Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   860 / 3607
(#) _ampervadasz_ válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Egyedi kommunikációt, kell használni, így nem lehet lemásolni a jelet, és essen más kommunikációs sávba az adás, és a vétel is.

Helyezz el, egy fűstgépet a műszerfal alá ( tovább bors spray -t), és egy nagy teljesítményű riasztót, ha felpattintja a zárad, akkor az azonnal kapcsoljon be.

Jobb brutális ötletem is van, de félő hogy a bűnözőknek már lassan több jogaik lesznek mint nekünk.
(#) Rober_4 válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Mármint a numerikus billentyűn mért nem jó? Muszáj a kurzor? Már mint a nyilak?
(Vagy csak nem értem a kérdést?)
(#) _ampervadasz_ válasza Rober_4 hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Voltaképp oda is megfelel (-ne), csak lehet azok már betöltött funkciókat látnának el, ezért lenne célszerű a kurzor gombokra terelni a lényeget.
(#) Rober_4 válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Vezérlőpult-kisegítő lehetőségek-billentyűegér?
(Xp-nél)
Persze biztos van ilyen program is.
(#) _ampervadasz_ válasza Rober_4 hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
ÁÁ de jó, hogy minden kisegítő lehetőség funkciót eltávolítottam!
(#) Rober_4 válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Nem baj, találtam valami ilyet, bár lehet, hogy nem jók, még nem próbáltam.Bővebben: Link
(#) _ampervadasz_ válasza Rober_4 hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Köszi szépen.
(#) dima válasza KTobi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Szeretem a veszélyt de lassan már kezd unalmas leni
(#) Norberto válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Idézet:
„Az eltulajdonítás módszeréről maradt valami infó?”


Nem.

Mindent vittek egészben. Zárat, lakatot, biciklit, mindent.

Mintha sose lett volna ott bicikli lekötve.
(#) Stadi válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Én a feltöréses lopást szerezném meghiúsítani konkrétan. Ehhez pedig nem elég az elektromos védelem. A zártörés mindössze másodperceket vesz igénybe. Amit meg kell tudni akadályozni, az az, hogy a zártörés után kinyíljon az ajtó. Az ötletem a következő: 10-es vasrúd az ajtóba, amit egy zármotor tol be a B (vagy egyéb megfelelő) oszlopba fúrt lyukba. Plusz esetleg fólia az ablakokra. A zárakat nem akarom eltüntetni, dugózni, mert akkor egyből az ablak betörésével kezdenek.

A hatásmechanizmus a következő lenne: delikvens jön, lát, célszerszámmal elfordítja a zárat. Ekkor arra számít, hogy az ajtóban a pöcök felugrik, és az így már a kilinccsel nyitható. Ehelyett az történne, hogy az ajtó nem nyílik, viszont a zár elfordulásakor azonnal megszólal a riasztó (azt nem tudom, vajon az lenne-e a meglepőbb, ha a pöcök sem ugrik fel, vagy az, ha igen). Ekkor már van némi előny, mivel emberünk kizökkent a ritmusból, tehát gondolkodnia kell, ami időbe kerül. Ha jól felkészült (számít a váratlan helyzetekre és az ezekkel járó veszélyekre), nem is lát a kocsiban semmit, akkor valószínűleg itt abbahagyja a cselekményt. Ha nem így van, akkor jön az ablak betörése c. lépés, amit talán fóliával meg lehet akadályozni, vagy le lehet lassítani.

A közhiedelemmel ellentétben az autót akkor is feltörhetik, ha nem látnak benne semmit és el sem akarják vinni. Személyes tapasztalat! Tavaly vagy tavalyelőtt karácsony környékén a Deák tér közelében egy foghíjtelken parkoltam (fizetős, bekerített), és annak ellenére nyitották ki a hátsó ajtót, hogy a kocsiban semmi érték nem volt, ha lett volna, akkor is kalaptartó takarta volna, emellett koszos volt az ablak és még esett is. A drága kis agyagedény ettől függetlenül a kicsi kezecskéjével megpróbált lepucolni egy tenyérnyit az ablakból, de persze nem látott semmit - nem is volt mit látnia -, mégis felnyitotta az ajtót.
(#) Stadi válasza Norberto hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Hirtelen átfutott az agyamon, nem valami előre preparált biciklitárolót fogtál-e ki... Egyébként a barkácsboltokban látható, kb. 70 centis karhosszúságú csapszegvágóknak nem tudom, mi áll ellen. A lakatok fülei meg ridegségükből adódóan könnyen törhetőek.
(#) valve válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Nekem az év elején törték fel az akkori Ford Tranzitomat. Érdekesség az egészben, hogy akkor két hét alatt vagy 5 autót törtek fel pár méteres körzetben, viszont ami még érdekesebb, hogy az autóból semmi sem hiányzott. Pedig benne volt a CD lejátszó, ki volt rámolva a kesztyű tartó az ülésre de semmi sem hiányzott. A kár ~15e Ft.

No de a legérdekesebbet nem is mondtam! A kis 3-szögű ablak volt betörve, kinyitották és mikor átkutatták az autót a zárak vissza voltak zárva. Ablaktörés, zárnyitás, kutatás majd zár visszazár.


Más: Egy biztonsági megoldás lehet ami kicsitt költséges de hatásos. A cégnél ahol dolgozom minden autón két darab GPS van. Egy ami a normál minden autóban. Ezzel követjük az autókat és egy ami el van rejtve egy másik helyré az autókban külön akkuról (járó motor közben tölt, hasonlóan egy UPS-hez).
(#) _ampervadasz_ válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Nagyrészt azért törik fel az autót, hogy, hogy elvigyék egy az egyben! A Bontóban nem véletlenül kapod meg 70% -al olcsóbban az alkatrészeket.

Azt kell megakadályozni, hogy az autó elindítható legyen, mert azt nehezen képzelem el, hogy trélerrel fognak majd járkálni.

Kell egy kapcsoló a gyújtásra, az üzemanyag pumpára, és a gyújtásra. Ezt szépen a kábelkötegbe elrejted, és szépen lebandázsolod, és jó mélyre rakod, közelebb a tűzfalhoz. A füstgép azért jó, mert így még látni sem fog, a nagy teljesítményű szirénától meg akkora fejfájást kap, tovább a borspray is beindulna ( biztos ami biztos), és elinal. Inkább patitnsa fel a zárat, mert így az ablakot sem fogja betörni, és a kocsiban sem fog anyagi kár esni, a füstben és zajtól, és spray -tól, annyira összefog zavarodni, hogy az sem tudja mit tegyenn, vagy hogy hogyan meneküljön el. Ha a közelben vagy és észre is vennéd akkor előnyben leszel, mert ő meg lesz egypár érzékétől fosztva, és teljesen elveszíti a tájékozódását. Ha lenne nála fegyver, azt eltudod tőle szedni, és földre teperni.

A lényeg, hogy a csenőmanó , ne okozzon akkora kárt, és az érzékei legyenek úgymond kikapcsolva, meggyengítve, hogy ártalmatlanítani tudjad.
(#) _ampervadasz_ válasza valve hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Idézet:
„két darab GPS van. Egy ami a normál minden autóban. Ezzel követjük az autókat és egy ami el van rejtve egy másik helyré az autókban külön akkuról (járó motor közben tölt, hasonlóan egy UPS-hez).”


Nem ér semmit! Egyszerűen beállsz egy mélygarázsba, és már nincsen jel. Ugyan ez vonatkozik a GSM riasztó modulokra, továbbá fel vannak készülve a csávókáim, mert ezeket zavarni nem nehéz dolog. Egyszerű oszcillátor, pontosan ráhangolva a GPS és a GSM sávjára , és már meg is ugrott a jel. Amikor már azt hiszed, hogy ott állsz lenn a mélygarázsban, már rég kinn van külföldön.

A lényeg, ha védelmi rendszert építesz ki, annak egy eleme se épüljön semmilyen szabványra, mert annak a zavarására valószínűleg fel vannak készülve, ha azok profik.
(#) hapro hozzászólása Dec 16, 2009 /
 
Ha már itt tartunk, akkor az én kocsimat is föltörték az meg egy ford escort, tavasszal a VIII kerületben. Nem főúton csak egy kis mellékutcában volt, és a rendőrök elmondták, hogy ugyanabban az utcában pár nap leforgása alatt több kocsit is feltörtek.
Tőlem mivel semmit nem tudtak elvinni, vittek írott CD lemezeket kb 15db-ot, egészségügyi ládát, egy villáskulcs készletet, és két darab csavarhúzót. Volt bent az ablakon egy GPS tartó és az ingerelhette őket. Mindkét oldalon a zárat szét barmolták, de csak az egyik tört szét, viszont mindkettőt cserélni kellett. Nem tántorította vissza őket az ál riasztóként beszerelt villogó piros led.
Azóta forgalmasabb utcában állok, ha tehetem egy térfigyelő kamera közelében.
Viszont az meg annyit ér, hogy két hónapja szúrták az 1000km-t futott téli gumijaimat, 2db-ot egyszerre. Késsel az oldalán.
Lehet meg tudja még csinálni a gumis, aki tud vulkanizálni. Ha nem akkor elbicegek szép lassan hátul a nyárikkal, mert hogy most nem veszek téli gumit az biztos. Tavaly tél közepén vettem egy garnitúrát.
kb 2cm-es vágás , azt meg még szerintem simán be tudja foltozni, és hátsó guminak még tökéletes lesz.
Szerencsére a téli, nyári külön felnin van, így csak bajáról egy buszossal elhozattam, elmentem a népligetbe érte, ismerőssel haza hozattam magam a gumikkal együtt, utcán kicseréltem, és most itthon van az erkélyen a két téli gumi, várják a gumist. Hátul a két nyári, elől a két téli.
(#) Stadi válasza valve hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Idézet:
„Ablaktörés, zárnyitás, kutatás majd zár visszazár.”


Jó, hogy vissza nem üvegezték a drágák...

A GPS-szel egy komoly gond van: maga a GPS jel blokkolható, a kommunikációhoz használt GSM telefon/modem jele szintén. Ráadásul, ahogy a korábban linkelt videón is mondták, ezek a blokkolók már nagyon olcsón, bárki által beszerezhetőek. Szerintem a lábon történő elvitel ellen sokkal célravezetőbb lehet egy olyan elektronikus védelem, ami illetéktelen indítás esetén bizonyos idő elteltével leállítja a motort. Ez megint olyan váratlan esemény, amire az enyvesek nem számítanak.
(#) hapro válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Egy ismerősnek olyan van a kocsijában, hogy látszólag minden ok, a kocsit el is tudod indítani, de fél perc után leállítja a motort, ha nem hívsz fel egy GSM számot a saját mobilodról, ez a készülék a kocsiban van, és azzal inaktiválod a megállító mechanizmust ha felhívod azt a bizonyos számot, a saját kocsid számát.
(#) valve válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Hát már lovasitottak meg 2 autót 2009-ben és a tolvajok nem juttak 5km-nél messzebbre...

-Nálunk napi 11-órát figyelik a GPS-eket, hogy melyik munkatárs hova tart éppenséggel.
-Éjjel az autók meg a cég udvarán vagy Hotel-ok kamerázott parkolójában hevernek.

Viszont igazad van. Egy zavaró ketyere és máris nincs sugárzott jel...
(#) _ampervadasz_ hozzászólása Dec 16, 2009 /
 
A lényeg a védelemre:

a feltörő minnél kisebb kárt okozzon, ez általában az ajtót érinti, ezért nem kell arra különösebb védelmet kitalálni. Komolyan, mert úgy is beakar jutni, ha akarod, ha nem!

Autó elindításának megakadályozása a legfontosabb: nem elég csak a gyújtást, és a tápvezetéket megszakítani, mert saját elektronikáról, s a gyújtásvezeték söntölésével, 10 másodperc alatt beröffentik, ezért kell az üzemanyagrendszert is megszakítani, akár több helyen is.

Továbbá a csenőmanó érzékeit meg kell bénítani, lehetőleg azonnal. Ekkor már a meneküléssel fog foglalkozni, és közben azt sem tudja, hogy honnan vegyen GPS pozíciót.

Ami nagyobb művészi képességet igényel: futómű zár.
A váltózár egy büdös ...... sem ér, mert kinyomott kuplunggal, már gurulhat is kaszni. Daruval meg senki, nem fog odamenni.
(#) KTobi válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Legyen időzítve, ha 5 percig nincs GPSjel, motor leáll. Hapsink, meg hirtelen izzadni kezd egy kereszteződésben, hogy most mit csináljon. Lesz szemtanú elég.
(#) _ampervadasz_ válasza KTobi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Pesten főleg nem ajánlatos, ugyan is erősen balesetveszélyes, és halálos áldozat is lehet belőle, amiért téged fognak rács mögé tenni. Nem az elektroncsőre gondolok!
(#) _ampervadasz_ válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
A kocsi elejére egy futófényt raknék a helyedben.

Nem rossz az ötlet: Középkori kinzókamra, 21. század módra.
(#) Stadi válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Nem, barátom. A leggyakoribb a feltörés. Ha nem jutnak be a kocsiba, csak a tréler marad az elvitelhez. Mikrobuszba kényelmetlen ám bemászni az ablakon...

Egyébként megadhatnád annak a bontónak a címét, mert ahova én járok, ott majdnem drágább a bontott alkatrész, mint az új utángyártott a boltban.

A füstöt és az ingerlő gázokat én kerülném, mert balesetveszélyes (és ha peches vagy, önveszélyes is). A motor leállítása is, de az kevésbé. Esetleg ha áll az autó, akkor jöhet a gáztámadás. Nem szeretném, ha 50 méteren belül totálra törve találnám meg az autómat. Különben az előkamrás dízelmotor se rossz, az ui. nem indul be izzítás nélkül. Itt is van pár másodperc, ami neked dolgozik.

Az ilyen figurák egyébként minimum ketten vannak, és ha sikerült meglovasítani a verdát, a haver szerintem akkor is követi azt. Így ha valami balul üt ki, hamarabb ott lesz a segítség neki, minthogy Te odaérnél.
(#) KTobi válasza _ampervadasz_ hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Nem ismerem a helyzetet, még nem volt dolgom GPSsel, jól elvoltam nélküle. Hol milyen a lefedettség fogalmam sincs. Ha tartja a szabályos sebességet, nem igazán lehet áldozat. Hogy bizonyítsa, be, hogy miért állt le a motor? Nem csak egy kis kosz a benzinben? Vagy besül a henger. Ezek bármikor bekövetkezhetnek a való életben, igaz, kis eséllyel, de nem lehetetlen dolgok.
(#) _ampervadasz_ válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Erre is gondoltam. A túl nagy zajnak, és a füstnek már elégnek kell lennie valamire, és szerintem afutóműzár lehet leghatásosabb, ami mechanikailag akadályozza meg a kerekek gördülését.
(#) hapro válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Némi áramot engednék még az ülésen keresztül belé...

De amíg emberünk aktiválja minden nap ezeket a rendszereket addig elmegy az életéből plusz 1 óra.
Reggeli deaktiválásra meg plusz fél óra.
Elképzeltem, ahogy lefekszik, vagy csak térdre rogy az egyik futómű mellett, ott matat, és deaktiválja a futómű zárt, aztán a műszerfal alatt matat vagy 5 percet, míg mindent a helyes sorrendben kikapcsol, ugyanis nem szeretne jó kis gázt az arcába, meg hangos szirénát a fejébe, és még mágnest a fejére, nameg nem szeretné ha nagy acérmancsok elkapnák őt.
Aztán valami üzemanyag blokkolót kapcsol ki éppen, majd a gyújtás blokkolót állítja le, áramot enged az egész gépnek, , majd a motortérben még egy két kapcsolót átkapcsol, a biztos ami biztos típusú biztonsági elemeket, leveszi a mechanikai zárakat, majd elmegy és bemosakszik, mert hót dzsuva lett mindene, ami idő alatt a kocsi védtelen. Elmegy a teszkóba, ott fél órát eltököl ezek aktiválásval, mert már nagyon gyorsan megy neki, mert ugye sokat gyakorolta. Vesz 1kg kenyeret tíz perc alatt, és újabb fél óra mire elindul.

Vagy elképzeltem azt, hogy menet közben valahol az országúton, mert az a szerencsésebb eset, véletlenül elkezd szivárogni valami füst vagy gáz a műszerfal alól, valami meghibásodás miatt.
Vicces oldalról is lehet tekinteni erre.
Nekem jó volt mikor feltörték a kocsinkat...azt hiszem az anyóshoz mentünk volna éppen...
(#) _ampervadasz_ válasza KTobi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Ha jól sikerül álcáznod az elektronikát ami blokkol, akkor persze lebukás mentes, de számítanod kell, arra hogy az autód 1 össze lesz törve, roszab esetben egy karc nincsen rajta, de ekkor a tréleren gurul tovább.
(#) Stadi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Egyik ismerősöm olyan rendszert dolgozott ki, ami lopási kísérlet esetén lezárja az ajtókat. Nem tudom, mi lehet a hatás élesben, de nem volna szép látvány egy szétvert műszerfal és szétszaggatott kárpitú ülés, amit kínjában gyártana az arc...
(#) _ampervadasz_ válasza Stadi hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Ha ennyi mindennel tele lenne bombázva az autó, nem hiszem, hogy azon fog arcosodni a csenőkém, hogy a szekeret leakassza a szögről. inkább tovább fog állni, még akkor is, ha van tesója, aki segítségére megy, és kiszabadítja.

inkább más autóját fogják felnyomni, mert az a másik, nincsen felkészülve semmire.

Példa: Pesten egy kollégánk Ladikját felnyomták ( az me g köztudott hogy félrenyomom a tetejét a csomagtartónak és már ki is nyílt.) és elvitték a félmilliós makita, bocsi készletét. Azután rakott rá, egy reteszt, és egy MR BIN lakatot, és fuccs a munkának.
(#) Stadi válasza hapro hozzászólására (») Dec 16, 2009 /
 
Idézet:
„Nekem jó volt mikor feltörték a kocsinkat...azt hiszem az anyóshoz mentünk volna éppen...”


Hát igen, nincsenek véletlenek...
Következő: »»   860 / 3607
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem