Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültség stabilizátor
 
Témaindító: amex, idő: Márc 17, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 44
(#) zolika60 válasza ReuGeot hozzászólására (») Márc 27, 2009 /
 
A 78XX és a 79XX lábkiosztása más. Nem lehet, hogy mégis rosszul kötötted be?
(#) Spoo hozzászólása Márc 28, 2009 /
 
Sziasztok!
Lenne egy hatalmas problémám! Van egy Simson-om, valami oknál fogva alapjáraton 12Vos váltóáramot ad le, de ez mindegy.
Megoldottam az egyenirányítást, most az lett a gond, hogy alapjáraton +-12V jön, de viszont a fordulatszám növekedésével nő a feszültség is. Felmegy akár 30V felé is.
Kellene nekem valami olyan dolog, aminek a bemenetén 12-31V-között mehet be az áram, de viszont kifele csak STABIL 12V jön ki.
Nem muszáj pont 12V, lehet 14,16,18; nekem csak az a fontos, hogy ne változzon a fordulatszámmal együtt a feszültség.

Szeretnék szólni, hogy még NAGYON kezdő vagyok és szeretnék megkérni mindenkit, hogy válaszát próbálja meg dedó-módra elmagyarázni.
Előre is köszönöm! Várom a válaszokat!
(#) dino05 hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Sziasztok!

A csatolt képen látható kapcsolást egy adatlapon láttam, fordított polaritás elleni védelemhez ajánlja. Ha ezt berakom pl egy 7805-ös elé, akkor kb. mekkora diódára és ellenállásra van szükségem? Meg jól látom, hogy ez a kapcsolás egy soros diódához képest csak annyi pluszt nyújt, hogy kisebb rajta a feszültségesés a kicsi csatornaellenállás miatt? Előre is köszi a segítséget!

polarity.PNG
    
(#) szkrep hozzászólása Ápr 18, 2009 /
 
Sziasztok
Megépítettem egy erősítőt TDA8560Q IC-vel. Lehetséges az, hogy egy elektromos borotva töltője legyen a tápja? 12V 1,25A egyenáramot ad, de szűrni kéne, mert ha simán rádugom, észnélkül recsegni kezd a hangfal, meg a leírásban is szerepel h ilyesmiről nem fog működni. (de csakazértis kipróbáltam )
A töltő evileg kapcsoló üzemű.