Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ledes vaku építése
 
Témaindító: asda10, idő: Márc 14, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) asda10 hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy adott egy 5 éves digitális fényképezőgép és úgy működik, hogy az elemről feltölt egy kondenzátort és arról kisüti a vakut és így nagyon gyorsan lemerül az elem. Ezt kéne átalakítani ledesre.
Az ötleteket előre is köszönöm.
(#) roland0327 válasza asda10 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Szia!

Máshonnan kéne megközelíteni a dolgot. Milenne ha egy egyszerűbb megoldással nem a vakut ha nem az energiaforrást bővítenéd. Pl. szereznél egy ilyet és párhuzamosan kötnéd a fényképezőgépben lévő aksikkal. Annyit köthetnél párhuzamosan amennyi szükséges. És ráadásul olcsóbb is lenne.
(#) asda10 hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Jó ötlet.Csak sajnos a burkolatban nem férne el, de azért köszi.
(#) roland0327 válasza asda10 hozzászólására (») Márc 14, 2010 /
 
Akkor is meg kellene buherálnod, hogy a LED elférjen és az se férne el. Mást nem tudok ajánlani
(#) asda10 hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Értem. Köszi. A mostani vaku helyére raknák ledet én úgy gondoltam lehet , hogy nem működne ahogy gondoltam.
(#) boczhunor hozzászólása Márc 15, 2010 / 4
 
Helló.
A vaku belülről úgy néz ki mint a mellékelt linken lévő.Itt van a kép. Szépen kiszeded a fénycsövet,és leddel helyettesíted. Lehetőleg legyen erődfényű fehér led. Tehetsz SMD-t is de elfér odabent a rendes is. Ami fontos,hogy mérj egy fesz mérést az aksinál és akkor számítsd ki a led előtétellenállását(söntellenállását,a köv képlettel: V1(mért fesz)-3(az erősfényű led 3V-s)/0,020(az optimális áramerősség 20mA-tól 30ig,csak a képletben Amperré kell alakítani és akkor azért lesz 0,020)=R(ellenállás) Ami kijön olyan ellenállást kell tenni a led elé. És amit ajánlok,hogy a kisütő kondit cseréld ki ha ledet használsz,mivel nincs a ledhez szükség annyi kapacitásra... És akkor tuti többet tart.
Üdv. Hunor!!
(#) asda10 hozzászólása Márc 15, 2010 /
 
Köszi. Így néz ki ezaz ötletlet jó lesz.
(#) bgsf válasza asda10 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Szia!
Az ötlet nem lesz jó! A led sosem fog akkora fényt adni mint a vaku, ráadásul a színhőmérséklete sem olyan.
A gond azzal lesz, hogy ha szétszeded akkor nem fogod tudni újra összerakni, ha mégsem lenne jó. Eléggé át kellene alakíítanod a gépet. Én óva intelek attól hogy átalakítsd a géped ilyen módon. Inkább növeld meg az akkuk kapacitását. Ceruza akksiban már olcsón vehetsz 2400mAh-est NiMH-t! Ilyen akksival ha vakuztam, akkor is 150-160db képet simán lehetett csinálni, és 10m-ig jó volt a kép.... A ledek nem szórt fényt adnak, és a színhőmérsékletük miatt olyan gyalázatos színeket fogsz kapni hogy csak na! Ráadásul a fényteljesítmény miatt csak kis távolságra max 1-2m fogsz talán elfogadható képet készíteni, de mint mondtam az sem lesz színhelyes...
Elég régóta fényképezek és tudom milyen egy jó vaku.
(#) dizi hozzászólása Márc 15, 2010 /
 
Ja és nem beszélve arról ahány LED annyi árnyék a falon,ha pl egymás mellé teszel 3 LED-et és bekapcsolod az ujjad elé téve 3 árnyékot fogsz látni a falon. :yes:
(#) roland0327 válasza boczhunor hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Hát ez tényleg nem fog így működni. Ha LED-del olyan egyszerű lenne mint ahogy te írod akkor miér nem úgy csinálják? Szerintem azért mert a LED nem ad akkora "fényt", és nem tud villani csak kb 120fokba. MEglehetne oldani valami nagyon különleges leddel, mert már ezt is kitalálták.
(#) Bell válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Elvileg a 300 Volt is alkalmas a LED megjajtására, viszont az energia jelentős része egy hatalmas ellenálláson fogja melegíteni a gépet. Ráadásul nem fog kevesebbet fogyasztani, mert a kondi feltöltéséhez pontosan akkora energia szükséges, mint eddig.
Emellett villanás helyett néhányszor 10 másodperces elhalványuló fényt kapunk.

Régebben nekem is voltak gondjaim. A kapható 1,5 Voltos elemek gyártótól függetelenül hamar elvéreztek, így áttértem az akkura.
Jóideig azzal is volt gond, mert egy töltéssel 10-50 képet tudtam csak készíteni.
Végül megmértem a jó áron bolhapiacon vett 2700 mAh -s akksik kapacitását, ami kereken 400 volt a beigért helyett.
De az összesnél.
Olvasgattam kicsit és kikötöttem a Recyko -nál. Első körben drágának tűnt a 800 Ft darabonként, de azóta semmi gondom vele.
(#) Bell válasza roland0327 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Nemrég mutattam egy videós kollegámnak a 3 darab MX6 Cree LED -el készített asztali lámpámat. Nagyon tetszett neki a fényerő is, a szín is.
4 -el készül elkövetni egy olyan reflektort, ami az optika köré lesz elhelyezve.
(#) roland0327 válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
De az nem hinném, hogy jó lenne vakunak. Persze jó lenne mert mért is ne, csak nem fog akkorát villani mint a gyári. De ha van rá pénze valakinek és vesz olyan ledet akkor meg lehet csinálni. Már minden pénz kérdés. :yes:
(#) Bell válasza roland0327 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Ha nincs fény, jobb a semminél.
De ehhez nem is kellene a gépet buherálni, elég lenne egy zseblámpa, amit időben felvillant.
(#) roland0327 válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Aha, vagy felkapcsolni a lámpát
(#) mex válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Nekem is vannak ilyen ledjeim, de még nem épitettem be. Munkalámpának szeretném kialakitani, és érdekelne mennyire melegszik egy chip. Négy-öt darabot tervezek egy világitótestbe, de a hűtés kérdése még nyitott.
Esetleg egy fénykép a Tiédről?
(#) Bell válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Legegyszerűbb -és persze legolcsóbb - megoldás a minőségi akku. Ez így csak kókányolás.
Az viszont valószínű, hogy hamarosan LED lesz a villanócső helyett, mert ezt kevés ráfordítással jó áron lehet majd eladni újdonságként.
(#) Bell válasza mex hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Sokkal jobban tetszik, mint a Luxeon K2.
3,5 cm átmérőjű, 0,3 -as forrasztható tükörlemezre tettem 3 darabot. A LED-eket 1,8 mm átmérőjű ónozott rézhuzalra szereltem 120 fokra egymástól. Az alaplap, a bordával összecsavarozva, közte nem szilikon alapú hővezető paszta. Csak pár miliméter a távolság a hűtőborda és LED között.
A 45x45x12 mm -es processzorhűtő majdnem kevés neki.
Meghajtónak az MP2481-et, vagy LM2576ADJ -vel kreált áramgenerátort használom.
Képeket gyártottam valamelyik kisérleti példányról, de nem igazán tetszettek. Ha kezembe kerül, felteszem.
(#) mex válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Ha jól értem, akkor a keletkező hőt az 1.8 mm átmérőjű huzalok vezetik el? Egyben ezek a huzalok vezetik az áramot is? Ezekszerint nem használod a kialakitott hűtőfelületet?
Vagy teljesen elértettem?
(#) Bell válasza mex hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Szerencsére a LED belső hűtőfelülete szigetelt az áramkörtől, azt használom. A diódák külön vannak összekötve.
Igazad van ez így nehezen érthető, megkeresem a képeket.
(#) mex válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Mivel vonalvilágitásszerű világitótest lenne, úgy gondoltam, hogy egy nyákcsikra forrasztanám a ledeket. A hűtőfelületek alatt a nyákot átfúrva, vörösrézdarabkát beillesztve vinném át a túloldalra a keletkező hőt. Ez a vörösrézdarabka lehetne egy 1.5mm^2 huzalból, amit előzőleg kissé meglapitok, ezután beforrasztom a fóliaszigetre. A ledet méregetve feltűnt, hogy a hűtőfelület, és a kivezetések sikja ~0.2mm-el eltér. Igy lehetővé válik a huzaldarabka forrasztása a led felőli oldalon, mert kiemelkedhet a nyák sikjából, és ez a 0.2mm éppen elég a rögzitéshez. Mivel nincs artic silver, vagy hasonló ezüsttartalmú ragasztóm, kényszerből sima hővezetőpasztával kenném be az egymásra illeszkedő részeket, és bizom benne, hogy nem marad nagy hőlépcső. Mindenesetre a huzaldarabkákkal el lehet szórakozni egy ideig a pontosság érdekében, de menni fog, ehez van még türelmem.
A nyákcsik másik oldalára még nem tudom pontosan mit teszek hűtőbordának, itt is korlátozottak a lehetőségek, mert az egész cucc egy 26mm átmérőjű rozsdamentes csőben foglalna helyet, amit előzőleg a ledek vonalában kibontok....
(#) Bell válasza mex hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Célszerű forrasztani, én nem lapítottam. A vonalszerű jó elgondolás hőeloszlés szempontjából is.
Itt van 3 kép, talán kiderül belőle a lényeg.
Forrasztás előtt gumigittel rögzítettem a végleges állapotot. Sima 100 Wattos pisztolypákával 2-3 másodperc alatt kész volt, utána gyors légárammal hűtés.
Egyszerűen fújtam
(#) mex válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Igen, igy már érthető. Ezekszerint birják a forrasztási hőt is.
Egyébként most olvastam, hogy a CREE disztribútort váltott, úgyhogy jóval többért lehet csak hozzájutni az mx-hez is...
(#) Bell válasza mex hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Épp ma írtam erről a LED világítás otthonra topikban, hogy szerintem ez a kereskedők tisztességtelen játéka, nem a gyártóé.
A Cree oldalán van részletes forrasztási útmutató és stresszvizsga is, érdemes elolvasni.
(#) mex válasza Bell hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Mindenesetre a Ch....d sajnálja a dolgot....
(#) Bell válasza mex hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Gondoltam, hogy valami készül, mert ez a típus nem is szerepelt a hivatalos listán valamiért.
(#) soskajoska válasza bgsf hozzászólására (») Ápr 5, 2010 /
 
Hmm... Sok mobilban is FlashLED van! Mégis jó lesz a kép.
(#) válasza soskajoska hozzászólására (») Ápr 5, 2010 /
 
Igazán nem akarok kukacoskodni, de úgy érzem eljött az ideje, hogy tisztázzunk egy pár dolgot: először is ami a mobilok nagy többségében van, az csak egy nagyfényerejű led (szükségmegoldás, mivel erre van csak hely), ami világít a kép készítésének erejéig. Az hogy vakunak csúfolják, csak marketingfogás. A hagyományos értelemben vett vaku ugyanis villanócsövet tartalmaz, aminek sem fényereje, sem pedig színspektruma össze sem hasonlítható egy led-es "vaku"éval - előbbibből ugyanis a leggyengébb konstrukció is két nagyságrenddel használhatóbb (bocsi az apró képzavarért), mint a manapság elérhető legjobb led-es megvilágítás (legalábbis ha normális, igényes képeket akarsz készíteni).

Idézet:
„Mégis jó lesz a kép.”

Ez mondjuk elég relatív - milyen megjelenítőn nézed, mekkora méretben, satöbbi...háttérképnek biztos jó lesz a telefonodra. Viszont aki csak egy kicsit is komolyabb igényekkel rendelkezik, az egyből el is felejti a mobilos fényképezés témát - és nem elsősorban a vaku miatt, hanem pl a szenzor és az optika igen limitált teljesítménye miatt.

Más: kíváncsi vagyok, hogy a témaindító mit alkotott azzal a szerencsétlenül járt fényképezőgéppel...
(#) malay válasza Bell hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Szia! Engem érdekelne az MP2481-es kapcsolásod. Én is építettem egy step down áramkört, sajna a schottky diódát fordítva kötöttem be, azt melegedett az ic... Végül most megy, de nem tudom szabályozni. Egy 7805-el stab 5V fesz, aztán ellenállás+poti feszosztó, amivel szerettem volna dimmelni, de nem megy. Nem tudsz segíteni, hogy mi lehet a hiba? Cseréljem ki IC-t? Én egy 10W ledet hajtanék vele, max 1000mA, ekkor olyan 10.5V esik a leden. Cseréltem ellenállásokat a over voltage beállítása miatt... Így 15V-nak kellene lennie.
Az áramkörben annyi változtatás van, hogy az induktivitás 0.08ohm, 4,7uH, s a schottky peig MBR140. Azt tudom elképzelni, hogy az elején tönkrevágtam az ic-t. Csak ugye nem szívesen cseréli, tekintettel, hogy elég nehézkes forrasztani...
(#) Bell válasza malay hozzászólására (») Jún 23, 2010 /
 
Bármi lehet a hiba. Nincs jobb ötletem, neki kell állni megkeresni.
Az IC elég komfortos, de pici. Én 360 mA-re használtam, de úgy is melegedett. Lehet hogy hűteni kéne, vagy valami FET-es kapcsolással kiegészíteni.
Az adatlapja Bővebben: Link (a ChipCad árulja...)
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem