Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Egy rokonomról van szó Szabolcs megyében, és természetesen nem tartották meg a NAT-ben előírt órát. Itt az a bökkenő, hogy egy minisztérium által jóváhagyott, illetve, kidolgozott dologról van szó. De mesélt még egyéb kacifántos dolgokat is.
Ezt az egészet nem értem miért kell felkapni. Folyton a meleg felvonulásos dolog, meg minden. Kitudok ettől akadni. Nem azért, semmi bajom nincsen ha valaki meleg, ő dönti el hogy mit tesz az életével, de ne dicsekedjen vele, hogy ő az, és ezt fogadjuk el, mert az a jó, az szent stb., továbbá a házasság és örökbe fogadás.
És ugyebár a NAT ajánlásaiból, az iskola helyi tantervet ír, melyet "általában" a megfelelő munkaközösségekre bontva közösen készítenek, ezt az igazgató, és a tantestület elfogadja, majd mindez után, ha a fenntartó az önkormányzat, akkor még annak is jóvá kell hagynia. Ahol általunk választott a "közösség érdekeit szem előtt tartó" képviselők ülnek...
Tehát normális esetben, nem egy egyszerű folyamat, és alkalmasnak kellene lennie, az ilyen esetek elkerülésére. Sajnos vannak esetek, különösen magániskolákban, vagy ahol az igazgatónak túl erős hatalma van, vagy esetleg káosz van, hogy ilyen baromságok is átmennek. Előfordulhat, hogy nem az önkormányzat a fenntartó, meg az is, hogy a tisztelt képviselő el sem olvassa, vagy ne adj isten nem is érti, mit kell jóváhagynia. Tisztelt rokonodat, meg csak dicséret illeti, hogy be merte vállalni a véleményét (persze néha előfordul, hogy pont baromságok sülnek el jól) Idézet: „aztán nem lehet haveroknak, barátoknak bográcsozást vagy hasonló jót rendezni,” Hát bocs hogy belepoffantok, én kertvárosban lakok, de jóbarátom meg a paneldzsungelben, és a jószomszédság ezt ógy oldja meg hogy kiviszi a motyót műanyag/összecsukható asztal szék formályában, megküldik a bográcsot állványostúl a betonra, alá gázrózsa+PB kombó, és már röttyintik is a gulyást, pörköltöt stb!
Viszont annak nincs olyan íze. Ami parázson sült az nem "gázrózsa" ízű... Nem beszélve a természetről...
Hmmm.... Azért ne menjünk el radikális irányokba, ha kérhetem, Uraim!
(Ez nem (csak) Neked szó, Simpi mester, hanem mindenkinek.)
Na igen... pont erre céloztam én is.
Nameg, az milyen dolog lenne már, hogy miközben a haverokkal bográcsozunk a betonyon, közbe meg 500 ablakból nyálcsorgatva nézik, hogy mi mit és hogyan eszünk. Persze, ezzel nem kell foglalkozni ugye... de azért mégis... van egy célszerűségi határ. És akkor meg ott van az az eset, hogy a túlbuzgó közönség néhány tagja tűzesetnek fogná fel az egészet, és hívnák a tűzoltóságot. Történt már ilyen eset, nem egyszer.
Értettem, csendben maradok. Nem vagyok lázadó típus, csak megjegyeztem a véleményem evvel kapcsolatban.
Nem erről van szó, Simpi, csak nem szeretném, ha a beszélgetés rossz irányba fordulna.
Mindenkinek köszönöm a megértését.
Akkor témaváltás!
K mit vacsizott? Ittam egy liter teát, és ettem hozzá háztartási kekszet. Kérdezhetitek, hogy akkor most mi tartja a házat, de nem kell aggódni, nem dőlt össze.
Sziasztok!
Bocsánat hogy beleszólok, de még mindig keresek MZ Ts 150-hez C3-as jelű gyári síbertűt! Ha netán valakinek lenne elfekvőben, hálás lennék érte!
Hali!
Nálunk rakott krumpli a menü... :finom:
Nálunk meg:
- tarhonyaleves - bolognai spagetti
Másnak is feltűnt már, hogy milyen gyakran ejtünk itt szót gasztronómiáról?
Elég kilistázni a képeket...
Képzelem, karácsony napján a topic címe "Itt a karácson, mi van a tálon?"
Hát egy kis bablevest is szívesen ennék most...
Tudom, "Hát"-al nem kezdünk mondatot. Az asszony viszont a tarhonya levesre voksol...
Banyek, én meg elfelejtettem megnézni. De most hétvégén vagy jövőhét elején is megyek haza és tényleg megnézem.
Oké, majd eszedbe juttatom valamivel
Vajas kenyér, lila hagymával, sóval, lucerna csírával, és kukoricával. Utóételnek meg beáztatott házi/frissen tört mandula. És lehet, hogy lefekvés előtt egy korty barackot is benyomok, csak épphogy a száj fertőtlenítés meglegyen.
Más. Ezt ma készítettem, egy jóbarátomnak karácsonyra. Néhány éve az esküvőjükön készült a kép.
Üdv kedves kollégák. Látom parázs vita bontakozott ki a fórumon az oktatás miatt. Be kell vallanom, teljes válszélességgel semelyik hozzászólás mellett nem tudok kiállni, mindegyikben van biza igazság. Rögtön az elején leszögezem: köbzolit és hapro-t ismerem személyesen, tehát valószínőleg részrehajló leszek, nem kívánom tagadni. Vajmi kevés gyakorlati időm alatt sajnos volt szerencsém gyerekekkel foglalkozni, továbbá itt is vannak ifjabbak. Először is szögezzük le: a generációs szakadék mindig jelen volt, azaz az ifjabbak nem értik az idősebbeket, mivel nem voltak még korosak, az idősödők pedig egyre kevésbé értik a náluk 20-30 évvel fiatalabbakat, mivel voltaképp teljesen elfelejtették milyen is az. Én igyekszem nem elfelejteni, mikoözben idősödöm. Van az ismerettségi körömben átlag tizenéves, és merev gondolkodású öreg, de van örök gyerek (azaz öreg, de fiatalos - meg tudta őrizni azt, ami erény egy gyerekben, miközben felnőtt) , és öreg gyerek (akinek ott a seggén a tojáshéj, de kora ellenére zsebre vágna gondolkodásban és cselekedetekben pár nála 15-20 évvel idősebbet: felelős döntéseket hoz, értelmesebbeket és felelősségteljesebbeket, mit egy felnőtt ember. Nem verték pépesre - tudomásom szerint sosem kapott pofont - , mégis tisztelettudó. A másik embert meg hiába verik, csak elvadul, vagy épp ellenkezőleg: kis nyuszi lesz, és mindenki átgázol rajta. A rendszeres veréssel csak ezt lehet elérni, mást nem! A megoldás: gyerekkortól tartó permanens nevelés és következetesség. Ha ez nincs, akkor veszett fejsze nyele!
Szemezgettem a mondatok közül, reagálok rá, természetesen ügyelve, arra, hoyg a kiragadott szöveg értelmét ne torzítsam el. #578620: Idézet: Ezzel maximálisan egyetértek. Az, hogy a gyerek ember legyen, bizonyos szocializációs faktoroknak is meg kell felelni. Később az ebből eredő hiba csökkenthető, de nem orvosolható teljesen. Minél később kezdünk bele a cselekvésbe, annál kevésbé kecsegtet siker, mivel egy kialakult személyiséget már nehezebb (illetve majdnem hogy lehetetlen) befolyásolni. „Sokkal többre becsülöm, ha a tanár és a diák között "együttműködés" zajlik, és a diák tisztában van a helyzetével, a szabályok értelmével, s azok be nem tartása esetén a következményekkel. Viszont mindvégig szem előtt tartva, hogy mindketten emberek.” #578574-hez: Én sosem voltam híve a verésnek, terrornak, a meghkérdőjelezhetetlen dogmatiku igazságoknak. A történelem bebizonyította, hogy ez a látásmód nem jó )gondoljunk csak Keplerre illetve Galileire: a vallási tételeket rengették meg. Nélkülük még mindig lapos lenne a föld, és gyertyafénynél néznénk tévét. A porosz iskolarendszer inkább humán robotokat termel, mint gondolkodásra képes egyéneket. Ha a tanár valamit rosszul ír fel a táblára, miért ne jelezhetném intelligens formában? Példa: egyik legutálatosabb tanárunk sosem mondta ki azt, hogy nem tudom. Helyette vagy azt mondta, hogy sok oka lehet annak, vagy úgy forgatta a történéseket, hogy akkor is neki van igaza, ha nem neki van igaza. Számomra a legundorítóbb jellemvonás. Ellenpélda: Kedvencem, aki mellesleg egy varázslatos nő volt, és az általa felkészített középiskolai diákok vagy kitűnő mérnökök, vagy OMTV, OSZTV országos mezőnyébe jutottak, nos szóval ő esetenként tévedett, de csak azért, mert az agya 3 gondolattal előre járt. Nem képzelte magát istennőnek, a tökéletes tanárnak, aki mindent tud. Ekkor: Jaj fiúk, ne haragudjanak, elfelejtettem, rosszul mondtam... Mi mosolyogtunk, és továbbra is a legnagyobb tisztelettel figyeltünk. Volt egy másik tanárunk, akit senki sem tudott lekörözni a tudása és kora miatt: Szépe tanár úr Őt nem csak kora miatt tiszteltük, ő nem tanár volt, hanem barát, úgy viselkedett velünk. Egyik pszichológia tankönyvemben volt ez a félmondat: a hiteles és nagy tudású embereket az apróbb hibák vonzóvá teszik (lásd #578620: Idézet: - a lélektan is ezt mondja) Nem gúnyoltuk ki. Tiszteltük, szerettük, szép emlékeink vannak róla. Tekintélyét nem , mondom NEM veréssel, hanem kedvességével, diákközeli gondolkodásmódjával és természetével vívta ki. Megérdemli, hogy leírjam a nevét: Szűcs Lászlónének hívják, és közel van a nyugdíjazáshoz. Valahogy hapro mester természetéhez tudnám hasonlítani. Egy alkalomról tudok, amikor felhúzták. Nem kell ide poroszos rendszer.„Van egy trend, hogy a tanár nem hibázhat, illetve nem is vallhatja be. Miért is nem? Mert akkor nem lesz tekintélye? Talán épp ellenkezőleg.” #578586: Zoli, teljesen igazad van! A tanárok jogfosztottak lettek, gyakorlatilag semmi ezköz nincs a kezükben. Köszönhető ez a szülőknek (nem, illetve nem jól nevelik a gyermeküket) illetve az ügyvédeknek, mivel ők azok, akik kiforgatnak minden többé-kevésbé ésszerűen papírra vetett szót (Példa a nyolcvanas évek közepéről - messze nem voltak olyan állapotok, mint ma: Ma már nyolcvan körül lévő idős tanár ismerősöm kémiát is tanított; egy gyerek belopózott a szertárba, észrevétlen kilopott némi vörös foszfort. Persze otthon robbantani akart, de rosszul sült el, levitte 2 ujját. Az ügyvéd azt tanácsolta, hogy mondja azt a tárgyaláson: a tanár adta, hoyg otthon kísérletezzen. Ekkor a magyar állam köteles lett volna életjáradékot fizetni a gyereknek. Ennyit a paragrafus huszárokról és az ő gerincességükről.) Más példa ma: ha 15 éve valaki csak egy osztályfőnöki figyelmeztetést kapott, annak súlya volt. Ma minden probléma nélkül erre a gyerek visszavág: a k...va anyádat! (Tanító szakos kollegina mesélte - erre nehé mit mondani, talán annyit: a szülőnek sincs kellő tekintélye, de azt még mindig fenntartom: nem veréssel kell megszerezni, mert az nem tekintély és felnézek rád típusú viszonyulás, hanem sokkal inkább félek tőled, és mellette utállak mert olyan vagy kategória, lásd fent.) Összegezve: az ember élete túl bonyolult. Némelyek pofon nélkül is emberi lények, mások pofonnal sem, megint mások az értelmetlen pofonok következtében borzasztó elesettek. (jól mondta simpi: a gyerek, akit nem nevelnek meg, majom marad. Régebben ezt úgy mondtam: kis állatka. Az embert a szocializáció emelte ki az állatvilágból, és annak hiánya visszajuttatja a társadalmat oda.) A pszichológia ma a genetikus és a szocializációs faktorok eltérő súlyozásán vitatkozik, de kétségtelen: semelyiket sem lehet figyelmen kívül hagyni. Egy kis gézengúzt, aki genetikailag rosszcsont, nehezebb nevelni, de nem lehetetlen. Aki meg nem olyan izgága, őt meg rossz neveléssel azzá lehet tenni. Rosszabbá, mint az első kategória. Szoktam ma azt mondani, hogy a mai gyerekek mennyire pofátlanok, neveletlenek, stb., és nincs hozzájuk türelmem. Ezt a mai napig fenntartom. Részint a szülő hibája, részint a gyereké, és igen: részint a tanáré: nekem is volt pár a pályára tökéletesen alkalmatlan tanárom, de ezt részleteztem korábban Nekik is "köszönhetem", hoyg csak itt tartok, pedig sokkal többre is vihettem volna, mostanság munkakeresés közben ez foglalkoztat leginkább. Ez az egyenlet sok ismeretlenes, és egymásra mutogatás helyett kezdeni kéne valamit a szituációval. Remélem megbocsájtjátok a mai nap (és két ötös) után ezt a megkésett szájmenést; három órája elmentem itthonról, és elfeletettem elüldeni.
Aha.. gondolatátvitellel, és lézersugár 807-tel marom ki.
Igazából meg lombfűrészgéppel készül, ahol nagyon vékony az anyag ott meg kézi lombfűrésszel. Ez nagyjából a számítógépe munkálatokat leszámítva 3 óra munka. Plusz 1 óra kép szerkesztés.
Ez szép volt!
Nagyon szép munka. Gratulálok.
Nálad a kreativitás, nem ismeretlen fogalom, ahogy látom.
Örömmel értesítelek, az NDK turmixgép megérkezett!
A kivehető ajtós?
Ezzel nem mondasz újat, mindig is tudtuk: nem mindennapi ürge vagy...
Köszi-köszi.
Ez meg múlt héten a méhész sógornak készült karácsonyra.
Pont ez teszi értékessé: a 4 óra belefektetet munka: nem tömegtermék, ami szalagról jött le. Tippelhetek? A képet miután megszerkesztetted, 180 fokban tükrözted és fóliára nyomtad, majd rávasaltad a fára. Itt fealdtam a gondolkodást.
Más: Átállítottam a windowsban és a firefoxban enyhe szürkére az ablak hátteret. Nem jojózik annyira a szemem. Hogy ez eddig nem jutott eszembe... |
Bejelentkezés
Hirdetés |