Fórum témák
» Több friss téma |
Tudom, épp ezért kérdeztem. A videolejátszóhoz van távirányító, abból nem lehetne valamit kihozni?
Néha fura dolgok jönnek ki ezekből az angolos rövidítésekből.
Az egyik olajelfogyással foglalkozó fórumon odavetette valaki a PSA rövidítést. Kérdem, mi köze a Prosztata Specifikus Antigénnek az olajelfogyáshoz. Na akkor elmagyarázta, mi az értelme ANNAK a rövidítésnek. Hát magamtól nem jöttem volna rá. Mivel az elektronikában már jó néhány évtizede elfogadott jelentése van az RC rövidítésnek, legalább illene utalni, mi az, amit rövidítünk (annak ellenére, hogy egyből tudtam, miről van szó).
A távirányítós autó rádiós, a videólejátszó meg infrás. Igen jó kis ügyességi játék lenne, hogy a távirányítóval +-30 fokon belül mindig eltaláld a mozgó modellautó vevőjét.
Ez nem teljesen így van meglátásom szerint. A modellezésben is évtizedek óta elfogadott jelentése van az RC rövidítésnek. Az is egy külön szakterület és aki foglalkozni akar vele, akkor előbb utána kell néznie az alapoknak. Ez ma már nem tart túl sokáig. Általában minden szakterület elvárja, hogy a leggyakrabban használt rövidítéseit ne kelljen állandóan magyaráznia. Legfeljebb ha nem egyértelmű akkor megkérdezi az ember, hogy biztosan jóra gondol-e.
Hidd el, nekem is rendesen tele van a búrám az amerikánus rövídítésektől, ezért meglehetősen óvatosan bánok velük. Nézd meg, a híradásipart telis tele van ilyenekkel, csak példának az ismertebbek közül: CB, GSM, GPRS, EDGE, UMTS, CDMA, FM, AM, PM, PWM, és tele írhatnám az oldalt, sokszor a megfejtése is kunszt.
Hy ALL!
Van egy "Made in China" RC autóm. A gyári 9.6V-os akksit lecseréltem 12V-osra és olyan 50 méter után megállt :S Azóta nem megy előre-hátra. A kanyarodás része megy. Valószínűleg a motor meghajtó IC-je halt meg, de mivel kínai van vele egy kis gondom. Az IC-ről lecsiszolták a számát, tehát semmi infó nincs róla csak, hogy van 10 lába és arra van kötve a motor. Ha valaki látott már ilyet vagy tud a helyére valamit, akkor segíthetne. Köszi!!
Üdv, bocs, de nem tudok segíteni viszont azt megszeretném kérdezni hogy mi változott attól hogy 12V os akksit raktál bele?
Nem sok minden, annyi lett volna a szerepe, hogy a gyári 9.6V-os akksija az 700mAh, a 12V-os kis savas akksi meg 2200mAh lenne így tovább bírná a cucc.
Azért nem megy énis jártam így nem az ic szállt el hanem ami a motor előtt van tranzisztor az IC mögött és itt a nagyobb áramok miatt száll el a tranyó. Úgyhogy próbáld meg visszavezetni a nyákot a motor 2 pontjától vissza. Ha megtaláltad a tranyók típusát ízt írd le ide ha tudod. Szerintem ha nem relés akkor D882 és B772-es tranyókat szoktak alkalmazni az ic pedig általában ez az RX-2-es azthiszem. De lehet, hogy még a nagy tranyók előtt a picik is elszálltak. És hát igen ezek ígyis alulvannak méretezve ezek az elektronikák benne ígyis pengeélen táncolnak a tanyók stb...
Főleg az a savas az nagyon betett neki (eszméletlen) nagy a pillanatnyi árama a savasnak énis próbálkoztam ezzel de csak vagy fél percig bírta vagy addig se. A feszültég még nemis annyira bántja de az áram... Elég lett volna valami jó akkukat venni valami 1500mAh-s NI-MH-s ceruzaakkukat meg venni egy elemtokot nekem is ezvan csak most nemtudok vele játszani mert írtam mi a bajom csak még nemkaptam rá választ.
A928A PNP tranzisztor és 3W-os. Már Én is kisakkoztam, hogy valszeg ez ment ki, de nem volt időm ma venni másikat. Majd megnézem a héten.
Azért lett kis savas akksi, mert 2200mah és 1200ft volt postával együtt. Gondozásmentes kis frankó cucc. Etetőhajóhoz akartam a kocsit az elektronika miatt, de olyan fasza kis gép, hogy sajnálom szétszedni Lehet vele rendesen driftelni parkettán ha erős az elem. Most már inkább megcsinálom és valamit kitalálok majd neki, hogy jobban bírja. Ha sikerülne megcsinálni majd szólok.
Nekem nincs olyan gondom hogy lassú az autó mert nekem nitrós autóm van ami 2,5 köbcenti és 1,2 lóerő és 70km/h a végsebesség esetleg még a difiben tudod a fogaskerekeket variálni
Azért nyitom ezt a témát mert modell autóról tennék fel kérdést le is írom. Kérdésem az volna hogy van egy modell autóm kép:http://modellfutar.hu/modell/rc-auto/elektromos-auto/traxxas-1-16-e-revo-vxl.html
és a valami nem jó benne mert jobbra kanyarodik de balra nem olyan furcsa hangot add ki mi lehet a gond? Ja és ha fel emelem a kezembe kanyarodik csak ha le van teve a földre akkor nem . Mi lehet a gond? ( nem nagyon értek még a témához )
szia köszi hogy itt remélem segitenek
Gondolom valami akad, vagy szorul a kormány szervó motornál. Szedd szét nézz bele.
Valamilyen mechanikai probléma. Lehet, hogy csak felszedett egy kis koszt a kormány résznél.
Mivel nem rég keztem nem nagyon értek hozá le tudnátok írni vagy valami képen megmutatni hogy mit nézek vagy ellenörizek?
Gondolom, ez még garanciális cucc lehet, tehát vidd vissza a boltba! Látom, még az írást is csak most tanulod, ezért óva intenélek a belepiszkálástól. Csak nagyobb kárt okoznál - szerintem. Nem tudom, milyen képet vársz tőlünk, ha valaki rendelkezik erről leírással, az csak Te lehetsz... Már előzőleg leírták, miket ellenőrizz: kormány szervó és ennek mechanikája, a kerékfelfüggesztés mechanikus elemei. Ez idáig nem egy mérnöki feladat, s az elektronika sem került még szóba.
Okes csak gondoltam elöb fel teszem a kérdést nemám valami kis hiba véget nem jó ez aze nem ójan nagy baj
Egy Traxxas E-revo VXL 1:16 autóba milyen lipo akksi jó
vagy ha nem lipo akkor milyen mene bele amivel kb15 perc nél is többet autóznák....
Hello egy kérdést szeretnék föltenni.
Egy cimborám megkért, hogy építsek neki RC autóhoz motor vezérlőt. Tehát van neki egy cserélhető kristályos pisztoly táv irányítőja, ahhoz van egy vevő, amin a 2 csatorna jele kijön, és kellene egy motor fordulatszám szabályzó. Meg néztem szkóppal, hogy milyen jel jön ki belőle. Dobok be képeket. A motorhoz a driver nem lenne gond fetekkel, de a vevő kimenetéből érkező jelet nem tudom, hogy lehetne átalakítani egy 0 -100% kitöltésig szabályozható PWM kimenetre. Vagy hogy oldják meg ezt gyárilag? Én néztem a gyári 30A-es meghajtót, nagyon kicsi. Abba nem sok minden férhet el. Ki tudja hogy van ez? légyszi írjon. Kössz
itt van még 2 kép a szkópos mérésekről.
A gond az, hogy a vevő kimenetén lévő jelalak kitöltése csak 5%-ot változik.
Szia! Ha megvan a Rádiótechnika Évkönyve 1994, akkor abban találsz erre pár konkrét kapcsolást, maximum a teljesítményfokozatban levő FET-eket kell nagyobbra cserélni, de egyébként szerintem ennél olcsóbban nem tudsz építeni: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZod1JtVkZPVlZVV...ZPUT09
Ez 35A-rel folyamatosan terhelhető, de ha ez nem elég szétszeded, és kicseréled benne a FEt-eket nagyobbra, én is ezt tettem és azóta is ezt használom, nekem most egy 50A áramfelvételű mocit visz én IRL 2203N FET-eket tettem bele. Ha értesz a PIC-ekhez, akkor pedig rengeteg lehetőség van . Beírod google-be azt hogy RC ESC pic és dob ki egy pár lehetőséget, én is akartam egy időben építeni magamnak, de mind olyan 18-20e Ft körül jött volna ki.
Szia! A plussz játékidővel vigyázz, nem biztos, hogy tolerálja a moci a hosszabb távú igénybevételt, mivel a méretéhez képest ellégé nagy teljesítményű, elléggé csúcsra járatják. Havernak is van egy VXL-es szörnyetege, ő is tett bele Li-Po-t kb. 35 perc után letiltott a szabályzó, mert zárlatos lett a moci. De szerintem egy 3 cellás 2000mAh körüli Li-Po-ból nem lehet baj
Hello!
Én is pont ezt csinálom. Ha én úgy csinálom, hogy PIC-el figyelem a kijövő jel hosszúságát(gondolom azt te is észrevetted hogy az információt a négyszögjel magas állapotának hossza hordozza ez ált.: 1-2ms). A PIC-ben miután megvan az impulzus hossz kis matekozás után megszületik egy PWM jel. Meg a hozzá tartozó irány. Én most PIC 16f887-re fejlesztettem(ez a PIC ennél sokkal többet tud felesleges ide de további céljaim vannak vele...) Elvileg a progi működik jól én a teljesítmény fokozattal szenvedtem most úgy néz ki megy az is de nem nagyon van időm összekalapálni. Ha tudsz PICBASIC-ben progizni el tudom küldeni a progit úgy írtam meg ne legyen nehéz átírni más PIC-re. üdv.:B.M. ui.:azért érdekelne te hogyan csinálod a teljeítményfokozatot.
Szia! A teljesítményfokozatnál kizárólag kis RDSon értékű FET-ek jöhetnek szóba, na most ezzekkel az a baj, hogy olyan 20V körüli gate-fesz. kell ahhoz hogy teljesen kinyisson, és általában ennek az előállítása okoz gondot, én egyszer úgy próbálkoztam, hogy a pic watchdog jeléből diódás feszsokszorozóval csináltam 18V körüli feszt., de valami miatt nem működött, mondjuk én a pic-ekhez nem nagyon értek, egyik munkatársam segített a programozásban, amúgy erre a feszsokszorozásra van a microchip oldalán is egy application notes, lehet venni jó pénzért olyan FET-eket is amik kinyitnak már 5V-os gate fesz-re is, de mondom, nagyon drágák, ilyen pl. a 7N0308.
Ha elküldöd a progit azt megköszönöm, én pedig küldök neked egy kapcsolást a teljesítmény részre ha érdekel
Itt a teljesítmény fokozat, ráírtam, hogy általában melyik FET-et mire szokták használni, gyári szabályzóról sikerült lelesnem, mindegyik irányhoz egy-egy FET-et kinyitnak teljesen, és a másikra küldik a PWM jelet, gondolom neked is feltűnt, hogy a "felső" FET-ek nek a gate fesz-éhez hozzáadódik még az akkufesz is, ezért kell a 20V körüli fesz, a gyári megoldásokban ezt általában műveleti erősítős oszci+kondis diódás feszsokszorozó, vagy önrezgős 1 tranyós tekercses oszcival oldják meg és a tekercs önindukciós feszültségét egyenirányítják, meg szűrik.
Kösz a rajzot én is így csináltam. A progit mellékelem.
Laci0629
Akkor itt folytassuk tovább!
Oké itt már jó helyen lesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |