Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
[OFF]
"Szarbol is lehet varat epiteni, de budos lesz !" Lasd a gagyi alkatreszekbol epult termekeket.
Az erosito kituno , van benne 4 x 22W (8 vegerosito ketto ketto hidkapcsolasba) erosito amihez beepitett 2 sztereo vonalbemenet magas mely hangszinnel es hangerovel .Ket teljes sztereo csatorna.
Egy 12V/4 A-Es laptop tapegyseg visz vigan egyet a sztereo parbol alig volt langyos a kanikulaba kb 4-5 orat mukodtettem igaz halkan ket Pioneer autos hangszoron amit mar regebben ket dobozba szereltem, Azon torom a fejem hogy kulonvalasztani a tapot a ket feloldalnak es ket laptop kapcsolouzemu tappal mukodtetni 4A +4A .Most keresek nagyobb terhelhetosegu tapot .Talaltam 19V/6A ,12V/3,5A ES 12v/4A maj meg megyek az ocskapiacra "vadaszni' ezekhez parokat . Igy megszabadulok a hatalmas halozati trafotol. Most az lene meg kerdeses hogy egy egy ilyen laptop tap hogy birja huzamossan a maximalis aramszolgaltatast ?Dehat keresek minnel nagyobb nominalis terhelhetosegut es kiprobalom.
Üdv! Örülök. hogy leírtad ezeket a dolgokat, mert én is elkezdtem egy meglévőt tuningolni...
Kíváncsi lennék a te általad épített erősítő kapcsolási rajzára, amikről a képeket készítetted, ha publikus. A trafó toroid magját honnan és milyet szereztél be hozzá, illetve milyen huzallal és hány menetre tekerted meg. Én ott akadtam meg, hogy hogyan lehet kiválasztani, a teljesítmény és a frekvencia ismeretében a mag típusát. A segítséget, illetve választ előre is megköszönöm!
Szia !
Ha kell toroid, nalam van par nagyteljesitmenyu keszulek maradvanya. ) 26KHz -esek vannak
Kedves Fórumtársak!
Van egy RTO SX7002-es erősítőm, 4 csatornás, melyből 2-őt használok hidalva egy mélynyomó meghajtására. A problémám az lenne, hogy az utóbbi időben a másik 2 csatorna(tehát a nem használt) egymás után 2-szer is leégett(IRFZ44N-ek, BD245c, 246c). Az első alkalommal cseréltem őket, kb 1 hétig hibátlanul üzemelt, aztán megint leégett. Van valakinek valami ötlete, hogy mi okozhatja a problémát? Köszönöm előre is!
Szia.
Ha Peter911 nem tart igényt rájuk, akkor nekem kellene 1-2 belőle, ha lehetséges.
Szia!
Idézet: „ Üdv! Örülök. hogy leírtad ezeket a dolgokat, mert én is elkezdtem egy meglévőt tuningolni...” Remélem nem csak elfecsérelt idő lesz, és a bordád is bírni fogja... /a hűtőbordád! / az oldalbordád (nem az asszony), meg majd a mélyektől fog kiszakadni, ha majd a nyomás ütögeti a vesédet... Idézet: „Kíváncsi lennék a te általad épített erősítő kapcsolási rajzára, amikről a képeket készítetted, ha publikus.” Látsf lent: Idézet: „A trafó toroid magját honnan és milyet szereztél be hozzá, illetve milyen huzallal és hány menetre tekerted meg.” Amikor az az erősítő készült, még a legszélesebb internet sávszélesség is csak 256kbit/sec volt a közelemben, az internetes alkatrészrendelésről meg nem is hallottunk... Hát ott volt Békéscsabán az Elektroház alkatrészboltja, és ott vettem a Gyuritól, aki utána új boltot nyitott. A képen a szürkébbik (IC mellett) való a régi boltból, a fényesebbik szürke (mellette) való tőle az új boltból. Akkor azt hiszem 500-800Ft körül mozgott ez a mag. A megfelelő menetszámot vagy megmondják hozzá, vagy próbatekercseléssel lehet megállapítani. Esetemben a primer 2x5 menet volt. Itt tenném hozzá, hogy tervben van egy kapcsi trafó tesztelő munkaállomás: 40-80kHz ig állítható 494 ellenütemben (50-50%) közvetlen emitterkövetőpárral a kimenetén, ez által hajtott 2db izmos FET, 12V-os kimenettel, pont ilyen trafóteszteléshez, avagy egy kitöltési tényező szabályozható 555 k.b. 50kHz-en 1db nagyfesz MOSFET-tel, és leválasztó trafóból nyert egyenirányított 300V DC, a hálózati tápok trafóit tesztelni, bemérni, bekötéseit ellenőrizni... Úgy kell a próbatekerést is elvégezni, hogy terhelés nélkül ne nagyon legyen a tápnak 0,5A-nél nagyobb áramfelvétele, akkor már jó!
Nekem is volt sx7002-m de az az aranysárga feliratos volt abban nem iylen tranyók voltak gyárilag,hanem a szokásos db 688, sb718 ás párja ha jol emlékszem.
A fetek sem irfz hanem valami 50n.
Ebben sem ezek voltak gyárilag, csak az eredetieket már nem lehet beszerezni.
Ha a tápfetek is megmurgyáltak, akkor nem csak a végtranyók voltak rosszak, az sem biztos, hogy a csere után is jó lett...
Ha még egyszer veszed a fáradtságot, és végigcseréled az említett garnitúrát, csak a nyugalmi áramot mérd meg, az már megmondja, ha még mindíg baj van. /600-700mA-nél ne vegyen többet!/ Nekem volt olyan erősítőm, aminek a csere után a végfoka gerjedt, nem tudtam miért, hát az előerősítőjétől kapta a közel 100kHz-es zizit, melegedett is magába mindenféle terhelés nélkül... Vagy a táp is lehet a MOSFET-eken túl rossz , mármint a meghajtás: A 494 után még van egy két tranya, melyek közül a test felé az áll, amelyik kisüti a GATE kapacitást, egyben lezárja a FET-et, ha ez szakadt, már kész is a baj. De lehet még a 494 is rossz belül, most volt egy SONY-m, amiben SMD 494-et kellett cserélni, mert nem volt terhelhető a kimenete. Magában gyönyörű jelalakot produkált, de ha megkapta a terhelést, szinte lépcsőzetesen ment fel a felfutó él. Oszcilloszkóppal (ha van) is érdemes jelalakot nézni a tápfet-ek gat-jén.
Köszönöm az ötleteket, kicsit jobban belemerülök a témába!
Ó nagyon megköszönném... Küldheted, úgy ahogy van, egyben az egészet postán utánvéttel.
De ettől függetlenül érdekelne az elv, hogy hogyan kell ezeket méretezni, mert nem akarok fabiciklire Szergej-mozdonymotort építeni, -ha értitek, mire gondolok.
Oké. Látom, eléggé belemerültetek ebbe a témába..
Idő kell nekem amíg átnézem. Köszönöm az infót!
Úgy látom senkinek nem tűnt fel, mi a fenét keres az a 2 "lóbogár" az erősítődben...
Üdv Inhouse
A fényképen van az előfok környékén 2 soklábú IC (alias lóbogár)...
Üdv Inhouse
Há' tudod...
A processzor vezérli a színmeghajtó-dekóder IC-t, az meg "Szinesebbé" teszi a hangképet... Csak MEDIVID BT vette észre...
Sziasztok!
Pár hete kértem tanácsot egy Jensen Invader 2000 típusú erősítő javításához. Segítséget kaptam is, amit köszönök! A két táp FET-et kicseréletm IRFZ44-re. A diódahidat kimértem, rendben van. PC tápról teszteltem. Amikor rákötöm a REM-re a +12V-ot, azonnal el kezd világítani a Protect LED. Annyit tettem még, hogy a végerősítő FET-eket is ellenőriztem, jók. Hogyan lehetne megtudni, hogy mi a baj? Mi indítja be a védelmet? Üdv: g.
Szia!
Idézet: „ Annyit tettem még, hogy a végerősítő FET-eket is ellenőriztem,jók.” Bipoláris tranzisztorok vannak benne, nem FET-ek... (2955, 3055) A plusz 12v-ot tuti megkapja, nincs elégve a vezetősáv? Merthogy a REM-re 12v , ha ki van égve p.l. a bizti, avagy ugyanazon az ágon szakadás van, akkor is világít a protect! Amúgy van benne, bár csak féloldalas kimeneti egyenfeszültség érzékelés, tehát, ha valamely erősítőfél kimenetén egyenfesz lenne, akor a 494 lekapcsol! Forraszd ki a végtranzisztorok kollektorjait /középső láb/, és úgy indítsd. Ha úgy beáll a k.b. plusz-mínusz 25V, akkor a táp már jó!
Szia!
A végerősítő tranzisztorokat (bipoláris....bocsánat) már kiforrasztottam, és próbáltam beindítani, de csak a protect LED világított. A tápot a diódahidak középső lábain mértem a "bridged" földhöz képest, ahogyan írtátok, de csak pár száz mV volt, azaz nulla. A vezetősávot még nem néztem végig, (nem jutott eszembe), ma délután az jön! Bár emlékeim szerint olyan nagy égésnyom vagy szemmel látható sérülés nem volt, mert azért szemrevételeztem. Üdv: g.
EcoPityu!
Te vagy az ÁSZ! (és persze mindenki aki segített!) Zöld LED világít! Az történt, hogy a bemenet után elkezdtem mérni a + 12V útját, és a biztosíték után már nem volt sehol. Valószínű, hogy oxidáció vagy valami hasonló lehetett a probléma, mert mozgatás és átforrasztás után beindult a táp! Pontosan +/- 18.00 V feszültség mérhető a diódahíd kimenetén. (én arra számítottam, hogy magasabb feszültség lesz) Rövidesen lesz majd egy terheléses próba is a lakásban, csak utána lehet örülni....ha az sikeres, akkor jön a következő kérdéscsoport: Még nem építettem autóba erősítős hangrendszert, így van pár fehér folt a témával kapcsolatban. Összeszedem a gondolataim (céljaim), és majd írok. (sok "érdekes" infót lehet neten olvasni az autós erősítős hangrendszerekről, de nem akarok ágyúval verébre... Üdv: g.
Szerintem itt már minden felmerülő kérdésedre meg lesz a válasz - ha visszaolvasol...
Köszi az elismerést! Örülök, hogy beindult!
Idézet: „Pontosan +/- 18.00 V feszültség mérhető a diódahíd kimenetén. (én arra számítottam, hogy magasabb feszültség lesz)” Ne izgulj! A PC táp jó ha 11,5V-ot ad, a kocsiban töltéskor a 14,4V-ról 22V is lehet még belőle! Hídban full gázon ha kijön belőle a 40V csúcs /azaz 28V eff/ az 4 ohm-on majd 200W! Persze nem fog megmaradni az a 22V plusz-minusz és így 200W-ot sem fog tudni, de a 150W még talán elérhető vele... A hűtés sem bírna többet! Idézet: „Még nem építettem autóba erősítős hangrendszert, így van pár fehér folt a témával kapcsolatban. Összeszedem a gondolataim (céljaim), és majd írok. (sok "érdekes" infót lehet neten olvasni az autós erősítős hangrendszerekről, de nem akarok ágyúval verébre... Üdv: g.” A te erősítődhöz nagy gondolkodás sem kell!: 150W-hoz (kicsit visszább olvasható kalkulációm alapján) jár 15A-es áramfelvétel. 5A-enként kell 1mm^2-es kábelkeresztmetszet. Tehát az Akku plusz-áról 20A-es/mert csak!/ biztin keresztül beviszel egy minimum 3mm^2-es /ha lehet/ piros tápkábelt az erősítő B+-ára. A GND-re kötsz egy /minél rövidebb/ ugyanilyen keresztmetszetű /ha lehet/ fekete vezetéket, és sarus-csavarozásos minél kisebb kontakt ellenállássú technikával az autó kasznijához rögzíted. Remote a fejegység Rem kimenetére értelemszerűen... Hangfalat minél nagyobbat, de minimum 200W/4 ohm-osat köss rá! Nekem jelenleg a cégautómban egy 4 csatornás ALPINE van 2 csatornát használva, egy MacAudio Isobaric BandPass ládában, amiben egy 25cm-es elvileg 200W-os tányér zörgeti a Corsát... Nos az én erősítőm így max 130-150W-ot ad neki, és bőven elég egy VAN-ba!
Sziasztok, albinolynx fórumtársunk kérésére közre adom az általam legtöbbször használt autóerősítő tápegység kapcsolási rajzát.
A MOSFET-ek száma, így a közös emitteres komplementer tranzisztorpárral megerősítve akár 6-6 db-ra is növelhető! A nagy erősítőmben 4-4 IRF-et hajtott, és 2 trafón dolgozott!
Szerintem az a 3-as tápkábel édeskevés. A kábel hosszával is összefügg a dolog.
Ha ilyen egyszerű lenne az élet. a feteket nem lehet orrba szájba növelni, merta gate vezérlése gyenge lesz. ettől a kapcsolási idő meg hosszabbodik, és melegedni fognak. A táp hatásfoka romlik, és nem is beszélve a gate nyitó fesz is csökken. Nem véletlen használnak jobb helyeken 9A-es fet drivert gate meghajtásra. A rajzodról hiányzik egy s más. egy kis tüske szűrés, na meg a szekunder oldalon sem ártana egy kis sznubber, mert a tüskéktől hihetetlenül meg nő az üresjárati feszültség, és ez egyes végfokok végét jelentené.
Persze működik így is. 30KHz-ig nem is hiszem, hogy gond lehet vele. Az alapokat meg lehet így is tanulni, ha valaki meg építi. Fel vetődhet sok apró probléma, amit mikor meg old valaki, rájön a dolgok nyitjára.
Ja, azt még nem is írtam, hogy a 494-est semmi szín alatt nem járatnám a remote bemenetről, mert sok fejben áram korlátos a kimenet, és sokszor a táphoz képest 1, 1.5V-al is alacsonyabb a feszültség.
Köszi a rajzot!
A neten keringő rajzokhoz képest ez végtelenül egyszerűnek tűnik. Biztosan több kapcsolás is van ami jobb, de kezdésnek tökéletes (szvsz). Továbbá nem kell hozzá trafót tekerni? Bámulatos... Igaz elég picire sikerült a felöltött kép, de ki lehet bogarászni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |