti fesz ellen kapcsol be,,,javaslom az öszes fet átvizsgálását aztán ujra próba....
Ha tudsz csinálj képeket a belsejéről...
Üdv
(#) alex89 válasza jandark hozzászólására (») Máj 14, 2009 /
 
Nos a feteket megvizsgálom amint tudom, hogy hogyan kell itt vannak a képek, hátha ebből kitusz nézni valamit!




http://kepfeltoltes.hu/090514/100_0078_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/100_0084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Következő: »»   10 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem