Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Idézet: „Pedig működött előtte és akkor nem volt szigetelve.” ValószInüleg együtemben indult el a két tranyó néhány másodpercig,ami viszont nem normális. Idézet: „Két kérdés vetődött fel bennem: Elromolhattak-e?” Ezzel csak a tápot terhelted lényegesen(na meg a T3-at). Idézet: „Illetve, hogy mivel szigeteljem?” Kapható a tranyók alá speciális szigetelő csillámlemez,de néhány másodpercre kipróbálhatod hűtő nélkül is,nem lesz semmi baja.
Hűtőborda nélkül sikerült elindítanom, működik is, csak szikrázik a szekunder azon a helyen, ahol először is szikrázott... Nem tudom, hogy van-e értelme javítgatni lakkal vagy bármi mással. Ha nincs, akkor tekerek egy másikat a jövő héten. Hodinka nagyon köszönöm a segítséget még egyszer!
![]() Csatolok egy képet a szekunderről, ahol szikrázik. Jól látható, hogy milyen csúnyán száradt meg a lakk.... Nem tudtok olyan helyet, ahol megtekernék nekem?
Hát igen,ez menetzárlatos,sajnos tekerni kell egy újjat.
Ne dobd még azért el. Ilyen hibát ki lehet javítani. A kiégett meneteket el kell távolítani, és össze kell forrasztani a már ép két véget. Menni fog, bár oda rakni kell pl. ragasztópisztollyal egy adag szigetelést, mert nagyon megváltozik a térerő. De tesztelésre jó. Ahogy látom nemigen törődtél a szigeteléssel, csupa buborék az egész lakk. Ez így teljesen rossz. Buborékmentesnek kell lennie, mert akkor szigetel rendesen. Ehhez jól fel kell higítani a lakkot, hogy rendesen megfolyjon.
Nekem egyik előadás előtt volt olyan tesztnél, hogy kirobbant egy darab a szekunderből, szó szerint. Mondjuk az 200-as csőre volt tekerve vastag huzallal. Az ilyen átütéseknek megvan az oka, de többféle is lehet.
A gond az, hogy amikor a pvc-t fújtam le, akkor nem lett buborékos, most meg, amikor már meg volt tekerve, akkor meg nagyon buborékos lett. Lehet egyáltalán spayjel normálisan lefújni?
Megpróbálom akkor megjavítani, de nem fűzök hozzá sok reményt. Idézet: „A gond az, hogy amikor a pvc-t fújtam le, akkor nem lett buborékos, most meg, amikor már meg volt tekerve, akkor meg nagyon buborékos lett.” Ez főleg a menetek közzé szorult levegő miatt van,ezért kell minnél hIgabb lakkal dolgozni.
Mit használsz? Mert a lakkokban található higító, vagy oldószer párolgás közben hoz létre buborékokat. Ezért jobb a műgyanta, mert az nem tartalmaz semmi ilyesmit, nem lesz buborékos. De a vékony lakkrétegben sem lesz, mert ki tud párologni a rétegből az oldószer.
A dobozára nincs sok info ráírva, de valamilyen gyorsan száradó lakk bel- és kültéri általános használatra. Ez az. Legalábbis a doboza erre hasonlít. Egy az egyben ilyen, csak ez nem festék hanem lakk, teljesen átlátszó.
Csak úgy levettél a boltban a polcról egy lakkot és azt fújtad a szekunderre? Hát akkor valóban használhatatlanná tetted a szekundert.
Vagy műgyantával, vagy esetleg nitrolakkal kend le, ha ezek nincsenek, NE tegyél rá semmit, mert tönkreteszed.
Nem levettem egyet a polcról, hanem egy festékboltban kértem nitrolakkot.... Mivel nem áll rendelkezésemre elég hely, illetve mennyiségben sem kellet sok inkább a sprayt választottam. Egyszerűen nincs helyem, hogy normális lakkal megoldjam a szigetelést....
Ha nitrolakk, akkor jó, de túl vastagon lett lefújva.
Szia
Tudom csak az a gond hogy itt Nyíregyházán a 4 db 3000Ft. És az nekem kicsit sok.
Sziasztok!
Kiszedtem a megégett meneteket és összeforrasztottam az ép végeket, majd pedig raktam rá ragasztópisztollyal egy adag ragasztót, így elég ronda lett, de most kipróbáltam és nem szikrázott. Ennek ellenére holnap tekerek egy újat és megfogadtam Collector tanácsát és vékonyan fújtam be a pvc-t, így nem folyt meg. Holnap még szerzek valami jó hűtőbordát. Képeket már csak az új tekerccsel csinálok meg még hűtés nélkül max 5-6 másodperceket járattam, így nem ism volt lehetőségem rá. A segítségeket és a tanácsokat meg köszönöm! ![]() Pisti
Hat tudom , nem is akarom tobbszor hajlitgatni mar ...
![]()
Működni azt fog,csak épp a freki valamelyest kissebb lesz.
Idézet: „azzal ha kevesebbet tekerek ra , akk elvileg ugyanugy kellene mukodnie mint a 60 assal nem?” Konkrétan mennyivel gondoltál kevesebre?
Csinálhatod így,de nem kötelező:
21cm legyen a megtekercselt rész..(1018menet körül 461,37kHz 240,6m vezeték kell hozzá)
Természetesen a 0,2-es huzalmérettel...
Ragd fel a tegnapi videot amit csinaltunk
![]()
Sziasztok!
Ma nekiállok megtekerni az új szekundert, nem sietem el, most lassan csinálom. Az sem baj, ha ma nem készül el. A másik viszont szerintem teljesen tönkrement. Nem tudom az okát (ha tudja valaki, akkor leírhatja ![]() Pisti
Arra vigyázz,hogy meneteket egymásra ne tekerj,és ne sértsd fel a huzal szigetelését.Kupak szélét karcold meg kicsit,hogy a festék lejöjjön róla.Hogyan tetted rá a szekunderre?
Igyekszem a másodikat nagyobb figyelemmel elkészíteni, mert az előzőnél volt egy pár hely, ahol a menetek átfedték egymást.
A szekunder kivezetése egy csavarhoz volt erősítve, és arra csavartam fel a kupakot. Nem kapargattam meg a szélét, gondolom, ez lehetett a baj...
A szekunderhuzal és a tetőkapacitás csatlakoztatása nem túl egyszerű feladat. A lehető legkisebb hajlásszögben szabad csak hajlítani (tehát 90fokos megtörés esetén a vezeték fog szikrázni). Csak akkor szabad homogén eloszlást biztosító tetőkapacitást ráraknod, ha nagyon jól le van szigetelve minden (a primer is a szekundertől), mert különben megnő a térerő a szekunder palástja körül. Ez elég veszélyes, folyamatosüzemű tekercsek ilyenkor fel szoktak gyulladni, ha találnak egy nagy térerejű pontot a szekunder felületén. Ilyenkor kisebb tábortűz keletkezik, és 99%-ban szétégnek a menetek is jópár centis hosszon.
Akkor, ha jól értelmezem a szavaid, a szekunder kivezetését, mint egy menetet kell felfelé vezetni és ott óvatosan ráforrasztani a tetőkapacitásra? Gondolom ez a másik kivezetésére is igaz. De mindjárt keresek képeket a neten, hogy pontosan hogyan is kell...
Az alsó végnél nincs térerő, tekintve, hogy földponton van. Hacsak persze nem bipoláris teslát építesz.
Felül pedig lehet akár több menetben is felvezetni a huzalt, ez egy jó megoldás, de itt sem lehet túlzásba esni, mert a huzal koronázni fog a teljes hosszában. Tehát egy fél menet elég oda. Forrasztani is lehet, de akkor fixre kell megcsinálni a tetőkapacitást, mert különben, ha leesik, akkor letépi a fél szekundert. Ha lehet, akkor valami műanyag pálcikára rakd a tetőt, vagy a pvc csőre közvetlen, ne legyen vascsavar, vagy ehhez hasonló tartószerkezet.
A forrasztás mellett (ha nem fixre akarjuk a tetőkapacitást) mi a másik lehetőség a csatlakoztatásra?
Illetve mi az optimális távolság a tetőkapacitás és a teker között? Egyáltalán van ilyen?
Lehet azt is, hogy egy kis darab fémfóliát forrasztasz rá vagy tekered rá a huzalt, és azt ráragasztod. Ez általában gyors, és jó megoldás. A tetőkapacitás jó ha közel van a tekercs tetejéhez. 1-2 centi távolság még nem jelent gondot. Van, aki ráhúzza a toroidot a szekunder felső meneteire, hogy ne koronázzanak.
Van ilyen, bizony, minden méretnek van jelentősége, ami a teljesítménnyel arányosan egyre fontosabb lesz.
Skori képeiből sok minden kiderül,az oldalán találsz mások által megépített miniteslás képeket,abból meríthetsz ihletet.!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |