Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Hogyan tudom a legegyszerűbb módon megállapítani, hogy a generátor által termelt energia elég az elektromos rendszer ellátásához, illetve hogyan tudom ellenőrizni azt, hogy a rendszer mikortól veszi igénybe az akkumulátorban tárolt energiát. Egy motorkerékpárról lenne szó állandó mágneses három fázisú 280W-os alternátorral. Borzasztó gáz a gyári lámpatest fényszórása még erősebb izzónál is, ezért szeretnék újabb lámpákat (2x55w) elhelyezni rajta, csak nem akarom túlterhelni a rendszert, és nem vagyok tisztába vele, hogy egyébként mekkora teljesítményt köt le.
- Megméred az akkumulátor kapocsfeszültségét maximális terhelésen.
- Ha az akkumulátor hozzávezetéseken mérsz feszültségesést abból is kiderül az áram iránya.
sziasztok
mazda 626 d 1985-ösöm van elment a világitás , a biztik jók.Mi lehet a hiba oka
Sziasztok! négyütemű trabi elektronikához ért valaki? Az a bajom hogy mikor felmelegszik a motor üzem melegre akkor elmegy a töltés,és szép lassan lemerül az akksi.
Indításkor még minden oké.
Szia!
Bocs, ha hülyeséget írok, de még nem láttam trabantot belülről. Régi kocsikban semmi elektronika nem szokott lenni (újabb kocsit még nem láttam). Ami van, a egyedül a generátorban benne, vagy közvetlen mellette levő feszültségszabályzó. Ha ez elmén, akkor képes töltési gondokat okozni (általában vagy nem tölt vagy túltölt). Mivel a melegedéssel kapcsolatos, nem lehet, hogy a ventilátor kapcsol be és terheli le az akut? Lehet, hogy elment a szabályzó, vagy sérült így nem tudja azt a teljesítményt nyújtani, amit kellene neki. Kellene valami mérés bővebb információért. Ha lehet mérj áramot a generátor és az akku között, van-e töltés alapjáraton, és később, magasabb fordulatszámon és ugyanezt melegen. Valami digitális multival mérd, az jobban bírja a túlszaladást (és nem is annyira kár érte, ha az olcsóbb típus, mint egy jó analógért). Ezt esetleg úgy is ellenőrizheted megbontás nélkül, hogy mérsz feszültséget a generátor kivezetése + kivezetése és ahová csatlakozik a kábel, az között. Itt is értékű feszültség mérhető, ami arányosan változik az árammal. Üdv. Tóbi
köszi! holnap rámérek a dolgokra.
Sziasztok! Problémám lenne van egy 91'es A-s vectrám és msot vettem elektromos ablakemelőt bele és a kábeleket nem adták csak a kapcsolót a modult és a motort érdekelne h neme tudnátok esetleg valahol kapcsolási rajzot v valami ötlettel szolgálni! köszi
Az egyik autoszervizes baratom megkert, hogy keszitsek neki egy tesztert amelyel a taviranyitos kulcsok mukodeset tudna valamilyen szinten kiertekelni.
Eredetileg egy egyszerut megldast kert egy kis deprez muszer kijelzessel, amely az adas hatasara kiter. Beleneztem a fiokjaimba alkatreszek utan. Elokerult egy kis erosito LM386 -al amely eredetileg egy hazi telefon resze volt. Szep csendben a fiokokbol elokerultek az alkatreszek. Volt deprez muszer, erosito, trimmer kondenzator stb. A dobozolassal akadtak nemi gondjaim (mindig gond!), vegul is sikerult megoldani egy regi telefon dobozat felhasznalva. Az adott alkatreszekbol az alabbi kapcsolas szuletett: Teszter Eredetileg az RF kort egy kis beskalazott forgokondenzator segitsegevel kepzeltem el amelyel az adasi frekvenciat nagyjabol ki lehetett volna ertekelni. Nem komplikaltam a dolgokat mert semmi erelme nem lett volna. A lenyeg az, hogy van vagy nincs adas es halhato legyen. Az alabbi kepeken latszik a felig elkeszitett muszer. Nem igazan egy profi munka .........de azert elmegy. A jovo heten feliratozom a dobozt igy kolcsonoz neki egy profibb megjelenest (belul az mar mas dolog).
Nem irtad, hogy milyen ablakemelöt szereztél bele. Gyári, utángyártott? Modulon mit értesz? Automata ablakemelöröl van szo, ami egy gombnyomásra teljesen le-felhuzza az ablakot? Ha igen, ez gyárilag egybe van épitve a motorral az Opelnál. Szoval kéne pár válasz, hogy segiteni tudjunk.
Ujabb hetvegi kapcsolas!
A kulcs tesztert nagy sikerrel fogadtak a szervizben. Aznap nem is nagyon ment a munka mert minden alkalmazott a kulcsat tesztelte. Felmerult az igeny egy hordozhato kismeretu teszter mevalositasara. A fiokbol elokerult egy zseb erosito (lasd a kepet). Eredetileg hallaskarosult szemelyeknek volt kidolgozva. Felepitesileg, egy kis erositot tartalmaz mikrofonnal. A felerositett hangot egy fejhalgato segitsegevel lehet hallani. A beszurt kepen lathato a kapcsolasi rajz amely nagyjabol megegyezik. Lenyegtelen a kapcsolasi rajz mert minden adott. A rezgokort a bemenetre kotve es a mikrofon helyebe egy kismeretu hangszorot bekinozva mar is kesz a hordozhato kulcs teszter. Bővebben: Link
sziasztok. lenne egy olyan kérdésem felétek,van egy rover tip gépkocsim és abban egy sebeségmérö sensor ami a kilométerorának ad jelet,viszont nem müködik mindig,szétszedtem átforrasztottam és egy egy pár napig jo volt,de ismét elromlott,a fö gondom az hogy itthon se külföldön nem lehet beszerezni,használtan van de nem biztos hogy sokáig jo lenne.esetleg valaki aki meg tudná javitani, vagy késziteni egyet?lehetséges lenne?egy ugn 3130u tip azt hiszem unipoláris érzékelö van benne,vagy tudtok e valakit aki a hobbielektronika oldalon segiteni tudna nekem--köszönöm
Helló!
Meg tudnátok mondani, hogy a Renault Kangoo-ban hol található a tolatólámpa kapcsolója? Vajon mennyire szervizelhető itthon a hibája? Még valami: Mi lelhette a szellőztető ventilátort, ha csak 3-as állásban (legmagasabb fordulaton) hajlandó működni annak ellenére, hogy a kapcsoló minden egyes állásához tartozó szálon mérhető feszültség, ha odakapcsolom? Krisz
Az autok 99%-ában a sebességváltoban szokott lenni a tolatolámpa-kapcsolo. Általában könnyen cserélhetö.
Ha csak a legnagyobb fokozata megy a ventillátornak, szinte biztos, hogy az elötétellenállása rossz. Ez általában a fütömotor közelében, a légáramba szerelve találhato. Van amelyikben van egy höbiztositék, azt ki lehet cserélni vagy kiiktatni. Ha maga az ellenállás szakadt, akkor csere az egész. Idézet: „Ha maga az ellenállás szakadt, akkor csere az egész.” Magamat ismerve, ekkor gyártanék egy PWM vezérlőt a kapcsoló mögé, aztán jónapot. Természetesen PIC lenne benne
Az addig rendben is van, hogy a váltón helyezik el a kapcsolót, de egyszerűen nem látszik se felül se alul.
Sajnos a ventilátorhoz sem lehet hozzáférni, nagyon szét kellene bontani a burkolatokat. Én is PWM vezérlésen gondolkodtam, ahogy Potyo is írja, de csak egy egyszerű 555-össel, meg egy IRF4905-tel, annak elég kicsi már a nyitott ellenállása. Az előbb kimaradt még egy probléma. 10-20km/h-t csal lefelé minden tartományban a sebességmérő, ami viszont nem spirálos, hanem elektronikus. Gondolom szokjunk hozzá, mert nagyon drága lenne a javíttatása...
Szia!
Valami ilyesmit keress a váltó környékén. VIM
Francia autokban nagyjábol egy dolog van, amihez egész könnyü hozzáférni, ez a fütöventi. Az anyosülés elött a müszerfal alatt szokott lenni, általában csak valami habszivacs kárpitféleség takarja. Ott lesz valahol az ellenállás is.
Ha minden tartományben kb ugyanannyit csal, akkor viszonylag egyszerüen javithato: leveszed a mutatot, és annyival elforditva szurod rá. Ugyanakkor el lehet gondolkodni rajta, hogy vajon hogyan és miért került el az eredeti helyéröl... (van tippem)
Ráállok majd aknára, és újra átnézem, hátha mégis alul van ahova nem láttunk oda...
Köszi! Idézet: „(van tippem)” Óratekerésre gondolsz?
Én inkább felül keresném, nem messze onnan, ahol a váltórudazat belemegy a váltóba.
Tehát akkor nem a középkonzol (rádió, kezelőszervek), hanem a kesztyűtartó mögött? Megmondom őszintén, ott nem is nagyon kerestem volna.
Nem tudom az előéletét az autónak, szóval nem tudni, hogy mi miért olyan, amilyen. Egyébként alaphelyzetben nullán áll a mutató, viszont már kettesbe váltottam, mikor kimozdul onnan. Kb a csalással egyenértékű akkor a pillanatnyi sebesség.
Csak, hogy itt alul van a rudazat, felül a váltó elülső részén a kuplung van.
Ha arrébb teszed a mutatot, akkor is a nullán fog állni, mert a mutatot visszafordito rugo kicsit elö van feszitve. Egy GPS-szel 1-2 probakör után helyre tudod tenni. (közben nem kell összeszerelni az orát, csak a csatlakozokat rátolni.)
Nem divat már a középkonzolhoz tenni a ventit. Vagy a motortér felöl férni hozzá, vagy amit a francia kocsiknál irtam. Ott keresd, ha leveszed azt a kárpitot, megtalálod.
Ott lesz az pedig. Legvaloszinübb, hogy elöl.
Igen, van olyan, aminél le kell venni a számlapot, hogy odaférj. Ahhoz meg a mutatot kell lehuzni, és azt nehéz ugyanabba az állásba visszatolni, pláne ha siet az ember.
Végre meglett a kapcsoló: a féltengely mellé volt rejtve.
Viszont a ventilátor nincs meg. Az a habszivacs alatt csak a kaszni van, fentebb a kesztyűtartó mögé pedig már nem lehet odaférni. A mutató pedig majd egy GPS kölcsönkérése után lesz a megfelelő pozícióba rakva. Köszi szépen mindenkinek a segítséget!
Szerintem a venti is ott lesz valahol. Kapcsold be az egyetlen müködö fokozatot, és a hang odavezet.
Sajnos sem a hang, sem az esetleges rezgések nem vezetnek sehova sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |