Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Pontosan úgy. Vagy ha nem vasalod, akkor a lamináló is nagyon jó, és mostanában azt használom.
Az illesztésre eléggé oda kell figyelni, nekem néha megcsúszik egy kicsit. De akkor sincs baj, lemosod és újra csinálod. Csak csendben mondom, hogy a műnyomó papír (ide sem) a legjobb választás. Inkább az öntapadó matrica hátlap papírját javaslom, mert akkor nem lesz szöszös a felület, teljesen áttapad a festék. Eleinte én még lakkoztam is, de olyan megbízhatóan odatapad a festék, hogy csak lekaparni lehet, vagy nitróval lemosni. Egyetlen hátránya van, csak feketével lehet feliratozni.
Nem is lakkozod le hogy ne kopjon? Vagy nem szükséges?
Nem kell, mert tényleg meglepően jól ott marad a nyákon.
Köszönöm !
és Neked is emmzolee És akkor én is leírok egy tippet, bár azt hiszem nem (csak) ebbe topikba való. Szóval az egyik haverom egy dekor stúdióban dolgozik. Onnan jött az ötlet, hogy az autók reklámfelirataihoz használatos fólia hordozóját kipróbáljam. Az én véleményem szerint a LEGJOBB amit eddig használtam. Maradéktalanul átragad a festék róla a célfelületre és áztatni is csak szinte pár másodpercig kell. Utána egészben és könnyen lehúzható, nem kell vakarni. Jaaa és persze ingyen van (úgyis kidobják, mert hulladék) és kilószámra adnak......csak, hogy szabaduljanak tőle. Ajánlom, Ti is probáljátok ki. Üdv: sector99
Ezt tudom. A NYÁK készítés kérdések topicban hetekig ez volt a téma.
Ugyanarról beszélünk, csak másképpen hívjuk. Abszolút jó a feladatra, én is csak ajánlani tudom (nekem a címfestő rakja félre)
Na kész vagyok a labortáppal én is.
Összeraktam, elvárás szerint hibátlan. Kialakításában éppen illik v.2.7.1-es Pioneer táp Alkotós paneltervéhez.
Szia most vagy figyelmetlen vagyok vagy nem tudom de ennek a kijelzőnek nem találom sehol a nyáktervét illetve kapcsolási rajzát hol keressem elszeretném én is készíteni magamnak
Pontosan ezt, így "ikresítve" egyenlőre sehol nem találod meg. Ellenben az alapkialakítást azt igen, méghozzá a saját fórumtémájában.ITT
Helló mindenkinek!
Egy aprócska ötletemet szeretném megosztani a nagyérdemű publikummal. Gondot jelentett nekem, hogy kis értékű (0.1 ohm körüli), nagy teljesítményű (10 A ) ellenállást találjak. Ezért házilag készítettem -tessék megkapaszkodni- 1 mm átmérőjű horganyzott kötöződrótból! 1 m huzal ellenállása 160 miliohm, a hajszálpontos értéket levágtam, egy 2-3 cm átmérőjű rúdra feltekertem, a rúd nem is kell tovább, a tekercs megáll a saját lábán, egész jól beforrasztható közvetlen a panelra. 10 A-nél még nem is melegszik, így a hőfokfüggésével nem is kell törődni. Csípőfogóval lehet pontosítani szükség szerint,és még pénzbe sem kerül. Tudom, hogy kőkorszaki megoldás, láttam itt olyan alkotásokat, hogy a gyáriak csak pironkodhatnak mellette, de ha valakinek hirtelen nem szabványos értékű, nagy terhelhetőségű ellenállásra van szüksége, még ez a megoldás is jól jöhet! Várom a vállveregetéseket, vagy a gúnykacajokat, mindkettőt jól tűröm. Üdvözlettel: erősáramú
Teljesen jó ötlet, én pl. 1,8 mm átmérőjű rozsdamentes hegesztőpálcából csináltam, abból kb. 40 cm-nek van 0,12 ohm ellenállása. Forrasztani ugyan nem lehet, de nem is akarok 10A-eket nyákba vinni ezért füleket hajtottam a végére és 5-ös csavarral rögzítettem szigetelő lábakra. Ha nagyon fog melegedni lehet hogy teszek a szemek alá néhány cm2 alulemezt ami javítja a hőleadást. Hamarosan elkészül a táp (én akkutöltőnek fogom használni) és akkor teszek fel róla képet.
A másik megoldás az 1-1,5 mm vastag saválló lemezből levágni egy kb. 1,5 cm széles és kb 10 cm hosszú csíkot és azt 1 mm-es flexkoronggal becakkozni így többszörösére növekszik a hossz ezáltal az ellenállás. Ennek a módszernek az előnye, hogy nagyon finoman lehet beállítani az értéket. A csík két végébe egy-egy 4-es vagy 5-ös furat és kész is.
Szia!
Az elképzelés jó, de a söntnek illő indukciószegénynek és kapacitásszegénynek lennie, főleg nagy áramon. 1m hosszú feltekercselt vezetéknek már jelentős induktivitása lehet sajnos.
Köszi, megnyugtattál, hogy nem vagyok egyedül!
A 40 centi/0.12 ohm-ot kicsit rövidnek tartom. Hogyan mérted az ellenállást? Remélem nem multival? Én a négyvezetékes módszerrel mértem, az pontosabb. Fix 1 A-t átküldök a dróton és mérem a feszültségesést (szintén a dróton, nem a tápon!) Az a becakkozós módszer tetszik
Miért jobb a "vasdrót", mint a rézvezeték? Nekem ha ilyen kell, eddig mindig rézből csináltam. Az jól forrasztható, ismert a fajlagos ellenállása tehát jól számolható, és könnyen elérhető sok méretben, végül nem korrodál a lakkozása miatt.
Maximálisan jogos meglátás. Épp ezért szoktam félbehajtani, és úgy feltekerni (bifillárisan).
Nyilván nem multiméterrel mérem ohm állásban Én 10A-t küldök át a kb. méteres pálcán és az egyik végéhez képest addig húzom a millivolt mérőt míg a kívánt értéket mutatja, az lesz a kívánt méret. A szemhajlításból adódik némi pontatlanság, de az a legtöbb esetben nem számít az áramkörben jusztírozható, ha söntként használom akkor is. A huzalt én kígyóformában hajlom meg.
A koranyagnak viszonylag nagy a fajlago ellenállása ezért hidd el hogy abból az anyagból az a hossz adja ki azt az ellenállás értéket.
Sziasztok, egy haveromtol kaptam egy labortáp rajzot, megépitettem, de valamiért nem működik a szabályzás, több potenciométert is kipróbáltam, ha teljesen visszatekerem a potenciamétert, akkor 1 voltal kevesebb lesz a maximumhoz képest, tehát csak 1V-al kevesebb egyenáram jön ki, elméletileg igy 1 volt kéne kijöjjön. Mi lehet a baj?
A "vasdrót"-nak nagyobb a fajlagos ellenállása, tehát rövidebb kell belőle, mechanikailag erősebb, horganyzott, tehát nem is korrodál és jól forrasztható. Ezek voltak az én szempontjaim.
Kedves Minimax!
Bocsáss meg a bizalmatlankodásomért , a koranyag lehet, hogy tényleg jobb, de az nekem nincs, nem tudtam lemérni.
Szevasz, a potenciométert válaszd le a 6,6kilós ellenállásról és kösd be a bejövő +ágba fel, aztán a 6,6kilós ellenállást kösd le a mínusz ágba és működni fog biztosan És a 20kilós potit kösd be amit adtam azzal is kell hogy működjön. Ja és még valami-nem potenciaméter, hanem POTENCIOMÉTER helyesen
Én is sokat gondolkodtam miként tudnék masszív és megbízható áramfigyelő és söntellenállást készíteni aztán kipattant az isteni szikra Egyébként a rozsdamentes anyagokból is van többféle attól függ mekkora a krómtartalmuk (meg még lehet hogy más is).
Hegesztő boltokban lehet kapni különféle átmérőjű és kb 1m hosszú pálcákat. Azt ne kérdezd mennyibe kerül mert én kaptam egy lakatos ismerőstől (illetve kértem tőle).
Szia, tényleg működik, de mostmár meg az a baj hogy ha minimumra tekerem a potenciométert, akkor is kijön 31volt belőle és ha maximumra akkor meg 53volt.
Kösz az infót.
Ilyen lesz a táp.
Alakul ez szépen.
Miért jobb a rövidebb "L" profil és a külön greatz hűtés, mintha a diódahíd is a "központi" hűtést kapná?
Nem tudom ki emlékszik még rá, mikor Pioneer elkezdte tuningolni ezt az LM324-re épülő egyszerű labortápot, akkoriban én is előálltam egy verzióval. Azóta nem foglalkoztam vele, mert voltak még más fontosabb projektjeim is, de mostmár kijelenhetem, hogy lassan az én verzióm is "életre kel" nemcsak a szimulált világban működik. Még van egy apró részlet mely nem lett még letesztelve/ megépítve, de azzal szerintem holnap végzek.
Pár kitűzött cél a tervezéskor: - egyszerű, de szimetrikus (+ , föld, - ) felépítés - kapcsolható sima áramgenerátoros, és visszahajló áramszabályozás - 0-tól 5 voltig terjedő feszültséggel való vezérlés (kimeneti fesz. és áramlimit értékei) lehetősége, hogy akár programozható tápot is lehessen csinálni belőle. - egyszerű illeszkedés a digitális kijelzőhöz: csak egyáramkörös váltókapcsolóval kiválasztható a kimeneti feszültség vagy áram, és a beállított áramlimit kijelzése. Alap verzióban 40voltos és 2 amperes (a max áram könnyen bővíthető) lesz, és kap egy egyszerű előszabályzást is. De már rendeltem nagyfeszültségű műveleti erősítőket, mely majd a komolyabb kapcsolóüzemű, előszabályozással rendelkező nagytesóba kellenek, mellyel akár 150voltos max kimeneti feszültség és pártíz amper kimeneti áram is elérhető lesz. Itt megjegyezném, hogy Pioneer tápja nagyfesz műveleti erősítők nélkül is bővíthető akár 100voltos kimeneti feszültség fölé is.. Alkotó ! Fúrja az oldalam, hogy az eddig általad megépített, rengeteg labtápnak mi lett a sorsuk ?? Vagy már a zseblámpa is labortápról megy?
Ilyen hosszú "L" profil volt kéznél.
Várjuk a kapcsolást.
Milyen valós helyzetben tud hasznos lenni a visszahajló karakterisztika? Ezen már a kezdetektől lamentálok, de nem lelem a frappáns választ. Idézet: „Pioneer tápja nagyfesz műveleti erősítők nélkül is bővíthető akár 100voltos kimeneti feszültség fölé is..” Ez pontosan így van, csak elég macerás a melegedést "kezelni". Éppen e miatt nem vittem feljebb a rádiótechnikás kapcsolás feszültséghatárát sem. A régiek szükségből születtek, mert kellettek, a mostaniak meg becsületből, mert a nélkül nem mertem jó szívvel ajánlani a saját nyákterveimet, hogy magam is ki ne próbáltam volna őket. A rég óta meglévők mellett csak a rádiótechnikás van meg, azt használom mindenre, és most csináltam egyet a Pioneeros 2.7.1- es Alkotós paneltervből. E mellé még odaférhet a tiéd is.
"Milyen valós helyzetben tud hasznos lenni a visszahajló karakterisztika?"
Mondjuk javítás-tesztelés / kísérletezgetés közben ha azonnal lekapcsol egy megfutáskor, akkor több alkatrész megúszhatja élve. Pl egy olyan baleset történik, hogy valami szerszámot, vagy fémet belepottyantunk a működő áramkörbe. |
Bejelentkezés
Hirdetés |