Fórum témák
» Több friss téma |
Nem biztos, hogy pont itt találod meg azokat, akik tudják a kérdésedre a választ (ezt a topikcimböl, söt az oldal ciméböl sejteni lehet).
Probáld pl. itt, biztos lesz, aki tud segiteni.
Üdv, egy Fiat Uno 1.3 benzines inditásával van problémám.
A kulcsot elforditva 2 dolog történik, a müszerfalon visszajeleznek a kis lámpácskák, és a motortérbe egy darab kattano hang hallatszik. (azt gondolom a gyujtas kapcsolo adja ki) Semmi nem teker, a motor meg se nyikkan. Végig futottam a hsz eket de nem talaltam ilyen kérdésre valaszt, bármilyen segitséget szeretettel fogadok. Köszi elore is . Peter
Az öninditon van egy vastag, meg egy vékony vezeték. A vastag az akku + -tol jön, mindig áram van benne, a vékonyon csak akkor, ha elforditod a kulcsot indito állásba. Ezt probáld ki, ha ez rendben, szét kell szedni az öninditot.
Sziasztok!
Olyat szeretnék kérdezni, hogy ugyebár a kétütemű motor el tud indulni fordítva is, úgymond hátrafelé. Na nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy azt szeretném megcsinálni, hogy egy kapcsolóval lehessen változtatni az indítómotor forgásirányát. Egy robogóról, Yamaha Jogról lenne szó. Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valami olyasmi "relé", ami ha fordítva kap áramot, akkor fordítva is engedi a másik felén. Ugyanis elől van az indítógomb, itt egy négyáramkörös kapcsolóval meglehet oldani, hogy fordítva kapja az áramot. De itt megakadtam. Egyáltalán lehet inditómotorral fordítva beindítani a motort? (simsonnál szokták megcsinálni, ohgy hátra felé tolják be ) Ehhez szeretnék segítséget kérni, ha nagyon nagy badarság amit írtam, akkor azt is várom
A szabadonfutó működési elvéből adódóan nem tudja hátrafelé beindítani a motort az önindító.
Egyébként káros a motornak ez, ne játszadozz ilyenekkel!
Oké, köszönöm, egyik ismerősöm is mondta, "hogy nem igazán, mert arra fele nem húzza be, vagy valami ilyesmi..."
Ráadásul a Jog automata váltós ami tönkre megy ha sikerül hátrafelé beindítani.
Igen, ezt tudom, hogy automata (variátor). Biztos tönkremegy? Nem csak az lesz a jelenség, hogy nem zár a röpsúlyos kuplung, tehát nem lesz hajtás?
1. Polaritástol függetlenül ugyanarra fog forogni.
2.Elözö hsz.- szabadonfuto forgásiránya adott 3.A forgorészen a csavart bordát szintén nem tudod átforditani. 4.Nagyon el kell állitani a gyujtást, hogy visszafelé beinduljon a 2ütemü motor.
Szerintem nem károsítja magát a motort mert az ugyanazt csinálja mint rendesen csak a gyújtás nem biztos,hogy jó hozzá! Tirisztoros,jelgenerátoros gyújtással megoldható lenne egy másik jelgenerátort is felszerelni a "hátramenetnek! Egy a bökkenő! Az indítóval csak egyirányba lehet beindítani,a csavarok lehet,hogy fellazulnak a motor főtengelyén,váltó,variátor nem működik megfelelően esetleg tönkre is megy. Nekem gyermekoromban volt egy tirisztoros "RIGA" az elindult hátrafelé is rengeteget bohóckodtunk vele anno 20 éve
Meg ugye volt régen a Velorex!
Csak azt nem önindito hajtotta, hanem a dinamoja.
Dezaxiált dugattyúról vagy eltolt hengerről hallottál már? A dugattyú felső holtponton történő átbillenését teszik lehetővé az átcsapódás helyett. Enélkül zörögne a motor, de rendesen. És ezek az eltolások összefüggésben vannak a motor forgásirányával is. Ebből az következik, hogy fordítva beindítva már nem látják el funkciójukat ezek a megoldások.
Mese nincs, tényleg be kell szerezni Simson-t, csak nincs miből még
Az újakon lehet,hogy van ilyen de a Simson ,Mz stb-nél nem láttam ilyesmit.Ha fordítva tettem be a dugót ugyanúgy ment csak a gyűrű így elég hamar eltörött mert a kipufogónyílás felé nézett a gyűrű csapszeg! Biztos igazad van az új motorokhoz nem igen értek mert csak az elektronika maradt meg hobbinak
Ezt írtam:
Idézet: „Dezaxiált dugattyúról vagy eltolt hengerről” A Simsonon 2mm-rel el van tolva a henger a menetirányba, ezért van hozzá olyan dugattyú, amilyen. A robogókban pedig jellemzően dezaxiált (eltolt csapszegfuratú) dugattyú található.
Sziasztok!
Problémám a következő: nem tudtam rájönni hogy mi lehet a gondja egy autónak. Tünetek a következők (nem mindig csinálja) : Indítom az autót és olyan mint ha nem húzná rá a bendix a fogaskereket a lenkerékre, de ha nem húz be akkor az önindító sem tud elindulni de az meg megy akkor ez most micsoda? Köszönöm válaszotokat!
Szia!
Valószínű kopott a fogaskoszorú. Ezt a hibát csak a koszorú megfordításával lehet korrigálni. Most, azért csinálja azt amit, mert fog, fogra kap. Próbálj kicsiket indítózni amíg nem viszed szerelőhöz. Immobiliser van benne? VIM
Ez kicsit zavaros volt. Ugy értetted, az önindito forog, de a motort nem forgatja? Milyen auto? Mikor csinálja? (föleg hidegen?)
Amíg nem megy a fogaskerék a helyére, addig az önindító a relé behúzótekercsén keresztül kap áramot, és lassan forog, hogy ha véletlenül a fogaskerekek szembetalálkoznának, akkor lassan forogjon, és így be tud csúszni a helyére minden. Amikor becsúszott, akkor kap direktben akku pluszt, és akkor lesz nyomatéka az indításhoz. Ugye ezt nem veszed észre normál üzemben, csak amikor valami megakadályozza a fogaskerék becsúszását a fogaskoszorúba.
Ez bizonyos inditoknál igaz, de nem mindnél. Nagyobb teljesitményü inditomotor már nem fordul át, ha csak az 50-esre kapcsolsz áramot. A kisebbek igen.
Ezenkivül a legtöbb bendixet nem direktben, hanem rugo közvetitésével tolja helyére a mágneskapcsolo. Ha a fogaskerekek nem kapnak össze, akkor a mágneskapcsolo össze tudja nyomni a rugot, és kapcsol. (Ilyenkor adja azt a szép köszörülös hangot)
Főleg melegen csinálja és inkább akkor ha kuplunggal van indítva egyébként Vectra A Az önindító: Delcho
De még mindig nem világos, mi történik. Forog az indito és nem forgatja a motort? Fémes hangot hallasz, vagy csak viszonylag halkan felpörög az önindito?
Igen, Csak pörög az önindító de nem forgatja a motort
Akkor a bendix lesz a bünös. Csere. Bővebben: Link
Értem de miért nem húz be hátha még lehet rajta segíteni
Behuz az, de megcsuszik a szabadonfuto a bendixben. Csere az a segitség.
Az lesz de még bírja adig marad meg szerintem nem egy olcsóság főleg gm alkatrész 10db csavart akartak 7e ft-ért adni nekem egyik botba és sima 6-os csavarok.
Köszi szépen a segítségeteket!
5ezer körül kapsz jo minöségü utángyártottat.
Köszi szépen még egyszer meglesem majd őket.
Sziasztok! adott egy peugeot 206-os benzines autó 2003-as. Probléma az hogy indítás helyett csak 1 kattanás hallatszik ami szerintem a biztosítéktáblán levő egyik relé adja ki, sajnos csak időszakosan csinál ilyet. Ilyenkor egy másik autó akkumulátorát bikakábellel ehhez kötve, rövid idő után nehezen beindul. Ami azt jelenti hogy indítóállásba fordítva a kulcsot kattan egyet nem engedtem el ígytartottam a kulcsot ilyenkor indult be nehézkesen ugyan de beindult. Hazavittem otthon az akkumulátorban 5 cellában kellett utántölteni jócskán a desztillált vizet majd feltöltöttem. Az önindítóra menő vezetékeket megtisztítottam de szinte nem is kellett volna. Ezek után gond nélkül indult kb 5x. Másnap megint nem indult be, a hiba ugyanaz volt. Mivel akkor nem volt nálam műszer, és hogy most megint működik az indítomotor forgásakor 10V-ig esik a feszültség. Nagyon rossz helyen van nehéz lenne kiszereleni a motort. A táblán levő relé cseréje megoldhatja a problémát mert most megint működik. Mi lehet a gond? Köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |