Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   457 / 1685
(#) lidi válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Jah, én voltam, meg bátyám Találkoztunk DZsolttal is, kicsit hízik a májam, mert nagyon tetszett neki a MERG es dekóder. Ja még, pár kérdés: mi lett a saját RS485 protokollos busszal ? Hogyhogy mégis XpressNet lett ?

A modulok leirása szinte sehol nem jó, pedig elolvasnám nagyon őket, hogy mit tudnak. Közben látom már írja hogy folyamatban....
(#) Topi válasza lidi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
XpressNet lett, mert a kézivezérlő elterjedéséhez elengedhetetlen, hogy ne kelljen központot cserélni. És így hogy teljesen XpressNet, így bizony Roco központra egy csatit kell bedugni és kész. Multimaus és HobbyDCC-s vezetéknélküli tökéletesen megférnek egymás mellett.

Azért volt először kukába dobva az XpressNet, mert a specifikáció sokkal bonyolultabb, mint amilyen az XpressNet a valóságban. Kiállítás előtti héten hétfőn éledt fel a központi vezérlőn az XpressNet HOST és kiállítás előtti nap csütörtökön éledt fel a kézi vezérlő.

De vasárnap még ott tartottam, hogyha hétfőre nem sikerült üzembe helyezni az XpressNet-et, akkor egy óra alatt írok egy teljesen saját kommunikációt. De aztán végül rászántam magam és egy liter kávé után elkészült.

Használatik: Készülnek a leírások, grafikai, nyelvi és nyomdai előkészítés. Addig nem kerülnek fel amíg nem komplett kész. Ez még pár napba beletelik biztos.
(#) Attila86 válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Tök jó! Egyedül a 0:41-kor induló vonat indulása életszerűtlen szerintem, meg a busz és a teherautó kanyarodása. Azért ilyen éles kanyarok előtt fékezni szokás, főleg egy ilyen jól megrakott teherautóval.

Tényleg, honnan tudja a busz és a teharautó hogy merre kell mennie?

A vonatok világítása hogyan van megoldva, hogy a műanyag kasznin nem világít át a fény hanem csak ott ahol kell? Én anno a nagy Titanic makettembe tettem világítást, akkor alufóliát ragasztottam a hajótest belsejébe.
(#) erdgab válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Kedves Topi!
Tisztelettel leveszem sapkámat és az öröm könnyekkel küszködve gratulálok a munkádhoz,engem lenyűgöztél!
Nagyon szép alkotás és tisztelem a belefektetett tudást és munkát.További sok sikert kívánok!
(#) lidi válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Azért nem világít át, mert nem olyan anyagból van mint a makettek, és még festve is van kívülről. A közúti járművek onnan tudják hogy merre kell menni, hogy az útba le van süllyesztve egy vas huzal. Ezt követik egy, a kormányműre erősített mágnessel.
(#) mark.budai válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Nagyon tetszik a vasútmodelled!

A buszokban, autókban akksi van, vagy honnan kapnak feszt?
(#) Bari- válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Szia

Gratulálok a vasút terepasztalodhoz, minden elismerésem, kisgyerekként én is álmodoztam, hogy majd egyszer építek én is egyet, de azóta sincs sem időm sem energiám foglalkozni ilyesmivel.
Nagyon jó lett

Bari
(#) klemo86 válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Sajnos mi sem sokat voltunk annál a résznél, de megnéztünk azért mindent
A SimSig-eseknél sok időt töltöttünk, de ott az ebédet is beiktattuk (és ugye nem tudtunk eleve sokat időzni, mert haza is kellett menni). Voltak szép műremekek a kiállításon, de jó néhány asztalon voltak "furcsa" dolgok, amikből tanulhat az ember!
[az megint egy érdekes dolog volt, amikor bent pöccintették be a NOHAB-ot, szellőzés meg ugye 0]
(#) klemo86 hozzászólása Aug 6, 2009 /
 
Ja, és még annyit, hogy szomorúan vettem tudomásul, hogy minden terepasztalon volt legalább egy Taurus Olyan lett, mint a Suzuki... Így nem olyan érdekes, ha az embernek ilyen mozdonya van
Hiába ez a mai legnépszerűbb, de akkor is...!
(vagy ÖBB, vagy MÁV) Szemtanúi voltunk egy balesetnek is (a hosszú "terepasztalon" ez egyik magyar srác állomása megtelt, így az egyik vonat utolérte a másikat)
Nem nagyon van szándékomban többet OFF-olni
(#) slogan válasza Topi hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Halihó !

Remek a "termés" és jók lettek a jelzők is !
Gratulálok!

Üdv : István
(#) Topi válasza slogan hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
Hát igen... Jó volt a jelző alapanyag Ezúton is köszönöm.
(#) kaqkk válasza Topi hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
Egyáltalán nem élethű! sehol egy gafitti a vonat oldalán ! Láttál már magyarországon ilyen szép tiszta
vonatot ? Egyébbként álomszép !
(#) Attila86 hozzászólása Aug 7, 2009 /
 
Elkészült a precíziós, automata és manuális méréshatár-váltós, 4,5 digites árammérőm harmadik tesztpanelje. Itt van róla egy videó:
Bővebben: Youtube
(#) klemo86 válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
Jó cucc, nekem majd a "nemPICes" frekimérőhöz kell kitalálnom egy automata méréshatár váltót... Érdekes lesz
(#) levii válasza klemo86 hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Idézet:
„nemPICes”

Akkor AVRes?
(#) lidi válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Érdekes cucc, van benne anyag rendesen. Azok a kapcsolók a panel szélén kattogósak ? Hasonlót vettem én is egy csomót (a nem kattogós fajtát) , de nekem nagyon nem vált be, telejen bizonytalanul kapcsolt, beragadt, szétesett. Végül újra kellett miatta csinálnom az egész vezérlő paneljét a dcc központomnak. :gonosz3:
(#) Rádió Kezdő válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Már csak azt kéne megoldanod, hogy az értékek ne ugráljanak...
(#) boldivi hozzászólása Aug 8, 2009 /
 
Sziasztok!

Gondoltam én és megosztom veletek legfrissebb művemet.

Optikai fordulatszámmérő és akkuteszter opcionális hőmérővel (mivel volt még hely a panelen, hagytam helyet egy TC77-nek.

Fordulatszámmérés felbontása: 100rpm, 1,2,3,4 toll-hoz. Ez bekapcsolás után közvetlen a szenzor letakarásával, majd a megdelelő időben való felfedésével állítható be, így 1 nyomógombot megspóróltam.
Fesz.mérés a tápellátásnál: 5V-ig és 1mV felbontással
Fesz.mérés a teszter bememeten 25V-ig 10mV felbontással
Hőmérő felbontása 1C fok.

A mellékelt képeken látható a NYÁK ellenőrzés előtt (scannerrel készült kép). Sok éves Positive-20 fotolakal készült, ezért volt ahol felesleges pötty maradt, de volt ahol szakadást okozott. Annyit még érdemes tudni, hogy tintasugaras nyomtatóval nyomtattam a fóliát és kettő fólia volt egymáson a levilágítás alatt a jobb takarás érdekében.

Sajnos a zsugorcső rászorította az LCD-t az alatta lévő alkatrészekre, így körbe kellett vágni, de még így is van ahol látszik a feszülés.

A továbbiakban lehetséges, hogy tovább növelem a feszültségmérés felbontását. Jelenleg két bittel növeltem meg.

A 12-es képen nem a növény fordulatszámát mérem.
(#) boldivi válasza boldivi hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Kicsit sötét, de azért kivehető a jobb alsó sarokan megjelenő feszültég, megyet az akkuteszter bemeneten mér.
(#) banyaiakos válasza boldivi hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Jó lett.
Modellrepülőhöz? :vigyor4:
(#) Doncso válasza boldivi hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Eszméletlen jó és hasznos kis kütyü, remélem lesz cikk belőle. Gratulálok.
(#) Attila86 válasza Rádió Kezdő hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Azért ugrál, mert a labortáp amelyről kapta az áramot, már az utolsókat rúgja...
(#) Attila86 válasza lidi hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Mit értesz "kattogós" alatt? Van arettálós meg nem arettálós is. Tudtommal ezt a két fajtát lehet kapni ebből a nyomógombból. Nekem eddig nem volt velük semmi problémám.
(#) boldivi válasza banyaiakos hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Köszönöm!

Igen, elsősorban modellekhez. Az első még PIC-cel volt megoldva és egy műveleti erősítővel. Sokkal kisebb panelen, de ahhoz kellettek vezetékek összekötni vele az LCD-t. Annak jó hasznát vettem annak idején és modellező társaim is. A CRT monitor felé tartva 1m-ről is le lehetett olvasni a frissítési frekvenciát. Fénycső felé tartva hasonlóképp.
Itt már a komparátor helyett az ADC és a szoftver dolgozik.

Doncso, köszi, kérdés, hogy mennyi időm lesz cikket csinálni belőle.
(#) jdani hozzászólása Aug 8, 2009 /
 
Hali. Készülőben van LED mátrixom.... vagy itt a készülőben lévő dolgok, nem érdekesek?
(#) jdani válasza Attila86 hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Hali. Cikket majd várhatunk?
(#) tbence3 válasza jdani hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Hali!

Ügyes munka. Mivel fogod vezérelni? Vagy PC-re kötöd?
(#) Action2K válasza jdani hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Hogyne érdekelne, én is épp tervezek egy 192 LED-est. Mi fogja hajtani? Én LPT portosra csinálom, de bármikor illeszthető PIC-re, AVR-re ... ami szimpi.

tbence3: Mindenkit ez érdekel?

Szerk: Ha jobban megnézem a vezérlő nyákot, PIC-es lesz, RS-232-ről programozva. Jól látom?
(#) Zoli_bácsi válasza jdani hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Ezzel aztán volt meló. Tetszetős panelek, gratulálok! Kíváncsi leszek, ha elkészül teljesen milyen lesz. Képet esetleg videót kérünk róla.
(#) boldivi válasza jdani hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Gratula, szép!

Régebben csináltam egy 16x8 LED-es mátrixot, 5mm-es zöld LED-ekkel. Teljesen processzormentes volt. Lényegében egymás után rakta ki a kockákat. Tehát tudott futó szöveget és anmációt is.

Lehet nekem is fel kéne élesztenem.

Milyen IC-kkel hajtod a LED-eket?
Következő: »»   457 / 1685
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem