Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es kivezérlésjelzők
Témaindító: KeserűCukor, idő: Márc 27, 2006
Témakörök:
Hy! Megépítettem ezt. Nagyon tetszik, és elsőre működött!! Valószínűleg holnap megépítem az A277D-s kivezérlésjelzőt is!
Gratulálok! Küldesz róla képet? Ha küldesz akkor azt már ide rakd be!
Köszi!
hello mindenkinek
azt szeretném megtudni hogy hogyan lehetne egyszerű de nagyon egyserű VU méröt késziteni egy olyan be menettel ami egyben kimenet is tehát a méröbe van olyan kimenet is ami nem roncsa a jelet mert vagy laptop és egy erösitö közé iktatnám vagy mp4 és erösitö közé (egyszerü kisérletezö vagyok)
Helló! Megépítettem Ezt a kivezérlésjelzőt,(kapcsolás)de nem működik.Mindenre ügyeltem,tápfesznek 14V-ot adtam,a bemenetre az erősítő kimenetét kötöttem.Egyedül csak az 1.2MOhmos ellenállás helyett tettem kisebbet(500 Ohm körülit,mert másmilyen nem volt itthon).Meg nem tudom,hogy jól kötöttem-e: a ledek + lábai az IC lábai felé állnak?Mert én úgy kötöttem.Valakinek ötlete?
A ledek - lábai állnak az ic felé (Mint látod az a kis bevágás jelöli a ledek - lábát) 1,2Mohm kell oda nem kisebb. És mivel 14V-ot adtál rá, ezért örülhetsz, hogy ha nem sütötted ki az IC-t
Üdv!
Helló!
Fentebb (jóval fentebb) írtátok, hogy ebből az LM31x-ből többet össze lehet kötni. Mennyit lehet ? Csak kettőt, vagy akár 10-et is ? És hogyan kell ezt ? Előre is köszi a válaszokat
Megfordítottam a ledek lábait,a 14V miért tenné tönkre?(a rajzon 12...15V van).
köbzoli: miért 1.2KΩ ,amikor a rajzon MΩ van? Tehát akkor csak vegyem ki a két diódát és annyi?
Helló!
Végigolvastam a topicot és találtam jópár hozzászólással előrébb egy csatolt dokumentumban egy feszosztó.xls fájlt. Két piros mezőbe volt írva 18000 és 2700 amelyet én kicseréltem 4700 és 22000 értékekre mert azt írta valaki hogy oda írjuk a poti értékét majd a mellette lévő sárga mezőbe pedig a poti beállított értékét. Ezt megtettem sikerült beállítanom a Rlo-t és az Rhi-t. A trimmereket is megvettem is. Kérésem a következő: Valaki legyenszíves írja le hogy melyik trimmer-t hogy kell beköt melyik lába hova csatlakozik. Egy móricka rajz is megfelel. Csatolom az eredeti, a módosított xls fájlt valamint a készített nyáktervemet ami valószínűleg hibás. Nagyon szépen köszönöm.
Hm. Én megépítettem ezt a kapcsolást, és csodálkoztam, hogy nem működik :S Természetesen BSS gyártotta...
Csatolom a megfelelő kapcsolási rajzot, általad javítva, UAA180-as IC-hez. Majd kipróbálom, hogy a módosításokkal mit csinál. Üdv!
Köszönöm, már régebben is nézegettem, igazából minden benne van, ami kellene, referenciszintek, ésatöbbi, de mivel "lusta voltam" (régen ) átbogarászni (hőmérő, és teszt kapcsolás is van, de hangfrekis jelre specializálott nincs), ezért inkább kerestem jó kis kapcsolásokat UAA180-ra. Természetesen belebotlottam a bss-esbe, meg egy másikba (nem tudom honnan), és megépítettem mindkettőt. Egyik sem működött, és feldühödve ráhagytam az egészet.
Üdv!
Hy! Megépítettem ezt a kapcsolási rajzot és működnie kell! Egyébként találtam itthon egy A227D ic-t és azt raktam bele, és működik kifogástalanul A rajz amit kiskacsa2009 rajzolt tökéletes. Annyit módosítottam, hogy a 100 Ohmos ellenállást átkötöttem, és az 1.2 Mohm helyett 1.2kOhm van belerakva. Így működik!!!
Bocsi elírtam... :hide:
Hali mindenkinek!
Olyan kivezérlés jelzőt ismer valaki aki kis táp feszről jár? Led- esnek kéne lennie. A maximális tápfesz 3.6V lehet. Ha tud valaki kérem tegye fel.. Üdv!
AN6884 3.5V-tól működik. 5 LED-es kivezérlésjelző. Üdv!
Esetleg érdemes lenne tranzisztoros változatban gondolkodni. Jó megoldás lehet egy step-up converter is.
Hello!
Volt időm próbálgatni az UAA180-as IC-t! Ez a kapcsolási rajz működőképes, egy kis módosítással! Leírom, hogy mit értettem meg az IC működéséből, hátha segítek ezzel valakinek! A 17-es lábra kell a bemenő jelet vezetni (zene, vagy hőmérséklettel egyenesen arányos feszültség, stb). A kapcsolási rajzon meg van oldva, hogy ne terhelje túl az erősítőt (100ohm). Ezt a kapcsolást erősítő után kell kapcsolni, így is van méretezve! A 16-os lábbal lehet beállítani a minimum referenciaszintet. Ez néhány kapcsoláson gnd-re van kötve, itt csak azért van a 3.3k és a 4.7k után kötve, hogy ha valaki szeretné, akkor kis jelnél nem világítanak a LED-ek. Én GND-re kötöttem, lehet ezért világít az legelső LED-em folyamatosan, egy kis brumm beleszólhat, vagy valami, ennek a kiküszöbölésére is jó lehet, ezt nem teszteltem. A referencia szint maximumát a 3-as lábra kell beállítani! A kapcsolási rajzon a 3.3k és (4.7k+1k) határozza meg, feszültségosztóként! Ki lehet számolni ennek a segítségével. 7.6V-ra jött ki az érték, tehát ez lesz a maximális bemenő jel, amikor fel fog villanni az utolsó LED. Ki lehetne számolni is, hogy ez mekkora kimenő teljesítményt jelent az erősítőnek. Az adatlap szerint a 3-as, 16-os és 17-es lábra 6V-nál nagyobb jel nem juthat. Nekem már jutott, kibírta simán! Ha normál jelforráshoz szeretnénk méretezni, pl. számítógép, akkor én 0.6V-ot állítanék be referencia maximumnak, és a 100kohmos érzékenység potival állítanám be pontosabban. Ír még az adatlap valamit a 16/3-as lábról, vagy a 16-os lábon található feszültség egyharmadáról, hogy 1V felett, és 4V felett a LED-ek között áthajlás történik, vagy egyből felvillan a következő, ezt még nem sikerült kibogarásznom. Szerintem jó kis IC, olcsó is, csak meg kell hozzá érteni néhány alapvető dolgot! Üdv!
hello
-ledes vu mérőt hogyan kell egyenirányítani? -graetz híddal vagy a L-R oldalt egy-egy egyenírányítóval? egy deck-ből operáltam ki nyákkkal együt és csak a piros tartományban mozog amikor nem szól a zene a teljes zöld tartomány világit.Valamilyen szűrökondit kell belepakolni? +egy potmétert is szeretnék beleépíteni a rendszerbe hány ohmos kell hozzá hogy ha erős a jel akkor le tudjak belőle venni, a gép szerintem 12 vagy 15 V-os lehet mert egy 12 V-os adapterrel simán elmegy az adapter 12V 300mA egyenáramot ad le (a burkolata a vu mérőnek nem a legszebb)
Üdv!
A poti mivel feszültségosztó üzemmódban lesz, ezért 10-100kohm között bárhol lehet az értéke. A bekötés: középső láb VU-meter, két szélső bemenő jel, és föld. Így nem fog lebegni a bemenet sem, és talán a zöld LED-ek is elalszanak jel nélkül. Még annyi, hogy nézd meg milyen IC működteti, és írd be ide. Az egyenirányításhoz meg olvass vissza, pont előtted van egy kapcsolási rajz... Üdv!
Sziasztok! én is összeraktam két UAA180ast. a gond a következő az első tökéletesen működött a másikat viszont nem tudom lenullázni. alkatrészek jók nyákok alkatrészek egyformák. egyedül az 1ks potiban különbözik a kettő nem találtam itthon egyformát. A működö panelnál a 3as lábra 1,5Vkörüli fesz esik mig a másikon 150-200mV. Lehet a poti nem megfelelő ?
Hello!
Fordítva raktad be egyik, vagy mind két diódát a 3. lábnál, esetleg szakadt a nyák a két dióda körül. üdv! proli007
megnéztem minden rendben van átsipoltattam a nyákot is elképzelhető hogy a diódák áram alatt nem működnek ? esetleg az ICvel van valami gond..?
Hello!
Kizárt dolog, hogy más a baj, mert ha kiszámolom a feszültséget a diódák nélkül, akkor szinte pont azaz érték jön ki, amit írtál. De mérd meg a két diódán lévő feszültséget külön-külön, mindegyiken kb. 0,7V körüli értéknek kell lenni, a kettőn együtt, pedig (IC 3.láb és GND) kb. 1,4V-nak. Több nem lehet rajtuk, ha a diódák jók. AZ IC-ben sem lehet gond, mert abból jövő áramot is lenyelné a nyitott dióda. Tehát IC 3lábán 1,4..1,5V-nak, 1kohm-os poti tetején kb. 250mV-nak kell lenni. (poti minimumra tekerve) Ötvözött diódák nem szoktak megszakadni, inkább zárlatba mennek. Kivét ha az aksit direktbe kapják, de akkor szét is robban. üdv! proli007
Köszi a segitséget megyek neki is esek remélem sikerrel járok. Üdv.
Kicseréltem méregettem és semmi. az értékek maradtak ugyanott ahol eddig. Ami feltünt hogy test és 3as láb között mindössze 43ohm van. Már majdnem árkapartam a panelt ahol testhez érhet és semmi. szerintem jövöhéten kap egy új panelt és meglátjuk.
Alig van alkatrész a nyákon. Nézd át jobban, nem olyan nehéz megtalálni a hibát. Vagy rakd fel képként, és szerintem tudunk segíteni. Tudjuk, hogy hol kell keresni, és mit, hátha. Ezért felesleges új nyákot készíteni. Üdv!
fényképezni nem tudok ezért beszkenneltem...lett amilyen lett. ami érdekes hogy az első panel az elsőre tökéletesen működik
Hát a két szkennelt kép nem sokat ér... A sok átkötést meg lehett volna könnyen szüntetni, csak az egyik ellenállást kellett volna máshova rakni, pl. Azt tudod, hogy a két dióda 1.4V-os referenciát fog beállítani, tehát ekkora bemenő jelednek kell lennie az össze LED világításához? Miről lesz hajtva?
Hello!
- Félvezetőket tartalmazó panel esetében ellenállás mérésekkel nem sokra mész. Kivét a zárlat. - Miért nem feszültségeket mértél, ahogy írtam? - Ha az IC foglalatban van (úgy látom) akkor vedd ki, és úgy mérjél. A két mérésnek, szinte azonosnak kell lenni. - Ha a másik panel jó, akkor miért nem hasonlítod össze a két panel feszültségeit? :no: üdv! proli007
Méregettem a két panelt de csak azt tudom mondani mint eddig is hogy semmi változás. A két dióda lábán 80-90mV a 3as lábra menő diódán 160mV körül van. Ellenállás értékeket is a két panelt összevetve mértem. A jó panelon 3K körül van ha jól emléxem de nem biztos mig ezen 4x Ohm...viszont gondolkoztam hogy maratáskor mintha a 3as láb és test között lett volna valami folt. Ezt onnan láttam hogy kloriddal maratok és egy áttetsző műanyag edénykébe maratok és alulról izzóval világitva melegitem. Viszont marás után réz nem maradt ott. Amúgy egy U alaku foltocska volt. Így hogy agyonkarcoltam már nem hiszem hogy látnám. Ha a 3as lábról kiforrasztok mindent és úgy mérek egy feszültséget annak van értelme ? esetleg igy egy ellenállás értéket. Am. nincs foglalatban az ic
|
Bejelentkezés
Hirdetés |