Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronika
 
Témaindító: alioka, idő: Jan 13, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 5
(#) csikinkyra válasza pinkova hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Helló
Azóta már szerencsére sikerült megoldani a problémát, de azért köszönöm.
üdv:csikinkyra
(#) hmli hozzászólása Jún 21, 2010 /
 
Nem Simson motorban van egy 6V 30W körüli tekercsem. Kombinált töltő-világító. (Ha csak tölt, akkor van 20-30 szembekapcsolt menet, hogy ne jöjjön ki annyi feszültség).
Ebből kéne varázsolnom egy olyat, ami 12V 35W izzóval terhelve korrekt feszültséget adjon ki. Hogy induljak el? Nem szeretném 5x le-fel szerelni a lendkereket.

hmli
(#) subwoofer220 hozzászólása Júl 26, 2010 / 1
 
Hali.
Nekem az lenne a gondom hogy,gyenge az első világításom(12V) de ha 6v-osat teszek bele azt kicsapja!
Mit csináljak??
(#) stampedlipityu hozzászólása Aug 15, 2010 /
 
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy Izs Planeta-3 motorba szeretnék tirisztoros Simson gyújtást és komplett elektronikát tenni. Az Izs viszont 2-3ezres fordulaton dolgozik, magyarul nem fogja azt a feszültséget adni menet közben, mint a 4-7ezres körüli Simson. Emiatt az eredeti menetszámnak kb 1,3-1,5-szörösét fogom feltekerni (remélem, elég lesz, de nem túl sok). Mennyi a 12V-os töltő -és világítótekercs menetszáma?
A másik: a teljesítményt (kevés a 42W világítás is, erősebb izzót szeretnék előre) a vasmag növelésével szeretném fokozni, de valószínűleg nem tudok pontosan olyan íves végű vasmagot készíteni, mint a gyári. Ha a vasmag vége és a lendkerék közötti távolság emiatt megnő (akár több mm-re), az csökkenti a kivehető teljesítményt?
(#) gulyi88 válasza stampedlipityu hozzászólására (») Aug 15, 2010 /
 
Simson generátor névleges teljesítménye 6000 RPM re van megadva.
És igen a légrés növelése csökkenti a kivehető energiát.
Menetszámhoz sajnos nem tudok gyakorlati éréket adni.

De mért pont simson rendszert akarsz feltenni, miért nem valami robogóét?
(#) stampedlipityu válasza gulyi88 hozzászólására (») Aug 15, 2010 /
 
Mert azok még pörgösebbek. A másik dolog meg az, hogy már van egy gyárilag tirisztoros Simsonom és nagyon megbízható. A harmadik, hogy akksi nélkül is van gyújtás.
Ja és lehet, hülye kérdés, de: Ha az Izst 3000rpm-en használom, a Simson meg 6000-nél ad le 12V-ot, akkor ugye 2x annyi menet kell?
(#) gulyi88 válasza stampedlipityu hozzászólására (») Aug 15, 2010 /
 
igen közel 2szer annyi.
6000 RPM nél ad le névleges feszültséget és teljesítményt (tehát terhelten lesz meg a 12V).
(#) postás71 hozzászólása Szept 10, 2010 /
 
sziasztok.én csak azt szeretném kérdezni hogy elektronikus gyújtásu a simóm de egyszercsak a világitásom elment se kép se hang nincs benne aksi 6v os a drága tudnátok tanácsot adni mert nekem mindennap kell a járgány
(#) Krisz03 válasza postás71 hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Az izzót gondolom már megnézted, hogy kiégett-e, ezért kérdezed. Akkor ezután nézd át a kontaktusokat (csatlakozók, saruk, kapcsoló, stb), vezetékek (szakadás, zárlat), tekercs, vagyis inkább az onnan induló vezeték (szakadás, zárlat).
(#) postás71 hozzászólása Szept 13, 2010 /
 
köszi a hozzászolást meg van a baj a világitótekercs ment ki rákötöttük a féklámpa tekercsre de itt nincs olyan fénye a lámpának de ha felkapcsolom a lámpát kapkod rángat jó lenne ha aksiról menne inkább csak nem tudom hogy kell e hozzá valami átalakitás vagy ebbe az elektronikusban gyárilag benne van ez lenne még a kérdésem.
(#) Krisz03 válasza postás71 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Akkor cseréld ki a világítótekercset. A "féklámpa tekercse", ami valójában a töltőtekercs csak 21W-os, ami kevés a fényszórónak. Ugyanebből okból kifolyólag az akkut is csak ennyivel tudja tölteni, tehát a fényszóró folyton lemerítené az akkut. Ne kösd rá!
De lehet, hogy inkább egy szerelőhöz kellene vinned, mert gyújtást is kell állítani.
(#) postás71 hozzászólása Szept 13, 2010 /
 
hát azt fogom tenni hogy világitotekercset cserélek de gyújtást nem kell állitani ugyanis két katt és indul mert a gyujtás tökéletes csak akkor lehet hiba ha felkapcsolom a lámpát de ott a vezetékelést is meg kell biztos oldanom a kapkodás miatt gyanitom letestel inkább vagy leterhel valamit nagyon.
(#) Krisz03 válasza postás71 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Tekercs cserénél le kell szedni az alaplapot, ezért kell majd utána gyújtást állítani.

Egyébként innen ugye nem látom, de lehet, hogy csak a tekercs forrasztása engedett el, esetleg a ráforrasztott vezeték.
(#) postás71 válasza subwoofer220 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
elöre tégy egy 6v izzót hátra 12v sosem csapja ki többet és ha gyenge marad elöl vegyél kisebb watt számú izzót
(#) Krisz03 válasza postás71 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Miért is jó különböző feszültségű izzókat használni? Ne "javíts" hibát hibával!
(#) postás71 hozzászólása Szept 13, 2010 /
 
szerinted ott milehet a baj azért érdemes mert a simsonok gyárilag 7.4 es töltéssel jöttek ki.és ha netánn esetleg valamivel több akkor csapja ki az izzót vagy talán zárlat is lehet érdekelne a véleményed.Ha esetleg azt tanácsolod neki vigye el szerelöhöz az nagy segitség lenne biztosan.neked krisz milyen simsonod van?
(#) postás71 válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
az elektromos gyujtásnál az alaplapot és a blokk belsejét kell jelölni ugy vissza rakni máris be van a gyújtás állitva.sajna nem a forrasztás engette el.
(#) Krisz03 válasza postás71 hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Most vizsgáztatsz? Lehet, hogy csak pályakezdő motorszerelő vagyok, azért volt pár évig közöm Simsonhoz.
Hogy miért ajánlom a motorszerelőt? Mert a kérdésekből is kitűnik már, hogy valaki nem ért a témához.
Mellesleg a töltésnek nincs semmi köze a világításhoz, mert a világítás a váltófeszültségű rendszerről, azaz közvetlenül a generátorról üzemel. A hátsó helyzetjelzőnek azért van egy fojtótekercse, mert az csak 5W-os, a tekercs amiről üzemel, az pedig 21W. 12V-os rendszerben pedig egy speciális váltófeszültségű elektronikus szabályzó (EWR) van beépítve a fényszóró és a helyzetjelző védelmére. Bármelyik készülék hiánya izzókiégéshez vezethet, vagy nem megfelelő tekercs használatakor is.
Mindegy, hogy milyen gyújtásról van szó, tized mm pontossággal nem tudod visszarakni jelre, ezért minimum egy indikátorórás ellenőrzés mindig elkél. A megszakítós még érzékenyebb, azt nem lehet szemre beállítani.
(#) postás71 válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Köszönöm a válaszodat minden jót kivánok a továbbiakban,nem vizsgáztatlak attól független hogy a véleményedre voltam kiváncsi. Köszi. szia.
(#) postás71 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
TE NEKED SEGITEK HOGY EL TUDD OLVASNI A BETÜKET HÁTHA A KICSIKET NEM ISMERED FEL.
(#) alioka hozzászólása Szept 22, 2010 /
 
Sziasztok lenne egy elméletem simson s51n-hez !

Nos röviden szólva annyi volna hogy a 3 tekercs helyére 3 töltőtekercset párhuzamosan kapcsolva egy ezen kapacitásnak megfelelő fesszabályozóval szabályzott generátor képződne elméletben.

Ismereteim szerint a 12 V maradna viszont ideális esetben az áram 3szorosa lenne, így már egy egyenirányítással is 1,5 2szeres töltést lehetne létrehozni a mocinak .

A gyújtás Krissz féle inverteres gyujtás elektronikárol menne , az összes többi elektronika viszont igy elméletben mehetne akksiról.

Bárki aki ennek ellenindokát tudna mondani örömmel hallgatom meg , ellenkező esetben további javallatokat és nyák tervetek szívesen látom (leginkább az erősebb áramu egyenirányító érdkelne a többi már létezik)

Előre is köszönöm az értékes infokat

Üdv alika
(#) Aftershock hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Sziasztok, az lenne az én problémám hogy elővetem a fater régi motorját de nincs rajta semmilyen világítás (vezeték sincs) hogyan tudom be vezetékezni ehhez kellene egy kapcsolási rajz de olyan ami magyar és mellé van írva minden simson s51-es előre is köszi
(#) gulyi88 válasza alioka hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Az ötlet jó, nálam majdnem kész is. Új alpot kell csinálni, mert a gyári alapon a tekercsek nem pontosan 120° ra vannak, és mehet bele 3 egyforma tekercs párhuzamosan (inkább 35W os világítás tekercsek).
Csak annyi a bajom, hogy nincs kedvem kiadni 6 ezret a 3 tekercsre.

Megoldható a gyári alapon is, de akkor a tekercsek nem köthetők egyből párhuzamosan...
(#) alioka válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Szia

a megfelelő alaplapról esetleg lenne szakrajzod?

Vagy hogy haladsz tudsz már a projektről valami biztosabb adatot egyebet mondani?

A gyújtást már átalakítottam megszakítós inverteres cdi ,
szóval alaplapot ugy kellene alakítani hogy a megszakító maradjon , a kondit kitudom tenni a kapcsoló szekrénybe az nem gond , az alaplap rajza lenne a lényeg h beszélhessek sulimba az esztergályosokkal .

üdv : alika
(#) gulyi88 válasza alioka hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Én mindent leszórtam az alapról, csak a 3 tekercs maradt fent. Jeladó meg vagy Hall vagy induktív.
Van némi rajzom, ami alapján leesztergáltam, nem szakrajz, nem is szakprogrammal készült de én meg tudtam csinálni belőle.
Sprint layout 5 nyáktervezővel nyitható meg, a méretek pontosak az én alapomhoz és lendkerekemhez.
Lendkerekem agyrésze ki van cserélve, és a belső mágneseken lévő vas is fel van esztergálva.
Az alap amenyiben van anyag, akkor alu legyen (nem mágnesezhető).
(#) gulyi88 válasza alioka hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Hát úgy haladok, hogy sehogy, nem adok ki 6 rongyot 3 tekercsre. Most szereztem egy szuzuki autógenerátort, szétszedve elég kicsi, szűkösen, de szerintem bele tudom zsúfolni a generátortérbe, már csak a gerjesztés csúszógyűrűire kell kitalálnom valamit.
(#) gabor0135 hozzászólása Szept 2, 2011 /
 
Sziasztok!
Javítok egy simson világítást,mert nagyon halványan világít az első lámpája.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy a világító tekercsnek mennyi lenne az ellenállása és üresen / tehát terhelés nélkül / mekkora feszültséget képes termelni.
12v-os a tekercs.
Ja és keresek simson robogó elektromos rajzot is.
Ha tudtok segítsetek.
Mindenkinek előre is köszönöm a fáradozást.
(#) gabor0135 hozzászólása Szept 2, 2011 /
 
Még az lenne a kérdésem,hogy mennyi az előgyujtása a simson robogónak / sr50 /?
(#) Krisz03 válasza gabor0135 hozzászólására (») Szept 2, 2011 /
 
0.3-0.4 Ohm körül van az ellenállása, névleges teljesítményével terhelve fordulaton 12-14V, terhelés nélkül akár 20-25V (vagy több) is mérhető rajta.
Mindenképpen nézd át a csatlakozásokat, megfelelő teljesítményű izzók legyenek benne, de akár még attól is lehet gyenge, hogy elgyengültek a mágnesek (bár akkor már a gyújtás sem lenne tökéletes).
Rajzokat itt találsz: Bővebben: Link
Előgyújtása ugyanúgy, mint az S51-nél (ugyanaz a blokk), 50cm3 esetén 1.8mm a felső holtpont előtt.
(#) gabor0135 válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 3, 2011 /
 
Köszönöm a linket biztosan közte lessz ennek a gépnek is a rajza /most szembesültem azzal a ténnyel , hogy nagyon sokféle variáns létezik /.
Egyébként holnap lessz a nagy "műtét" napja .
Majd beszámolok a fejleményekről.
Következő: »»   2 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem