Fórum témák
» Több friss téma |
A rossz gyújtótekercs is a kis hézagtól lesz, mert megnövekedik rajta az áram és előbb-utóbb menetzárlatos lesz. Elektronikus gyújtásnál a hézag mindig nagyobb szokott lenni a hagyományostól. 0.5-0.8, vagy 1mm is lehet. Kérdezd csak meg Mex-et, ő biztosan jobban tudja.
VIM
Én gerjesztő tekercs hibára gyanakszom mert sajnos forgalomba kerültek olyan tekercsek amiknél hiányzik a rövidre zárt tekercselés és emiatt a negatív félhullámú feszültség nagyon meg emelkedik és tönkre teszi az elektronikát. Ezért kérdezném cseréltél e gerjesztő tekercset?? Üdv nyemi.
Hello!
Írtam privátot, olvasd el! Üdv Krisz
Nem cseréltem rajta semmit. Egyszer csak megállt, semmi szikra. A mérések megfelelő eredményeket mutattak a tekercseken, ezért a tirisztort cseréltem ki. Úgy tíz percig bírta, aztán megint semmi. Ezt már vagy ötször eljátszotta velem. Egy kölcsönkapott gyári tirisztorral viszont rendesen működik a gép. Vagy minden utángyártott tirisztor rossz, vagy valami miatt túl nagy áramot kaptak, és kevésbé bírták, mint a gyári. Mi lehet a megoldás?
Építs/ építtess egyet, nekem is az van és az jól bírja.
Csatlakozom az előttem szólóhoz jobb ötletem nekem sincs. üdv nyemi.
Tehát az összes kisipari termék selejt? Akkor miért engedik gyártani?! Az építéshez érzek kedvet, de sajnos nincs tapasztalatom az elekronikában, csak egy egyszerű autószerelő vagyok... Kapcsolási rajzot találtam, és ha valaki segítene, szívesen megpróbálnám, csak ugyebár mint mondtam: laikus vagyok.
Sziasztok! Olyan gyújtás érdekelne engem aminek nem sok köze van a lendkerékhez meg a tekercsekhez vagy csak nagyon kicsi. Olyat szeretnék tenni a motoromba amitől szép az alapjárat és menetközben is jobban menne a gép.
Előre is kössz! ![]()
Ez kifejtenéd bővebben? Miért nem akarod, hogy köze legyen a lendkerékhez és a tekercsekhez? Talán akkuról akarod üzemeltetni? De ha nincs lendkerék és tekercs, akkor mi pótolja a gyújtás által kinyert energiát? Meg ugye a lendkerék nem csak az energiatermelésben játszik szerepet.
Gondolom Simsonhoz kell, ha már itt tetted fel a kérdést. Tirisztoros gyújtás miért nem lenne jó?
Igen az volna a legjobb ha akkuról tudnám üzemeltetni, valami féle áramkörre gondolok. A tirisztoros gyújtás is jó lenne csak gondoltam megkérdezem hátha van valami más megoldás is. Meg hát a tirisztoros cakkom pakk 10E és gondoltam egy épített áramkör olcsóbban kijön.(szerintem) :nemtudom:
Na de lendkerék és tekercsek nélkül mi fogja tölteni az akkut? Vagy csak azt szeretnéd, hogy a gyújtásnak ne legyen köze ezekhez? És akkor mi fogja a jelet szolgáltatni?
Nem éri meg bajlódni vele. A tirisztoros sokkal jobban megéri.
Oké köszi, csak gondoltam megkérdezem...
sziasztok valaki tudna adni egy gyors választ hogy simson s 51-esnél hol kell álnia az állo résznek? mert most a gyüjtö tekercsem a felsö rögzitö csavaromnál áll középen. És még hogy mért melegszik fel a blokom? köszönöm
Helló!
Az álló résznek olyan pozícióban kell állnia, hogy a rajta lévő kis pöcök kb 11 óra felé nézzen (a blokkon is van egy hasonló kialakítású rész). A gyújtótekercs helye pedig az így felszerelt alaplap bal oldala. Ha nem itt van, ne az alaplapot forgasd ide, hanem cseréld fel a tekercseket. Azért melegszik a blokkod, mert a hengerben égés zajlik, aminek velejárója a hőenergia. Viccet félretéve, biztosan rosszul van beállítva a gyújtásod, és a túl korai, vagy az elhúzódó égés miatt nagyobb a hőtermelés. Üdv Krisz
szia köszi a válaszokat! Csak az a baj az én állo résszemen nincs pöcök csak egy háromszög alaku jel annak milyen pozicioban kell lenni-e ? Elöre is köszönöm a jó tanácsokat!!!
Mutass róla légyszi egy képet, mármint az egész alaplapról, csak ne legyen homályos!
Azt mondod S51-es? Megszakítós vagy tirisztoros? Előbbinél a megszakító is kb 11 óra felé áll. Utóbbinál a jeladó 5 óránál. Mind a két típusnál a gyújtótekercs bal oldalon van. De aztán nehogy így állíts gyújtást, hogy erre vagy arra a jelre állítod, hanem indikátoróra a gyertyanyílásba (vagy legalább egy tolómérő), és a megszakító a hengerűrtartalomtól függően a felső holtpont előtt 1.4-1.8mm-rel nyisson, illetve ekkor haladjanak el a kivágott erővonalvezetős mágnesek a jeladó előtt.
Hello megszakitos és kb most is 11 óránál áll de a gyujto tekercsem felül van én már igy vettem lehet hogy rossz helyen van a tekercs?
Képet holnap küldöm mert most ugyse lenne tiszta. köszi
Akkor csak egyszerűen vissza kell rakni a helyére a tekercset.
azért megprobálok most is képet küldeni hátha kiderül a probléma oka.
A képen felül van a gyüjto tekercsem légyszives segits megoldani a gondom benned van már az összes bizalmam! Probáltam már auto szerelövel is belövetni de több lett a baja mint a haszna szerintem tulképzetek mindenem a simson már évek ota köszi! holnap azért csinálok normális tiszta képet és fent leszek 10-óra körül a fórumon is hátha sikerül tuttira össze hozni a gyujtást egyszer megtanulja az ember jól megcsinálni az után nincs baj köszi sépen még egyszer
hello csináltam uj képet a sorrend ami most van fent gyujto , jobb oldalt töltö bal oldal világito tekercs meg adnád a helyes sorrendet kösszi.
Légy szíves odafigyelni a nagybetűs mondatkezdésre, ékezetes karakterekre, tagolásra, írásjelekre, nem kell úgy kapkodni (és szívesebben is válaszolnak egy rendesen megírt kérdésre).
Szia!
A sorrend az jó! A gyújtást beállítani azt nem tudom ilyen távolságból beállítani, de elmondhatom nagyvonalakban. A motorodnak valószínű nagy az előgyújtása. Ha megszakítóhézag be van állítva akkor, a gyertyát vedd ki a helyéről és a dugót forgasd a felső holtpont felé. A megszakítónak a FH előtt az előzőekben említett értéknél kell szakítania, amit majd az alaplapi csavarok lazítása után a megfelelő irányba forgatva éred el. A blokk azon részén az íves részen (töröld tisztára és látni fogod) találod meg a jelölést, a lendkeréken pedig adott. A két jelölés egybeesésekor kell, hogy jó legyen a gyújtás. Jó állítgatást. VIM
Bal lent legyen a gyújtó, a másik kettő pozíciója lényegtelen.
Szia!
Nekem, ha minden igaz, akkor az összes kapcsolás meg van, de én úgy látom a rajzokon, hogy mindig felül van a primer tekercs. Bal oldali a világítási tekercs, jobboldali a fény (hátsó lámpa) és töltő tekercs. VIM
Ezek elvi rajzok ahhoz, hogy tudd mi mivel van összeköttetésben. Semmi köze ahhoz, hogy melyik tekercs milyen pozícióban foglal helyet.
Szia!
Ezen a fotón nincsenek felcserélve a tekercsek. A funkciójuk is jól látszik. Nálam is így működik. :yes: Üdv.:VIM
Így képről meg nem mondom, hogy melyik melyik, de lényeg, hogy a kondival szemben kell lennie a gyújtótekercsnek. Működik másik pozícióban is, de nem optimálisan.
Dehogy nem! A legnagyobb (legtöbb menetet tartalmazó) a primer, a megcsapolásos a fény és töltő tekercs a maradék a világítási. A megszakító a középvonaltól balra helyezkedik el és felül, a kondi pedig jobbra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |