Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   26 / 228
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Nem tudom olvastad-e amiket a topicban írtam, de az nem mond ellent annak amit te írtál. Úgyhogy gondolom a nagybetű nem nekem szól.
(#) hammer14 hozzászólása Jún 11, 2009 /
 
Üdv hobbisok!

Akit érdekelnek elekromos bringához meg hasonlókoz motorok azoknak lehet tudok segíteni. Nekem olyanok vannak amik 115v meg 230v ról működnek 25w meg 40w-os van. Bár én még nem próbáltam bringába meg ilyesmikbe,de ha jól gondolom akkor a 25w os 115v on akkor az egy 15v os 250w os-nak megfelel simán. Vagy tévedek?
A motorokra reversible electro inducations van írva. meg Electro Magnetic brake inducations. Mindegyiknek van rávaló lassító átétel,és így percenként 50-et fordul. Ha valaki tud felvilágosíthatna hogy tudom-e bringákba alkalmazni ha szerzek hozzá electronikát. Egyébként inkább eladni szeretném csak nem tudom pontosan mire tudják mások használni,és így ajánlani sem tudom hogy. A márkája az oriental motors,ha ez mond valakinek valamit,amerikai koreai vállalat.
(#) hammer14 hozzászólása Jún 11, 2009 /
 
Hát nem olvastam vissza rendesen de azért ne hurrogjatok le! látom 250w az kevés,de mondjuk van 10db és ha 2 db hajtanék egyszerre? úgy már 50w 115v-on.
(#) zolika60 válasza hammer14 hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Tévedsz. 25W az 25W akárhány V. 7.osztáyos fizika.
(#) hammer14 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
üdv!

Már tudom mit kevertem össze... az áram erősséget. minél nagyobb V annál kevesebb áramerősség kell ugyanahhoz a teljesítményhez. Na sebaj nézelődök tovább mihez lehetne használni.... Azt nem értem hogy egy ilyen motor hogy visz el egy gyártó sort tele hűtővel? Ha egy bringát meg nem tud elvinni.... Szerintem rászerelem egy fogaskerékre és bringa lánccal kipróbálom hogy mit művel a kempingen

Bocsánat az off hozzászólásért.
(#) ElektroJózsi válasza hammer14 hozzászólására (») Jún 11, 2009 /
 
Szerintem a gyártósornál olyan áttétel van hogy több nyomatékot kapsz lehet hogy hülyén írtam le.
Szóval bringánál ez nem működne így mert túl lassú lenne.
(#) fari14 hozzászólása Jún 15, 2009 /
 
Tisztelt Fórumozók!
Kezdő vagyok fórumnyitásban, elektromosságtanban.
Elméleti segítséget szeretnék kérni. Van egy elektromos kerékpárom, 250w-os 36v-os agymotorral.
A motor maga AC, de BLDC vezérlésű. Az akkumlátort kiszedtem. 1.kérdés: a 250w-os motor 25km/h-nál adja le a 250w-ot. 25km/h-val tekerve (generátorként) kb mekkora teljesítmény nyerhető ki belőle?
(#) zolika60 válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 1
 
Kicsit kevesebb mint 250W. De minek ehez egy új topic.
Idézet:
„Elektromos kerékpár világításépítés”
címen? Van kereső is minden oldal tetején. De akár el is olvashattad volna a szabályzatot.
(#) fari14 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Köszönöm a választ. Új témát azért nyitottam, mert a többi témán "világítás kerékpárra" akkumlátoros megoldások. "Kicsit kevesebb mint 250Wól van szó." Ez lehet éppen 225w, vagy ennél több vagy kevesebb?
Eredeti terveim szerint 3db 12v 75w-os halogénizzó sorosan kapcsolva világítana ködlámpa burkolatban.
Ha gyorsabban megyek, pl.:35km/h-val nem égnének-e ki az izzók?
(#) zolika60 válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 3
 
Nem tudom milyen hatásfokkal működik generátorként, ezért pontosan megmondani nem tudom. Attól nem félnék hogy sík úton gyorsabban fogsz vele menni mint amit az égők kibírnak. Nem könnyű egy olyan bringával gyorsan menni amit 250W-al fékeznek. Az átlagos emberi teljesítmény is 250-300W bringa tekerésre. Egy bringa versenyző mondjuk 500W. Ebből jön le a generátor teljesítménye és csak a maradék viszi a bringát. Egyébként van elektromos kerékpár házilag című topic, meg elektromos kerékpár elektronika topic, stb..
(#) Cavalier válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 1
 
Ha jól értem, tekerni szeretnéd a biciklit, és azzal világítani? Ha igen, felmerül a kérdés, hányszor is indultál a tour de France-on? Elég edzett biciklistának kell lenni, hogy akár 150-200W-ot tudj tekerni.. Lance Armstrong tud kb. 1000-et csúcsban, rövid ideig, hosszú távon talán 500 körül, de ehhez nem semmi táplálékot is fogyaszt.

Zolika közben megelőzött
(#) fari14 válasza Cavalier hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Hú. Értem. Tehát 250w-al fékezne? Elképesztően sok. Esetleg valamilyen fogaskerék áttételes megoldással csökkenthető lenne-e ez és ha igen milyen menetszám arányban?
(#) pako válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 1
 
Üdv!
Szerintem egy áramkorlátozóval le kéne korlátozni a max kinyerhető teljesítményt 30-40W-ra, vagy amennyi jól esik, és ennyivel gazdálkodni.
(#) zolika60 válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Nem sajnos, mert az energiamegmaradás törvénye sajnos erre is igaz. A bringa egy "zárt rendszer". Bevitt energia amit bele tekersz a lábaddal. Kivett energia pedig a gép súrlódása, légelenállása, a lánc és az áttételek súrlódása, a generátor által felvett teljesítmény. Egy rendszeren belül a bevitt energia nem lehet kevesebb mint a kivett energia. Különben örökmozgó lenne és nem is kéne tekerni. átszólagosan megoldható a dolog. Postán felküldöd a Kékestetőre és onnan egészen Gyöngyösig nem lesz gond.
(#) fari14 válasza pako hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Pontosan 30-40w-ra gondoltam ,mostmár!! Jó ötlet. De mi az az áramkorlátozó, hogy működik, a nemkívánt teljesítményt hővé alakítja-e ? Drága-e az áramkorlátozó?
(#) pako válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 1
 
Hővé alakítós megoldások nem lennének jók.
Valami kapcsoló-üzemű áramgenerátor lenne jó szerintem. Ezek úgy működnek, hogy ha a kimeneten kisebb az áramerősség, mint a beállított érték, akkor megnöveli a feszt, ha pedig nagyobb az áramerősség, akkor csökkenti a feszt. Ha jól tudom, a kimeneti teljesítmény állandó.

De ha tudsz szerezni 36V / 30W-os izzót, akkor nem is kell áramkorlát, az 36 volton nem vesz fel nagyobb teljesítményt.
(#) pucuka válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Hú. Nem érted. csak azt mondjuk, hogy nem tudsz ekkora teljesítményt "kitaposni" magadból. Gondold meg, azt az icike-picike 6 W -os 'demangót' tekerni is rendes erőfeszítésbe kerül, pedig elöl 3 W, hátul 1 W -os lámpa világít,
De mérd meg, hogy mit tudsz. Tedd a bicajodat egy állványra, és tekerd, közben mérd a leadott teljesítményt, különböző izzókra 12 V 5, 10, 20, 45 W -os izzókra. Majd meglátod. . .
Az áramkorlátozó meg marhaság, úgyis be van építve a lábadba.
(#) zolika60 válasza pako hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 4
 
Nem egszerűbb lenne egy akkumulátoros lámpa amit otthon feltöltesz mint vinni feleslegesen a villanymotort? Ha nem segít a haladásban minek cipelni? Meg még akár 30-40W-al is fékezni a gépet. Hosszzútávon az nem kevés bableves.
(#) pako válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Szerintem ezt nem nekem kellett volna írni.
De hogy válaszoljak arra, hogy minek cipelni: talán azért, mert a motor bele van építve az elektromos bringákba. Azt viszont még nem hallottam, hogy az elektromos bringák villanymotorja nem segít a haladásban... Elgondolódtató
(#) fari14 válasza pako hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Úgy érted hogyha 35km/h-val megyek nem ég ki, nem durran ki az izzó? Szuper ötlet. Az jó lenne-e ha 3db 12v-os, 10w-os izzót sorbakötnék? A "kapcsoló-üzemű áramgenerátor "kifejezést magyarázatát értem, de ez a fogalom rémisztően hangzik.Ilyen eszközt hol lehet beszerezni és kb mennyiért?
(#) pako válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 1
 
A 3-szor 12V 10W égő sorosan gyakorlatilag ugyanaz, mintha 1 darab 36V 30W-os égőd lenne.
Áramgenerátort nem tudom, hol lehet kapni, vagy hogy mennyiért, de az építése nem nagy kaland. Neten van rá sok kapcsolás, Google-ban ezekkel a kulcsszavakkal érdemes keresgélni: switch mode current generator.
(#) proba válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Az unokatesóm igaz dinamóval ,minden szabályzás nélkül annyi égőt kapcsolt be egy kombinált kapcsolóval amennyi fényt akart/bírt előállítani.Szerintem neked is valami hasonló kellene.Kipróbálsz néhány egőt Pl 5-10W os sorokat sorba 2-3db és ezek közül annyit kapcsolsz be amit még elvisel a lábad.(akár menet közben is tudsz alkalmazkodni a szélerőhöz/lejtőhöz.
(#) fari14 válasza pako hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat!
Tényleg nem durranna szét, ha 250w-os 36v-os motorra sorba kapcsolva kötöma 3db 12v-os egyenként 10w-os izzót?
(#) pako válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 / 6
 
Ha 36 voltnál nem kap lényegesen nagyobb feszt, akkor biztos, hogy nem.
(#) fari14 hozzászólása Jún 15, 2009 /
 
Üdv mindenkinek.
Segítséget szeretnék kérni .Az elektromos kerékpár akkumlátorához vezető kábel csatlakozóján 3db luk van. Melyik a negatív, pozitív, és mi a harmadik? Sajnos nincs rajta semmi felirat, hogy melyik a negatív...
(#) erniefromh válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Az a sanda gyanúm, hogy az elektromos kerékpároddal az általad óhajtott 35 km-es sebességet max lejtőn lefelé hátszéllel fogod elérni ha megterheled a generátorod. Sík úton jó ha egy darab 12V 5W, max 10W-ot meg tudsz tekerni önerőből, és a hajad se fog lobogni, tehát ne aggódj emiatt ...
Próbáld ki otthon: forgasd a kereket terheletlenül (biztos könnyen megy), majd tedd rá a lámpácskádat és próbáld meg a kereket megforgatni (a valóságban az emelkedőn is ugyanannyit fog vissza a bringán mint a lejtőn).
Ha azt mondod hogy eredetileg ez a 250W 35-el repített téged a drótszamár hátán, akkor nem túlzok hogy neked is hasonló teljesítményt kell a pedálba nyomnod ugyanolyan sebességhez világítás nélkül. Azzal együtt pedig még egy kicsivel többet....

Én próbáltam már, negyedórányira dolgozom, egyszer elég volt magam termelni a világítást. Számszerű adatokal nem szolgálhatok, de a nyelvem majdnem odakapta a küllő mire beértem... Azóta akkuról megy a lámpa.
(#) pako válasza erniefromh hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Ha tényleg ilyen kis teljesítményt lehet csak kisajtolni, akkor izzók helyett inkább LED-ekben kellene gondolkodni. 2-3 Luxeon LED fókuszálva szerintem jobb is lehet, mint egy 30W-os izzó.
(#) fari14 válasza erniefromh hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Lenne-e különbség a kerékpárt tekerő lény szempontjából, ha az alábbi két eset van?
a) egy 3w-os shimano agydinamót hajtom és világítok vele
b) 250w-os agymotort 3w-al terhelem?
(#) fari14 hozzászólása Jún 15, 2009 /
 
Egy 36v-os 250w-os AC, de BLDC vezárlésű elektromos kerékagymorort át lehetne alakítani 48v-os vezérlésűvé?(akár a vezérlőegység kicserélése árán is?
(#) Lajos7404 válasza fari14 hozzászólására (») Jún 15, 2009 /
 
Ha így nézed, a baloldali a negatív,

jobboldali pedig a pozitív.

A középsőnek nincs jelentősége, nincs bekötve.
Következő: »»   26 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem