Fórum témák
» Több friss téma |
Igen én is erre gondolok, de én még képet sem találtam. A légtechnikához nem értek, nehéz lesz kitalálni a tölcsér formáját.. Köszönöm segítségedet, gondolkodok tovább, nem adom fel!
Csak egy kicsit körülményes szélirányba fordítani a tetőt.
![]()
watt kolégával elmélkedtünk erről a tölcséres dologról, valahol a téma első felében lehet.
érdemes lehet megkeresni, ha komolyan gondolkozol rajta. Valóban fontos a szélkerék jó elhelyezése a ház körül, magasra nem szabad rakni, akkor meg ki kell használni a már meglévő adottságokat szélterelőket (fák, ház, fészer, fő szélirány..) csá
Üdvözlök mindenkit.
Erdekes a téma, sőt, azt hiszem, lassan már a túléléshez is szükséges. A generátorokkal kapcsolatban nem láttam olyan hozzászólást (lehet, hogy figyelmetlen voltam), amely a bldc motort ajánlotta volna. Sokszor lehet találni rossz elektromos rollert, biciklit, amiben ilyen van. Ha kefés motor van benne, az sem baj, 24-36-48V-os egyenáramú motor is megteszi generátor helyett. és nem kell buherálni, neodym mágneseket sokért venni, és a megfelelő hatásfok is kérdéses a házi készitésű, sokak által kivitelezhetetlen alternátorok terén.
A telek adottságát leszúrt karókkal gondoltam mérni, amin könnyű szalag van. Több helyenre rakni, úgy derül ki, hogy hol van állandó huzat.
Igen,figyelmetlen voltál.
Tudjuk hogy nagyon értékes cuccok azok a motorok, nem utolsó sorban a kiváló hatásfokuk miatt!
Én most tettem egy chi(masszirózó)gép motorját a kerékre(pmdc),gyári áttétel lazán 24V.
Úgy néz ki lesz egy kis szelünk. (Péntek, vasárnap, hétfő)
Sziasztok van egy újszerű D*cia generátorom, amit szeretnék felhasználni a szélerőművemhez. A bekötéssel lennének problémáim. Ha valaki tudna segíteni, azt megköszönném. Azt sejtem, hogy a B+ -ra megy majd az akksi pozitívja, de ezenkívül van rajt még egy D- és egy FD, meg egy C kivezetés bár az csak oda van írva, nem találom. Megköszönném, ha valaki el tudná magyarázni. A kép mellékelve.
![]()
Igen, érdemes odafigyelni az agymotorokra!
Várható, hogy a kerékagymotor ára lemegy, na meg megjelennek a leselejtezett kerékpárok alkatrészei. Jó lesz ez a szélkerékhez, egy áttétel, és mehet.Van egy kis mágnes miatti ragadása, de azt írják, nem vészes. Biztos van erről gyakorlati tapasztalat már. Egy cím az új vásárláshoz: http://gasboards.com/products-page/electro-bicycle-kerkpr/500w-bicy...kerkbe A mellékletben az ár és a teljesítmény.
A vasmagos tárcsagenerátort nézegettem. Mások is csináltak ilyet. A vasmag pántoló szalagból van megcsinálva. Eljutottam odáig, hogy minden adatát tudom számolni (talán). Egy dolog, ami még eléggé bizonytalan: A maximális teljesítmény, ami biztos, hogy függ a vasmag nagyságától. Tud erre valaki valami számítási eljárást vagy gyakorlati adatot?
A mellékletben küldök képeket, hogy milyenre gondolok.
A maximális teljesítmény a tekercsek terhelhetőségétől függ. Tudod a betekercselt huzal keresztmetszetét, azt is tudod, hogy milyen módon kapcsolódnak össze. Ez a tekercselési mód nagyon jó hűtést biztosít, mert szét vannak terítve a tekercsek és a vas könnyen elviszi a képződő hőt. Emiatt akár 6 A/mm2 terhelést is meg lehet engedni. Ha fix feszültségre kívánsz dolgozni, pl. akkutöltés 12 (14) vagy 24(28) volttal, már csak ezzel kell összeszorozni a számított maximális áramot.
Üdv Erbe!
Remélem, a többi fórumozónak ha van tippje a kérdésemre, azt megírja. Mert: A válaszod annak jó, aki egy üzemképtelen villanymotort akar megtekercselni. Majd némi számolás után a válaszodnak megfelelő módon megfejti a teljesítményt úgy, hogy dróttal kitölti a rendelkezésre álló hornyot, és számolja a max áramot. Csakhogy a villanymotor tervezéskor a teljesítményből és fordulatból stb. adódik egy vas nagyság, a horonyméret meghatározása meg a drót terhelhetőségéből és a menetszámból lesz meghatározva. Én pedig most tervezek. Erre a kérdésre a másik fórumon se tudtál felelni, majd leírtad, hogy nem is ismered a választ. De kaptam jótanácsot, idézlek: A számításhoz szükséges képletek a függvénytáblázatokban is benne vannak. Ott a válaszaid miatt begőzölt az agyam, Itt ilyen nem lesz. Szóval ez a válaszod csak arra volt jó, hogy eltoljak vele egy csomó időt.
Üdv. mindenkinek, mostmár az enyém is kezd összeállni.
![]()
Nem tudom ez segít-e.Bővebben: Link
Bocs! Keresrá az alábbí helyen:fizikai szemle 2007/7 Halász Gábor vasmagos tekercs önindukciojaBővebben: Link
Üdv Mukuli!
Bocs, de nem ismerem a fórumnak azt a részét, ahova a www klikkelés elvezetett. Mit csináljak, mire gondoltál?
Köszi, megnézem. Az igazi gond, hogy van egy elmélet, ami írtó messze áll a gyakorlattól. (a számolás módja meg tőlem). Ez remélem nem az lesz. Majd leírom, mire jutottam.
Ez a motor generátorként is képes leadni azt a teljesítményt amit motorként felvenne? Nagyjából mekkora fordulaton működnek ezek? Ahogy néztem olcsóbb, mintha megvenném a mágneseket a légmagos generátorhoz.
Szerintem erbe a Kirchoff-törvények érvénytelenségéről szóló "közleménnyel" kapcsolatban találgatott, és engem kérdezett.
Dehát én is csak vérom, hogy melyik törvénnyel mi a baj, mert szerintem az összes áramkömodellező programot ki kellene hajigálni, pedig azok általában papíron elég pontosan leírják, hogyan fog a megépítendő áramkör viselkedni az életben.
Remélem ez a típus is működik generátorként. A fórumon erről volt szó, olyantól, akinek közvetlen tapasztalata van az ilyen kerékagymotorokról, és ért is hozzá, jobban, mint én. Én csak egy bolt címét írtam le, azt is a teljesítmény és az ár miatt.
Igértem, hogy megírom, mire jutottam:
A javasolt irodalmat megnéztem, van benne egy ilyen mondat is: Az (1) összefüggés alapján számolt önindukciós együttható két nagyságrenddel nagyobb az (5) kísérleti értéknél; úgy tűnik, a szokásos képlet nagy permeabilitású vasmag használata esetén teljesen hibás eredményre vezet. Olvastam egy másik leírást is a trafók vasmagjának teljesítmény átviteléről. Az is arra alkalmas, hogy kijelentse az ember: Ezt meg számolja ki az, akinek valami Maxwell volt az egyik felmenője. Régen a trafót úgy számoltuk az Ezermester alapján: 24 gramm vas visz át 1 watt teljesítményt. A másik fórumon pont Erbének írtam le: P. H. Trickey diagramjai választ adnak a kérdésre. Csak ez egy 44 éves magyar könyvben van meg, és a megalkotásának ideje kb 60 évvel ezelőtt történt! Gondolom, van már jobb is. A számolgatásaimhoz ezt a két adatot összekombináltam, megközelítésnek lehet hogy jó. Sajnos vannak korlátai, pl. a légmagos generátorhoz használhatatlan.
Teszek ki linket a motorokról, a motorok adatlapjai pdf-ben letölthetők.
Nézegettem neodym mágneseket, a 40x20x10-es méret nem szokványos, az 50x20x8-as 2400Ft körül van (szorozva x darab). Egy gyári készitésű generátor biztos, hogy a maximumot nyújtja adott mechanikus méretei mellett. Ha a forgórészt átalakitjuk fix mágnesesre, az egy viszonylag egyszerű művelet egy "lapgenerátor" elkészitéséhez képest. Lehet kapni 70x30-as neodym mágneskorongot, 10-es furattal, bár húzós az ára. Van kisebb is, kisérlet céljára az is megfelel, 7500 Ft körül kapható. Ja és az élmény is megvan, hogy "dolgoztam rajta". brushless és dc motorok + pdf
B+ akksi + , D- akksi minusz , az fd a szénkefe , a gerjesztést (fesszabályzót) kell rákötni szerintem. Ha erre a pontra egy kis égőt (pl. 1,5w-ost)teszel, az égő másik végét a b+-ra , akkor a remanens mágnesességtől öngerjeszésű , szabályozatlan kimenő feszültséged lesz, amiből már le tudod vonni a következtetéseket, hogy érdemes-e tovább foglalkoznod vele. Az akksi ha rajta van , túltöltheti nagyobb fordulatszám esetén.
Na ebben van forgácsolós munka rendesen!
![]() Amúgy profi lesz ![]()
A legtöbb kerékpár motor állandómágneses,3 fázisú,és nincs bennük szénkefe. (BLDC) motor.
Én még nem láttam gerjesztett kivitelűt! Generátor üzemben kb 1/3 teljesítményt adnak le. ez egy 350-400 wattos motornál nem rossz! Pláne hogy általkában 36-48 V-os motorok. A kisebbek (24V) általában sima szénkefés kétfázisú motorok. De ezek is állandó mágneses motorok. Mindegyik azonnal termel áramot,ha megforgatod. A szénkefés egyenáramot termel,a háromfázisúak meg váltót.
Szia!
Nekem is hasonló tapasztalatom van -a kapocsfeszültség kb1/2 lessz a kihasználható P meg kb 1/3 |
Bejelentkezés
Hirdetés |