Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia!
Ez egy sima graetz híd, csak dupla diódákkal. Üdv Inhouse
Mivel marhára zavart már hogy a trafós 4 amperes régi töltőmet figyelgetni kell hogy ne töltsön túl, gyártottam egy védelmet. Ez azt is jelzi ha fel van töltve. (autó akksihoz)
Ez sima dupladiódás graetz híd,max.10Amp.tudott.A kivezetések nem valami vastagok.Javaslom cseréld ki 20-25A gratzre,lehet kapni ez.ft alatt van.A hidat hűtőlemezzel és 25A biztivel védd meg,különben gazdája hamar tönkre teszi.Mikor +nézi van e benne delej,pl.összeérteti csipeszeket.
Na és ebben mi a védelem?Ha feltöltődik az akku világit az izzó?Esik a fesz.g no meg merűl az akku is.Sokkal jobb 1egyszerű imp.ák ami állandó árammal tölt 14,2V ig.14,4V-nál pedig nem tölt,mert Uki=14,5Vstab.imp.Tehát töltéskor megindulnak az elektronok 5-6A töltőáram,amikor feltöltődik 14,4V ra,töltéskiegyenlitődés áll fent,tehát nem folyik áram semmilyen irányba.És az akku sem fogyaszt,szek.ben,viszont töltőtt marad akár 3hónap múlva is.Miért oly nehéz ezt +érteni?
Az index elektromos kerékpár fórumán jelenlévők akku-aktivátort használnak.
A diódákat az akkuval sorba kell kötni. Ekkor csökken az akkura eső feszültség. Több dióda, több feszejtés.
Az égőt is sorosan kell kötni. Nagyobb áramnál felizzik az izzószál, megnő az ellenállása, ezért csökken az áram. Én 21W-osat használok 0,5A-hez 13,25V-on. A párhuzamosan kötött égőd értelmetlen, mert az akku töltése helyett az izzó világítására pazarolod a töltőáramot. Ráadásul a töltő áramtalanítása után meríti is az akkut. Ilyet csak ritkán használnak, ha tornáztatják az akkut. Rövid ideig töltik, majd kisütik, és így tovább. Neked a SOROS kapcsolás kell. Idézet: „Miért oly nehéz ezt +érteni?” Sajnos a hozzászólásaidat is nehéz megérteni a töménytelen rövidítés miatt. Szerintem annak a pár karakternek a kiírása nem okozna kellemetlenséget, és a billentyűzetet sem teszi tönkre idő előtt. Egyébként nekem is van ilyen beállítható feszültségnél jelző áramköröm: Bővebben: Link. 14.4V-nál be, 14.35V-nál kikapcsol. LED helyére relé kerül majd, az egész pedig a töltőbe, így még véletlenül sem tud túltölteni.
Én is akartam kérdezni, hogy mi az az "1egyszerű imp.ák" ?
Ugye nem impregnált áramkör? Üdv Inhouse
Sajnos sokan még az alapokat,a stabilizátorokat sem ismerik,pedig 15V/3A stab.Ic.t már 15éve lehet kapni.De hogy +trafót sem tud senki +tekerni úgy hogy 16V helyett 14V~ot adjon le,hát ez már elég furcsa.Mikor a he fórumon,de más netes topicocban több oldalon le van írva.Képlet menetszám/huzalátmérő számítás stb.Mindig ez a lekapcsolás a gond +hogy túltölti az akkut a töltő,és hogy nem lehet jól megcsinálni.Szerintem ismerni kellene az akkuk müködését fajtáit,aztán próbálkozni.
Nagyon sok helyen használják az ic. a tranyó,és imp. röviditést,és még jó pár angol szakkifejezést,más topicban is.De már 25éve is igy nevezték,pl.imp.=impulzus,ák=áramkör.Ezekkel azért már 8-ik osztályos emberkék is tisztában vannak.Nincs benne semmi kivetnivaló szerintem.
Üdv mindenkinek!
Félhullámú töltőt szeretnék készíteni -ha egyetértetek- azaz trafó után egy db dióda (nem Graetz). Több problémám is van. - Milyen szabályozást lehet ehhez készíteni? (áramszabályozás, csepptöltés, stb) - Hogyan lehet a töltőfeszt, áramot sima kis multiméterrel mérni? Asztalon, drótozva összeraktam ilyen töltőt, izzóval korlátozva az áramot, de a multi nagyon vad értékeket mutatott, gondolom a félhullám miatt. Várom az okosságokat! Köszi!
Kis kiegészítés az előző kérdésemhez: Mérni valószínűleg egy TrueRMS műszerrel, vagy Deprez-műszerrel lehetne, de nincs. Félhullámú töltőt meg azért szeretnék, mert azt olvastam, hogy az jó szulfátosodás ellen, növeli az akku élettartamát.
Szia!
Én kérdeztem az "imp.ák"-t...de ne haragudj! Légyszíves írd már le nekem ezt a tőled idézett 2db mondatot, rövidítés nélkül, ékezetek helyes használatával, vesszővel, és ponttal a megfelelő helyeken! Tényleg érdekelne, hogy pontosan mit is jelent. Nekem ez - az én 8 osztályom + egyéb tanulmányaim alapján - nem megy. Köszönöm. Idézet: „Esik a fesz.g no meg merűl az akku is.Sokkal jobb 1egyszerű imp.ák ami állandó árammal tölt 14,2V ig.14,4V-nál pedig nem tölt,mert Uki=14,5Vstab.imp.” Üdv Inhouse
Érthetően leírtam a lényeget,dedósokkal nem fárasztom magam.
Na nehogy már te legyél felháborodva, mikor mi nem bírjuk kibogarászni a mondandódat!
a kivezetés bizony elég vastag ugyanis a nagy téglalap alaku alu lemezek azok a vékeonyak kozt egy varisztor van azt hiszem feszultseg szabalyozas es kimeneti védelem miatt beforrasztva
Köszi, ezt meg fogom építeni, bár egy ilyen trafót (20V, 8A), nem lesz könnyű szerezni.
Látom, hogy már meg vagyunk jelölve... de mégis ez a fórum is csak úgy működik, ha meg tudjuk beszélni a mondandónkat. Én nem értem amit írtál, tényleg. Az értem, hogy mire akartál utalni, de konkrétan a szöveg nekem értelmezhetetlen.
Azt még ajánlom figyelmedbe, hogy nézd át, én mennyire írtam neked sértőt, vagy mennyire írtam indulatosan... Mondjuk azt nem értem, hogy a másik tábor miért is kap piros háromszöget? Üdv Inhouse
Sziasztok segítségre volna szükségem a barátomnak van egy elektromos kerékpárja jó akksival de halott töltővel azt szeretném megkérdezni hogy nincs e valamejikötöknek egy jó kapcsolási rajza ami segítene építeni egy töltőt ? a régi töltő 42 V és 30 Ah akksikat töltött valami egyszerü rajz kellene mert csak most kezdek ismerkedni ezekkel a dolgokkal köszönöm a segítséget sziasztok
Úgy látom te csak a lényeget nem értetted meg.
Tehát meglévő trafós töltőmről van szó, a kapcsolás a töltőre megy , így aztán nem meríti az akkut mert csak addig van rajta amíg a töltés tart. Ha tudsz valami zsebből előrántható kapcsolást kb. 200Ft értékben akkor kérlek közöld le.. A többieknek akik soros ellenállás, izzó, diódában gondolkodnak, a dióda az ami esetleg beválhat, de az sem maradéktalanul. A többivel az a baj, hogy mikor feltöltődik az akku akkor csökken az átfolyó áram ezáltal lecsökken az ellenálláson eső feszültség. És míg a töltés kezdetekor több amper is folyik addig a végén már 100mA is túlfeszt okozhat, ráadásul a trafó is egyre kevésbé terhelt úgyhogy az még plusz emeli a feszt! Tehát vagy pontos feszültség kell vagy pontos korlát. Szerintem...
Üdv!
Én ezeket találtam.Én ugyan nem nagyon értek hozzá, de itt a fórumon akadnak olyanok akik igen. http://www.matni.com/Arabic/Elec-Info/BATTERY%20CHARGE1/labc.htm http://www.aaroncake.net/CIRCUITS/charger2.asp Üdv. baks
üdv.gondolom savas,vagy pb.zselés akksikat akarsz tölteni.Ezeket töltheted névl.kapacitás 15% val tehát 30Ah=4,5A töltőáram.Szükséges 42V~fesz.gű 250W ra méretezett trafó,graetz hid 20A,biztosíték,15A szekunderoldalon.
Hát 200ft.ért nem sok mindent adnak.7815stab.ic hűtés nélkül.ferzoo már leírta,14,4V~trafó 5-6A kimeneti árammal,és nincs túltöltés a végén se,lásd régi orosz gyári töltők.Vagy ami jobb 16,5V~/150W trafó graetz hid,és 7815,no meg Bd 249c áteresztő tranyó +ágba kötve.Bázisát 15V stab.ra kell kötni,kollektort Ube,emiter a kimenet 14,4V/dc.mivel a tr.0,6V nyitó fesz.g esik .Ez garantáltam stabilizált nem megy tönkre 500ft.és a trafó,ami majd mindenkinek van.Ez azért mindig olcsóbb mint új akkukat vásárolni 4-8ez.ft ért félévente.
Milyen trafóról van szó?Hány voltot ad le Uüresjárási?Mekkora a teljesítménye VA?Milyen vastag huzalból készült a szekunder?Mert ha ezeket nem tudjuk,csak vaktában lövöldözünk,nem jutunk előbbre.
Töltse párhuzamosan a bicó akkiut 12V-os töltővel, mint ahogy én is teszem.
Sziasztok!
Érdekelneez a kapcsolás. Olvastam a fórumban, hogy átcsinálható a rajz nagyobb áramra is. Engem viszont 15A-os töltőáramú érdekelne. Lehetséges ilyen mértékben megnövelni? Előre is köszönöm!
Szia köszi de én egy rendes töltőt szeretnék hogy visszaszabályozzon ha az akksi feltellett köszi
Milyen túlfesz.re gondolsz öregem?50-100mA töltőáram a töltés vége felé,semmilyen túlfesz.t vagy túlmelegedést nem okoz 10-20Ah akku esetében.De még a 2500mA ceruza akkuknál sem.Jó példa erre a tescoban médiamárkban,photo shopokban kapható,konnektor töltők.Amelyek csupán trafót 4db.díódát töltésjelző ledet,2vagy 4db.tartalmaznak.Semmilyen szabályozás nincs beépítve,áruk is ezt tükrözi 3-4500ft.
Nem szeretnék kötözködni, de talán próbálj egyszer egyet csinálni és akkor majd rájössz...
Kezdjük talán a 14.4-es trafóval amit nem tudom honnan rittyentesz, aztán folytassuk ott hogy a 230 nem mindig annyi ha csak a szabvány +10 -20% -al számolsz már érdekes lesz. A régi orosz töltők jók lehettek a régi orosz akkuhoz. A mai érzékeny akksik nem nagyon tolerálják a 15 voltot. A 16.5-ös trafót megint csak szerezni kéne, amúgy jó a stabilizálás csak győzd hűtőbordával, meg akkor már csak kéne valami kondi is elé, meg akkor már a tirisztoros és társai tipusú kapcsolások nagyobb hatásfokúak.. Szóval azért akinek meglévő töltője van és nincs trafója meg doboza stb. lehet egyszerűbb egy korlátozó kapcsolás. Szerintem... A trafóknál meg, mindegy milyen, mindegyiknél megvan az az effektus, hogy az üresjárási fesz nagyobb mint a terhelt. És a kis (50-150w) trafóknál ez bizony jelentős. (1-5 volt között)
Nyugodtan lehet sorba kötni az akkukat. Az általam szervizelt szünetmentesekben is 10, 30 vagy 33 db 12V-os akku van sorban és a megfelelő környezeti hőmérsékletet betartva sok-sok évig működnek. A soros kapcsolás miatt a töltőáram egyforma (és sosem lépi túl az Ah/10-edet) ezért a töltés végefelé kiegyenlítődnek a feszültségek. Azt azért hozzá kell tenni, hogy ez csak viszonylag azonos állapotú akkukra igaz. Ezért is (és más okok miatt is) ha cserére kerül sor a komplett telepet cseréljük. Ha egy megszakad elvileg annak cseréjével orvosolható lenne a probléma, de a tapasztalat az, hogy néhány hét múlva megint megszakad egy és így tovább.
A töltővel kapcsolatban annyi pontosítást hozzátennék, hogy az lenne az ideális, ha a 14,4 V elérése után lecsökkenne a töltő feszültsége kb. 13,6V-ra és ez lenne a csepptöltési feszültség. Nem tudom létezik-e ilyen autóakku töltő. Sztem az emberek által használtaknak a 99%-a olyan, hogy "Van egy töltőm, azt szoktam estére rátenni és utána jó". Lövésük sincs mi merre mennyi, persze nem is várható el hiszen nem mindenkinek ez a szakmája, de ezt nem kellene kihasználni a hiper-szuper marketeknek a bődületes ökörségeikkel amelyek a legtöbb esetben ráadásul tűzveszélyesek is. Nekem is van olyan töltőm amelyre rá van írva hogy 12V 5 A, kb. 3000 Ft volt. Nem voltak illúzióim de azért szétszedtem hogy az a hazugság mégis mekkora. Nos, van benne egy kb. 15VA-es trafő és 2 db 1N4002-es dióda+1 indikátor műszer. Na ez volna az 5A-es akkutöltő. 1 ok miatt vettem meg mert pofás kis doboza van és akkor éppen nem volt semmilyen töltőm vagy tápom. Vannak azért korrekt töltők is, de azoknak az ára kb. 1 nagyságrenddel nagyobb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |