Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Az AEE motor, ha lehet azt mondani, akkor egyike a leg egyszerűbb (primitív) motoroknak. Nincs benne szívócsőnyomás jeladó, szöghelyzet érzékelő és hőfilmes légtömegmérő sem. "A hidegen sem dúsít eleget, csak fordulatot emel a hőfok eléréséhez" nem fedi a valóságot. A hidegindítási rész, az alapjárati vezérlőegységbe (folytószelepház) van integrálva. Ennek feladatát egy un. hőérzékelő bimetal látja el. Azonban ha ennek problémája lenne azaz hibás, akkor alapjárat sem igen lenne se hidegen sem pedig melegen, illetve esetleg akkor kb 1000f/min, ha már buherálták. Ha az érzékelő halott akkor a felső visszahúzó rugó által szabályozott végét finoman meghajlítva fixálni lehet a hidegindítási alapjáratot kb 1000f/min értékre, stabilan. A problémát inkább abban látom, hogy benzinszegény a keverék több levegőt kap illetve szabályoz a vezérlőegység. Először az alapjárati vezérlőegységgel kezdeném a hibafeltárást, persze így látatlanban nehéz behatárolni a problémát, mert mint előzőekben írtuk többen, lehet ac probléma is. Egy próba - vedd le a tankszellőzető szelepröl az alapjárat gumicsövét. Dugj a végébe egy hagyományos (Lada) üzemanyagszűrőt és így figyeld meg, hogy történik e változás.
oké Samara ne okoskodj mer már kicseréltem a biztositékot és az volt a baja. neked van a hajad alatt nagy zárlat.
Szerintem annak van a haja alatt zárlat, ki az izzót beragasztja a foglalatba, s egy sikertelen izzócsere miatt fórumba irkál segítségért - már ne haragudj... Köszönet helyett lehülyézni a segítőkész fórumtársat, ez nagyon szép volt Tőled! Kicsit nagyobb az arcod a kelleténél. Fölösleges energiádat fordítsd inkább a helyesírás gyakorlására. Rád fér.
Igazad van, az ember zárlatot kap és a haja égnek áll amikor ilyen "szakszerű" megoldásokat olvas, mint amit írtál. Lehet hogy parafenomén lettem? Jelentkezem rögtön az EZO tv-n, mert valójában a késsel való "hadonászásod" okozta a zárlatot és ezt én mint látó megéreztem. Neked mint szakembernek, mi a meglátásod a probléma okáról? Tudom, tudom a hiba a két renszám között van. Egyébként a ragasztásról csak annyit, hogy a következő izzócserénél a foglalat (az amit a késsel megfenyegettél) ismételten be fog esni. Azonban, hogy a miértjét megértsd az már nálad a bonyolult kategóriába esik, mert ehhez ismerni kellene egy kicsit a fizikát és a kémiát is. És ha nem tudnád a kés, az egy veszélyes eszköz gyerek kezébe nem való!
Én is úgy gondolom, hogy saját bénaságodat ne azzal próbáld meg palástolni, hogy azokat bántod, akik segítettek! Viszont a veszekedések nem ebbe a topika valók!
Sziasztok.
Először is gratulálok samara, hogy ilyen inteligens modon elküldteda fenébe a kedves forum társat. Ezek után pedig megköszönöm mindnkinek a segítségét, különösen VIM, és samara tanácsait mert jó lett az autom. Azért annyit leirnék ha valakinek is ilyen problámája lenne talán segít neki is. Nálam menet közben megemelkedett az alapjárat, lefuladtt, nehezen indult melegen, nagy volt a fogyasztás, és retetően füstőlt. Mindezt a hőfokmérő jeladó hibája okozta. Mióta kicseréltem szinte elmult minden baja. Az alapjárat teljesen beállt normálisra. Igaz ugy takarítottam ki a folytoszelepet ahogy samara javasolta, a légtömegmérőt pedig ahogyan VIM ajánlotta, és szuper lett. Még annyit kérdeznék, hogy ha egy pár percre megállok és alapjáraton jár a motor induláskor még néha füstől, de nem mindíg. Ezt okozhatja az hogy amíg nem volt jo túl sok olaj ment be a kipufogo rendszerbe és az most ég el, vagy ez megint valami probléma lesz. Ez a füst valamikor kékes valamikor fekete. Vagy ez már az olajlehuzó gyűrű kopotsága. Előre is köszönöm válaszotokat. Üdv pompi
Sziasztok.Jó lenne ha valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne az autóm "2002-es octavia" futóművét picikét felkeményíteni.Mert a gyári gátlók nekem nagyon lágyak.A tippeket előre is KÖSZI!!!
Gyanítom, hogy házilag sehogy... Rugót a kovácsnál, telót a lengéscsillapítósnál. Ha pesti vagy, ajánlom figyelmedbe Szivák Janit Újpesten, a Zrínyi utcában. Ő mindkettővel foglalkozik. Amúgy ez egy elektronikai fórum, tehát ez irányú témákkal nem foglalkozik...
Köszike a gyors válaszod bár nem lettem okosabb én is nézegettem cuccokat de az túl drága a két első gátló 90000ft na majd lessz valahogy amúgy Borsodi vagyok.Még egyszer KÖSZI!!!
Mifelénk, ha vékony a kassza, megpatronoztatjuk a gátlót. Ez 10-15 rugónál nem jelent nagyobb költséget oldalanként - garanciával...
Válasz Zsoltinak! Nekem tipus és évjárat is megegyezik, de nem lett átalakítva etanolra de ugyen ezt a hibát produkálta . Felső holtponti jeladó és fordulatszám jeladó problémám volt. Ez egy készülék / elektromos indukciós jeladó/ az olajszűrő alatt . Csere után kapott egy gyári alap beállítást.
Szamara ! meg tudnád írni nekem, hogy hol található ez a hőérzékelő bimetál pontosan, és hogyan lehet "buherálni" ? Köszi.
Egy viszonylag egyszerű kérdésem lenne:
2003-as Oktáviában ugyebár ki van építve a két hátsó hangszóró helye a kalaptartó melletti műanyagban. Viszont mivel hangszóró nincs benne, gondoltam bekötnék kettőt, de sehol sem találtam neki vezetéket, vagy csatlakozóhelyet ahova beköthetném a kárpit alatt, a csomagtartóban. A bal oldalon voltak elektromos kábelek, (meg a hátsó-szélvédőmosó csöve, amit szerencsésen összeillesztettem, hogy a továbbiakban ne ömöljön rá a szélvédőmosó folyadék az elektromos kábelekre) de egy sem volt közöttük ami szerintem a hangszórókhoz tartozott volna. Nem is merem feltételezni azt, hogy az autórádió csatlakozójába nincs bekötve, a hátsó két száll, de akkor merre találom őket?
Üdv
Nekem is ilyen van, és raktam bele hátra hangszórókat. Sajnos nincs benne a vezeték, neked kell behúzni + az ajtóban lévő csipogóknak sincs kábele azt is önerőből kell bevezetni....
Aztat tessék megmondani, milyen rajz kell, mert van itten több féle is, szívesen felrakom.
Visszatérve az én problémámra, hogy nehezen indul az autó....(nyomástartó szelep problémára utaltak többen is)
Lehúztam a benzincsövet a motortérben a fővezetékről (egy éjszakai állás után) és a benzin láthatóan kitört a csőből, majd mentem vele néhány kört és leállás után azonnal lehúztam még egyszer. Különbséget a nem vettem észre a távozó benzinen... mintha most is ugyanolyan nyomással buggyant volna ki mint amikor ált egy éjszakát. ( az AC rendesen dolgozik ajtónyitásra pumpál majd gyújtásnál is) azaz szerintem akkor megvan a megfelelő benzin a rendszerben. De mégis nehezen indul, vagyis legalább 2-4-et inditózni kell hogy beinduljon, ha az első indítózást addig csinálnám, míg lemerülne az aksi akkor se indulna de, viszont több rövid indítózásnál egyszercsak pöccre indul. Miután beindul és hirtelen nyomok neki egy kis gázt akkor el kezd dadogni de utána minden jó. Nem értem akkor mi lehet a gond??? Idézet: „BCA motorkód 2003-as 1.4-es....” Nekem sajnos nincs meg ez a motorkódú típus csak AMD kódjelű ami Simos vezérlésű. Meg tudnád esetleg mondani, milyen a motorvezérlője? (Marelli, Simos 1, 2...)
üdv! nem tudom milyen gyártmány az ami 90e, de: gázos teló , rugó
A 90000 Ft -os állítható sport futómű, igaz kisipari hazai mesterek megbízható remekműve (a hazai autósportban 80% - ban ezeket használják) amit pedig Te belinkeltél Kínai gyártmány Skoda álnéven, illetve szlovák kisipariként reklámozva (nem is ér többet a feltüntetett árnál). Különösen Skoda Octavianal kell odafigyelni a gátlók minőségére, mert rossz minőségű gátló használata életveszélyes ebben a típusban.
http://www.trademarkia.com/vika-parts-auto-quality-79074273.html
Szia ! ha arra gondolsz, hogy AEE motorkódú-e az autóm, akkor igen, csak azt nem tudom hol van pntosan az a hőérzékelő bimetál, és hogyan lehet buherálni.
Idézet: „és hogyan lehet buherálni.” Sehogyan sem! Csak csere. Idézet: A rajz éppen azt mutatja, ha ilyen a motortered kialakítása. Az érzékelő értékeit mellékeltem, ha mérni szeretnél. „csak azt nem tudom hol van pntosan”
Áááá, számomra nagyon rossz hír...Nem lehetett javítani, olyan ismerőshöz vittem, aki nem vágna át, és tényleg hozzá értő. Sajnos cserés lett. 35 pénzembe fájt, remélem másnak javítható lesz a hasonló probléma.
Hát sajnálom, a leírt probléma nagyon hasonlított az enyémre,szerencsére nekem javítható volt .
Pillangószelepház - folytószelepház - alapjárati vezérlőegysség ki, hogy és milyen néven ismeri. A hátsó részén van egy fekete fedél sok csavarral. Ezt a fedelet leveszed és alatta találod. A felső része villás kiképzésű arra csatlakozik a visszahúzó rugó. Azt a villás részt fogóval finoman meghajlítod tudod az alapjáratot emelni - fixálni. Lehalt vezérlőnél ez a buhera egyfajta javítási megoldás. Egyébként megjegyzem az alapjárati motor is javítható ha nincs lehalva (félve írom - zárlatos) teljesen.
Helló!!90ezer a két első gátló ha jól tudom gázos KONI.30%AL KEMÁNYEBB MINT A GYÁRI ÉS MÉG 30AT TUDSZ RÁADNI.Aminőséget sajna meg kell fizetni. Inkább veszek 4használtat és megcsináltatom valahol. Esetleg valakinek nem volna 4 használt teló octaviába?Ja és köszike a tipekket és a hozzá szólásokat!!!
Szia ! Te a 4 pólusú kombinált viz, és motorhő érzékelőről küldtél képeket, ezt már cseréltem, de sajna az alapjárat ingadozás nem szünt meg.
Állítólag van egy hőérzékelő bimetál valahol az alapjárati motorházban , én azt próbálom most górcső alá venni. Idézet: Állítólag? És az mit csinál ott, hogy nincs alapjárat? Nézd meg még a szívőcsőnyomás jeladó csatlakozóját és a légszűrő állapotát (nem-e túl koszos). Persze így, hogy nem akar javulni a hiba, azért nem ártana egy VAG-al kiolvasni, mit is kellene rajta kicserélni, no és kitörölni a rossz értékeket és tárolt hibákat. „Állítólag van egy hőérzékelő bimetál valahol az alapjárati motorházban ,” |
Bejelentkezés
Hirdetés |