Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűtés autóba
 
Témaindító: wolfcsaba, idő: Jan 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 7
(#) zolika60 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Alumíniumos gégecső sokféle méretben van a legtöbb autós boltban. De a beszívás nem egy csövön keresztül történik. Hanem autó típusonként változó alakú felületen. Manapság még pollenszűrő is van a bemeneti nyíláson. Azonkívül arra is gondolni kell, hogyha kellőképpen felmelegedett a levegő el is tudd zárni ezt a csövet, mert a közel izzó kipufogócsőről érkező forró levegő megolvasztja a szellőzés műanyag alkatrészeit. Ezt a módszert csak léghűtéses autókban használták. De ott az egész fűtő rendszer fémből van.
(#) akos70 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Jo az izzitogyertya, csak 10-15 A-os áramfelvétellel számolhatsz gyertyánként.
Ilyen höállo, alu gégecsöveket lehet(ett) találni a Trabikban, Ladákban is, bár azok nam tul vastagok, olyan 50-60 mm átméröjü lehet.
(#) wolfcsaba válasza Stadi hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Persze, felmelegszik. Tudom, arra gondolsz, hogy a termosztátom nyitva, de nem. Az lehet, hogy tényleg el van tömődve (bontott cucc), de nem fogom hidegben megcsinálni. Le kell bontani az egész műszerfalat, a vizet leengedni, és lehetetlen helyen van a csőcsatlakozása. A cserével egy teljes napon át szívtam. A szerelőaknában és a garázsban nincs fűtés... Az elektromos rendszerre azért gondoltam, mert 2 (azaz kettő) darab csavart kell kicsavarni, és rögtön a ventillátor után van egy darab műanyag keret, amibe bele tudom tenni (bent a meleg lakásban), a kábelezés meg pár perc a kocsiban.
(#) wolfcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Láttál már matiz motorteret? Nincs hely három izzítógyertyának, de még egynek sem. De amúgy az ötlet zseniális, az előző kocsimba ez baromi jó lett volna. A következőben meg lehet hogy teszek ilyet. De amúgy az izzító gyertya nem túl drasztikus erre? Mármint rohadt sokat fogyaszt (volt dízelem), és baromira izzik, a felületénél nem forr nagyon a víz?
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Egyáltalán nem izzik, mivel lehüti a viz. (amint irtam, nekem gázolajat melegitett, ott azért nem lett volna jo, ha felizzik)
Az igaz, hogy sokat fogyaszt, de azt az elején leirtuk tobben is, hogy érezhetö teljesitményt fogyasztás nélkül ne is várj. (Söt, hidegen sokkal többet fogyaszt az izzitogyertya, mint pirosan)
(#) wolfcsaba válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Ez is jó ötlet, ilyen fém gégecsövet lehet kapni, csak megint a szerelés... Mármint ez egy matiz. Mutáns, 3 méteres, 8 helyen hajló karral ellátott autószerelőknek való remekmű. Meg ez a fémcső... Szóval itt tényleg fennál a veszélye a dolognak, hogy mondjuk 30 km után a műanyagalkatrészek a fűtőrendszerből elkezdenek megolvadni.
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Hm... 10-15 amper/darab? Az szerintem egészen jó. Mi a véleményed arról, hogy fogok egy régi slotos pentium hűtőbordát, ami azért elég méretes, és arra ráerősítek egy izzítógyergyát, vagy kettőt, és azt teszem be a venti után? Pont van itthon egy 533as pII-es bordával együtt. És amúgy tényleg nem ezzel akarom fűteni a kocsit, csak rásegíteni az első pár percben.
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Viz nélkül gondolod? Azt felejtsd el. Hütve mehet orákig, de hütés nélkül megsinyli a tartos üzemet.
(#) zolika60 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Szerintem nem kell annak olyan sok hely. hiszen csak a vége áll ki a csőből. Nehezen tudok olyan fűtést elképzelni ami kevesebb helyet foglal. Attól meg nem kell félni, hogy túlmelegszik mert amíg víz vesz körül nem tud 100C° fölé melegedni. Úgy működik mint a merülő forraló. Ha kiveszed a vízből felizzik.
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 22, 2010 / 1
 
Nem. Vagyis igen. Szóval arra gondoltam, hogy fogok két procihűtőbordát, és lapjával összefogatom. Vagy ha találok olyat, aminek elég vastag talpa van, akkor abba fúrok egy lyukat, akkorát, hogy az izzítógyertya passzentosan belemenjen. Esetleg nyomok bele némi hővezető pasztát is. A lyuk felső részét szélesebbre fúrom, vágok bele menetet, és oda belecsavarom az izzítógyertyát. Mondjuk kettőt-hármat, ezeknek olyan 2 ohm körüli ellenállásuk van (nem akarok 15 amper fölé menni), és ezeket párhuzamosan kötöm. A dízelekben is így van. Bár ott volt valami relé is hozzá, ami nem tudom mit csinált még az időzítésen kívül. Szerintem a borda eléggé elvinné a hőt, nem égne szét. Végülis a procikkal is ezt csinálják. És fűtenek azok is rendesen. (Esetleg beteszek egy barton magos AMD-t fűtőtestnek...) A levegőt meg sokkal könnyebb felmelegíteni, mint a vizet.
(#) Skyline hozzászólása Jan 22, 2010 /
 
Hát igen ha már izzik a kipufogócső az megint bonyolítja a dolgokat!
Maximum mekkora hőt bírnak ki ezek a műanyagok?
Esetleg valami olyan megoldás lenne jó ami ha túl forró levegőt szív be keverné a külső levegővel,de oda már elektronika kéne ami figyeli a hőmérsékletet!
(#) wolfcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Nos... Mégegyszer mondom, ez egy matiz. A cső leszedéséhez le kell bontani a légszűrőt, az injektorházat, a gyújtáselosztót, és még egyéb apróságokat. Úgy egy éve elejtettem egy csavart a motortérben (EGR szelep kiszedésnél), de még nem ért földet azóta sem. Szóval ez egy napos munka, arról nem is beszélve, hogy szereznem kéne a csőbe valami izét, amit beleköthetek, és beletekerhetem az izzítógyertyát. De mivel volt már dolgom azzal a csővel, hidd el nekem, hogy egyszerűen nem fér ott el semmi. A radiátorról a cső leszedése aknából történik, merthogy a csatlakozás a motortérben van, a kormánymű és az önindító közt. Normál kombináltfogó feje nem fér be... Ez az ötlet az én kocsimban egyszerűen fizikailag kivitelezhetetlen. Viszont az izzítógyertya fűtésre az nagy ötlet. Olvasd el följebb, amit az imént kikombináltam a postára menet.
(#) wolfcsaba válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Szerintem 150 foknál már kezdenek lágyulni. De nem tudok konkrétat. Az elektronika helyett egy bowden is elég lenne, amikor érzed, hogy na mostmár beütött a hőség, akkor keversz hozzá hideg levegőt. Vagy egy fém pillangószelep, amivel le lehet zárni. Vagy kétfele menő cső, az egyik melegnek, a másik hidegnek, pillangószelepekkel. De ez már túlzás. Meg sok idő megcsinálni, és pfff... Mennyivel egyszerűbb például, ha nyár van és nincs hideg.
(#) Skyline válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Igen még kísérleti stádiumban van a dolog,valamelyik nap megcsinálom és akkor kiderül hogy milyen.
Ez a bowdenes pillangószelep nem is hülyeség
Ha túl meleg valamit kiokoskodok!
(#) wolfcsaba válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Hát nem tudom, ez a kipufogós dolog azért elég gáz. Lásd trabant. Ha kilyukadt a dob, akkor elgázosította az utasokat a kocsi. Most ha nem is lyukad ki, egy olajcsere után rácseppen az olaj, netán a szelepfedéltömítés nem tökéletes, és egy kis olaj kerül a kipufogóöntvényre, azt utána letüdőzi az ember, ez már majdnem olyan, mintha pl fűtés gyanánt az anyósülésen meggyújtok egy vödör gázolajat.
(#) Skyline válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Ugy gondoltam hogy a kipufogócsonk ról fogja szívni a levegőt,tehát készítek rá egy megfelelő lemezt ami teljesen lefedi majd így ha esetleg rácsöppenne az olaj az a lemezre fog csöppenni igy nem jut majd az utastérbe.
igazándiból allófütés lenne a legjobb de az túl drága
(#) Toxic1 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Szia! Nekem egy vízmelegítő van benn. Minden reggel megyek az autóval. Egy időkapcsoló bekapcsolja 10 perccel az indulás elött és indításkor kapásból meleget fúj! Ha kell ilyen vízmelegítő még egy van pluszba. A motor térbe kis helyet foglal. Ilyen időbe nagyon jó! Üdv
(#) Skyline válasza Toxic1 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Szia!

Gondolom hálozatról üzemel a vízmelegítő?
Mondjuk az nem baj ha otthonról indulok.
A vizet keringeti valami vagy csak simán a melegítő van beépítve?
Üdv!
(#) Toxic1 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Szia! Igen hálózatról megy. A hűtő vizet melegíti fel. Ezáltal védi a motort a kopástól is! Üdv
(#) wolfcsaba válasza Toxic1 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Hát igen, az tényleg jó, csak itt az elsőről az ablakon lelógatni a hosszabbítót amikor két saroknyira parkolok le néha, kissé macerás lenne. (Budapest belváros)
(#) wolfcsaba válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Igen, így talán nem lesz vele gond. De azért ezt megépíteni... Nem lesz kis munka. Meg aztán olyan cső kell majd, ami egy hétnél tovább bírja a motor rezonálását, mozgását. Nekem ez se jöhet szóba, egyrészt a kevés hely, másrészt a sok hideg utcai munka, harmadrészt pedig a matiz 3 hengeres, eléggé mocorog benne a motor.
De ha ezt megcsinálod, és jól, az tényleg elismerést érdemel.
(#) Skyline válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Remélem sikerülni fog,közben biztos fognak adódni nemvárt problémák
Az izzítógyertyás dolog sem rossz szerintem,csak valami nagyobb felületet kéne csinálni az izzítógyertyák végére és így kéne a víztérbe építeni.
(#) Panhard hozzászólása Jan 23, 2010 /
 
Én ezt a problémát úgy oldottam meg, hogy az autó indítható a riasztó távirányítójával is. Reggelente 10percel az indulás előtt beindítom a szobából az utcán lévő autót, és mire kimegyek még a hó is leolvad róla Van róla egy videó is a youtube-on is. Ha valakit érdekel, akkor elmondom hogy oldottam meg.
(#) akos70 válasza Panhard hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Ez jo! Csak este nehogy sebességben felejtsd!
(#) Panhard válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Van védelem mindenre. PIC vezérli, figyeli a sebességet is
(#) Skyline válasza Panhard hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Jó megoldás
Régebben én is akartam ilyet aztán túl bonyolultnak találtam,meg persze nem nagyon értek a PIC-hez
Belinkelheted a videót,megnézném.
(#) akos70 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Én is!
Azt is mondja, hogy "Máájklll, ébresztö!"
(#) zolika60 válasza Panhard hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Jó megoldás, csak elég drága reggelente 1-2l benzint elfűteni. Akkor inkább lekaparom a jeget.
(#) zolika60 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Nem kell nagyobb felület. Az izzítógyertyákról így is elmegy minden hő.
(#) zolika60 válasza Toxic1 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Nekem is volt ilyen benne. Csak elég macerás mindig konnektor közelbe parkolni. Aztán amikor a beállított idő előtt kell valami miatt indulni, akkor olyan mintha nem is lenne. Ha meg később akkor feleslegesen fűtöm az utcát. De ami a legnagyobb baja volt, ha siettemben megfeledkeztem róla kitéptem a falból. Oda is ajándékoztam egy barátomnak. Senkit nem akarok semmire rábeszélni, de nekem Hét éve hibátlanul működik az izzítógyertyás megoldás.
Következő: »»   2 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem