A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Xenon lámpa motorba
 
Témaindító: andra_s, idő: Okt 24, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) andra_s hozzászólása Okt 24, 2006 /
 
Hy
szeretnék építeni a motoromba xenon rendszeres lámpát. Nem arra gondolok amit a tuning kocyikba raknak kékra festet halogén lámpák hanem az igazi izzó szél nélkülire aminek ha jól tudom hasonló a mőködése a stroboszkóphoz (vagy nem) ebben szeretnék segítséget kérni.
(#) dB_Thunder válasza andra_s hozzászólására (») Okt 24, 2006 /
 
Szerintem vegyél egyet készen!!!
ugyanis van nálam javítani egy ilyen elektronika,és olyan bonyolult(csak tudnám miért), hogy nem hittem a szememnek!!!

[b]szabi83 nyúlt bele
(#) andra_s válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 24, 2006 /
 
ha jól olvastam akkor kb 25000vgyujt és utána folyamatosan esik vissza az ív feszültsége kb 85Vra
Azért nem veszek mert motorba kell és oda csak 1 kell és azt szettekben árulják 50-70ezerért. ami sok egy kicsit.
(#) gulyi88 válasza andra_s hozzászólására (») Okt 24, 2006 /
 
csá
ako ez most hasonló mint az egyes írásvetítők???
amikbe nem izzó van hanem olyan fénykibocsájtó cucc ami ívvet húz és abból lesz a fény??
(hidegfény vagy mi a rák)?????
(#) dB_Thunder válasza andra_s hozzászólására (») Okt 24, 2006 /
 
Hol olvastál ilyenekről??
Mert én még a működési elvét sem találtam a neten(kapcsolási rajzról már nem is álmodom...).
(#) illestibor válasza andra_s hozzászólására (») Okt 25, 2006 /
 
Szoval a lenyeg az hogy nagy feszultesegn kell az ivet eloallitani de ahogy a gaz ionizalodik az elektronika egyre leljebb viszi a feszultseget es az iv ma akar 100 volton is megmarad!
Tehat az elektronika ennek kell, hogy ezt szabalyozza!
Ezert nem egyszeru !Sokmindenre figyelnie kell mert
csak igy lessz hosszu eletu a kis xenon lampa!
(#) andra_s válasza illestibor hozzászólására (») Okt 25, 2006 /
 
ennek a csőnek 2 vagy 3 lába van mert akkor azt meglehetne csinálni hogy 25kv begyujt utána egy inverterre kapcsol ami kb 300V ról indul és egy kondin kisütése vezérel egy fesz szabénytót mai leviszi a fezt 100Vra
(#) dB_Thunder válasza andra_s hozzászólására (») Okt 25, 2006 / 4
 
Kétlábú szörny a lámpa. Meghajtása szerintem is áramgenerátoros. Kb 400Hz-en megy az inverter, és 2 trafóval oldja + a 25kV - 80V-ot.
Az 1ik trafó rögtön az izzó "mellett" (tehát nem a nyákon) ,műgyantival kiönve
található, ezt 4 FET-tel(600Voltosak) +valósított híd hajtja. A másik "trafó" vagy folytótekercs, szerintem a hídnak ad variálható feszültséget.
Ez a készülék 24 voltról megy,induláskor 10A az áramfelvétele, ami lekúszik 2,2A-re. És szerintem vetekszik egy 150-200wattos halogénlámpával a fénye.
(#) kukac_24 hozzászólása Jan 3, 2007 /
 
Helló!
Én is keresgéltem xenon lámpához kapcsolásokat. Az alábbival szerintetek működne?

http://www.repairfaq.org/sam/jshidbal.htm
(#) Müszi hozzászólása Jan 3, 2007 /
 
Moziba is xenonlámpa van csak sokkal nagyobb.
A 66 éves barátom mozigépész volt és xenonlápmát használtak ott is.
(#) andra_s hozzászólása Jan 3, 2007 /
 
hát első ránézésre akár működhet is mert azt írták hogy előbb magasavv fesszel begyujt és utána leesik a fesz itt meg van ez a rész is. Nem tom én nem értek annyira hozzá írjatok ti is
(#) scatman válasza andra_s hozzászólására (») Jan 4, 2007 /
 
Szerintem sem éri meg vele xarakodni, 25000 forintért kapsz szettet kifejezetten motorhoz (1 trafóval), egy olcsó "izzó" 10000. Nem hinném, hogy olcsóbban elkészítenéd. http://www.xen-on.hu/arak.html

(#) tams hozzászólása Jan 5, 2007 /
 
Üdv!
Gondolom nem Simsonra vagy robogóra akarod, szóval szerintem nézz utánna a jogszabályi hátterének is, mert én ugy hallottam, hogy a vizsgán át se engedik ilyen átalakított fényszóróval, sőt a rendőr is beleköthet.
Sok sikert az ügyeskedéshez!
(#) andra_s válasza tams hozzászólására (») Jan 5, 2007 /
 
Hy
se robogo se simson hanem mini chopper re menne. Milyen vizsgól beszélsz az 50ccm nem kell vizsga csak jogsi meg biztosítás. A rendőr meg nem igen kötne bele ha normálisan van beállítva. Nekem olyan kéne ami 30W nak megfelelőt fogyasztana és olyan 50W körül lenne a fénye vagy is lehet ettől nagyobb a kimenő teljesítmény csak 30Wnál ne igen vegyen fel többet
(#) qssty válasza andra_s hozzászólására (») Jan 5, 2007 /
 
én most vettem a mocimba egy halogén izzót és szerintem nem kell a xenon...jol néz ki de az nem arra szolgál hogy jol nézzen ki hanem arra hogy jobban lássál vele és jobban(hamarabb) észre vegyenek.személyszerint nekem is teccik meg tuti jobban is látsz vele csak szerintem nem mociba való.A halogén izzó is megteszi sokkal szebb és tisztább lett a fény mint a gyári , és ezekmellett sokkal jobban észre veszel koromsötétben vele az utszélén közlekedő gyalogost/biciklist.És még a xenon izzóval tudod mennyit kéne szarakodni mire beállítod?főleg ha eddig 15w-os volt benne most meg bele akarsz tenni egy 30w-osat.(50w-osat) sokkal jobban fog felfelévilágítani és egyfolytában villogni fognak rád hogy vedd le a refit!!!Meg aztán ott a foglalat is amit valszeg cserélni kell mert nem arra a hőre van kitalálva . meg ha müanyag lámpaburád an akkor az meg fog olvadni és akkor több kárt csináltál mint hasznot.
(#) andra_s válasza qssty hozzászólására (») Jan 5, 2007 /
 
akkorkezdeném gyárilag 35W halogén volt benne most egy 60/55W halogén van benne afoncsor műanyag de a foglalatnál van valami teflon cumú mert gyujtóval melegítettem hogy mennyire bírja a hőt és nem olvadt meg. A xenon rendszereknek sokkal jobb hatásfoka haverom mostt vett és nagységrendekkel jobb a fénye. A fénye valahogy nem tűnik el úgy mint a halogénnak vagy többinek. Ahalogén se rosz csak hatásfok baj van. Mos gondolkozok hogy sima vakuból hogyan lehetne csinálni. mertha hűteném rendeswen akkor mi lenne vagy ha impulzus üzembe menne. 30Hz mér nem látjuk hogy villog ezt a sebességet pedig el lehet érni. Tudna valakiképeket feltenni közelieket a xenon izzókról
(#) qssty válasza andra_s hozzászólására (») Jan 6, 2007 /
 
milyen mocid van?merthogy nem robesz az tuti a teflonos cucc elég ritka.
(#) andra_s válasza qssty hozzászólására (») Jan 6, 2007 /
 
mini chopper. nembizti hogy teflonos de hőálló az tuti.
meg különben azért a levegő hűti valamenyire
(#) tams hozzászólása Márc 6, 2007 /
 
Hááát nem tudom, szerintem nagy kihívás.
nekem 251-es ETZ-m van amibe gyárilag 60/55 ös H4-es van, de a 100W-osra már azt mondják felejtsem el.
Egyébként ha megduplázod a teljesítmányt akkor az akár fölöslegse is lehet mert a generátor lehet hogy nem is bírnak 60 w-os reflektort. Kétlen hogy egy 50 ez elbírná. az enyém 180Wos és így van benne 60/55 ös.
A vaku szerintem már elég gány megoldás lenne ha még sikerül is hűteni nem tudom hogy gondoltad.
Teljesen nem tudom, hogy hogy van ez de szerintem maga csak egy xenon izzó sem 10 fillér.
egyébként a hőre keményedő műanyag nem feltétlen teflon.
(#) (Felhasználó 1542) hozzászólása Márc 6, 2007 /
 
El kell, hogy keserítselek. A xenon lámpák nagyon szűk szögben sugároznak. Műszakit sem kapsz a motorra. Még autóknál is feltétel egy igen gyors szervo motor, ami folyamatosan állítja a jármű dőlésszögétől függően a reflektor helyzetét. És ez nem arról szól,hohy engedélyezik-e;hanem arról, hogy lepírítod-e a szembejövő arcát....
(#) dB_Thunder válasza (Felhasználó 1542) hozzászólására (») Márc 6, 2007 /
 
Akkor minden xenon lámpába van egy szervó ami tekergeti a lámpát (foncsort) ????
Csak azért mert haverom pár éves Volvó Fh12 lámpájába sehol nem találtun ilyen szervót...
És foncsor nélkül az izzó szerintem igencsak gömbsugárzó...
(#) elektro válasza dB_Thunder hozzászólására (») Márc 7, 2007 /
 
hy
először is a motor nem műszaki köteles mertsrgédmotor
másodszor meg nem meg nem 2 kocsiba nézegettem a xenon lámpákat egybe se láttam sevot vagy volt de az az amit bent lehet állítani és akárhogy döcög a kocsi az nem mozog.
(#) wargapityu hozzászólása Márc 8, 2007 /
 
heló nemhiszem hogy nagy hülyeséget írnék de asszem valami hasonlót olvastam, tehát a xenon izzó kevesebb hőt termel kevesebb áramot fogyaszt és jobb a fényhasznosítása (hatásfok) tehát nem égeti szét a foncsort kevesebbet fogyaszt és nagyobb fényereje van. valaki hozzáértő nyugtason meg hogy valami ilyesmiről van szó
(#) elektro válasza wargapityu hozzászólására (») Márc 8, 2007 /
 
nemfeltétlen vagyok hozzáértő de azt én is tudom hogy sokkal jobb a hatásfoka és jobb a színhőmérséklete is
(#) elektro válasza qssty hozzászólására (») Márc 8, 2007 /
 
hy
igen tudom mire vállalkozom. Ez a sok biciklis miatt van persze ami nincs kivilágítva. És 30W halogén az nemsok...
a beállítás tudom maceráns lenne de szerintem nem lehetetlen. Nem azért találtam ki mert jól néz ki hanem mert látni akarok. Sokat szoktam sötétben motorozni tudodm milyen a rosz látás. A foglalatot meg lehet oldani. Ha azt nézzük az autóknál is kordában tudják tartani a 150W akkor motoron is meg lehet oldani azis döcög.
(#) praxis hozzászólása Márc 23, 2007 / 1
 
Üdv mindenkinek!
Már jártam régebben errefelé, nem tudom melyik topicban kérdezősködtem én is xenonlámpa tápegység ügyében. Nekem egy XHP500W/H xenonhoz kellett volna elektronika. Nem tudom miért divat a fórumokon, hogy mindenki próbál lebeszélni az építésről, mindenféle magyarázatokat kitalálva. Nekem is próbálták beadni, hogy a lámpámnak 80V-ról és 400Hz-el kell mennie, pedig az én esetemben nyilvánvaló volt, hogy tisztán egyenáramú eszközről van szó. Még akkor sem hitték ezt el, mikor feltettem a lámpa adatlapját, meg egy képet róla, amin látszott, hogy a két érintkezőjén jelölve van a + és - pólus. Na ennyit a segítségről. Ha ezek az autós lámpák valódi xenon-lámpák, akkor tiszta egyenfeszültséggel működnek (ez csak feltételezés). Megpróbálok valakinél megmérni egy működő áramkört, akkor majd többet tudok mondani. Visszatérve a lámpámra: építettem hozzá egy áramkorlátozós tápegységet, ami tökéletesen működik. Igaz, hogy van benne vagy fél mázsa, de az nem volt szempont, hogy kis méretű és súlyú legyen. Az áramkorlátozást transzduktorral oldottam meg. Indításnál 60V körüli üresjárati fesz. szükséges, és kis áramerősség, amit egy soros ellenállással lehet korlátozni. Én ezt egy külön trafóval oldottam meg, ami csak addig működik, amíg a lámpa be nem gyújt, utána a nagyáramú 17V -os egyenfeszültségű tápegység veszi át a szerepet. A gyújtóáramkör tartalmaz egy 12 menetű ferritmagos tekercset 2,5mm átmérőjű rézdrótból, aminek a 4. meneténél egy szikraközön keresztül egy nagyfeszültségű kondenzátort sütök ki, így kapok megfelelő gyújtóimpulzust a tekercs végén. A gyújtótekercs a negatív tápágban van, ez a próbálkozásaim közben derült ki, hogy így könnyebben gyújt, mintha a pozitívban lenne. A tekercset alkotó rézdrót szilikoncsőbe van húzva az átütés elkerülése érdekében.
Elnézést a hosszúra sikerült hozzászólásért, csak gondoltam megosztom veletek.
Üdv.: István
(#) elektro válasza praxis hozzászólására (») Márc 24, 2007 /
 
örömmel hallom tehát akkor ha nekedsikerült működtetni. Esetleg ha rajzot tennél fel örülnék neki
(#) Router hozzászólása Okt 28, 2008 /
 
Sziasztok!

Bejött az óraállítás és úgy adódott, hogy egyre többet kell sötétben biciklizenem. Kis 3 ledes lámpával nyomulok de mondanom sem kell hogy ahol nincsen világítás ott semmit sem ér. Gondolkodtam rajta, hogy építek egy sok ledes lámpát de azt nem éreztem nagy kihívásnak így most xenonban gondolkodom ésszerű határokon belül.

Mi lehet a legkisebb lámpa xenonból (és persze olcsó is)? Hogy lehetne praktikusan kis áramfelvétellel meghajtani...

Egy alapötlet merült fel bennem mégpedíg egy sima villanócső formájában. Van is itthon patkó alakú csövem ami kihasználatlan csak nemtudom érdemes-e szórakozni vele, vagy bírná-e azt a frekvenciát ahol már nem zavaró a szemnek?

Ötleteket várok!
(#) alex.taylor válasza Router hozzászólására (») Okt 28, 2008 /
 
Hali
Nem csak neked akarok válaszolni, hanem mindenkinek aki foglalkozik, vagy szeretne foglalkozni xenon lámpa (be)épitésével. Itt van kifejezetten motorba való xenon 9000 Ft-ért. Az www.importtuning.hu-n van még sok fajta.
(#) Router válasza alex.taylor hozzászólására (») Okt 28, 2008 /
 
Ezt már én is megtaláltam de nekem nem is kell ekkora teljesítmény meg én szeretném megépíteni saját kezűleg
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem