Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Az erősítő koncepcióját tekintve teljesen erre gondoltam. Azért is mertem ide beírni ,mert végfokozat kell mindenféle erősítőhöz, nem csak baszushoz! A clip áramkör egyszerűen annyi, hogy egy komparátorral figyeltetem a hangszóró kimenetet, ha eléri a jel a billenési szintet, akkor kigyújt egy ledet. Nagy vonalakban ennyi. ESP oldalon látható erre pár megoldás, én a legegyszerűbbet választom, trimmerrel aztán behangolom, szkóppal. Ennyi, semmi automatizmus, attól herótom van, mint pl.: a késleltetett bekapcsolás relékkel ,meg ilyesmi, arra ott a kapcsoló 2-3 as feltekerésről...és tényleg befejezem. Egy marshall plexin nincs hangerő, csak gén. Mivel az erősítésed orbitális, ezért már nagyon alacsony gain állásban iszonyat hangos és utána csak torzul. Ekkora jelre akkora kimenet? Gitárnál ennek semmi értelme szerintem. Annyira tranziens a mi kis generátorunk jele, hogy ennek itt nincs értelme, ahogy feljebb írtam, a wattoknak sincs. A terhelésed nem ellenállás, hanem egy változó reaktív terhelés, ami minden frekvenciára más terhelést mutat, a jeled sem szinusz. Az, hogy egy erősítő 50W- os, semmit nem mond. ha a közepe sok, akkor eleve hangosabbnak tűnik, mint egy "scoop"-olt közepű, stb stb...Továbbra is fenntartom a régebbi kijelentésemet, a watt nem a hangerő mértékegysége Ha feltekerem, és határolódik bizony csökken a dinamika, de a teljesítmény is drasztikusan nő! ha szinusszal számolsz - mint vizsgálójellel - akkor az effektív értéked a csúcsérték osztva 1,41. Ha négyszögről beszélünk -továbbra is mint vizsgálójelről- akkor annak az effektív értéke már a csúcsértékkel egyezik meg(50% os kitöltés esetén). Magyarán gyök kettőször nagyobb,mint azonos csúcsfeszültségű szinuszé. Ohmos ellenálláson -megint csak teória - tehát U^2 /R, ahol U helyére beírod, hogy gyök kettő...Magyarán ugyanakkora csúcsértékű négyszögnek dupla a teljesítménye, mint a szinusznak. Ez csak teória, mert a gitár sem szinusz, meg a torzított jele sem négyszög, de abba az irányba tendál, tehát a lényeg az, hogy ha torzítasz és közeledsz egy négyszög forma jel felé, akkor nő a teljesítményed. Persze dupla teljesítmény nem dupla hangerő..sőt..De akkor is hangosabb, ezt akartam csak mondani. Tápkérdésben annyi, hogy a clip indikátorom ha megvéd attól, hogy nagyon feltekerjem, akkor a túlméretezett tápom bírja bőven. Persze ehhez kell az, hogy ne tekerjem tovább ,tehát olyan embert feltételez, aki betartja a játékszabályokat A hozzászólásban nagyrészt a végre fókuszáltam, tehát remélem van értelme ebben a topikban. Ha valamiben tévedtem, szóljatok! Zsolti
Szinuszbol hatarolas fele tulvezerelve egy erositot megno a kitoltesi tenyezo ezert megno az ero is es hangosabb. Teljes kivezerlesnel ( elmeletileg ) dupla erot lehet kihozni az erositobol ha a tapegyseg tartja a feszultseget illetve kis belso ellenallasu.
Csoves erositoknel eppen ezt lehet kihasznalni. Persze nem mindeg teljes kivezerles kell plane basszusgitar esetebe mert tultelitodik a jel a magas recsego-csilingelo harmonikusokkal. De az "enyhe" tulvezerles ami csak kisse noveli meg a kitoltest igy egy kis harmonikus telitest ad eggyutt a tapegyseg hatarolasaval egy kellemes telt enyhen komprimalt hangot ad amivel konyebb egyes dolgokat jatszani .Hangszinszabalyzassal lehet vagni a magas tartomanyt hogy basszus jellege megmaradjon. A csoves erositoket atkapcsolhatova teszik Si Dioda es Elektroncso egyeniranyitas kozott.Elektroncsovel meg "puhabban" szol az erosito. Egy teljessen szinuszos "clean" erositovel elegge nehez jatszani tekintve a gitar vagy basszusgitar jel nagy es gyors felfutasat koveto aranylag halk "sustain" reszt .Ezert jo ha komprimaljuk a nagy felfuto reszt es felerositjuk a "sustain" tartomanyt . Persze nem mindegy hogy mivel es hogy csinaljuk ezt. A pengetett hangkeltesi erzekenysget az elobb emlitet modon a legjobb novelni hogy kenyelmessen es konnyeden lehessen jatszani.Ugyanis az elektroncso torzitas de a JFET-e is jellegenel fogva nem produkal eles hatarolast meg a legdurvabb "negyszogesitett" jel sarka is "le van kerekitrve",igy nincs a sok paratlan recsego /csorgo felharmonikus ebbol kifolyolag az IMD is kisebb igy nagyobb hatarokon belul lehet kihasznalni az "eronovekedest " mint a tranzisztorosnal es meg elegge elfogadhato hangot lehet kihozni szep harmonikus tartalommal. Persze meg komplexebb a dolog de nagyjabol igy van.
Ha a hang "formalasa" utan ! hogy jatszani lehessen a gitaron vagy basszusgitaron plusz legyen szep dusitott harmonikustartalmu jel a vegeredmeny lehet es kell is torzitasmentessen/linearissan erositeni hogy megmaradjon a kivant hangzas.
De elobb meg kell legyen a hang , eppen itt a nagy problema .Miutan Leslie West Woodstock-on kenytelen volt "Filmore" PA enek-hangerositon gitarozni mindenki oda volt hogy honnan szolt ugy a gitar. nem volt mas csak az hogy volt "gain" a tulajdonkeppen mikrofon bemeneten es volt "master volume" o meg feltekerte 11=re a gain-t es a Master-bol anyit hogy meg hasznalhato hangzast kapjon.Leslie West -Filmore Amps & Woodstock Nem az elektromos Watt a legfontosabb hanem a hangszoro hatasfoka .Vegul is mind a ketto adja a hangnyomast.Az mas hogy milyen hangszorot hasznalhatunk.
Van valakinek erről a hsz-ról, bassgitáros tapasztalata? Nekem elvileg pont jó lenne egy kis kombóhoz, mivel jól passzolna egy 30 literes reflexbe. A 250W terhelhetőséget mennyire lehet komolyan venni? Elbírna ez egy TDA 7294 hidat? (persze 50Hz-es felüláteresztővel)
Na ezért irtam le a saját hangszórómat ami fémközepes volt így gyakorlatilag a magassugárzó feleslegessé vált. Persze aki ebben az új szaggatós technikában játszik annak szüksége van a magas illetve inkább egy tölcséres középnyomóra ,méretezett hangváltóval szól mint állat....
Nem akartam ebbe a vitába beszállni,de azért volna egy két gondolatom.
Első: az erősítő kimenőteljesítménye tulajdonképpen teljesen midegy mert a kimenő hangerő csak két dologtól függ. Maga a sugárzó ami köztudottan igen rossz hatásfokkal rendelkezik. Ez tipustól függően lehet érzékeny vagy pedig érzéketlen. Az utóbbival az a gond, hogy bármilyen ládát lehet köré szerkeszteni akkor is sz.. fog szólni. Mivel itt a felvett kérdés basszusgitárról szól érdemes megfontolni a paramétereket. Én gyakoroltam sőt lagziztam 20w-os végfokkal is. DE a hanszórója az akkoriban bajnok HS280 Orion sugárzó volt egy basszreflex ládában. A másik ha az erősítőnek nincs tápegység tartaléka akkor ugat. Ez különösen igaz a basszus és billentyűs erősítőre. Tehát ha kimenő teljesítmény X akkor táp minimum 2X. Tehát még egy jól méretezett hangfallal kis teljesítménnyel is lehet jól muzsikálni.
Szoval akkor jatszunk 0,5W-al egy 0,2% hatasfoku hangszoron mert ugy is mindegy?
Csendes szobaba eppen eleg gyakorolni es egy nem beerositett akusztikus gitarost kiserni. Basszusnak erositonel ha szep tiszta kell maradjon igencsak a linearis tartomanyban kell mukodnie. Ez azt jelenti hogy a kis hatasfoku hangszorokbol tobbet kellene osszekotni modjuk 4 darabot igy lesz +6dB nyereseg. az ero szetoszlik a hangszorokon igy a "X max" kicsi lessz es a hang szep tiszta es kerek nem jelenik meg meg a hangszoro torzitasa. Hogy hany watt kellene az a hangositastol fugg. Ha csak egy zongorat kisersz egy Bar-ba eleg par watt. Ha nagyobb vendeglobe jatszol eleg 10-20W . Aztan a zenetol is fugg illetve milyen halkan kepes a dobos jatszani. Nagyobb termekben szinpadokon vagy hangossabban zeneleskor valtozik a helyzet. Pld Club-okba ahol kicsi a helyseg de mindenki pial es hangossan beszel sokkal nagyobb erovel kell jatszani mint egy ugyanolyan szamu kozonsegnek egy szinhazteremben.A szinhaz /eloadoteremben a nezok halgatnak es nem obegatjak tul a zenekart. Olyan a helyzet a klubokban hogy az alapzaj mar olyan nagy hogy 100W-al kell jatszal hogy valamit is hallani lehessen a teremben, es meg igy is panaszkodtak hogy hatil nem hallatszott jol . Ha 100W az indulopont ehez minimalis +10dB kellene a zenei eloadasmod dinamikajahoz akkor kiszamithato hogy 1000W kell a csucsokba. Persze ha szep halk uri vendeglo/klub van ott eleg osszevissza 100W csucsokba es atlagba 10W-al jatszhatunk.Ez ugyancsak 10dB-es dinamikat bistosit.
Isten órizzen, hogy én bárkit is megbántsak. De ahogy te is írad más a dinamikája egy 100w-os végfoknak mint egy 20w-sé. Viszont egyet nem kell elfelejteni: én már játszottam több ezer wattos hangosításon ahol az alap kicsi volt, úgy hogy a "nyomatáson" húzták helyre az alap f..-it Én már hangosíttotam is ,igy gyakorlatból tudom: nem lehet senki kedvében járni.Tehát ennyi i....
Legyen ez a végszó Térjünk vissza a baszusgitár erősítő témához. Előfokozat, végfokozat, doboz ,hangszóró stb...
Azt el kell kezdeni . Elsosorban kell egy hangszoro es ehez kell a tobbit passzitani.
Mihez tervezel ,mit ?. Eloszor kell tudni a korulmenyeket a kihasznalasi teruletet a kaphato vagy olcso hangszorokat ehez milyen doboz felelne meg nagysag es suly szerint .Mit lehet lesporolni mit nem .Hanyfele hangzast kene tudjon az illeto erosito , milyen zenei stilusokra feleljen meg. Amugy van szazfele kapcsolasi rajz mindenfajta basszus erositonek . Tehat itt kezdodik , sot meg ez elott .Milyen basszusgitart vegyen vagy hasznaljon a zenesz ?. Hanyfele basszugitar van ...milyen hangszedovel ,milyen hurokkal . Egy jo megoldas egy 18"-os basszushangszoro egy megfelelo teljesitmenyel biro linearis vegerositovel. Ez ele aztan lehet mindenfele eloerosito/szurot kompresszort kotni a kivant hangzashoz. Valamint ahogy @Bassmester ajanlasa szerint lekopirozni egy adott tipusu ismert gyari erositot minnel kozelebb az eredetihez. Az erositot nem mi tervezzuk hanem csak tervezgetunk miket kossunk ossze ismert mukodo kapcsolasokbol.
Huh, pedig a HS milyen érzéketlen volt.
Csak így utólag belepofáznék, mert basszusgitározom/építgetek.
Szóval 18" basszusgitárra felejtős. 5 húrosom van 15 éve, próbálkoztam 18+12 coll szélessávúval, de annyira lomha jószág a 18-as, hogy nem vált be. Nem véletlenül van csak elvétve 18-as hangszóróval szerelt basszuscucc a világon. Inkább csinálnak 8*10 collosból hangosszekrényt
10-es szóróknak nincs elég mélye...
bocs, hogy így beleírok, 10 éve basszusgitározom... 18" lomha, basszushoz nagyon semmilyen... az ideális kiosztás, amit évtizedek óta használnak: 2*10+1*15, vagy 4*10+1*15" A 15-ösnek van elég mélye, főleg egy jófajtának, de nem elég dinamikus, míg a 10"-os hangszórókban nincs elég mélytartomány, de elég dinamikus akár slap-játékhoz is. Erősítő: egy átlagos rockzenekarba kell 300-400 wattos basszusfej, egy 500-1000wattos ládával (természetesen a wattok nem sokat számítanak, de ez terjedt el mérőszámként, hibásan) Csöves erősítőből 50-100 wattos, és nagy érzékenységű (lehetőleg vintage hangláda) Építéshez annyit, hogy szét kell nézni a HIGH-END basszuserősítő kategóriában: EBS: Mosfet-es végerősítő, és csöves előfok. De általában igaz, hogy egy hifi, vagy hangosítási végerősítő abszolút megfelel basszusra (általában alsó átvitt frekvenciájuk 20-40Hz, a felső 18-20kHz), és ebben benne van egy 5húros basszusgitár hangtartománya. Az előerősítő kicsit más tészta, érdemes minnél profibb külön basszusgitárhoz optimalizált kapcsolást keresni (vannak fenn neten dögivel: Orange, VOX, Ampeg, ha szerencséd van találhatsz Ada, Acoustic, EBS rajzokat is)
Hali!
EBS kapcs.rajzot hol lehet találni? Amúgy én is a csöves elő, fetes végfok híve vagyok. Ebben a cuccomban, Marshall JCM-800 bass előfok van, kisebb nagyobb módosítással, 2 db 6N2P-EV csővel. Bufferen keresztül hajt egy TDA 7294 hidat, ami egy Eminence Beta 10A hangszóróra dolgozik. Tervben van egy nagyobb cucc (fej, vagy rack) is, 400-as fetes véggel, szinén csöves elővel. Ha van bevált ötleted előfokra, akkor érdeklődve várom
na ha tudnám, hogy honnan lehet EBS kapcsrajzot szerezni, már építettem volna magamnak egy FAFNER-t xD
Sajnos még nem találtam, maximum blokk diagrammot lehet találni, az meg kb semmire nem jó ha találok valami high-end bass kapcsrajzot, megosztom itt, de sajna eddig nem sok sikerrel jártam
na hát ebs-t ugyan nem találtam, de pár használható rajzot igen:
http://www.schematics.ca/ itt van pár basszerősítő kapcsrajz, trace elliott pl nem rossz cucc, csak agresszív a hangja (mint pl a gallien kruegernek) nem volt még időm alaposan átböngészni, de swr motyókat is láttam ott, abból ott a redhead, amit marcus miller is használ, szóval az is elég high-end cucc... ha azt megtalálod, vagy valami hasonlót, akkor írj, mert ezek engem is érdekelnek
na ez nekem is problémám, nekem egy acoustic model 118 kombóm volt, ami behalt a végerősítő totál halál, az előfok talán menthető, én annak a helyére nézek most valami ügyeset.. a ter egy 300-400 wattos fetes végfok (ha lehet mindezt 8 ohm-on, de ha 4 ohmon ad le 400at az is jó) előerősítőn meg tépelődök, ha menthető, akkor marad az acoustic, ha nem akkor valami más, nekem a ládában egy Emi delta 15lfa dorombol 500 watt rms-el , de sajna most egy quad 405-el hajtom, mert csak az van, előfok nyista, csak a kis multieffekt... Csövestől picit tartok, mert csöves erősítőt eddig még nem csináltam, és nem is foglalkoztam vele, de ha találnék egy megfelelőt (EBS fafner, td 350, td650, akkor belevágnék)
egyébként jó az a kis motyó még kinézetre is így ránézésre egyből azt mondtam volna, hogy egy HH kombó mondjuk én spec a marshall hangzást ki nem állhatom, de ez szubjektív véleményem, jcm 800 basszusát sokan dicsérik, én még nem próbáltam.
Nahát... én is pont egy 15LFA-t képzeltem el a majdani "nagy" cuccomhoz. Milyen hangja van? Főleg a középtartományára lennék kiváncsi, hogy elég erős e. A legtöbb 15"-ös kombóval az a baj, hogy nem nagyon szólnak ki az összhangból, hanem a háttérből "dünnyögnek", összemosódik a hangjuk mindennel, mégpedig a közép hiánya miatt. Egyébként kombót nyugodtan tervezhetsz 4 Ohm-ra, itt nem számottevőek a veszteségek a fél méteres hangszóróvezetéken.
A Quad, az nem éppen hangszer végfoknak való, elég lomha, puha hangot ad (szerintem). Először én is egy 1000 éve összerakott (sosem használt) Urbán féle quadot próbáltam a kombóhoz, de hamar félre is dobtam. A quad helyett érdemes lenne kipróbálnod egy hidalt TDA 7294-et. A nagy cucchoz majd egy 400-as NMOS véget fogok összedobni, a kapcsolótáp már készül hozzá. Nem nagy ördöngősség a csöves előfok, csak a tápja bonyolultabb egy kicsit. A Marshall bass cuccokat én sem szeretem, de ez a kapcsolás (rajz mellékelve, plusz egy kép a panelról) megtetszett és kellemeset csalódtam benne. Nagyon megállja a helyét. Alacsony a zaja, feszes dinamikus, tiszta hangja van és "morgós" is tud lenni ha kell. A hangszín szabályzója sem a standard tone-stack. Ha netán ki akarod próbálni, akkor megvanak a nyákok LAY-ban.
Ezt még elfelejtettem...
Ha van információd arról hogy a különféle neves gyártók milyen hangszórókkal szerelik a kombókat, kabineteket, akkor légyszi oszd meg velem is Gondolom zömmel Eminence, meg Celestion, de jó lenne konkrét tipust ismerni.
Tavalyi basszus combo-mbol a Sony MOSFET-es autoserositot a gitar combo-mba szereltem.
Most a 15"-os "AA" hangszoros combo-mhoz vettem egy 2 x 50W autoserositot amit haszbalhatok 50W-al de egy gombnyomasra hidbakapcsolhatom es kb 100W -ig a jelenlegi trafoval ( egy 14V / 7A orosz akumulatortolto) minimalis torzitassal duborog. Meg nem szereltem be az erositot mert szeretnem ket laptop tapegysegrol hajtani ,igy a sajat 12V--> 2 x25V konvertorjat kiiktatni ..mivel ez kb 0,7A-t fut el ha 12 V-rol evvel taplalom. Meg meg kell keresnem holl es meddig van a "bridge" kapcsolas egy resze a belso konverter lapon . Vettem veletlenul egy 4 x22W-ost is ( azt hittem hogy konverteres rosszu neztem a nagy hutotest becsapott de olcso volt ) .Ezt meg tudom hajtani ket darab 12V/ 6 A laptop tapegyseggel 2 x22W egy tapegysegrol es a masik felet egy masikrol igy konyu lesz. Ezen van 2 x22W-onkent egy egy eloerosito hangerovel es magas mely hangszinszbalyozoval . Ezt aztan egy 4X12" HiFi bolgar hangszoros ladahoz hasznalom majd ezek ugy hanghoz mind gitarhoz /basszusgitarhoz remekul szolnak. Igy lesz kb 80W RMS 4 x 12" ladan. Egyenlore foleg probaterembe lesznek hasznalva .Ritkan cipelem egy egy koncertre mert altalaban hoznak a PA-sok egy nagyon jo Marshall-t . Eloerosito a proceszorbol lesz hasznalva valamint a kompreszor es reverb ha kell.
Az emi delta sztem basszgitárhoz az egyik legjobb választás Fülöp Robi (Prolude http://www.prolude.hu/), ha nem ismernéd a cuccait... minden 15-ös ládájában ilyet használ. Én spec tőle vettem a bolti ár alatt jóval. Mélye elég feszes a szórónak, ami nekem meglepő volt, mert 15"-os szórótól nem szoktam meg ezt a feszességet... Közepe elég dús, bár ez erőteljesen előfok függő. magassugárzó viszont kell hozzá
Tegnap hallottam egy ilyen Ampeg ládát. Nagyon jól szólt!
Ebben, ha jól tudom 8db 10 colos hangszóró van. Talán ezt: Bővebben: Link
Hát morfondírozok, mert lehet, hogy ez a kapcsolás is jó lonne, bár engem egy dolog érdekel nagyon: túl lehet-e vezérelni? mert ha igen, akkor nekem megérne egy próbát, bár mindenképp kipróbálánám ha nyákok cuccait át tudod küldeni, az nagyon jó lenne
Hali!
Szerintem jól bírja a túlvezérlést és elég lágyan klippel az első fokozat. (Én olyan 1/3 Gain-en használom általában, a saját készítésű, neodim mágneses, JB humbucker piköpjeimmel és egy Kreuzer féle onboard-dal, J201-re modolva.) A kimeneti buffert egy TL 074-gyel csináltam meg, mely egyben a szimmetrikus kimenet is, amit egy Trace Elliot féle kapcsolásból kopiztam. A nyákot majd előkotrom és küldöm, mivel nem ezen a gépen van...
Megvan a LAY... ez ECC 83 hoz készült, de egy-két átkötéssel 6N2P-vel is működik. Kapcsolótápja van, ezért nincs a panelen R-C szűrés. Ha trafós (50 Hz-es) táppal próbálod, akkor kell a fokozatok elé R-C szűrés. A fűtése nálam 12V DC stabilizált (negatív GND-n). Ha AC fűtést adsz neki, akkor azt ki kell közepelni, hogy ne legyen brummos.
Köszi szépen!
Szerintem megpróbálkozok vele. Egyenlőre azt gondoltam a quad 405-el összepárosítom (ideiglenes megoldásként) Aztán valami izmos kis FET-es véggel építem össze, ha beválik. A túlvezérlést azért kérdeztem, mert szeretem, ha kicsit "röfög" a cucc, de tud szép tisztán is szólni. A nagy cucchoz te milyen végfokot csinálsz? érdekelne, hogy van-e valami jól bevált nagy teljesítményű basszus vég kapcsolásod? (nekem olyan 400-500 wattos kéne...) előre is köszi!
Hali!
Fél gain felett ha belecsapsz, akkor "beröffenhet" , ha feljebb tekered akkor már rendesen tortyog. Csutka gain-nel (szólógitárral) olyan overdrájvos hangja van, de azért még lehet vele dinamikázni, tehát nem az a sűrű kása hangzás. Ez persze hangszerfüggő is, sok múlik a gitár kimenő jelszintjén. Ez egy egyszerű kis előfok, de jó hangzásokat lehet kitekergetni rajta. A MID és SWEEP potikkal a közepet lehet alakítgatni, a SLOPE pedig egy szabályozható felüláteresztő, a többi meg egyértelmű. Írásban nem érdemes ecsetelgetni, hallanod, próbálgatnod kéne. Nekem nagyon bejött. Bevállt 400-as végfokom az nincsen, csak olyan kapcsolásom, amit többen is dicsérnek. Bővebben: Link Valószínűleg ezt, vagy valamelyik variánsát építem meg, merthogy több is van. +/- 75 - 80V -ról fog menni, 400W/8 Ohm a célteljesítmény, aztán majd kiderül hogy mit tud.
Köszi!
Na akkor még kérdeznék: Szeretném az előfokot, meg a végfokot is kapcsolóüzemű táppal megcsinálni (1. nem csináltam még kapcsolóüzemű tápot, és ki akarom próbálni, 2. nincs kedvem egy 5 kilós trafót belerakni) Szóval ezt hogyan lehet kivitelezni? mm mekkora teljesítményű táp kell egy ilyen jószágnak? Egyenlőre még nem vagyok teljesen tisztában a kapcsolóüzemű tápok méretezésével, kialakításával, bújom a szakirodalmakat, és próbálok okosodni! Előre is köszi a választ, meg a türmeledet, és a válaszokat
Ebben a topikban tárgyaljuk a kapcsolótápokat, én Cimó mestertől (cimopata) szoktam segítséget kérni, ha nem tudok valamit.
A kombóm tápjáról van nyák, (+/-40V-4A, 300V-100mA ,12V-1.5A, +/-15V-100mA) ha kell, de az legfeljebb "csak" egy 300W-os végfokot tud táplálni, persze lehet rajta tuningolni. A trafója az egy 42mm-es ferritgyűrű, M2TN-C anyagú, A=2cm2 (kb).
Remélem jó helyre írom, ha nem akkor bocs...
Szükségem lenne egy tech 21 landmark 120 kombó kapcsolására. Egyik ismerősöm kért meg, hogy nézzek bele, mert csak búg, ha bekapcsolja (minden poti 0-n, de max hangerőn búg olyan 100Hz körül) Rámértem a hangfalkimenetre, és 24 V megy ki rajta (AC), ami szerintem nem egészen ideális Én a szűrőkondikra gyanakszom, hogy valamelyik elszállt, de még csak belenéztem. A probléma akkor lépett fel, amikor egy 8 Ohm-os hangfalat dugott a srác a 16 Ohmos ládakimenetre. Ha van ötletetek, vagy kapcs rajzotok, vagy egy link, hogy honnan lehet kapcsirajzot szerezni az nagy segítség lenne! Előre is köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |