Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Nagyjából végig olvastam a témát, végülis akkor Megvalósítható az az elgondolás hogy a lendkerékre a bütyök tájára ragasztunk fel jeladó mágnest a HALL IC-nek? Csak azért is HALL-ICvel próbálom megépíteni, mert eddig nem volt velük bajom... Annó a rometra terveztem egy ilyen hallos gyújtást, de ott a kerültre ragasztottam fel, itt nem nagyon akarnám a leírt okok miatt...
Miért ne volna megvalósítható? Sőt, az az okos megoldás, ha minél közelebb van a mágnes a forgástengelyhez.
Nekem is hallos gyújtásom van, szépen bírja a hall (TLE4905).
Megvalósíthatónak gondoltam, csak biztosra akartam menni
Bármilyen csábitó is, de ne használj nedimium anyagú mágnest, mert az N40-től nagyobb sorszámmal jelzett összetételűek már 80°C fölött rohamosan gyengülnek, elvesztik a mágneses tulajdonságaikat. Ilyen méret, és hőállósági szempont alapján a legjobb a szamárium-kobalt anyagú, de ez eléggé drága.
Régi hallos HIKI gyártmányú billentyűzetből termeltem ki anno én is.
Neodimium mágnessel én is megjártam. Viszont a ferrit mágnesre (kerámia) nincs panaszom. Ez a legolcsóbb fajta, én 5Ft-ért vettem darabját a Borsmagnet-nél (Bp.). A honlap szerint 250°C a max. hőmérséklet ferritnél és szamárium-kobalt mágnesnél is.
Azt hiszem van itthon néhány darab hallos billentyűzet, majd megnézem, de abban elég picike mágnes van.
Az mennyire elvetemült ha reszelek kerámia mágnesből egy kisebb darabot? Bár nem tudom mennyire lehet hőálló, mert hangszóróból, villanymotorból bontott van itthon.
A "reszeléssel" gondjaid lesznek.
Ajtózármágneseket daraboltam, ezek is ferrit anyagúak voltak, de minidrillbe fogott gyémántszemcsés vágókorongot használtam. Ezzel nem porladt, pattogzott, szép sima felületet lehetett elérni. A ferrittel csak az a gond, hogy sokkal kisebb a mágneses térereje, igy nagyobb darab kell belőle. Mindenesetre hall-nak valamilyen unipoláris tipust használj, ne lineárisat.
Sziasztok volna egy fontos kérdésem, lehetsége az hogy a blokom melegszik, pár km után és elmegy a gyújtásom dadog?
Mi lehet az oka nekem a sejtésem az hogy a gyújto tekercsem haldoklik! Kérnék szépen okos válaszokat köszönöm fontos ezel járok napi 30km dolgozni!
Sziasztok eddig sikrült minig belönem a gyüjtást de most lehetetlenek tünik. A megszakitó és a kondi most lett cserélve segitsetek köszi!
Helló!
A gyújtás az egy összetett dolog. Nem csak azt kell nézni, van e szikra, hanem hogyan is keletkezik.Ha mindent a leírtak szerint csináltál (beállítást), akkor ott van még a gyertyapipa zavarszűrője, ami még okozhatja a dadogást, no és a zárlatos gyertya. Ha a hengerből kivett gyertyát beleteszed a pipába és a gyertyát a menetes részével hozzáérinted a blokkhoz, a berúgókart működteted, az elektródok között látni kellene a szikraképződést. Ha ez folyamatos, akkor csak nincs jó helyen a gyújtás. Ha már így is kimaradozik a szikraképződés akkor zárlatos a gyertya, vagy a zavarszűrő a pipában szakadt, ami a nagyfeszre áthúz ugyan de nem lesz kielégítő a teljesítménye (nyomáson elalszik). A főtengelyen nincs kikopva az ék? Az esetleges holtjátékot kivetted az állításkor? A dugó tetején nincs koromlerakódás? (mert hát az onnan leváló reve darabok az elektródok közé jutva söntölik a szikrát) VIM
Helló!
Elfelejtettem, vagy csak később figyeltem fel a melegedési problémára. A lendkerékmágnes ha beleér a tekercsek lemezes saruiba borzalmasan feltud melegedni a blokk, nem beszélve arról, hogy ha az erővonalak ha nem metszik egymást e miatt, nincs is gyújtásod! A felfogató csavarokat meglazítva, a főtengely irányába (a középpont felé) kell a tekercseket mozdítani, ameddig a felfogatás holtjátéka engedi és úgy meghúzni a csavarokat. Ha a főtengely csapágy " ki van", akkor előfordul, hogy a lendkerékmágnese belever az állórészbe. Üdv.:VIM
Sziasztok valaki megmondaná hogy mekora a vezeték átméröje a gyujtásnál mert újra akkarom vetzetékelni és nem a gyári van rajta sürgös lenne köszönöm
Helló!
Keresztmetszetét szokás megadni, az üzletben is így árulják: 0.75mm^2 (négyzetmilliméter).
Valaki magyarázza el nekem, hogy miért van az, hogy a boltokban kapható jeladók egy része kb. 16ohm ellenállású, egy másik gyártmány pedig 27ohm-os.
Éppen ki mennyit tekercsel rá. Nincs rá nagyon magyarázat. A lényeg az, hogy a féltekercsek ellenállása egyenlő legyen.
Ma nekiálltam kerámia mágnest vágni
Egy ilyen általános kicsi, kínai 8 ohmos 0.25W-os hangszóróból bányásztam ki egy ilyen mágnes gyűrűt, ami először eltörtem 2 darabba. Utána elkezdtem kisflexszel vágni, de persze igencsak kemény és nem haladt sehova se. Még egyszer megpróbáltam, erre tök egyenesen elrepedt . Majd arréb eljátszottam megint ott is sikerült elrepeszteni egyenesen. így lett egy kb 5x5x5mm-es kockám. Ezután újra elrepesztettem és lett egy kb 1.5-2mm vastag kis lapom ami tökéletesnek bizonyult mágnesként. Végül TLE4905-öt használtam, eléggé érzékeny típus szerintem, kb 1cm-ről érzi már a mágnest. Sajnos ahogy felszereltem az alaplapra egyfolytában bezavarta a lendkerék. Végül valami vékony horganyzott vaslemezből vágtam egy 15mm széles szalagot és kanyarintottam belőle egy árnyékolást. Ezután jó lett. Felragasztottam a mágnest a lendkeréken a bütyök környékére, tök jól be lehet állítani mert továbbra is lehet forgatni az alaplapot. Egyelőre a FET-es gyújtásomat raktam rá, talán lesz majd egyszer CDI, de nincs kedvem invertert építeni hozzá. Kipróbálni még csak a műhelyben tudtam mert még nincs megoldva a tápellátása, kellene neki a graetz hidas egyenirányítás mert így a világítótekercs önmagában féloldalas egyenirányítással nem tudja ellátni. Majd áttekerem a töltőtekercset úgyse használom semmire. Hány menet van a világítótekercsen? Mert egy kicsivel több menetre lesz szükségem... Próbálgatásra eddig nem nagyon vettem észre különbséget, de arra biztos jó lesz hogy valahol a semmi közepén romoljon el ... Ott a megszakítóssal lehetett legalább valamit kezdeni... Egy kicsit hosszú lett...
Biztos, hogy a "semmi közepén fog elromlani", ez már csak igy van....
Mivel ragasztottad a mágneslapot?
Locktite pillanatragasztóval. Nem tudom mi lett volna a jobb a palmatex vagy ez.
Boritékolható, hogy le fog repülni, mert a ciánakrilát anyagú ragasztók 60,°C fölött rohamosan elveszitik tapadási képességüket, elengednek.
Próbáld a palmatexet, az jóféle csiriz.
Ez jó, megnyugtató Na mindegy, holnap kicserélem.
Sziasztok moci imádok kellene egy megoldás az én problémámra! A követketzö a baj, 51-es simson gyújtást beállitotam az álló részt 1.4 és 1.8mm közé a megszakitot 1.2 mm-re. A moci ugy indul hogy megforgatom KÉZEL is a lend kereket és jár de durrog! Ahol meg megy folyamatosan az meg 1.5 cm de szagatja az ékeket mi lehet a baj???SEGÍTSÉG motor örültek!!! köszönöm
A megszakítóhézag 0.4mm.
Az pedig nem ék, hanem íves retesz. A hiba akkor szokott bekövetkezni vele, ha a lendkerék nem fekszik fel rendesen a kúpra, mert az vagy sérült, vagy nincs ráhúzva megfelelően az anyacsavar, vagy a retesz eltartja, ugyanis ez a retesz nem visz át nyomatékot, csak és kizárólag pozicionáló szerepet tölt be. Ha kézzel a lendkeréknél fogva beindul a motor, akkor abban kompressziónak még csak a nyoma sincs, és azt is kétlem, hogy n*100 1/s értékű fordulatszámot el tudsz érni így, hogy tényleg be is induljon.
Hello érgekes volna ha 4 napos új hengerben nem lenne kompreszio nem kell elhinni de elindul pöcre csak fél gáznál dadog
Hiszem, ha látom. Mutass egy videót, amin kézzel forgatod meg a lendkereket, és járni kezd a motor. Persze kötekedésről szó sincs.
Mindenesetre állítsd be rendesen a gyújtást, mert az 1.2-es megszakítóhézag háromszorosa a normálisnak.
Holnap tolom fel a videót ha jó!De tényleg elindul a motor! Miért lenne az jó nekem ha hazudnék és miért lenne jó titeket ezzel félre vezetni? Ha ezt csinálnám csak lasaban tudnám megcsinálni a motorom? igaz csak meleg motornál tudom igy elinditani de elindul. Üdv: Gaben
De te most tényleg a lendkereket kézzel fogva indítod be? Vagy csak nagyon félreérthetően fogalmazol, és azt érted ezalatt, hogy a berúgót nyomod le kézzel. Mert ha erről van szó, akkor nem kételkedem, ilyen kis hengerűrtartalmú motort melegen be lehet így indítani.
Egyébként nem csak az észt osztottam, leírtam azt is, hogy megfelelően kell beállítani a gyújtást, mert pl a megszakítóhézag túl nagy. :yes:
Kb. 1 centiről érzi a mágnest? Nekem is így van, mégsem tartom érzékenynek. Hová szerelted egész pontosan? Milyen távolságra a főtengelytől és milyen közel a lendkerék mágneseihez? Ez az árnyékolásos technika meglehetősen rontja a Hall felhasználását, ugyanis az alaplapon minden van, csak hely nincs általában.
Én a mágnest 2k ragasztóval rögzítettem. UHU a márkája, 100°C-ot ír a papírja max. tartós hőm.nek, viszont 180°C-on tartva 5 perc alatt megköt, és akkor a legerősebb a kötés. De én elégnek láttam 40°C-ot és 10 órát. Mivel korong alakú mágnest használtam, ezért fúróval tudtam neki fészket készíteni a lendkerék agyába. Egy fél mm-t sem süllyed be, de már ez is nagy segítség. Szépen csináld meg, és akkor a semmi közepén történő elromlás ki van zárva, ami a Hall-t és a mágnest illeti. Én a Balatonra mentem a járgánnyal Debrecenből, majd vissza. Teljes nyugalommal vágtam neki az útnak, ugyanis a Hall mióta beépítettem meg sem pisszent.
Helló!
Most már semmi kétségem a felől, hogy utógyújtásod van, s rendkívül kicsi a zárásszöged (1.2mm). 1.-A durrogás, amit írtál, utógyújtás biztos jele, ami nem sűrítéskor, hanem holtpont után következik be. 2.- Minél nagyobb a megszakítóhézag annál rövidebb ideig marad zárva az érintkező pogácsa és így nem lesz idő a trafó "feltöltéséhez". Nem is beszélve még a prell (érintkező pörgés, visszapattanás)hatásról, ami ezt még tovább rontja. Írtam neked, hogy a holtjátékokat vedd ki! A lendkerék és retesz közötti a legkritikusabb, mert az szól bele a gyújtásba időrendben. A FH előtti értéket felfelé haladó dugattyúnál nézd, mert ha átbillen a dugó ezen a ponton és lefelé mozog az már úgy nem jó. A retesz , ha nem emelkedik ki a tengelyből kellően és nem kapaszkodik bele a lendkerék hornyába, könnyen átugorja azt és elmegy a gyújtás. VIM
Helo Krisz03 fent? Vagy küldöm a videót!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |