Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sziasztok!
Ma elkészítettem a levilágítómat. 15 db ilyen led világít. Kb. 7 cm-ről világítok. Csináltam egy levililágítási próbát, hogy belőjjem az időt, 12-14 perc a legjobb, de 20 percnél se világított alá. Bővebben, képek.
Nemrossz!
Baromi olcsók ezek a ledek, és szerintem még jobbak, mint a ChipCadnél beszerezhető Cree LED-ek. Bár én maradok a 12Vos inverteres levilágítómnál, evvel A4-ig tudok világítani, ami nálam nem ritka. (Idáig 7 perc volt a minimum levilágítási időm, de még rövidebb idő is elég lenne szerintem, majd folyamatosan tesztelem.)
Szia!
Szerintem is jobbak, vagy ugyanolyan jók ezek a ledek mint a cree-k. Én már azon gondolkodtam, hogy mi került azokban a ledekeben több, mint 1200 forintba, ezek a Superflux ledek pedig kb 200 Ft-ba? Talán a "CREE" név?
Hajds meg mindkettőt 250mA-ral és nézd meg a különbséget...
Bár az nagyon érdekes, hogy adatlap írása szerint 350mA-en kell járatni, nálam meg 80mA körül mentek és így is nagy fényük van, csak nekem felületileg nem megfelelő, mert sok kell.
Elvileg, ha 5V-ról hajtom 350mA-rel 4V nyitófesz mellett, akkor csak 3,3ohm ellenállás kell neki, nálam meg 3db párhuzamosan kötött 120ohm-osról megy. De ez csak pulzus üzemű áram lehet.
Szervusz!
Csak a teljesség kedvéért, a CREE 350 mA-el folyamatosan terhelhető, impulzus meghajtással 700 mA-t tud! Nálam 330 mA-rel megy. (igaz, pár cm2 nyákból kell egy kis hűtés neki, és mivel SMD, egy kicsit nehezebb beforrasztani) Üdv. P István
Próbáld egy kazettával közelebbről, lehet hogy csöken a levílágítási idő. Én is most építem ugyanilyen ledekkel, megkérdezhetem hány cm.-re vannak a ledek egymástól?
3 cm-re vannak egymástól a ledek.
160*100-as a panel.
Kösz a lay-t kicsit kibővítem, én 24 ledet vettem, 10perces a vezérlésem időzítője és szeretnék ez alatt levílágítani.
A ledeket is pont így 3-ával terveztem bekötni 12V-ról 3.5V/100mA meghajtással 18.Ohm SMD-vel. Remélem beválik
Aha, az jó lesz. én 3,6 V 100 mA-rel hajtom őket, így 12v-ra 12 ohmot tettem. Van rajta 7812 stab ic és én kondinak 100 uf-et raktam be.
Szeretnék belekontárkodni előző észrevételekbe általánosan.
Cree led előnye: 2db-t használok 10*16cm-s nyákhoz. ~333mA-rel hajtom, 8perces a levilágítási idő! Nem kell hozzá csak kb 3*4cm-s nyák a led alá, és egyetlen áramgenerátor, egyszerűbb az elrendezés, nem kell sok leddel próbálkozni Helyzetük bármikor átrakható, hiszen kábel köti össze őket Napon való levilágítás: 2mm-es üveglappal 5 perc alatt olyan gyönyörű levilágítást értem el, hogy csak na (nem tudom, hogy ezt lehetne-e még fokozni). 2 rétegben használok tintás nyomtatóval kinyomtatott maszkot. Ez véd a 30 perces levilágítástól is.
Üdv!
Felraknál egy képet hogy hogy néz ki. Inkább az elektronikai része érdekel.
Ledek: olyan mint a te nyákod, de csak a led van rajta.
Táp: külön panel, de semmi extra, áramgenerátor és 7805 van rajta. Időzítő: saját fejlesztés: smd AVR atmega8, 16szegmenses kijelző, egyetlen nyomógomb. Képek most nem lesznek, mert kölcsön van adva.
Ejjha! Ez aztán nem egy egyszerű nyák lesz Ha nem lenne gond akkor szeretnék róla látni pár képet,hogy milyenre sikeredett (szerintem mások is )
Üdv.
Na hát jó, akkor jöjjenek a képek, nem lett túl tökéletes, de az első nagy méretű gyártmányom.
4. kép: A nyers lemaratott, lakozott panel. 3. kép: Kifúrva (sajnos az 50.000mCD-s LED reflektorom is kapott a porból) 2. kép: Furatgalván helyett átkötések elkészítése után, alkatrészek beültetése alatt. 1. kép: Alkatrészbeültetés alatt.
A következő csokor.
1.kép: NYÁK forrasztási oldal (a lakk kissé gyenge minőségűnek tűnt, ha valaki tud jobbat írja meg nekem, köszi). 2.kép: A uC, a panel mikrovezérlője (PIC18F8622). 3.kép: Már csak pár dolog hiányzik. 4.kép: Félkészen.
Üdv!
Nagyon jól sikerült. Szabad megtudni mi lesz belőle?
Még 2 kép.
1.kép: A teljes panel (pár alkatrész még hiányzik) 2.kép: Anyák szintén forrasztási oldalról nézve. Menetközben tervezési problémák voltak az optocsatolóknál, így a ledeket ki kellett venni, mivel összeakadtak. A panel bármely PIC18 mikrovezérlő futtatására alkalmas és program-hardver kapcsolat tanulására, fejlesztésére szolgál. Specifikációk: -A tápellátás bármely 2.1mm-es DC Jack-kel szerelt adapterrel törnténhet + 5V-os feszültség felett 35V-ig. -Külső és belső ADC táp illesztés. -Reset a uC és portbővítő számára. -Kiválasztható OSC 4, 10, 20, 40MHz frekvenciákból. -3db potméter AD művelethez, fotoellenállás, fotodióda, DS1820 hőmérő. -8db 5V-os relé, 8db bemeneti és 8db kimeneti optocsatoló. -4x20 karakteres kék-fehér LCD, -6digit 7szegmenses LED kijelző mátrixolva (sorok-oszlopok). -4x4-es nyomógomb mátrix, -2db unipoláris léptetőmotor vezérlés tekercsenként 1A terhelhetőséggel. -RGB LED PWM meghajtó kimenet 3db IRF510 FET-tel (igazából bármilyem PWM funkcióra alkalmas). -RS232 kommunikáció. -I2C soros EEPROM (24FC256-I/P). -Buzzer (PES12N40PA jó hangos). -I/O portbővítő 2x8 bit (MCP23S17-E/SP). -PORT bit jelző LED-ek, fel/le-húzó ellenállás a portokon, kilökőkaros 10PIN-es csatlakozók a portokhoz és a programozóhoz, minden periféria mikrokapcsolóval leválasztható külső perifériák rácsatlakoztatása miatt. Hát röviden ennyi. Még van pár munkálat a cuccon, de hamarosan végleg kész lesz. (Kis előzetes a következő projectből, ami már megkezdődött: 48x64xRG mátrix kijelző összeszerelés, megjött 50db ami nagyon olcsó volt (8175Ft) az itthoni árakhoz képest. A kijelzőmodult 1-egyetlen Attiny2313 vagy más uC fogja hajtani SHIFT regiszterekkel.... Egy biztos nem lesz mulatság összeforrasztgatni, 54db 74HC595, 432 smd tranyó, 480 ellenállás, meg a sok csatlakozó és LED mátrix mindössze 64x256mm-es panelokon...)
Kíváncsi leszek működik e. Ennyi alkatrész és ennyi forrasztás után. Nekem egy sokkal egyszerűbb panelem van, a pic24f128ga008-hoz, de tegnap raktam össze és nem tudom miért de nem ismeri fel a picktit2. Amit el tudok képzelni, hogy a pgd2 pgc2-re raktam a pickit2 két utolsó lábát, de Potyó azt mondta, ott is mennie kéne. Most kicsit tanácstalan vagyok, de ez nem ez a téma.
Rendeltem HEStoreban egy ilyet, és ilyen fura krém állaga van. Ez normális? Ilyet még nem is láttam.
:eek2: Ehhez csak ennyit lehet hozzáfűzni:
Gratulálok!
Attila86!Az alábbi képen: Bővebben: Link.Az alábbi képen az átkötéseknél használtál valamit vagy csak mind két oldalról be van folyatva ónnal?(Sajnálom,de érthetőbben nem tudom megfogalmazni )
Szerintem át dug a furaton ol egy ellenállás lábat majd megforrasztja két oldalról.
Amire te gondolsz az szerintem lehetetlen. Mert az ón sohasem fog átfolyni, vagy ha átfolyik az lecseppen a panelról. Üdv!
Úgy, ahogy Zoly15 mondja! Én is ilyen eljárással csináltam az átkötéseket a nagy panelon, csak nem ~20 darabbal, hanem ~500 darabbal, és én egy riasztókábel gnd erét használtam, jobb vele bánni. Ezeknek az átkötéseknek viszont elég 0.5mm-es fúróval lyukasztani.
Na a nyamvadék program már megint kifog rajtam, állandóan Drill distance hiba jön le DRC-re!
Hogy a jégeső verné le a tökeit... Objektum egyesítés létezik?
Üdv! Nekem így első nekifutásra, még mindig nem esett le, hogy ez micsoda? De azért szeretnék gratulálni...
Mennyiből hoztad ki ezt a sok cuccot? Azért az én kedvemért nem kell elismételned az egész mondókádat... Majd még egyszer nekifutok az elejéről...
Köszi! Kezdő nagyméretű nyákgyártós létemre nem lett túl rossz, de lesz ez még jobb is. Az előhívóm még mindig nagyon erős, de csak ezt a Seno4007-et fogom használni. Nagyon tartós anyag.
Amúgy ~25e Ft. Az anyag 95%-a a HeStore-ból jött.
Képes voltál egy ilyen vacakra elkölteni 25e Ft-ot? annyi pénzből megvannak az idei tankönyveim...
őőő nem akartalak megsérteni...
A beforrasztott ellenállások és kondik lábát lecsípem, majd azokat dugom át a VIA-kon és beforrasztom őket a nyák mindkét oldaláról, ahogyan azt többen is írták.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |