Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Na jó akkor itt egy jó játék: Bővebben: Link
Sziasztok
Igazából mikor ez az eset megtörtént, akkor nem igazán volt vicces, de így vissza gondolva rá már annak mondható, mert szerintem még egy ekkora bolond mint én nem igazán van Két hete felújítottam a WARTBURGOMAT (4T) Kapott új hidrotőkéket, olajpumpa láncot, gyújtás rendszert, kuplungot, féltengelyeket, vezérmű szíjat, meg még egy csomó apróságot, összesen belekerült 110ezer forintomba. Minden jó is volt az érdi dombon is fél gázzal simán felment 90el, bőven volt bent erőtartalék. Ma reggel mentem volna mosógépet javítani Ajkára, el is ment addig gyönyörűen, 100as tempóban, megyek be a második körforgalomnál, vissza 3, kuplung ki, motor elkezd csattogni, de oltári nagy fémes csattogó hangja volt, természetesen korán reggel elmondtam mindennek azt az autót Félreálltam, szelepfedelet le, motor ind itt hallgatózok mi csattog, szelepek környékéről jött, abban a pillanatban leállítottam. Leveszem a vezérmű szíjfedelet, látom hogy az új szíjnak fele a burkolaton van porformájában, fogak fele hiányzik. Tanakodom hogy mi legyen… Arra jön egy idős bácsi kérdezi hogy mi a probléma és hát mondom neki hogy ez van Aztán elkezdi, hogy neki is Wartburgja volt, most Trabantja van… És hát mondja, hogy van neki egy eredeti IFA feliratú alig használt vezérmű szíja akkor cseréljük ki. A parkolóba nekiálltam vezérműszíjat cserélni, nézőközönségem az volt rendesen, hülyének is tartottak. Mikor vettem ki a gyertyákat akkor megijedtem egy kicsit, mert kettő gyertyán friss fémpor volt, de azért rátettem az új szíjat. Indítom az autót, elsőre pöcre indul, erő meg maradt benne, nagyon finoman járt a motorja Oltári agy szerencsém volt hogy nem görbültek el a szelepek, meg hogy nem lett nagyobb baj mivel, a szíj 3 4 fogat megcsúszott a tárcsán, pedig meg volt feszítve előírás alapján. Sokan nem ússzák meg ennyivel a vezérműszíjas problémát. Hazaértem vele egy gyors kompresszió mérés, után megalapítottam hogy mindegyik henger rendbe van, mivel egy formán 12,7bár volt bennük, azt viszont hozzá kell tennem hogy lassan 200ezer km lesz a motorban, és még megbontva nem lett. Így visszagondolva hogy egy parkolóban lecserélni egy vezérműszíjat, azért egy kicsit egyedi, meg már vicces is
Hasonló élményem Trabanttal volt (2T). Még '80-as években fiatal titánként a barátommal (és az Ő Trabantjával) Balatonkenesén sátraztunk az azóta is üres telken. Szereztünk két csajt, és felvittük őket a löszfal tetejére az esti kilátást megszemlélni (Soós Lajos Emlékmű), majd - sötétben - lefelé jövet, egy iszonyú nagy kátyút (vagy valami hasonlót) fogtunk, amit a Trabi hatalmas reccsenéssel vett tudomásul. Én vezettem, de éppen hogy megmaradtunk a kis földúton, tekintettel, hogy - főleg a pulykák miatt - vagy 70-80-nal (padlógázzal) repesztettem a keskeny kis földúton. A kormány elemi erővel húzott balra, de valahogy csak megfékeztem a járművet, és a falu közepébe "beesve" a bolttal szembeni parkolóba sikerült beállni. A csajok persze nagyon betojtak, és nem is sikerült még egyszer találkozni velük. Másnap reggel a motorommal lejöttünk, és felmértük a kárt. Megdöbbenve láttuk, hogy az első keresztrugó tört el.
Átmotoroztunk Fűzfőre, ahol 6000 HUF-ért már kaptunk is egy újat. Egy ilyen laprugó be van ám kenve zsírral, akárcsak egy zsíroskenyér. Motoron szállítani - így - nem is olyan egyszerű. Kerestem egy újságost, és vettem egy halom Népszabadságot, azzal bebugyoláltuk a rugót, és sikeresen a meghibásodott járműhöz leszállítottuk. Aztán irány az erdő, és egy kidőlt vastag fából vágtunk fakarikákat, baknak. Megkezdtük a szerelést. A rugó kiszerelése után már volt rendesen közönség, főleg a nyugatról érkező - rendes autó birtokló - emberek csodálkoztak a "levetkőztetett" Trabant-motor bordáin. Mikor elhelyeztük az új rugót, akkor jöttük rá, hogy a fékcső erősen megsérült. Irány Fűzfő, fékolaj, és fékcső beszerzés. Mikor ezeket kicseréltük, jött a felismerés, hogy még ezt is, azt is ki kell cserélni. Összesen 5X !! jártam Fűzfőn, de délutánra már a saját lábán ment a Trabant. Viszont 3 nappal a tervezett előtt haza kellett jönnünk, mert a pénzünk nem a tervezett módon fogyott.
Mi egyszer egy Trabanton hajtottunk végre kerékcserét enyhén illuminált állapotban, emelő nélkül egy diszkó előtt. Volt közönség...
Hajaj!
Valami utángyárotott szíj volt? Szerencséld hogy jött az a fószer
Szóval "annak idején" is voltak ilyen dolgok
Ha már itt tartunk, hétfőn vagy kedden megyek Trabantot szerelni egyik haveromhoz
Apukám egyszer úgy járt,hogy Skoda 120L tipusú kocsijával ment Hévízre,rehabilitációra.Eddig semmi érdekes nincs a dologban,hanem úgy Enying környékén valami oknál fogva, kicsit megsült a motor!(kiderült hogy a termosztat adta meg magát! ) Nagy baj nem lett,mert időben észlelte apukám a problémát,és késve bár,de odaért a cél állomásra! Kb 3 hetet töltött Hévízen,aztán jött hazafelé.Útközben(még odafelé menet) felhívta autószerelő ismerősét hogy ez meg az a baj van,majd valamikor meg kellene csinálni,ha van rá lehetőség! Rendben mondta a szerelő. Hazaért apukám,másnap irány a műhely. Motor szétkap,hengerfej,meg dugattyú csere. De nem ám akármire! Zaporozsec nevezetű jármű dugattyúja(és dugattyú gyűrűi) került bele. Kicsit fel kellett köszörültetni a hengerfejet,mert valami nagyon kicsivel nagyobb volt a dugattyú mérete gyűrűvel,mint az eredeti méret. Utána szelep felköszörülés,mert hogy nagyon megnő a kompresszió a motorban,és a jelenlegi állapotban tönkremennének a szelepek igen gyorsan. Minden kész,motor összerak,próba út: minden a legnagyobb rendben,működik rendesen a motor. Ez volt kb 4-5 éve. Azóta el lett adva a kocsi,de szerintem még mai napig működőképes a motorja a kocsinak!
Valószínűleg nem eredeti szíj volt.
Mikor kivettem a gyertyákat és láttam rajta a fémport akkor szinte minden reményem elveszett, hogy ez a motor még menni fog. Csodálkozom i rajta hogy, hogy a bánatba nem görbültek el a szelepek, mert kb 1percet még ketyeget olyan oltári kopogó hangon, Az biztos hogy a kokszot leverte a dugó tetejéről a szelep :eek2: Imi65 Trabantba már én is cseréltem laprugót de műhelyi körülmények között, de nem egy tiszta kellemes munka az is biztos. rockersrac Skodával már szívtam meg én is: Lecseréltem benne a hűtő vizet szépen, elöl a légtelenítő csapnál le is légtelenítettem, mentem vele a faluba pár kört minden ok volt, simán elmertem indulni vele Veszprémbe. Erre felé a 8ason elég durva emelkedők vannak, Herend előtt a legnagyobb dombon felfelé, kiakadt a hőmérő, természetes félreállni nem tudtam abban a pillanatban, még valahogy 2.ba felküszködtem vele a dombtetőre. Egy csepp víz nem volt benne, kipufogón dőlt a gőz, felnyitom a csomagtartót elől, hogy elővegyem a 3szöget, látom hogy a légtelenítő csapnál nyomta el az összes vizet. Haza húztuk levettem a henger fejet, minden hengernél legalább 4repedés volt.
4 Repedés...
ÁáÁ ez durva! Miért? Elöregedett a blokk? Vagy szétnyomta a nyomás? vagy kitudja?
Víz nélkül felmentem még vele a dombra.
Gondolom keletkezet egy levegő buborék a vízben ahogyan közbe elöl folyt ki a víz, és oda ért a szivattyúhoz, ilyenkor egyből meg áll a víz keringetés, a motor terhelve volt mert nagyon húzós volt a domb vagyis negyedikbe full gázon ment, mikor kiakadt a mutató akkor nem tudtam leállítani egyből, domb közepén voltam, félre állni nem lehetett mert oldalt nem volt hely, csak a domb tetőn, odáig meg víz nélkül, gondolom akkor repedhetett meg annyi helyen.
Trabantnál én olyat láttam, hogy a dugatyú, meg a henger fala között beleesett a gyufaszál a motorba.És a motor még utána járt! :eek2: Igaz, egy kicsit nehezen indult, de járt.
Hát igen, vannak ilyen érdekes jelenségek, így már visszagondolva rá már csak mosolyog rajta az ember
Meg amikor keresed a forró pákát, és a helyén van?
Az hagyján, de mikor véletlenül esik le az asztalról, és reflex szerűen utána nyúl az ember, és természetesen mindig a melegebb fele akad a kezébe
Ez semmi! :yes:
Amikor összeraktuk az öntöttvas kazánt, én egy 60W-os izzóval nézegettem nem e cseppen szépen a tűztérbe.. Egyszer a kazánajtóba odakoccant az izzó, össze is tört én meg reflexből csaptam rá az izzóra (természetesen ott figyelt a 230V).. Nem rázott meg de az elektródák össze hajlottak. 2-3 tized mm hiányzott a-hoz hogy összeérjenek! Így szerencsére nem vágta le az automatát.. Miután megtörtént egy eszméletlenül elkezdtem izzadni, mert meg voltam ijedve, hogy mi lett volna ha.. Így utólag ez is poénos..
Mert a melegebb vége a könnyebb mivel a meleg mindig felfele száll és ezért kapod el a meleg végét
Idézet: „Szóval "annak idején" is voltak ilyen dolgok” Bizony. Mikor még szabadon használhatta a nép a pénzéből készült autópályát (nem politizálok, ez volt kiírva az M3 kivezető szakaszán elhelyezett táblára: Az autópálya az Önök pénzéből, Önöknek készül.), az M7-esen "téptünk" ugyan ezzel a Trabanttal a Balaton felé. Valahol a Velencei-tó után csak a mi oldalunk volt járható, ezért a Főváros irányába haladókat a mi két forgalmi sávunkba terelték (vasárnap délután révén), nekünk maradt a leálló sáv. Mintha Trabantunk direkt bosszantani akarná a mögöttünk haladókat, a lejtő alján "megállt" az egyik henger. Tekintettel a hengerek alacsony számára, ez emelkedőn elég komoly problémának mutatkozott. Pár száz méter megtétele után a szükséges vonóerő, és a rendelkezésre álló nyomaték 2. sebességfokozatban került egyensúlyba, kb. 35 km/h sebesség mellett. A dudák elég hamar felharsantak a füstöt okádó Trabi mögött, de kénytelenek voltak velünk egyező sebességgel haladni, mivel az elkerülésünk egyetlen lehetséges útján tömött sorokban jöttek szembe a haza igyekvő emberek. Legalább 1,2 km-t így meneteltünk, mire a Trabi elkezdett köhögni, és legnagyobb örömünkre "beindult" a 2. henger is, az útterelés végétől 50m-re. A felgyorsuló autónkat ennek ellenére mindenki meg akarta előzni, és az öklüket rázták ránk. Vajon miért?
ÁáÁ, de enne lettem volna anno ilyenekben..
:no: Most már ilyenek nincsenek Na jó.. ha minden igaz kedden megyek Ttrabit szerelni belekukkanthatok mi viszi a gépezetet Meg az alvázat lefesteni..
Az 1. élményem ezzel a Trabanttal is érdekesen alakult. Mikor meghozta a barátom - pár más haver társaságában hozzánk - úgy döntöttem, hogy elcsenem egy körre. A kulcsot nem volt nehéz megszerezni, így leosontam, és harci gázzal elviharzottam vele. Azonban pár száz méter megtétele után elkezdett rángatni, majd le is állt. Hiábba "köszörültem" még csak nem is pöffent. A fene essen belé, visszakullogtam, és szóltam a srácnak: Te, elpöfögtem a Trabiddal, de a vasútnál megállt, és nem is tudtam visszahozni.
Az meg elkezdett röhögni: A benzincsapot, fogadjunk, hogy nem nyitottad ki! Basszus! Pedig - elméletben tudtam - hogy van rajta ilyen, de én a szülők Ladájával jártam, nem ugrott be.
Hehe!
Ez jó Gondoltam is rá mikor olvastam.. És mikor mondtad hogy elvitted nem kaptál hogy elvitted?
Sannnyi! Sannyikámm!!! Én jót nevettem de azért az érzékeny szívű gyerekeket szobából kiküldeni szíveskedjenek.
Oroszlán király
Akkor még bónusznak itt van a Riga 16-os segédmotoros kerékpáromról is pár szösszenet.
1. Az a motor 2,2LE teljesítménnyel rendelkezett (papíron), ez nem volt elégséges arra, hogy egy felüljáróra 2. fokozatban feljussak, tekintet nélkül arra, hogy mekkora volt az alján a sebesség. 1. fokozatban kb. 25 km/h volt felfelé a sebessége. Ezt ma már nehéz lenne tolerálni (akkor is az volt). 2. Egyszer Vecsés túloldalán voltam motorozni, ahol egy gázlón kellett átkelni. A Simsonos haverom át is hajtott előttem. Én is vettem egy nagy levegőt, és átvágtattam a vízfolyáson. Alig értünk be a település utcáira, a motor egyre erőtlenebb lett. Nem értettem túlságosan a dolgot, mert nem hajtottuk meg előtte, a víz sem melegíthette, meg a nap is elbújt a felhők közé. De a motor már csak 1. fokozatban volt képes menni, pedig Vecsés nem az a tipikus hegyvidéki város. A haverom közölte, hogy neki mennie kell, mert időpontra várják otthon. Aztán a motor egy újraindulási kísérletnél lefulladt, és nem is volt hajlandó többet forogni. Ha be akartam rúgni, akkor csak igen kemény rárúgásokkal lehetett elérni, hogy megcsússzon a kuplung, de a főtengely nem fordult egy kicsit sem. Az összes gondolatom az ok körül kavargott, de nem igazán tudtam rájönni, hogy mi történhetett. Gondoltam, tolom egy keveset hazafelé, akkor hűl a henger, és talán "elengedi" a dugattyút. Már bőven kézzel tapintható volt a hűtőborda, de a motor csak nem akart mozdulni, pedig már legalább 1 km-t toltam. Közben az esőfelhők egyre közelebb tornyosultak a fejem felett. Arra gondoltam, a város központjában találok majd pl. egy buszvárót, ami alá beállhatok. Sajnos annyira nem ismertem a várost, hogy ezt a kis utcákból megtaláljam. Már majd' 1 km-rel túljöttem rajta, mire rájöttem hogy elkerültem. Meg arra is rájöttem, hogy esik az eső. A város túlsó szélén végre akadt buszváró, de ennek már sok jelentősége nem volt, tekintve, hogy egy négyzetcentiméter száraz ruha nem volt már rajtam. Ahogy ott dühöngtem a Szovjet technika minőségén, próbáltam az esőtől immár környezeti hőmérsékletűre lehűlt motort életre kelteni. Azonban az most sem akart forogni. Ott, a buszváróban kezdtem el tologatni, előre-hátra, mert azért ez alatt hely nem sok van. Az egyik hátratolásnál a motor megmozdult, mi több, könnyedén forogni kezdett. Megpróbáltam berúgni, sikerült. Jól vette a fordulatot, és semmi különös hangot nem adott. Az eső gyorsan elállt, és a maradék 3 km-t gyorsan megtettem. Itthon levettem a jobb oldali burkolatot a blokkról. Döbbenten láttam a lendkeréken egy 2 cm-es dörzsnyomot, és a lendkerék kerületén hárul végighúzódó kis elválasztó falból pedig egy kicsi darab alut, ami letörve, beszorult a lendkerék, és a burkolat közé. Mikor jó ékesre bekoptatta magát, teljesen lefojtotta a motort. 3. A motor nem indult gyakran. Ilyenkor semmi nem segített (egyszer fél km-t húzattuk egy Danuviával, akkor sem indult be), csak egyetlen módszer, ha kivettem a gyertyát, és rúgtam rajta 3-4-et. Ezután - visszatéve a gyertyát - rögtön beindult. Egyszer siettem volna, de a motor meg itt elkezdte a kisded játékait. Nagyon mérges lettem, felálltam a nyergen, és egy iszonyatosat rúgtam rajta. Be akkor sem indult, de legalább nagyot reccsent. A gyertyás játék után - persze - rögtön, de elindulás után a váltó felől ütemesen kattogott, összefüggésben a menetsebességgel. Kiderült, hogy eltört a berugó kar tengelye. Nem volt kis teljesítmény részemről, mert 19 mm-es tengely esett áldozatul.
Okoskodo, de hozzánemértő fórumtagoknak küldöm ezt az üzenetet, de szigoruan 18 éven felülieknek csak!
Bővebben: Link
Egyik "boldog" Riga tulajdonos barátom szokta emlegetni: Riga motor drága kincs. Jó, ha van de jobb, ha nincs!
Bocsi! Elöbb néztem meg a videót mint elolvastam volna az üzeneted
S,ím egy hirdetés aminek a szövegén hatalmasat lehet röhögni! írtam a srácnak hozzászóláshoz hogy az graetz,nem pedig grac,erre ő szó szerint ezt írta vissza privátban: a..ád tre buzi! Szóval a színvonal az megvan! Én nem kötekedni akartam,csak javító szándékkal írtam oda amit írtam! Szóval lehet derülni a hirdetésen! És végül a link:hirdetés
Link javítva. Frankye
Mókás-mókás, de azért nem engedhetjük meg, hogy ilyenek után komoly üzleti partnerként nézhessen rá bárki a jövőben...
Rendeztem. :hehe:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |