Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   30 / 195
(#) samara válasza VIM hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Az AEE motor, ha lehet azt mondani, akkor egyike a leg egyszerűbb (primitív) motoroknak. Nincs benne szívócsőnyomás jeladó, szöghelyzet érzékelő és hőfilmes légtömegmérő sem. "A hidegen sem dúsít eleget, csak fordulatot emel a hőfok eléréséhez" nem fedi a valóságot. A hidegindítási rész, az alapjárati vezérlőegységbe (folytószelepház) van integrálva. Ennek feladatát egy un. hőérzékelő bimetal látja el. Azonban ha ennek problémája lenne azaz hibás, akkor alapjárat sem igen lenne se hidegen sem pedig melegen, illetve esetleg akkor kb 1000f/min, ha már buherálták. Ha az érzékelő halott akkor a felső visszahúzó rugó által szabályozott végét finoman meghajlítva fixálni lehet a hidegindítási alapjáratot kb 1000f/min értékre, stabilan. A problémát inkább abban látom, hogy benzinszegény a keverék több levegőt kap illetve szabályoz a vezérlőegység. Először az alapjárati vezérlőegységgel kezdeném a hibafeltárást, persze így látatlanban nehéz behatárolni a problémát, mert mint előzőekben írtuk többen, lehet ac probléma is. Egy próba - vedd le a tankszellőzető szelepröl az alapjárat gumicsövét. Dugj a végébe egy hagyományos (Lada) üzemanyagszűrőt és így figyeld meg, hogy történik e változás.
(#) VIM válasza samara hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
No comment.
(#) david19960318 válasza samara hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
oké Samara ne okoskodj mer már kicseréltem a biztositékot és az volt a baja. neked van a hajad alatt nagy zárlat.
(#) SzervízMacska válasza david19960318 hozzászólására (») Aug 26, 2010 /
 
Szerintem annak van a haja alatt zárlat, ki az izzót beragasztja a foglalatba, s egy sikertelen izzócsere miatt fórumba irkál segítségért - már ne haragudj... Köszönet helyett lehülyézni a segítőkész fórumtársat, ez nagyon szép volt Tőled! Kicsit nagyobb az arcod a kelleténél. Fölösleges energiádat fordítsd inkább a helyesírás gyakorlására. Rád fér.
(#) samara válasza david19960318 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Igazad van, az ember zárlatot kap és a haja égnek áll amikor ilyen "szakszerű" megoldásokat olvas, mint amit írtál. Lehet hogy parafenomén lettem? Jelentkezem rögtön az EZO tv-n, mert valójában a késsel való "hadonászásod" okozta a zárlatot és ezt én mint látó megéreztem. Neked mint szakembernek, mi a meglátásod a probléma okáról? Tudom, tudom a hiba a két renszám között van. Egyébként a ragasztásról csak annyit, hogy a következő izzócserénél a foglalat (az amit a késsel megfenyegettél) ismételten be fog esni. Azonban, hogy a miértjét megértsd az már nálad a bonyolult kategóriába esik, mert ehhez ismerni kellene egy kicsit a fizikát és a kémiát is. És ha nem tudnád a kés, az egy veszélyes eszköz gyerek kezébe nem való!
(#) Rober_4 válasza david19960318 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Én is úgy gondolom, hogy saját bénaságodat ne azzal próbáld meg palástolni, hogy azokat bántod, akik segítettek! Viszont a veszekedések nem ebbe a topika valók!
(#) pompi hozzászólása Aug 27, 2010 /
 
Sziasztok.

Először is gratulálok samara, hogy ilyen inteligens modon elküldteda fenébe a kedves forum társat.

Ezek után pedig megköszönöm mindnkinek a segítségét, különösen VIM, és samara tanácsait mert jó lett az autom.

Azért annyit leirnék ha valakinek is ilyen problámája lenne talán segít neki is.
Nálam menet közben megemelkedett az alapjárat, lefuladtt, nehezen indult melegen, nagy volt a fogyasztás, és retetően füstőlt.
Mindezt a hőfokmérő jeladó hibája okozta. Mióta kicseréltem szinte elmult minden baja. Az alapjárat teljesen beállt normálisra. Igaz ugy takarítottam ki a folytoszelepet ahogy samara javasolta, a légtömegmérőt pedig ahogyan VIM ajánlotta, és szuper lett.
Még annyit kérdeznék, hogy ha egy pár percre megállok és alapjáraton jár a motor induláskor még néha füstől, de nem mindíg.
Ezt okozhatja az hogy amíg nem volt jo túl sok olaj ment be a kipufogo rendszerbe és az most ég el, vagy ez megint valami probléma lesz. Ez a füst valamikor kékes valamikor fekete. Vagy ez már az olajlehuzó gyűrű kopotsága.

Előre is köszönöm válaszotokat.

Üdv pompi
(#) márkó01 hozzászólása Aug 27, 2010 /
 
Sziasztok.Jó lenne ha valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne az autóm "2002-es octavia" futóművét picikét felkeményíteni.Mert a gyári gátlók nekem nagyon lágyak.A tippeket előre is KÖSZI!!!
(#) SzervízMacska válasza márkó01 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Gyanítom, hogy házilag sehogy... Rugót a kovácsnál, telót a lengéscsillapítósnál. Ha pesti vagy, ajánlom figyelmedbe Szivák Janit Újpesten, a Zrínyi utcában. Ő mindkettővel foglalkozik. Amúgy ez egy elektronikai fórum, tehát ez irányú témákkal nem foglalkozik...
(#) márkó01 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Köszike a gyors válaszod bár nem lettem okosabb én is nézegettem cuccokat de az túl drága a két első gátló 90000ft na majd lessz valahogy amúgy Borsodi vagyok.Még egyszer KÖSZI!!!
(#) SzervízMacska válasza márkó01 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Mifelénk, ha vékony a kassza, megpatronoztatjuk a gátlót. Ez 10-15 rugónál nem jelent nagyobb költséget oldalanként - garanciával...
(#) jribi válasza zsoltinak hozzászólására (») Aug 28, 2010 /
 
Válasz Zsoltinak! Nekem tipus és évjárat is megegyezik, de nem lett átalakítva etanolra de ugyen ezt a hibát produkálta . Felső holtponti jeladó és fordulatszám jeladó problémám volt. Ez egy készülék / elektromos indukciós jeladó/ az olajszűrő alatt . Csere után kapott egy gyári alap beállítást.
(#) majerl válasza samara hozzászólására (») Aug 28, 2010 /
 
Szamara ! meg tudnád írni nekem, hogy hol található ez a hőérzékelő bimetál pontosan, és hogyan lehet "buherálni" ? Köszi.
(#) VIM válasza majerl hozzászólására (») Aug 28, 2010 /
 
Ugyan ez van neked is?
(#) Rober_4 hozzászólása Aug 29, 2010 /
 
Egy viszonylag egyszerű kérdésem lenne:
2003-as Oktáviában ugyebár ki van építve a két hátsó hangszóró helye a kalaptartó melletti műanyagban. Viszont mivel hangszóró nincs benne, gondoltam bekötnék kettőt, de sehol sem találtam neki vezetéket, vagy csatlakozóhelyet ahova beköthetném a kárpit alatt, a csomagtartóban. A bal oldalon voltak elektromos kábelek, (meg a hátsó-szélvédőmosó csöve, amit szerencsésen összeillesztettem, hogy a továbbiakban ne ömöljön rá a szélvédőmosó folyadék az elektromos kábelekre) de egy sem volt közöttük ami szerintem a hangszórókhoz tartozott volna. Nem is merem feltételezni azt, hogy az autórádió csatlakozójába nincs bekötve, a hátsó két száll, de akkor merre találom őket?
(#) tatrabi válasza Rober_4 hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Üdv

Nekem is ilyen van, és raktam bele hátra hangszórókat.
Sajnos nincs benne a vezeték, neked kell behúzni + az ajtóban lévő csipogóknak sincs kábele azt is önerőből kell bevezetni....
(#) VIM válasza Rober_4 hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Aztat tessék megmondani, milyen rajz kell, mert van itten több féle is, szívesen felrakom.
(#) tatrabi hozzászólása Aug 29, 2010 /
 
Visszatérve az én problémámra, hogy nehezen indul az autó....(nyomástartó szelep problémára utaltak többen is)
Lehúztam a benzincsövet a motortérben a fővezetékről (egy éjszakai állás után) és a benzin láthatóan kitört a csőből, majd mentem vele néhány kört és leállás után azonnal lehúztam még egyszer. Különbséget a nem vettem észre a távozó benzinen... mintha most is ugyanolyan nyomással buggyant volna ki mint amikor ált egy éjszakát. ( az AC rendesen dolgozik ajtónyitásra pumpál majd gyújtásnál is) azaz szerintem akkor megvan a megfelelő benzin a rendszerben.
De mégis nehezen indul, vagyis legalább 2-4-et inditózni kell hogy beinduljon, ha az első indítózást addig csinálnám, míg lemerülne az aksi akkor se indulna de, viszont több rövid indítózásnál egyszercsak pöccre indul. Miután beindul és hirtelen nyomok neki egy kis gázt akkor el kezd dadogni de utána minden jó. Nem értem akkor mi lehet a gond???
(#) VIM válasza tatrabi hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Idézet:
„BCA motorkód 2003-as 1.4-es....”

Nekem sajnos nincs meg ez a motorkódú típus csak AMD kódjelű ami Simos vezérlésű. Meg tudnád esetleg mondani, milyen a motorvezérlője? (Marelli, Simos 1, 2...)
(#) tatrabi válasza VIM hozzászólására (») Aug 29, 2010 /
 
Üdv

Motronic
(#) FPeter válasza márkó01 hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
üdv! nem tudom milyen gyártmány az ami 90e, de: gázos teló , rugó
(#) samara válasza FPeter hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
A 90000 Ft -os állítható sport futómű, igaz kisipari hazai mesterek megbízható remekműve (a hazai autósportban 80% - ban ezeket használják) amit pedig Te belinkeltél Kínai gyártmány Skoda álnéven, illetve szlovák kisipariként reklámozva (nem is ér többet a feltüntetett árnál). Különösen Skoda Octavianal kell odafigyelni a gátlók minőségére, mert rossz minőségű gátló használata életveszélyes ebben a típusban.
http://www.trademarkia.com/vika-parts-auto-quality-79074273.html
(#) majerl válasza VIM hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Szia ! ha arra gondolsz, hogy AEE motorkódú-e az autóm, akkor igen, csak azt nem tudom hol van pntosan az a hőérzékelő bimetál, és hogyan lehet buherálni.
(#) VIM válasza majerl hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Idézet:
„és hogyan lehet buherálni.”

Sehogyan sem! Csak csere.
Idézet:
„csak azt nem tudom hol van pntosan”
A rajz éppen azt mutatja, ha ilyen a motortered kialakítása. Az érzékelő értékeit mellékeltem, ha mérni szeretnél.
(#) Lóri_octavia válasza Hosszulabu hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Áááá, számomra nagyon rossz hír...Nem lehetett javítani, olyan ismerőshöz vittem, aki nem vágna át, és tényleg hozzá értő. Sajnos cserés lett. 35 pénzembe fájt, remélem másnak javítható lesz a hasonló probléma.
(#) Hosszulabu válasza Lóri_octavia hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Hát sajnálom, a leírt probléma nagyon hasonlított az enyémre,szerencsére nekem javítható volt .
(#) samara válasza majerl hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Pillangószelepház - folytószelepház - alapjárati vezérlőegysség ki, hogy és milyen néven ismeri. A hátsó részén van egy fekete fedél sok csavarral. Ezt a fedelet leveszed és alatta találod. A felső része villás kiképzésű arra csatlakozik a visszahúzó rugó. Azt a villás részt fogóval finoman meghajlítod tudod az alapjáratot emelni - fixálni. Lehalt vezérlőnél ez a buhera egyfajta javítási megoldás. Egyébként megjegyzem az alapjárati motor is javítható ha nincs lehalva (félve írom - zárlatos) teljesen.
(#) márkó01 válasza FPeter hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Helló!!90ezer a két első gátló ha jól tudom gázos KONI.30%AL KEMÁNYEBB MINT A GYÁRI ÉS MÉG 30AT TUDSZ RÁADNI.Aminőséget sajna meg kell fizetni. Inkább veszek 4használtat és megcsináltatom valahol. Esetleg valakinek nem volna 4 használt teló octaviába?Ja és köszike a tipekket és a hozzá szólásokat!!!
(#) majerl válasza VIM hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Szia ! Te a 4 pólusú kombinált viz, és motorhő érzékelőről küldtél képeket, ezt már cseréltem, de sajna az alapjárat ingadozás nem szünt meg.
Állítólag van egy hőérzékelő bimetál valahol az alapjárati motorházban , én azt próbálom most górcső alá venni.
(#) VIM válasza majerl hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Idézet:
„Állítólag van egy hőérzékelő bimetál valahol az alapjárati motorházban ,”
Állítólag? És az mit csinál ott, hogy nincs alapjárat? Nézd meg még a szívőcsőnyomás jeladó csatlakozóját és a légszűrő állapotát (nem-e túl koszos). Persze így, hogy nem akar javulni a hiba, azért nem ártana egy VAG-al kiolvasni, mit is kellene rajta kicserélni, no és kitörölni a rossz értékeket és tárolt hibákat.
Következő: »»   30 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem