Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   34 / 338
(#) izsakig válasza gery12 hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
ez a megoldás engem is érdekelne....
(#) white_ful hozzászólása Jan 13, 2010 /
 
Folyadék kristályos kijelzőt meg lehet elvileg hajtani USB-ről. Vagy egy egyszerűbb megoldás ami kevésbé biztonságos, ahhoz hogy tudd mekkora ellenállás kéne az USB és a kijelző közé le kellene mérni működés közben a kijelző áramfelvételét (sorosan kell kötni a műszerrel pár mA-re leeht számítani) , de minél több szegmens "világít" annál nagyobb az áramfelvétele (szerintem)

A tuti megoldás 1,5V-os feszültség stabilizátor kell használni ez az 5V-ból 1,5V-ot csinál. ilyen kapcsolást nem is olyan nehéz találni. és így fix 1,5V-od van.

ui: az USB max 100mA-rel terhelhető portonként!!! Ha van USB bővítő kártyád azzal játszál mert ha zárlatot csinálsz kb 1500Ft-nyi károd keletkezik (tönkre megy a kari) ...vagy ha nincs ilyen akkora az alaplapod lesz oda .

Míg nem működik a PC táp 5V-ját vezesd ki az rövid-zár védett!! (bármely fekete kábel a ( - ) és piros a ( +)
(#) gery12 válasza white_ful hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
az kijelző egy óra lenne (nem házi építésű, hanem bolti), aminek van saját hátrrérvilágítása is (gombnyomásra). folyadékkristályos kijelző, 1 ceruzaelemről működik, ezért mindenképpen 1,5V kell.
áramkör építésében nem vagyok jártas
(#) Inhouse válasza white_ful hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
max 500mA

Üdv
Inhouse
(#) white_ful válasza gery12 hozzászólására (») Jan 13, 2010 / 1
 
valóban 500mA az 5 Volton 2,5Watt bőven elég egy digit órának.

Az ellenállást felejtsd el, az csak olyan esetben használhatod ahol az áramfelvétel fix! pl: LED-ek előtt stb..

Feszültség stabilizátor kell neked: itt van egy bár ez eredetileg PC venti szabályzó lenne a 1 és 12V között lehet állítani a ventinek a feszültséget. vagyis te nem ventillátort teszel rá hanem órát, és a kimenő feszt 1,5V-ra állítod! (mellesleg az LM 137 1,2V-ig tud lemenni)

itt a kapcsolás a munkapont ellenállások 12-Voltra vannak. de végülis itt a lényeg az LM 137

itt a kapcsolás csak h lásd mennyire bonyolult

Bővebben: Link
(#) gery12 válasza white_ful hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
És ha átszerelem, hogy ne gombnyomásra, hanem állandóan világítson is ? akkor viszonyleg állandó a feszültség, akkor mehetne ellenállás?

Viszont ez az LM317... ez 12V-ról működik, nekem autóba kell, ott meg inkább 13.8-14.4V van,
(#) white_ful válasza gery12 hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
Nem lehet éppen ezért mert ingadozik a fesz a kocsiban!
A fesz stab IC- 40ig működik a kocsiban 12V -14,4V között van a fesz, de ez a cucc neked ettől függetlenül fix 1,5Vot csinál !
(#) gery12 válasza white_ful hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
az első (kék és zöld) vagy a második (zöld és bordó, szürke) ábra a jobb?
nyáklapot, amin magam őgy forrasztok, ahogy akarok, hol, mennyiért kapok ?
(#) white_ful hozzászólása Jan 13, 2010 /
 
Az első kék színű kapcsolás tökéletes, lehet hogy nem fogod tudni a potival letekerni a feszt 1,5V-ig de ez már csak finomhangolás kérdése. ez a probléma hamar orvosolható. Szerintem ehhez felesleges NYÁK-ot csinálni szépen vékony vezetékkel zsugorcsővel meg lehet oldani és egy szivargyújtós töltőbe simán belefér a kapcsolás.
(#) izsakig hozzászólása Jan 13, 2010 /
 
nekem még egy kapcsolás kellene (12-14V-ra):
Kap 1 állandó pozitívot és 1 negatívot, akkor van kimeneten feszültség.
Amennyiben kap még egy másik, kapcsolt bemeneten pozitívat, akkor kikapcsol.
(lényegében egy 5lábú autósrelé kiváltására kellene, ha megoldható egy ilyen kapcsolás úgy, hogy kevesebbet fogyasszon mint a relé)
(#) teren56 hozzászólása Jan 13, 2010 /
 
Jó estét mindenkinek.Utolsó esélyként fordulok e fórum olvasóihoz.Van egy 2001es évjáratú 1,8 Vectra B opelem.A motorkódja Z18Xe.A műszerfala csuda dolgokat művel.Röviden: A motorhőmérséklet mutató műszer kb.10c fokkal többet mutat mint a valóság./Kb 100foknál van mikor nyit a termosztát/.Termosztátcsere, távadó csere, műszerfalcsere megtörtént, a hibajelenség továbbra is fenn áll.Melléjött egy másik hiba is.A műszerfal világítás egyik pillanatról a másikra kb. az eredetihez képest csak fél fénnyel világít.A javítás rajz nélkül nem megy. Van-e valakinek a fenti tipusú opelhez kapcsolási rajza.Sok linket megpróbáltam megnyitni de sajna valami miatt nem ment.Előre is köszönöm a segítséget.
(#) akos70 válasza teren56 hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
Egy programban találtam rajzot a müszerfalrol.
(#) sufni-tunning válasza izsakig hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
Mennyi áram folyik át rajta.
Ahova reléket kötnek, ott pont a nagy átfolyó áram miatt teszik. (szerintem)
(#) izsakig válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
Egy LED működtetéshez kell. pár (1-2 tíz) mA.
(#) teren56 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Nem tudnád esetleg kimenteni CD-re ezt a programot, vagy a rajzokat, mert igy kiragadva támpontnak jó,de jó lenne összefüggésében látni a rajzot.
(#) sufni-tunning válasza izsakig hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Tudnál mellékelni ilyen reéről képet?
Nem emlékszem, láttam volna ledek közelében relét, vagy összekeverem valamelyik alkatrésszel.
(#) izsakig válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
milyen reléről? nekem ahhoz kellene, hogy kapcsolni tudjam a ledet
(#) sufni-tunning válasza izsakig hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Valószínú elértetted a válaszaimat meg a kérdéseimet.
Leírom amire én gondolok:

Neked kell egy áramkör, mivel relét szeretnél kiváltani olyan kell, ami nagy áramerősséget elbír, mivel a reléket a nagy áramfelvétel miatt alkalmazzák.
Ha ledet szeretné kapcsolni ott kicsi az áramerősség (szerintem, de ezt megcáfolják vagy megerősítik a többiek).

A generátorok töltésvisszajelző lámpájuk hasonló elven működik, mint amit Te leírtál, csak azt nem tudom Neked megmondani, hogy a led tönkremegy-e ha azt a megoldást választod.
Ott az izzó kap egy pozitívot a gyújtáskapcsolótól és egy negatívot a feszültségszabályzón keresztül. Amikor a gnerátor elkezd tölteni a feszültségszabályozótól pozitívot kap és elalszik a lámpa.
Ha ezt akarod kiváltani, akkor egyszerűbben is megfogalmazhattad volna.

A többieket kell megkérdezni, mekkora áramerősség van a töltésjelző lámpánál (gondolom ki lehet számolni, meg mérni is az I=U/R képlettel, de ebben már nem vagyok biztos). A ledek néhány mA-t bírnak el, így azt kell meghatároznod az áramerősséghez mekkora ellenállás kell, csak a másik pozitív szálra mit kell kötni, kell-e egyáltalán ellenállás?
(#) potyo válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Generátor visszajelzője nem negatívot kap a szabályzótól, hanem a segéddiódahíd kimenetére van az izzó kötve, amit a szabályzó alacsony feszültség miatt folyamatosan a gerjesztésre kapcsol. Amikor van elég fordulat, akkor a generátor felgerjed, a segéddiódahídon kb. ugyanaz a feszültség lesz, mint a fődiódahídon, és mivel így az izzónak mindkét végén kb. 14V lesz, ezért nem világít. Ezek a töltésjelző izzók tipikusan 2-3W teljesítményűek, tehát úgy 150-200mA áram folyik ott át (ez egyébként kell, hogy ennyi legyen, mert ez végzi a generátor előgerjesztését). Ha LED-re akarjuk cserélni, akkor pl. lehet azt csinálni, hogy a 20mA-es LED-el sorbakötni egy 470 ohmos ellenállást, és az egésszel meg párhuzamosan egy 56-68 ohmos ellenállást. Ez az 56 ohmos ellenállás nem árt, ha 2-3W teljesítményű, és ne is tegyük olyasmi közelébe, aminek árthat a melege. Persze ez csak akkor melegszik, ha gyujtáson van az autó és nem jár a motor/nincs töltés.
(#) izsakig válasza potyo hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Lényegében egy álriasztót szeretnék.
Amit lehet kapni boltban, azt részben a töltésvisszajelző lámpához hasonlóan kell bekötni (egyik szálon állandó pozitív; másik a gyújtáskapcsolón: amikor nincs gyújtáson, akkor negatívot kap és villog, ha pedig gyújtáson van, akkor pozitívot kap ez a szál is, így nem villog).

Viszont amikor itthon állok a garázsban, nem szokásom kivenni a kulcsot. Vagyis olyankor is villogna. van olyan áramkör, ami bentlévő kulcsnál ad pozitívat. Viszont kivett kulcsnál nincs rajta negatív.
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Szia!

"van olyan áramkör, ami bentlévő kulcsnál ad pozitívat. Viszont kivett kulcsnál nincs rajta negatív. " --> akkor tegyél bele egy ilyen áramkört és a LED-hez csatlakozó részére egy ellenállást a GND-re ( ha kihúzod a kulcsot, akkor az ellenálláson keresztül fog testet kapni! )!

Steve
(#) sufni-tunning válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Potyó!
Igazad lehet, azaz igazad van. Én annyira nem értek az elektronikához. Valamikor tanították a generátorokat is, csak amikor én tanultam, akkor voltak a cégeknél külön villamosságszerelők. Ez az ő feladatuk volt.
A gondolatom 80%-ban jó volt, csak rossz helyre tettem a kivezetést (fejben).
Mostanában ha baj van generátorral van egy cég akik profik generátorban, önindítóban és nem csillagászok.
1-2 ezresért (munkadíj) szét-össze plussz anyag. Azért a pár ezresért felesleges különböző szerszámokat, gépeket építenem (próbapad, stb.)
Ha lesz lehetőségem nagyobb műhelyre, akkor ott lesz próbapad is, e addig beérem a céggel.
(#) potyo válasza izsakig hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Ehhez szerintem olyan kormányzár kell, ami beadott kulcsnál is csinál valamit. Az újabb autók ilyenek, pl. a rádiót is akkor kapcsolják ki a motor leállítása után, ha a kulcsot kivesszük a zárból. Neked ezt a jelet kellene elkapni, ha van. Ha nincs, akkor szerintem nem megoldható egy külső kapcsoló nélkül.
(#) izsakig válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
beadott kulcsnál is csinál valamit - igen> kulcsőr. Nyitott ajtónál figyelmeztet a bent hagyott kulcsra.
próbálgattam az ellenállásokkal játszani, 12V-os adapterrel, de pár perc után forró volt az ellenállás. igaz, 1/2 Wattos. De ha nagyobbat teszek, akkor nagyobb áramfelvétel is lesz (1-2W-nyi).
Lehet maradok a relénél (az kb mennyit fogyaszt, ha behúzott állapotban van?)
(#) potyo válasza izsakig hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Nemjó ellenállást tettél, nem lenne szabad forrósodnia. Én csomó helyen használok 12V-ról ledet 390 ohmos soros, 1/4W-os ellenállással, ennek nem vészes a melegedése.
(#) zolika60 válasza izsakig hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Az ellenállás méretétől nem függ az áramfelvétel. Az ellenállások teljesítménye a legnagyobb még elviselt teljesítményre vonatkozik. Egyébként itt is az ohm törvény a mérvadó.
(#) izsakig válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
3-400 Ohm körüli ellenállással próbáltam pedig.

És mennyit vesz fel mégis egy ellenállás, ha épp csak ő van az áramkörben? (és egy behúzott relé?)
(#) Sorby hozzászólása Jan 22, 2010 /
 
Üdv. a Fórumozóknak!
A gondom a következő lenne:
-van egy 1980-as évjáratú Opel Rekord típusú szgk-m és sehol nem lelek hozzá komplett elektronikai rajzot.
-a motorkódja 20S.
Hogyha valaki tudna segíteni örömömre szolgálna.
Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza izsakig hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
0,04-0,03A vagy ha jobban tetszik 30-40mA. Ez 12V-on kb. fél W.(0,36-0,48) Ezek az adatok 12V-ra vonatkoznak. De 14v-nál már a 300Ω már 0,65W az felmelegítheti a 1/4 W-os ellenállást. 1/4W-osból legalább 1KΩ kell.
(#) akos70 válasza Sorby hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Találtam egy Manta/Ascona rajzot, kb. abbol az idöböl. Tul sok eltérés nem lehet, támpontnak biztosan jo (vezetékszinek,csatlakozok egész biztos megegyeznek).
De ezeknek még annyira egyszerü a villamos hálozata, hogy rajz nélkül is simán uralhato. Mi a konkrét baja?Rajz
Következő: »»   34 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem