Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ez inkább leszakadt állórésztekercsnek tűnik nekem, ami néha mégis összeér. Persze lehet más is, de egy szétszedés és mérés kellene, mielőtt bármit is veszel
Ez még talán a jobbik eset lehet ha csak vissza kell forrasztanom valamit.
De van úgy (és ez a gyakoribb önműködő megjavulás), hogy szépen lassan, hosszú átmenettel alszik ki a visszajelző, amit csak sötétben lehet nyomon követni. De az általános az az, hogy világít halványan, úgyhogy állandóan töltenem kell az aksit, mert ha nem, akkor tologatni kell. Ráadásul nappal nem is tudom, hogy tölt e vagy sem, mert olyankor nem mindig látszik ha világít, szóval lutri az egész.
A lassú kialvás magyarázata lehet az, hogy indítás után az akku egyre csökkenő áramot vesz fel, és ahogy csökken az áram, úgy halványodik el a visszajelző. Ez egybevág a leszakadt tekercsvéggel.
Rendben köszönöm a hasznosat!
Akkor a szombatot felteszem rá, és szétbombázom a generátort, remélem sikerül megjavítanom. Kösz mégegyszer!
Ma megint odafigyeltem a töltésre (4T Trabi generátor). Betettem egy multimétert és folyamatosan figyeltem az akksi feszültségét. 12.5 és 13.7 volt között ingázik véletlenszerűen, váltó feszültség állásban pedig stabilan 28 voltot mér, ezt a műszer hibájának tudom be (digitális)...
Kb. 70 kilóméter megtétele után kipróbáltam, hogy leállítottam a motort, ilyenkor az akksin 10.5 voltot mértem, a világítás is nagyon legyengült. Indítás után (gurulva) ismét a fenti feszültség ingadozás, világítás megint erős, persze a töltés visszajelző az halványan folyamatosan világít. Ezekből az következik, hogy a generátor mégiscsak termel valamennyi áramot. Megállás után próbáltam indítani, semmi. Nem értem, ha menet közben 13 volt körüli feszültséget mérek az akksin (ami nyilván a generátorból jön), akkor mért merül le teljesen úgy, hogy indításnál leesik az akksi feszültség 5 voltra és a motor meg se mozdul? Vadonat új akksi, ha töltővel töltöm akkor kibír több indítózást is lazán.
Nem kell igy leragadni az elméletnél, nincs töltés, szét kell szedni, addig ugysem jutsz közelebb a megoldáshoz. :yes:
Ha szétszedted, pár mérés után biztosan meglesz a hiba (már ha nem lesz mérés nélkül is szembetünö, amire potyo gondolt).
Szétkaptam a generátort de belül semmi komoly gond nem volt, kivéve, hogy a segéddiódák forrasztásai ki voltak lazulva. Újra forrasztottam. Összeraktam és továbbra sem töltött. Végül kiderült, hogy a generátor és az önindító közötti vezeték a rossz. Most egy másik jó vastag vezetékkel (3.5mm) van egyenesbe kötve az aksira. 9-10 amperrel tölti a lemerült akksit! Legalább kipucoltam a generátort, minden kontaktot jóra csináltam, bezsíroztam a csabágyakat.
Kösz a segítséget!
Tehát akkor érintkezési hiba volt, mint ahogy sejtettük is. Az a vezeték sok autóban gyárilag eléggé alul van méretezve, illetve én eleve a generátorra tenném a csomópontot, nem az önindítóra vagy még rosszabb esetben az akkura, hogy a generátor és az akku közötti vezetéket csak az akku töltőárama terhelje, más áram ne. Bár Trabiban nem túl sok az elektromos fogyasztó, ott végülis nem túl lényeges, a 3,5-ös vezeték elég lesz.
Sziasztok!
Generátor vizsgáló próbapadot szeretnék építeni. Úgy nagyjából összeállt fejemben a dolog,de szeretném azért a Ti véleményeteket is kikérni.Vagy ha valakinek lenne ilyesmi holmija eladó az mindenképpen érdekelne. A lehető legegyszerűbben szeretném megépíteni. Ha ezt nem ide kellet volna írnom akkor bocsánat ,még új vagyok köszönöm a segítségeteket előre is. Üdv.
Kell egy 1,5kW (2LE) körüli hajtómotor, amivel meg tudod hajtani úgy 1500 fordulattól 10000-ig (lehet néhány lépcsőben), kell egy valamekkora akku mellé (mondjuk 20-30Ah elég), meg terhelés, de az nem árt úgy 1,5kW-nyi, mivel mostanában előfordulnak 100A-es generátorok is. Terhelésnek pl. fényszóróizzók megfelelnek, létezik ilyenből H4-es kivitelben 140W-os is, abból 10-11 darab elég is. Egyenáram mérésére alkalmas lakatfogó sem árt, meg egy feszültségmérő. Illetve a szabályzó vizsgálatához egy változtatható kimeneti feszültségű táp is jól jön, ez tudjon 12-16V között állítható feszültséget, 2A-nyi terhelhetőség elég.
Köszi a választ és ez ötleteket még gondolkozom a kivitelezésen.
Tisztelt villamossághoz értők !
Hozzáértésem az elektronikához a nulla és az életveszély közötti keskeny, de nem elhanyagolható, mezsgyén jól behatárolható. Viszont van egy ötletem, ami talán megkönnyíti az életem. Ehhez szeretnék tanácsot kérni, segítséget-, vagy csak egyszerű "atyai" jó tanácsot kapni, hogy hülye vagy fiam, menj vissza szántani. Elegem lett az urbanizációból és egy kis tanyára menekültem, ahol még áram sincs. Aksiról megy a világítás, meg a Kossuth. Viszont az aksikat mindig be kell hordanom a faluba ismerősökhöz, hogy fel legyenek töltve (internet is csak itt van). Egyszer munkadíj gyanánt egy totálkáros 2-es golfot kaptam, hogy majd leadom ócskavasnak és abból lesz pénz. Szerszámaim vannak, amit használhatónak véltem azt kiszereltem, így a generátort is, a többi ment az olvasztóba... Amire kíváncsi vagyok és ki akarom próbálni, hogy ha a lovaskocsim kerekéről meghajtom a generátort, akkor avval fel tudom-e tölteni az aksikat? Gondolom most páran a fejükhöz kapnak, hogy ki ez az őrült, de talán megoldható. Szerszámaim és lóerők a lovaimban vannak. Az áttételt mechanikusan meg tudom oldani, lovaskocsi kerekére ékszíjat eszkábálok, áttételekkel fordulatszámot növelek bla-bla... Az elektromos részéhez nem értek, csak megvan hozzá (talán) mindenem. Ha egyszer működne, egy csomó kuncsorgást megspórolhatnék magamnak a falusiaknál, az akkutöltés miatt. Becsülettel elkezdtem olvasni a fórumot az első generátorról feltett kérdéstől kezdve, de a fele kínai, meg ugye internetkávézó sincs a közelben. Meg tudja nekem valaki mondani, hogy melyik drótot hova kössem? Az már letisztult, hogy vannak dolgok amik fontosak. A generátor Bosch 14V 65A, van rajta egy fehér négyszögletes dobozka , amiből kijön két piros drót. (Az akciófilmekben mindig a pirosat kell átvágni, már tudom) . Ez a két piros drót aztán egy vastag dróttá van összeforrasztva és 10 cm után elcsípve. Ugyanebből a fehér dobozkából kijön egy vékonyabb kék is, kb. ugyanolyan hosszú mint az előző. Aztán van egy kis fekete négyszögletes műanyag amire az van írva, hogy 22ľF 100V. A harmadik misztikum a szerkezeten, a két csavarral rögzített, kerek, fekete, 14V 4C feliratú műanyag. Olvastam itt szabályzókról, arról, hogy nagyobb izzó nagyobb előgerjesztést ad és még sok számomra, most még ismeretlen dologról. Kérdem én, ha nincs a lovaskocsin vezérlőcomputer, 80ezres rádiócsoda, digitklíma akkor elég-e, hogy jól megforgatom és a pirosat a kékkel összekötöm, a sárgát kicsípem és már tölti is az aksit? Vagy valami hasonlóan egyszerű megoldás ? Segítséget, ötletet megköszönöm! Kritikát, ha építő és nem udvariatlan elfogadom! Továbbra is maradok tisztelőjük és tanulok írásaikból. K. József
Kedves K. Jozsef!
Ha a lovaid tudnak biztositani 2000-10000 közötti fordulatszámot a generátornak, a többi már gyerekjáték. Beszéld meg velük, és ha részükröl oké a dolog, összeütünk itt valami egyszerü kapcsolást!
Sziasztok! Valaki tudna segíteni abban hogy miért tölt az autóban járó motornál a generátor 18.5-19.0volt között?üdv Ottó
Szia! Nem lehet, hogy le van merülve a multiméterben az elem? :eek2:
Nincs lemerülve.Egy cella zárlatos akku volt benne.Ezek a nagy hidegek kinyírták az öreg akkut.Kicseréltem és a töltő fesz ilyen magas.
Akkor talán nem is a nagy hidegek nyirták ki az aksit.
Szia!
ha a lakásodhoz kell ?--Akkor a "szárazmalom" nevű szerkezetet ajánlanám .... a vizszintesből kicsit kibillentett" fakorongon sétál "a ló/szamár/tehén -ennek a tengelyéről 1-2 ékszijjal meghajtható a gk. generátor ,a rajta lévő fesszabályzó meg intézi az akkutöltést....... erdély keleti felén láttam ilyet.kb 2 óra sétával megvolt a napi szűk áramszükséglet.
Szia!
tehát igy nézz ki.... a működése:A tiprómalmot ökrök vagy bivalyok hajtották. Járókereke – a 10 m-nyi átmérőjű tiprókorong – ferde síkban állt. A tiprókorong középmagasságában felfelé igyekvő állatok mozogtak, amelyek a valóságban egyhelyben jártak, és tiprásukkal hátrafelé hajtották a korongot. Az állatok jobb kapaszkodása érdekében a tiprókorong járófelületét lécezéssel és földtapasztással látták el. de neked nem kell csak akkora átmérő amin elfér 1 állat , s ráadásul az áttételezés is jobb ékszijjal
A hideg nem árt az akkunak, jó hatással van rá mert lassítja a kémiai folyamatokat.
Mondjuk ekkor megnő a belsőellenállása, és adott áramra nagyobb feszültség esik, szval nehezebb az indítás. Amúgy ha mondjuk a full gerjesztés miatt lenne 18-19 V-od, akkor az izzóknak is kell égni pár másodperc alatt.
Közelben nincs valami patak ?
Esetleg napelem beszerzése, vagy egy kisebb szélgenerátor építése ? led-es világítással bőven ki lehetne tolni az üzemidőt. amúgy ciklikus akkuid vannak ?
Hatalmas szerencsém volt! Generátor kivesz,szétszed! Csapágyház körberepedve. Valószínűleg azért nem ment semmilyen elektromos alkatrész tönkre az autóban mert az egyik bronzkefe széttört és csak a rugó érintkezett! Az akku ami benne volt 6éves és használtan vettem az előző autómmal! Így kb 8-10 éves Bosh Silver. Megérett a cserére! A generátor meg 20 éves. Cserés mind a kettő.
Az alut meg lehet hegeszteni, a kefét és szabályzot cserélni. Kérdés, hogy mennyiért tudsz másikat szerezni, megéri-e.
Ha az a generátor valami Bosch K1, akkor inkább javítsd meg! Keress bontóban ilyen házat és rakj össze kettőből egyet. Többet elmegy az még, mint amit most vennél újat...
Én ezeket a generátor-önindito alupajzsokat simán meg szoktam hegeszteteni, max. 1-2 ezresért mindig megcsinálták.
Tegyük fel szabályzó csere és hegesztés. De a komutátor eléggé berágódott! Felszabályoztassam esztergán?Milyen vastag lehet az a réz gyűrű? Mindenképp veszek egy használtat tartaléknak az egyik mindig ott lesz.4000ft.Nem sok érte.Mitsubishi gyártmány a Peugeot 405-ben.
Volna itt még valami! Nem találtam ilyen fórumot így megkérdezlek benneteket! Kicseréltem a műszerfalat az autóban.Mindent áttudtam kötni úgy hogy tökéletesen működjön! Csak a hőmérő nem mutat annyit mint valójában. A gomba ugyan az a két széria között még is valamiért kevesebbet mutat. Erre van valakinek ötlete?
Szia!
az első kérdés : milyen a műszerfal ? mert a régi anlógokban kersztekercses volt a hőfokmérő.. De a maiakban mikrokontroller van ... a csatlakozón keresztül programból álltiható/hitelesithető
Ugyanaz a hőmérő szerkezete.Tekercses.20éves az autó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |