Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy adott egy 5 éves digitális fényképezőgép és úgy működik, hogy az elemről feltölt egy kondenzátort és arról kisüti a vakut és így nagyon gyorsan lemerül az elem. Ezt kéne átalakítani ledesre. Az ötleteket előre is köszönöm.
Szia!
Máshonnan kéne megközelíteni a dolgot. Milenne ha egy egyszerűbb megoldással nem a vakut ha nem az energiaforrást bővítenéd. Pl. szereznél egy ilyet és párhuzamosan kötnéd a fényképezőgépben lévő aksikkal. Annyit köthetnél párhuzamosan amennyi szükséges. És ráadásul olcsóbb is lenne.
Jó ötlet.Csak sajnos a burkolatban nem férne el, de azért köszi.
Akkor is meg kellene buherálnod, hogy a LED elférjen és az se férne el. Mást nem tudok ajánlani
Értem. Köszi. A mostani vaku helyére raknák ledet én úgy gondoltam lehet , hogy nem működne ahogy gondoltam.
Helló.
A vaku belülről úgy néz ki mint a mellékelt linken lévő.Itt van a kép. Szépen kiszeded a fénycsövet,és leddel helyettesíted. Lehetőleg legyen erődfényű fehér led. Tehetsz SMD-t is de elfér odabent a rendes is. Ami fontos,hogy mérj egy fesz mérést az aksinál és akkor számítsd ki a led előtétellenállását(söntellenállását,a köv képlettel: V1(mért fesz)-3(az erősfényű led 3V-s)/0,020(az optimális áramerősség 20mA-tól 30ig,csak a képletben Amperré kell alakítani és akkor azért lesz 0,020)=R(ellenállás) Ami kijön olyan ellenállást kell tenni a led elé. És amit ajánlok,hogy a kisütő kondit cseréld ki ha ledet használsz,mivel nincs a ledhez szükség annyi kapacitásra... És akkor tuti többet tart. Üdv. Hunor!!
Szia!
Az ötlet nem lesz jó! A led sosem fog akkora fényt adni mint a vaku, ráadásul a színhőmérséklete sem olyan. A gond azzal lesz, hogy ha szétszeded akkor nem fogod tudni újra összerakni, ha mégsem lenne jó. Eléggé át kellene alakíítanod a gépet. Én óva intelek attól hogy átalakítsd a géped ilyen módon. Inkább növeld meg az akkuk kapacitását. Ceruza akksiban már olcsón vehetsz 2400mAh-est NiMH-t! Ilyen akksival ha vakuztam, akkor is 150-160db képet simán lehetett csinálni, és 10m-ig jó volt a kép.... A ledek nem szórt fényt adnak, és a színhőmérsékletük miatt olyan gyalázatos színeket fogsz kapni hogy csak na! Ráadásul a fényteljesítmény miatt csak kis távolságra max 1-2m fogsz talán elfogadható képet készíteni, de mint mondtam az sem lesz színhelyes... Elég régóta fényképezek és tudom milyen egy jó vaku.
Ja és nem beszélve arról ahány LED annyi árnyék a falon,ha pl egymás mellé teszel 3 LED-et és bekapcsolod az ujjad elé téve 3 árnyékot fogsz látni a falon. :yes:
Hát ez tényleg nem fog így működni. Ha LED-del olyan egyszerű lenne mint ahogy te írod akkor miér nem úgy csinálják?
![]()
Elvileg a 300 Volt is alkalmas a LED megjajtására, viszont az energia jelentős része egy hatalmas ellenálláson fogja melegíteni a gépet. Ráadásul nem fog kevesebbet fogyasztani, mert a kondi feltöltéséhez pontosan akkora energia szükséges, mint eddig.
Emellett villanás helyett néhányszor 10 másodperces elhalványuló fényt kapunk. Régebben nekem is voltak gondjaim. A kapható 1,5 Voltos elemek gyártótól függetelenül hamar elvéreztek, így áttértem az akkura. Jóideig azzal is volt gond, mert egy töltéssel 10-50 képet tudtam csak készíteni. Végül megmértem a jó áron bolhapiacon vett 2700 mAh -s akksik kapacitását, ami kereken 400 volt a beigért helyett. De az összesnél. Olvasgattam kicsit és kikötöttem a Recyko -nál. Első körben drágának tűnt a 800 Ft darabonként, de azóta semmi gondom vele.
Nemrég mutattam egy videós kollegámnak a 3 darab MX6 Cree LED -el készített asztali lámpámat. Nagyon tetszett neki a fényerő is, a szín is.
4 -el készül elkövetni egy olyan reflektort, ami az optika köré lesz elhelyezve.
De az nem hinném, hogy jó lenne vakunak. Persze jó lenne mert mért is ne, csak nem fog akkorát villani mint a gyári. De ha van rá pénze valakinek és vesz olyan ledet akkor meg lehet csinálni. Már minden pénz kérdés. :yes:
Ha nincs fény, jobb a semminél.
![]() De ehhez nem is kellene a gépet buherálni, elég lenne egy zseblámpa, amit időben felvillant.
Aha, vagy felkapcsolni a lámpát
![]()
Nekem is vannak ilyen ledjeim, de még nem épitettem be. Munkalámpának szeretném kialakitani, és érdekelne mennyire melegszik egy chip. Négy-öt darabot tervezek egy világitótestbe, de a hűtés kérdése még nyitott.
Esetleg egy fénykép a Tiédről?
Legegyszerűbb -és persze legolcsóbb - megoldás a minőségi akku. Ez így csak kókányolás.
Az viszont valószínű, hogy hamarosan LED lesz a villanócső helyett, mert ezt kevés ráfordítással jó áron lehet majd eladni újdonságként.
Sokkal jobban tetszik, mint a Luxeon K2.
3,5 cm átmérőjű, 0,3 -as forrasztható tükörlemezre tettem 3 darabot. A LED-eket 1,8 mm átmérőjű ónozott rézhuzalra szereltem 120 fokra egymástól. Az alaplap, a bordával összecsavarozva, közte nem szilikon alapú hővezető paszta. Csak pár miliméter a távolság a hűtőborda és LED között. A 45x45x12 mm -es processzorhűtő majdnem kevés neki. Meghajtónak az MP2481-et, vagy LM2576ADJ -vel kreált áramgenerátort használom. Képeket gyártottam valamelyik kisérleti példányról, de nem igazán tetszettek. Ha kezembe kerül, felteszem.
Ha jól értem, akkor a keletkező hőt az 1.8 mm átmérőjű huzalok vezetik el? Egyben ezek a huzalok vezetik az áramot is? Ezekszerint nem használod a kialakitott hűtőfelületet?
Vagy teljesen elértettem?
Szerencsére a LED belső hűtőfelülete szigetelt az áramkörtől, azt használom. A diódák külön vannak összekötve.
Igazad van ez így nehezen érthető, megkeresem a képeket.
Mivel vonalvilágitásszerű világitótest lenne, úgy gondoltam, hogy egy nyákcsikra forrasztanám a ledeket. A hűtőfelületek alatt a nyákot átfúrva, vörösrézdarabkát beillesztve vinném át a túloldalra a keletkező hőt. Ez a vörösrézdarabka lehetne egy 1.5mm^2 huzalból, amit előzőleg kissé meglapitok, ezután beforrasztom a fóliaszigetre. A ledet méregetve feltűnt, hogy a hűtőfelület, és a kivezetések sikja ~0.2mm-el eltér. Igy lehetővé válik a huzaldarabka forrasztása a led felőli oldalon, mert kiemelkedhet a nyák sikjából, és ez a 0.2mm éppen elég a rögzitéshez. Mivel nincs artic silver, vagy hasonló ezüsttartalmú ragasztóm, kényszerből sima hővezetőpasztával kenném be az egymásra illeszkedő részeket, és bizom benne, hogy nem marad nagy hőlépcső. Mindenesetre a huzaldarabkákkal el lehet szórakozni egy ideig a pontosság érdekében, de menni fog, ehez van még türelmem.
![]() A nyákcsik másik oldalára még nem tudom pontosan mit teszek hűtőbordának, itt is korlátozottak a lehetőségek, mert az egész cucc egy 26mm átmérőjű rozsdamentes csőben foglalna helyet, amit előzőleg a ledek vonalában kibontok....
Célszerű forrasztani, én nem lapítottam. A vonalszerű jó elgondolás hőeloszlés szempontjából is.
Itt van 3 kép, talán kiderül belőle a lényeg. Forrasztás előtt gumigittel rögzítettem a végleges állapotot. Sima 100 Wattos pisztolypákával 2-3 másodperc alatt kész volt, utána gyors légárammal hűtés. Egyszerűen fújtam ![]()
Igen, igy már érthető. Ezekszerint birják a forrasztási hőt is.
Egyébként most olvastam, hogy a CREE disztribútort váltott, úgyhogy jóval többért lehet csak hozzájutni az mx-hez is...
Épp ma írtam erről a LED világítás otthonra topikban, hogy szerintem ez a kereskedők tisztességtelen játéka, nem a gyártóé.
A Cree oldalán van részletes forrasztási útmutató és stresszvizsga is, érdemes elolvasni.
Mindenesetre a Ch....d sajnálja a dolgot....
Gondoltam, hogy valami készül, mert ez a típus nem is szerepelt a hivatalos listán valamiért.
Hmm... Sok mobilban is FlashLED van! Mégis jó lesz a kép.
Igazán nem akarok kukacoskodni, de úgy érzem eljött az ideje, hogy tisztázzunk egy pár dolgot: először is ami a mobilok nagy többségében van, az csak egy nagyfényerejű led (szükségmegoldás, mivel erre van csak hely), ami világít a kép készítésének erejéig. Az hogy vakunak csúfolják, csak marketingfogás. A hagyományos értelemben vett vaku ugyanis villanócsövet tartalmaz, aminek sem fényereje, sem pedig színspektruma össze sem hasonlítható egy led-es "vaku"éval - előbbibből ugyanis a leggyengébb konstrukció is két nagyságrenddel használhatóbb (bocsi az apró képzavarért), mint a manapság elérhető legjobb led-es megvilágítás (legalábbis ha normális, igényes képeket akarsz készíteni).
Idézet: „Mégis jó lesz a kép.” Ez mondjuk elég relatív - milyen megjelenítőn nézed, mekkora méretben, satöbbi...háttérképnek biztos jó lesz a telefonodra. Viszont aki csak egy kicsit is komolyabb igényekkel rendelkezik, az egyből el is felejti a mobilos fényképezés témát - és nem elsősorban a vaku miatt, hanem pl a szenzor és az optika igen limitált teljesítménye miatt. Más: kíváncsi vagyok, hogy a témaindító mit alkotott azzal a szerencsétlenül járt fényképezőgéppel...
Szia! Engem érdekelne az MP2481-es kapcsolásod. Én is építettem egy step down áramkört, sajna a schottky diódát fordítva kötöttem be, azt melegedett az ic... Végül most megy, de nem tudom szabályozni. Egy 7805-el stab 5V fesz, aztán ellenállás+poti feszosztó, amivel szerettem volna dimmelni, de nem megy. Nem tudsz segíteni, hogy mi lehet a hiba? Cseréljem ki IC-t? Én egy 10W ledet hajtanék vele, max 1000mA, ekkor olyan 10.5V esik a leden. Cseréltem ellenállásokat a over voltage beállítása miatt... Így 15V-nak kellene lennie.
Az áramkörben annyi változtatás van, hogy az induktivitás 0.08ohm, 4,7uH, s a schottky peig MBR140. Azt tudom elképzelni, hogy az elején tönkrevágtam az ic-t. Csak ugye nem szívesen cseréli, tekintettel, hogy elég nehézkes forrasztani...
Bármi lehet a hiba. Nincs jobb ötletem, neki kell állni megkeresni.
Az IC elég komfortos, de pici. Én 360 mA-re használtam, de úgy is melegedett. Lehet hogy hűteni kéne, vagy valami FET-es kapcsolással kiegészíteni. Az adatlapja Bővebben: Link (a ChipCad árulja...) |
Bejelentkezés
Hirdetés |