Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Idézet: „tiszta szar lett” Inkább valami vegyszerrel kellett volna kezelni, nem? ![]()
szerintem, az lehetett a probléma, hogy nem tisztítottad meg rendesen a panelt, ill. ha alkoholos filccel csinálod, akkor valami jobb erősebb típussal csináld, és ahova nem rajzoltál ott karcold be, hamarabb lemarja. Ha ezt mind megfogadod, akkor már nemigen fog ilyen rosszul sikerülni, tegnapelőtt én is nagyon elrontottam egyet, de az vasalásos technikával történt, és közöltem is itt a fórumon.
![]()
Amikor filccel játszadoztam, én is sokat szenvedtem! A lényeg, hogy csiszoló papírral tisztítsd meg kicsit a nyák felületét, majd mielőtt rajzolnál rá löttyents rá egy kis tiszta benzint, vagy körömlakk lemosót. Így garantáltan zsír mentes lesz a felület. Majd rajzold fel, amit akarsz. Figyelj rá, hogy jól takarjon mindenhol, akár többször is húzd át!
A maratód jó. Viszont az alkoholos filcnek könnyen alámarr, ha nem vagy ügyes. Én úgy szoktam, hogy felmelegítem kicsit a vaskloridot. Nem szabad forrnia, csak legyen langyos. (A Gáz ami keletkezik, mérgező!) Majd egy jól zárható műanyag edénybe átöntöm és belerakom a panelt. Lezárom a tetejét és néhány percig erőteljesen rázom. Utána megnézem és ha még nem jó, akkor tovább folytatom. Volt már olyan, hogy észrevettem, hogy lejött valahonnan a filc. Akkor kivettem a panelt, lemostam bő vízzel, gyors szárítás és újrarajzoltam. Utána vissza a lötyibe és rázni. Ha rendes maratás álló filcel dolgoznál, vagy fotótechnikával, esetleg vasalással, nem lenne ennyire érzékeny! Üdv
Hát ez tényleg elég gáz. Meglep hogy manapság még van aki filccel rajzol mikor az eagle 10cm*10cm-es méretig ingyen van, egy levilágító meg 5000Ft körüli áron van, lehet kapni előérzékenyített nyákot, és akkor csak sziti lefolyótisztító kell az előhíváshoz. Lehet vasalni is, csak azt macerás kikísérletezni, tesóban van lamináló az már talán szebb eredményt csinál.Szóval annyi lehetőség van, miért éppen a filcet választottad. Ha ez az egy darab kell, akkor írsz, és megbeszéljük, ha meg több, akkor ne legyél rest beruházni a fentiek közül valamibe.
úgylátom, már túl késő lehetett, mert neked írtam az előbbi hozzászólást, pedig csatikának akartam
![]()
Sziasztok!
Találtam egy doksit galvanizáláshoz, mellékelem. Valamint van egy Compacta L30 névre hallgató furat galvanizáló gép is, ami ugyan nagyon drága, de első ránézésre nem tűnik olyan bonyolult ketyerének. Aki érdeklődik, légyszi nézzen már bele a doksiba és a gépre, hátha lát valami hasznos infót. Milliós gépről van szó, de szerintem össze lehetne rakni az amatőr, néhány 10eFt-os változatát is...
Nem a gép drága, mert az 5 kád, hanem a belevaló anyagok.
Az egyetemen palládiumot használnak, baromi drága, ráadásul ott előbb fúrnak, utána galvánoznak azután fóliáznak, utána levilágítanak, előhívnak, marnak (na itt már erős eltérés van, mert a galvánozott panelük a galván során kap egy ónbevonatot, és azt nem vinné el a vasklorid, ők mással is marnak), majd szitáznak lötstoppot, szárítanak, világítanak előhívnak, és beégetik a lötstoppot. Na ennyi lépés egy furatgalvános nyák! Ehhez mind maszk kell, meg persze idő. Szerencse, hogy az a fólia amit ráhúznak az nálam otthon 4 perc alatt tökéletes maszkot képez. (Majd fotózok)
na jó én meg teláltam egy doksit magyarul, ami a furatgalvanolizálással foglalkozik. Sajna a képek nincsenek meg. Sőt találtam még pár hasznos doksit a gépemen, ezeket is megosztom veletek hátha hasznára válik valakinek.
![]()
Ígértem képeket a maratóról, egyenlőre buborékoztató nélkül majd rakok fel képet buborékokkal is.
Ez kimondhatatlanul szép...
![]() Én is hasonlókat fotózok gyári nyákkal... Hibamentesen végződik mindég.. De ahogy sikerült lefotóznod, valami eszméletlen! A pad-ek nek miért nincs furata?
na ha már itt tartunk, én szeretek versengeni, nem renedzünk egy olyan versenyt, hogy minél nehezebb dolgot legyártani nyákon. pl. egy IC kiv. között 10 db vezetősáv átvitele. Majd letesztelem, mit tudok, milyen vékony vezetősávot tudok még értelmesen levasalni. Aki részt venne egy hasonló versenyben, az jelezze. De úgy gondoltam, hogy tesztelni is kell a panelt, és teszt közben lefotózni. VÉLEMÉNYEK?
![]()
Részemről mehet !
Én nem ajánlom a csiszolópapírt -akár milyen finom is - ,hiszen az karcokat okoz ,ami szinte bevezeti a folyadékot a felvitt védőréteg (mindegy mia az) alá.
Én fémradírt használok. Zsírtalanításhoz tökéletes a "fékpucoló" spray ,~400Ft és baromi sokáig elég.Melegíteni nem szoktam ,vagy tényleg csak kicsit ,mert a vasalásos technológiából adódóan volt olyan gondom ,hogy lehozta a meleg a "feketét". Rázni -szerintem - nem kell ,ellenben a függőleges marás ,valami hosszúkás edényben (Nejem vázája) sokkal gyorsabb ,kis lötyköléssel. Szerintem a fotós megoldás a macerásabb ,azt tényleg ki kell kísérletezni ,a vasalás pofon egyszerű.
szerintem ha leszünk vagy 10-en nyithatunk neki topicot is
![]()
Azért azt nem merném kijelenteni ilyen egyszerűen, hogy a vasalás "pofon egyszerű". Azért ott is vannak buktatók, mint a fotózásnál. Tudom, mert mindkettőt próbáltam szóval ne kezdjünk ebből vitát. Nálam nyert a fotózás. Van aki be tudja szerezni a műnyomót az csinálja vasalással, ha sikerül neki. A többiek meg fotózással.
![]()
Én mintának lehet csinálok is egyet mindjárt kíváncsiságból. És azért hogy kedvet adjak a többieknek a versengéshez
![]() ![]()
Üdv! Elmentem a gyógyszertárba hidrogén-peroxidot venni sósavas maratáshoz, erre közlik, hogy ők 30%-ossal dolgoznak, de nem adnak, csak 3%-osra hígítottat.
![]() ![]()
A marató összetétele: (1:7:14)
30 ml hidrogén-peroxid 200 ml sósav 770 ml víz Ebből számold ki, hogy amilyened van, abból mennyi kell.
Hali,
milyen új (most is kapható kereskedelmi forgalomban) lézernyomtatót ajánlotok műnyomópapíros technológiához? én a Samsung ML2240es vagy a 1640-es t néztem ki. Ahogy olvasgattam HPt nem nagyon vált be. Vélemények? Előre is köszi!
már meg is terveztem a nyákot, egy olyat hogy 4 sáv megy át az IC lábai közt, meg egy olyat hogy 5 sáv, ha sikerül ezt megcsinálni, akkor folytatom. 1 órán belül szerintem kész és teszek fel képeket.
Mármint úgy érted, ebből (3%) a hidrogén-peroxidból 30ml, vagy annyit kell beletenni, hogy 30ml legyen benne a tiszta peroxid?
helló, én azt hiszem hogy itt 30%-os oldatra vonatkozik, de nem vagyok benne teljesen biztos, ezt a
z összetételt is itt találtam az oldalon keresgélj egy kicsit, és biztos megtalálod.
Akadályba ütköztem, a nyomtatóm 1200dpi-t tud, de a 0,1mm-es sávokat már nyögvenyelősen nyomtatja, szabad szemmel látszik, hogy az egyik összeér az IC egyik kivezetésével. Pedig a programban felnagyítva nem.
Nem lehet, hogy nem 1200dpi-re van beállítva? Mert azt a nyomtató beállításánál igen rosszra is be lehet állítanni!
1200dpi-re állítottam, én minden nyomtatás előtt mindent figyelmesen végignézek. De azért műnyomóra nem könnyű szegénynek 0,1mm széles tintát nyomni
Hidd el én is próbáltam mind a kettőt!
Leírom ,hogy a fotósnak hány buktatója van ,jó : 1. lefújod a nyákot fényérzékeny lakkal - nem kéne ,hogy "összeköpködje" ! 2. gondolom nem vársz 24 órát a száradással ,úgyhogy irány a sütő - nem kéne ,hogy megégjen és fény se érje 3. kinyomtatod a fóliát - gondolom ,aki fóliát tud szerezni ,az műnyomót (tojáspapírt) is ![]() 4. levilágítás : itt elég ideig ,de nem tovább ! 5 : készíts hívóoldatot ,de olyat ,ami leoldja ,de nem mindent ![]() 6. ha minden sikerült ,marasd le ,ez már ugyan az ,mint vasalásnál. Meghallgatlak a vasalás rejtelmeiről !
-Én leírom hogyan kerüld el a buktatókat :
1-2 Használj gyári fényérzékeny panelt . 3 A fóliához állítsd be a nyomtatót (akkor elég 1x nyomtatni) 4 Tegyél időzítőt a levilágítóra 8 perc 5 egyszer bevált keverési arányt ne változtasd Tn es előhívó 1-6 arány kb 50 fokos víz Ezek az értékek a gyári lakkos panelre vonatkoznak ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |