Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Köszi a választ de még el kell mondanom, hogy az alap 6db Quad az aktív váltóval már műkodő rendszer volt csak a karaoke keverő lett hozzáaplikálva most. az aktív váltónál annyi a módosulás, hogy a régebbi kivitel TL08 ekkel megvalósított Linkwitz-Riley szűrős volt de a jobb paraméterei miatt Át lett építve NE5532 re A modulok egyébként külön külön működtetve gyönyörűen működnek számítógépes hagkártyás analizátorral nem is rosszak a méréseket egy a melléklet szerint végeztem az ingyenesen letölthető program egy újabb verziójával. Nem kaptam rossz karakterisztikákat. Illetve a régebbi kivitelben nem volt reccenés??? A PDF-ben van egy hiba ahol az ellenállások értékeit kell kiszámolni a hangkártya bemenetéhez (6.ábra alatti szakasz) helyesen Umax=négyzetgyök(P*RL) ez fontos
Ismerem jó progi, RMAA van is itt róla topic.
Én is használom EMU 0404-el. Úgy próbáltad már,hogy egymás után rakod össze a rendszered és úgy szűröd ki a "reccenést" okozó eszközt?
Nem mert a reccsenés nem az erősítő bekapcsolásakor keletkezik hiszen tartalmaz egy 8 csatornás koppanásgátlót és protect áramkört(2 sub is van) hanem a közelben lévő mármely elektromos eszköz ami kontakttal megy kapcsoló vagy fúrógép stb de még a weller hegye is bereccsent néha nem mindig . Én is itt találtam az RMAA-t de a topicot elvesztettem és nem találom a keresővel belinkelnéd?
Olyan mintha feltaláltam volna a szikratávírót. Egyébként megnéztem a profilodat magam is gépész vagyok. Azt hiszem a Decembert lenn töltöm a pincében és az egész földelési hálózatot újraalkotom s bár ez már a 2.0 földelési hálózat de még ezek szerint nincs kész. Pedig már térdig járok a drótban. A zavarszűrőt kipróbálom de nincs ennek valami rajza mert csinálni jobb érzés mint vásárolni az olyan mintha legyőztek volna... Egyébként a teljes rendszer tagonként lett élesztve akkor nem mutatkozott a pobléma, csak egyben. talán még annyi adalék, hogy a subwooferszűrő LW-tagját lehúztam az erősítő bemenetéről mert a használatakor a protect folytonlekapcsolt (meg kell néznem az erősítőt) vagy a protect bemenetét kell úgy alakítanom hogy az alacsony frekvenciájú nagy amplitúdójú hangokat tudja kezelni. Tehát a subwoofer ág most csak van a rendszerben de nincs belőle kizárva csak nincs bekötve.Okozhatja ez is a problémát? Idézet: „a Decembert lenn töltöm a pincében és az egész földelési hálózatot újraalkotom” Az jó, csak legyen ott egy kis borocska. :yes: (de akkor szigorúan csak EPH) Itt van az RMAA Zavarszűrős topic-ok Én nem vettem amikor kellett,kiszedtem PC-s kapcsitápból,az is tuti. Nem hiszem,hogy a Sub okozza a jelenséget.
üdv
+-35 volt mellett minden probléma nélkül mehet 4 ommal.Nem okozhat semmi gubancot de én azért hozzáépiteném azt a rövidzár védelmet,ezek az erösitök nagyon könnyen elcsattannak védelem nélkül.Az egész csak vagy 4 darab ellenállásból,2 tranyóból meg 2 diódából áll.
üdv
Szerintem a 25. láb játszik még ott fontos szertepet.Az adatlapból azt vettem ki,hogy azzal a lábbal lehet kapcsolgatni a kimeneti erösitö belsö áram ellátását.De ezt valami logikai egység vezérli mert az van oda irva,hogy ha a bemeneten logikai 1 van akkor power on,vagyis bevan kapcsolva és szól,ha pedig logikai 0 akkor meg power down van,vagyis nincs tápfesz.érdemes lenne megpróbálni egy pl 1k ellenálláson keresztül rákötni a 25. lábat a 3,3 voltra.Azért az ellenállás,hogy ha netán nemjó kárt ezzel nemcsinálsz.
Na igen az előbbi hozzászólásom után lementem a pincébe mert ott a műhely bor az nincs de pc táp az volt bár olyan régi hogy a panelon volt a tekercs is és a kondik is kiforrasztottam őket némi drót zsugorcső és kész a zavarszűrő Tapasztalat:
Az igy megtákolt szűrőt a tápkábelbe raktam ha egy hosszabbítóban volt a pákatrafóval akkor a trafó ki-bekapcsolásakor továbbra is recsegett. ha egy másik fázisból nyert 230 v-ba tettem a pákatrafót a recsegés megszűnt. Viszont a dolog már nem hagyott nyugodni. elővettem egy dekopírfűrészt, és nyitott bemnetek közelében elkezdtem morzézni a fűrésszel.A bemenetek irtózatosan recsegtek. A jövő hétvégén Szétszedem a bemeneteket és minden opa-n a nyákoldalon a tápfeszt 100n val hidegítem (kellet volna nyákszinten de kimaradt) Kíváncsi leszek az eredményre. Még szerencse hogy átáltam NSG csatlakozókra így csak le kell húzkodnom és kapcsolási rajz szerint visszadugaszolni. A képek még a készrehuzalozás előtt készültek és az egységszintet mutatják
Jó anyag nem mondom.
Voltak nekem is ilyen jellegű problémáim,hogy nem tudtam mitől vannak tranziensek. Míg rá nem jöttem,hogy a falu elején lakom és én vagyok az utcai nagyfesz.trafó legvégén.Nálam a fázisfeszültség különbségek óriásiak.Nem ritka az 50V-os differencia.Ez okozott problémákat nem kicsiket.Az E-On b.szott rám,mondván eltolódott a csillagpont.(hiába mondtam,hogy tolják vissza) Kénytelen voltam tekerni egy 1kW-os 400V/230V-os trafót.Finomabb elektronikai készülékek mennek róla.
Senki sem tud segíteni?
Már 2 napja kérdeztem és egy választ sem kaptam. :eek2:
Rajzot azt nem tudok produkálni, mert csak paintbe tudnék és az sok idő.
De van képem a végtermékről. Rakom is. Ez lenne az. Most amit nem lehet kinézni és nincs az adatlapban lévő kapcsoláson azok a pufer elkok: 47uF, 4700uF, 1000µF jobbról aluról felfele. A diódák: 1N5408
Szia!
Már bocs, hogy beleszólok, de elég csúnyák a forrasztások. Az ónnak jobban szét kellene folynia a fólán. Talán a lakkozásra forrasztottál?
A Mute-láb testen van? A Stand by láb + tápon?
Szia.
Bocsi, hogy én is belekotyogok. De szerintem ha a forrasztások netán rendben is lennének, akkor még simán előfordulhat az, hogy gerjed a cucc és azért viselkedik furán. A földvezeték kialakítása, szerintem nem jó, talán az egész elrendezés is hagy kívánni valót maga után. Az IC elég nagy erősítésű, ezért kényes vele dolgozni. A 6-os és a 3-as lábon lévő kondenzátorokkal sorba kellene kötni egy 100-470 Ohm körüli értékű ellenállást. Ez visszaveszi az erősítését. Lehet hogy a gerjedés csökken illetve megszűnik, de nem oldja meg a helyes kivitelezést. A kimenten lévő gerjedésgátló R-C tagok is a tápnak a "hidegebb" feléhez kellene kapcsolódniuk. Szerintem, még a stand-by, és a mute bemenetek is érzékenyek lehetnek a nem megfelelő feszültségre, és talán a szűrésre, mintha regélne is az adatlap erről, és a gerjedésről. De részemről passz, nem ismerem az IC-t.
Mind a 2 láb ellenálláson kerestün van a tápon.
Szia.
Nem gond szívesen várok építő kritikákat. Mivel eléggé kezdő vagyok + még nem is elektrót tanulok... Jó azért látszik is szerintem, mert az egész nyákot én terveztem... Akkor szerinted a 100-400 ohmos ellenállás megoldaná a problémám? És akkor mennyi lenne az erősítés kb hány W?
Egyetértek Dokidokival. Nyák vonalvezetése is eléggé rossz.
Próbáld meg a rajz szerint összekötni a negatív tápvezetéket. Ónozd fel vastagon a rézfóliát legalább a tápvezetékeknél.
Gyakorlatilag, nekem sincs semmi közöm az elektronikához, nem tanultam, csak érdekel már régóta, kb 25 éve olvasgatom a témát.
Az említett ellenállásokat beépítve, nem változtatja meg az erősítő "watt-számát" , csak a kivezérlés érzékenységét veszi süketebbre, vagyis például eddig 100mV jel kivezérelte fullra, ellenállásokkal már 700mV vezérli ki ugyan addig. (képzetesen mondva). A teljesítmény az a eszköz, és a táp függvénye. Azt hogy megoldja-e azt nem tudhatom, mert még a pontos okát a hibának, csak feltételezzük. De javítani javíthat rajta, Főleg ha a Kadarist fórumtárs javaslatát is megfogadod.
Szoal azt a részt ahol nincs a negatív pólus öszekötve ott ik kössem össze.
Meg a tápvezetékeket jól bevonom forrasz anyaggal. :yes: És akkor jó lesz? Vagy kell még valamit? Jah és észrevettem, hogy egy led pozitív lábát odaárintem a puffer kondi után a negatív pólushoz másik lábát fogom akkor kicsit világít. De ha bekötöm elentett polaritással a ledet akkor nem világít. Ezt nem tudom, hogy csinálja. Ez baj?
Megpróbálom mind a 2őt.
Nekem csak az az ötletem volt, hogy párhuzamosan kötök kondikat a diódákkal... Ezt is ugy olvastam valahol...
Próbáld meg a javasoltak szerint módosítani a nyákot és a kapcsolást. Reméljük jobb lesz. Rakhatsz még kerámiakondikat (100nF) közvetlenül az IC táplábai közé (+-). Ugye az 5-13-14 lábak mind negatívon vannak, és a 10-17 lábak pedig pozitívon.
Módosítottam.
Most próbálom ki drukkoljatok.
Nagy a gond.
Ugyan azt csinálja... Nem tudom mi lehet a baj.
Valamit elkötöttél, vagy már rossz az IC.
Sziasztok. Valaki tudna ajanlani 1 vegfok ic-t, ami 3 voltrol is mukodik es tud min.100 milliwattot 8 ohm-on? Koszi.
Szia!
Ezt találtam:Bővebben: Link Hidalva is lehet kötni, mert sztereó tok. Így kerestem:Bővebben: Link
Egy jó nagy marha vagyok! Mit szedegetem szét a már kész PC-tápot a zavarszűrőért? Van benne +12v-12v+5v az előerősítőknem meg a keverőnek elég a -12v-on 3-400mA belerakom a pc tápot és kipróbálom azzal ha reccsenésmentes működést produkál akkor a tápom volt a hibás ha nem akkor a bemeneteket kell szűrnöm Megkérnék egy szakértőt, ha esetleg megnézné a korábban belinkelt keverő kapcsolásban a 20 dBes pad(Stage1) én kihagytam a zener négyest .Okozhatja-e ez a reccsenéseket? Nagy reccsenésekről van szó csak azért nem léptek ki a hangszórók mert a teljesítményük 3x akkora mint az erősítőé.
Mrex
Azt a kapcsolást építetted meg ami a 3. oldalon van?
Pontosan mekkora a tápfesz? Ezt mérted-e? Mekkora a pufferelkó a tápon?
Erre gonoltam én is. Bár próbáltam a hurkot elkerülni de mintha nem sikerült volna. Úgy gondolom ez az egyik olyan hiba amire nem nagyon van 100%-os recept.A végfokok tiszta csillagpontos rendszerben vannak bekötve csak a végfokokat élesztve nincs asem brumm se durrogás.
Az előfokot is megpróbáltam tista csillagpontosra szerelni azaz minden tápföld a csillapontból indul ki. A nyákok földjei más úton nem kapcsolódnak össze mint a csillagponton keresztül. Csak a jelvezetékeket továbbítottam nyákról nyákra kimenetről bemenetre a bemeneti csatlakozó jelföldjei is a csillagpontba mennek. Abból a megfontolásból, ha a jelföldeket nyákról nyákra viszem és a tápföldeket is akkor az utolsó vezeték ami a csatlakozó sasziján keresztül a fém előlaphoz csalakozva le van kötve a csillagpontba egy hurok alakul ki.Emiatt kell egy kondi a sasszi és a cillagpont közé? Skori weblapján láttam egy földelési hálózati megvalósítást a "gyöngyfűzős" és a csillagpontos huzalozás keverékéről. Most ennek a megvalósítása következik. Amennyi energiát már beleöltem már nem hátrálok akkor is meg találom az átok hurkot
Szia.
Igen a 3. oldalon levő kapcsolást építettem meg. A tápfesz pedig lehet 9V és 13V. A 13V kapcsolóüzemű táppal. De mind a 2őnél zúg. A puffer 3 db van 47µF 1000µF 4700uF Párhuzamosan kötve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |