Fórum témák
» Több friss téma |
Találtam egy érdekesnek tűnő elektronikai kiegészítést autókba. Fogyasztás csökkentő
Igazából az érdekelne, hogy működhet-e ez az elektronika, és ha igen, akkor megépíthető-e egyszerűen? A működési leírását inkább idézném: ...egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. E nagyfrekvenciás jel következtében, ami mintegy “ráül’ az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5 V AC többletfeszültség kerül. Az effektív feszültség növekedés abból fakad, hogy a nagyfrekvenciás (négyszögjelhez közeli) jel kitöltési tényezője nagyobb, mint a kisebb frekvenciájú szinuszos jelé. Ezt a többlet feszültséget, nagyfrekvenciás mivolta miatt csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni. E többlet feszültség miatt tökéletesebb lesz az égés a hengerekben.
Szerintem is parasztvakítás
Azok az oldalak, amiknek nevében benne van a tuning szó mind a tudatlan ember pénzlehúzós jól fog menni tőle az autó készülékek hazája. Amik ezeken az oldalon vannak azok 90% kamu dolog. Az autókban direkt azon dolgoznak, hogy a feszültség minél szűrtebb legyen, főleg a motorvezérlő elektronikával ellátott autókban, hogy ne zavarja meg a processzort semmi. Ha most erre a viszonylag szűrt egyenfeszre ráültetsz egy jó nagy "zavaró" jelet, akkor az csak ronthat a helyzeten. Ugyanúgy a rádiót is bezavarhatja, plusz az egyéb elektronikus dolgokat.
Ezen gondolkodtam én is...
Valahogy nem állt össze, hogy miként növeli a rendszer hatásfokát.
Szerintem nincs sok értelme, fogyasztás csökkentés + teljesítmény növekedés ,teljesítmény növekedés általában fogyasztás növekedéssel jár és nem fordítva, ha már jobb égést szeretnél a hengerekben akkor már plazmagyújtás az javítja az égést teljesítmény is növekedik kicsit valamint dinamikusabb lesz a motor tőle
Ha ez működne rég alkalmaznák a gyártók! Annyit elérhet vele az ember esetleg,hogy a gyertyákat hazavágja vele! Szépen elfogy az elektróda
Most, hogy jobban megnéztem az elektronikát, mindössze két szál nevetségesen vékony vezeték van rajta...
Ez is az a kategória, hogy ami nagyon drága, az biztos jó, vegyünk egyet rögtön... Igazából az elmélet igazolására, vagy cáfolására lennék kíváncsi, hogy miért bukik meg. A nagyfrekis zavar az lehetséges valóban.
Ha valóban csökkenteni akarod a kocsid fogyasztását, akkor át kell programoznod a motorvezérlést, hogy 1-es lambda helyett 1.05 -ös lambdára szabályozzon. Ehez szükséged lesz egy szélessávú lambda szondára is. Meg természetesen az átprogramozott motorvezérlőre. A fogyasztás csökkenés pár százalék. Magyarázatot lásd a mellékelt ábrán. Mint látható nem véletlen vannak lambda 1-re programozva a motorvezérlők. A teljesítmény drasztikusan esik lambda 1 fölött. És akkor a emissziós értékeket még nem is néztük csak a fogyasztást.
Egymillió feszültségimpulzustól másodpercenként egy idő után nem megy még az is tönkre, ami egyébként jó
Másrészt az effektívérték növekedést, ha ez hozzáadódik az aksi jeléhez ebben az esetben mért csak scoppal lehet kimutatni? Nem inkább valami aszimetrikus kitöltési tényezőjű négyszögjelet kellene alkalmazni, mint két frekvencia modulációját, ha valahogy pluszfeszültséget akar? Mi van, ha inkább egy 24v-os aksit teszek a kocsiba, akkor drasztikusan lecsökkenne a fogyasztás? Szóval így laikusként ezen kérdések merültek föl bennem, illetve az általatok említett kétely. (Most látom a 24 voltos aksi attól még nem töltődne gyorsabban, de biztos akadna hozzá, valami jó nagy feszültségű generátor, aztán had szikrázzon)
Egymilliószor teszi hozzá a1.5 voltot?! De minek ..Én nem rádiózni akarok hanem autózni. Ha pedig ilyen kicsi ez + plusz akkor szerintem ez egy molyfingot nem ér csak az eladónak..
Idézet: „...hogy miért bukik meg.” Erre a termodinamika II. tétele ad magyarázatot. Egyszerűen fogalmazva nem tudsz olyan folyamatot létrehozni, amivel több energiát termelnél, mint amit befektetsz. Tehát előállíthatsz nagyobb feszültséget, de csak az akkumulátor vagy a motor munkavégzése által. Ez a kis kütyü sem a semmiből veszi az energiát, hanem vagy az akkuból vagy a generátoron keresztül a motorból, márpedig ha a motorból több energiát veszel ki akkor többet fog fogyasztani. "Egy új benzin-üzemű motor az üzemanyag 98%-át használja fel hasznosan" - ezt is írják, ezen meglepődtem, tényleg ekkorát fejlődött az utóbbi időben a technika, vagy ez is kamu?
Szia
Azért kiváncsi lennék ennek a "másodpercenként közel egymillió feszültség impulzusnak "milyen hangja lehet az autórádióban,mikor a rosszul árnyékolt gyujtás is bele hallatszik.Annyi elönye lehet hogy nem kell nézni a fordulatszámméröt Idézet: „Erre a termodinamika II. tétele ad magyarázatot. Egyszerűen fogalmazva nem tudsz olyan folyamatot létrehozni, amivel több energiát termelnél, mint amit befektetsz. Tehát előállíthatsz nagyobb feszültséget, de csak az akkumulátor vagy a motor munkavégzése által. Ez a kis kütyü sem a semmiből veszi az energiát, hanem vagy az akkuból vagy a generátoron keresztül a motorból, márpedig ha a motorból több energiát veszel ki akkor többet fog fogyasztani.” Ne mindig csak ebben gondolkozzatok! Senki sem állítja, hogy energiát termel, azt állítják, hogy javítja a hatásfokot. (amit persze nem hiszek) Viszont ebben az esetben semmi köze a Termodinamika II-höz. Hogy példát hozzak és cáfoljam azt a kijelentést is, hogy a teljesítmény növelés fogyasztás növekedéssel jár, gondoljatok a turbóra. A működéséhez szükséges energiát a motorból nyeri mégis növeli annak teljesítményét és csökkenti a fogyasztást mégsem sérti a T.II-t. Egyszerűen növeli a hatásfokot, ezáltal kevesebb üzemanyagból több energia állítható elő a motorral.
Sziasztok!
Egyszerű számítással bizonyítható, hogy ez mekkora marhaság! Egy autóakksi belső ellenállása kb. 0,01Ohm! 1,5V-os feszültségnövelést 150A (!)-el lehet elérni! Elég ennyi? Üdv:Laci.
És miből nyerted a turbó működéséhez szükséges energiát? A motorból. Tehát nem sérti a T.II.-t hanem csak szimplán igaz rá. Ez a példa viszont kifejezetten ilyen, hiszen nagyobb feszültséget azonos áramerősség mellett csak több energiával tudsz előállítani.
Ha valaki nagy szikrát akar rakjon hengerenként több gyújtógyertyát.Vannak gyárilag is ilyen motorok hogy négy gyertya egyszerre gyújt kicsi a gyújtási késedelem de a teljesítmény nem nagyobb ugyanis a szikra nem fogja letolni a dugattyút.
Izgalmas lehet, amikor valaki önmagát kergeti egy fa körül.
Mert most itt éppen ez történik. A fogyasztáscsökkenést attól remélték (nem alaptalanul) hogy a nagyobb energiájú gyújtószikra benzinben szegényebb keveréket is meg tud gyújtani. Egy közönséges akkumulátoros gyújtás (aksi, megszakító pár, kondenzátor) ad valamekkora teljesítményű szikrát. Ez meg tud gyújtani egy valamilyen koncentrációjú keveréket. A motor gazdaságos üzeméhez szegényebb keverék is elegendő lenne de azt a hagyományos gyújtás nem képes meggyújtani. Viszont egy jobb hatásfokú gyújtóberendezés „erőteljesebb” szikrát adhat. Erről szólt az a történet. Egy „hagyományos” gyújtótrafó ellenállása 4 ohm. Innen, már lassabb észjárásúak is elindulhatnak. Adott a 4 ohmos ellenállás. Adott a névleges 12 Volt. Mi következik ebből? Növeljük 100 Voltosra az aksit? Csökkentsük a tekercs ellenállását? Igen! De nem tehetjük. Miért is nem? A megszakító pár miatt. Na mindegy. Jó kergetőzést! Általános iskolában felszedett fizika elegendő lenne néha. Idézet: „cáfoljam azt a kijelentést is, hogy a teljesítmény növelés fogyasztás növekedéssel jár, gondoljatok a turbóra. A működéséhez szükséges energiát a motorból nyeri mégis növeli annak teljesítményét és csökkenti a fogyasztást” És a turbó által szolgáltatott többlet levegőhöz több üzemanyag is kell, hogy az üzemanyag-levegő aránya változatlan maradjon.
Dízelmotornál a turbósok g/kWh értéke alacsonyabb.
A most terjedő turbós benzinesekben is. De az turbó, ez szikra. A szegény keverék biztos meggyújtása előny, de a szegény keveréknek kisebb az energiatartalma. Példa: Mz-be tettem hosszúmenetű gyertyát, mely belelóg az égéstérbe. Csökkentettem a beáramló üzemanyag mennyiségét. Normál gyertyával 40-nél rángatott, ki-kihagyott a gyújtás. A hosszúmenetűvel 40-50-et is elérte, és a gáz további húzására az elszegényedő keverék miatt fokozatosan gyengült el a motor. Fogyasztás 2,39 liter, de a sebesség is kicsi volt. Inkább nagyobb motorok fogyasztásának csökkentésére használható kis terhelésnél. Ha jó hatásfokú motort akarunk, addig fejlesztjük a belsőégésű motort, míg villanymotorrá nem válik.
"Egy új benzin-üzemű motor az üzemanyag 98%-át használja fel hasznosan. Ez a szám egy három évnél idősebb autónál, az amortizáció illetve a gyújtásban résztvevő alkatrészek kopása, öregedése miatt, 88%-ra csökken. Ennek a számnak a csökkenése a fogyasztás növekedéséhez vezet."
2% a hőveszteség. Az még villanymotornál is szép teljesítmény lenne. DDDDDDDDDDDDDDDDD 3 év alatt szétkopik a gyújtás?
Lehet mellé gondolkozok ennek a turbós kérdésnek, de nem hagy nyugodni a gondolat.
A többletlevegőhöz az energiát a kupufogó gáz áramlása szolgáltatja. A kipufogórendszerben eleve folytás van (akár benzines, akár dízel, akár turbós), hogy a kipufogó gáz ne olyan nagy sebességgel távozzon, ne legyen szaggatott a kipufogás, és ne legyen olyan hangos. A turbó lapátai is folytanak valamennyit így kisebb folytás kell a kipufogórendszerben. A turbót meg pont azért alkalmazzák, mert a motorban a többletlevegőben lévő több oxigén tökéletesebb égést biztosít (talán légfeleslegnek hívják). Az ami a kupufogón égetlenül távozna azt a turbóssal el tudják égetni. Valamennyivel több üzemanyag kell, de az visszajön a teljesítményben (szerintem több, mint a befektetett többletenergia).
Már sok a félre magyarázás, a 98% az égés hatásfoka a 2% elégetlenül távozik a kipufogón. A turbófeltöltő hulladék energiát használ nem von el energiát a motortól persze kismértékben kipufogófék. A motorok hatásfoka még manapság is csapni való, mármint a hajtás szempontjából .
Persze. És akkor nem beszéltünk még a szerkezet súrlódásáról, ami itt akkor nulla, vagyis akkor ez egy örökmozgó is lehetne. De ha csak 2% megy el hőveszteségként, akkor mivel fűtenek abban az autóban? Nem beszélve, hogy itt akkor műanyagból is lehet a kipufogó, mert ott sincs hőveszteség. És még a súlya is kevesebb, mint a szokásos kipufogónak.
A fogyasztás csökkentés a benzines motoroknál a gyújtási energia növelésével akkor lehetséges ha az eredeti gyári gyújtás már hibásan működik. Például a gyujtó kábel, vagy a gyertyák, vagy a gyújtás elosztó, esetleg a vezérlő elektronika, illetve a gyújtó trafó hibája is fogyasztás növekedést okozhat akár több litert is. Egy jó rendszer 40-60W-ból ad elég szikrát. Vannak többpólusú gyertyák amik megbizzhatóbbak de csak ha a hozzá méretezett nagyobb teljesítményű gyújtást használunk, egyébbként még rosszabb az eredmény mint az a gyári gyertyával.
Ami valóban működik: pl. a "spuri" üzemanyag adalék. Igaz hogy a keverékhez egy kis víz vagy propilalkohol (max 5% az üzemanyaghoz viszonyítva) tíz százalékkal is csökkentheti a fogyasztást, de a viz beporlasztása macerás, az alkohol meg drága. A többi boltban kapható adalék nagyrésze kerozin, vagy más néven petróleum, hatásuk az árhoz képest nem éri meg. A motor surlódás csökkentésre ami működik és gazdaságos is az a FIMOL, ami molibdén disulfit tartalmu olaj adalék, én is használom. Érdekes módon a mágneses csökkentő sem kamu, csak kellően erősnek kell lennie a mágneses légrésnek. Ezt én házilag egy 0.2-es falú D=8mm-es rézcsővel szoktam megoldani, ellapítom 5cm hosszan kb. 2..2.5 mmre, és a wincseszterfej mozgatóból kinyert mágnespárt teszem rá(kicsi de nagyon erős) majd két bilinccsel a csővek közé rögzitem közvetlenül pl. a porlasztó elé.A többi módosítás inkább már gyárilag célszerű, csak azt nem értem, hogy az eco modellek miért kerülnek egy millió Ft-al többe amikor a gyártási plussz költség még a százezret sem éri el. A változtatások: jobb légellenállás- kevesebb henger- alacsony fordulaton nagyobb nyomaték+ hosszabb áttétel, a turbót nem a plussz kilówattok hanem a feltöltési munka csökkentéséhez állítják be -kisebb gördülési ellenállású gumi- a vezérlő elektronikát nem a max. teljesítményhez programozzák hanem a max. hatásfokhoz. Eredmény kb. egy literrel kisebb fogyasztás. Következtetés: na eddig jól kibabráltak velünk és .....
Igen kb. 80-100Km után a szigetelések romlása, a gyújtáselosztó vesztesége, stb. akár a felére is csökkentheti a szikra energiáját!!! -elég ha egy henger kicsit kihagy...
A belső égésű motorok hatásfoka 40% alatti a legtöbb esetben. Persze van kivétel. Például:Bővebben: Link
Nem akarlak megbántani.
Éppen ezért arra kérlek, hogy olvasd el még egyszer, amit írtam és gondold át a dolgot.
A többpólusú gyertya nem szikrázik egyszerre az összes pólusán, szerintem. Egy gyújtásnál csak egy pólus szikrázik. Mégpedig az, amelyiknél éppen a legideálisabbak a feltételek a szikrához. Mert ugye nincs két egyforma ütem. Miért kellene más teljesítményú gyújtásrendszer? Ha a hőértéke stimmel a gyári ajánlással, nyugodtan használható.
Eddig én csak rosszat hallottam a többpólusú gyertyákról. Többen is "mert a szerelő ajánlotta" kicserélték ilyenre a simát és csak rosszabb lett tőle az autó. Amikor meg jött a fórumra, hogy hát pedig most volt cserélve és még rosszabb, mint volt, akkor megkérdezték milyet tett bele és kiderült a turpisság. Utána kicserélték a gyári ajánlott gyertyára és egyből jó lett, visszanyerte az erejét a motor. Szóval lehet az egyik autóban jót tesz, másikban meg nem. :no:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |