Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor készités házilag 48V-ig
Sziaszotok mindenféle instrukciot várok 48v hogyan készitsünk villanymotort házilag beszerezhetö dolgok helye weboldalak leirások segitsetek léci köszi!!!
rövidrezárt forgórészű motort tudnál készíteni...
nem 1xerű
Nem t'om létezik-e még katonai bontott cuccos.
Dunaföldváron a Sh**ltől pár km-re volt. ott voltak 24-48 voltos szénkefés motorok.
mihez akarod használni? mekkora teljesítményű kell?
én valami régi 220-as motort tekercselnék át házilag lehet, hogy 48 volt épp ráfér
Sziasztok sajnos én nem tudok tekercselni én is probálkoznék azt a forumot azért nyitotam hátha tud valaki segiteni hogyan is kezdjem na meg hogy jutok a hozzá a szükséges alkatrészekhez meg hát szerintem mindenki más is okul belöle szoval ha valakinek konkrét tudománya van a dologrol kérem nem sajnája a betüket segitsen és megosztjuk a tapasztalatokat Köszönöm!!!!!!
Szia huhuu
Egy elektomos robogohoz kellene tudom nagy falat lesz de akkor is szeretném megcsinálni!!! nem ismersz véletlenül valami oldalt vagy akármit ami leirja hogy kell pontosan!!! és te hogy csinálod mert régi porszivo motorom nekemis van csak hülyén nézne ki hogy robogo után hoszabizoval rohangálok Köszi ha irsz!!!
lehet hogy én nem értem pontosan de szeretnél egy elektromos robogót gyártani?????????????
Nem csak nagy falat lesz, de el se tudom képzelni, mekkora akkumulátor-tömegek kellenek majd a meghajtásához (feltéve, hogy nem akarsz 3 km-enként megállni töltésre)...
Ja, és mindenekelőtt szeretnék neked ajánlani 3 helyet, amiket célszerű, ha meglátogatsz, és beleolvasol a tartalmukba! http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1696.html http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1131.html http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1247.html
Nem akarom kedved szegni,de ez bizony túl nagy falat. Az ilyen hajtásokban többfázisú komoly elektronikával vezérelt speckó motorok találhatóak amelyek vissza is termelnek fékezéskor. Kommutátoros motorral lehet próbálkozni de sok értelmét nem látom.
Hát ha jol tudom 48v motort szeretnék kreálni és ha a setésem nem csal akkor 4 12v aksira lesz szükségem eddig ez én igy tudtam de javics ki nyugotan mert én aztám böven tévedhetek kizdö vagyok a tekercselésben!!
a képen meg pontosan látszik milyenbe szeretném (kép ilusztrácio)de ha tud valami okosat a témában szivesen elfogadom MONDJUK MI KÜLÖNBÖZTETI MEG A 24 V 36V 48V VAGY A 220V KÖZTI MOTOROKAT EGYMÁSTOL A VATON KIVÜL AZAZ A FELÉPITÉS ÉRDEKELNE KÖSZ!!
JA köszi a linket olvasgatom már öket!!
Mex
Tudom hogy nagy falat lesz de végüls szeretném megprobálni bevalom sik hülye vagyok a tekercseléshez ezért nyitotam a témát hátha segit valaki de azért köszi !!!!
Ha szeretnél megmenekülni a tekercseléstől,és van a közeledben autóbontó,vagy szinesfémre szakosodott MÉH telep akkor kutakodj újabb évjáratú szgk generátorok után. Ezeknek a forgórésze állandómágnes.az állórészen pedig háromfázisú 12V-os tekercseket találsz. A diódahidat kiépited, és kész a nagyteljesitményű motor. A vezérlésre nincs tippem,de nem sokkal különbözhet egy normál 3~ motorétól,ha nem akarod kihasználni a visszatöltést. Van egy könyvem motorok tekercseléséről,szivesen elküldöm,csak egy használható e-mail cim kell.
Hm éz tényleg jo ötletnek hangzik valoszinü meg is probálom köszi de amnyire belekutakotam eléggé érdekel szoval azért még rászeretnék jönni hogyan kell tekercselni ja de amugy 48v mocit szeretnék nézd meg a képet egy elöbbi hozzászolásban és megérted miért KiloGram köszi
A váz jónak néz ki. Ilyen gépi háttérrel van esélyed. Az előbb emlitett generátorról le tudod koppintani a tekercsek elhelyezését,szigetelését stb. Át is tudod tekerni nagyobb feszültségűre a rajta lévő huzalvastagság és menetszám alapján. Bocsi most látom,hogy akép illusztráció.
Aham kezdem érteni szoval ha a a fém forgorész nem igazán számit csak az elhelyezése nagyobb tekercsel lehet akkor növelni 48v a generátort szerinted nekem van egy 220v porszivo motorom ezel is lenne esély amugy a képel kapcsolatban én is készitem már a vézat mert ugy a motor és az aksik miat egy picit más a váz közepe de nemsokára az is kész sajnos képem nicsen rola de ha lesz igérem felteszem itt egy nagyon jo link :www.fenykapu.free-energy.hu
??????????????????????????????????????????????
Valami ilyesmi lesz ha elkészül tan helyén lenne az elektronika!!!kép alul!!
Sajna a porszivómotor nem jó. Egyrészt nagyon magas a fordulata másrészt pedig kefés kivitelű és azt nagyon nehéz házilag áttekerni,hogy az jó és időtálló legyen. Én továbbra is a kefe nélküli megoldást javaslom.
Jol van köszönönöm szépen elég sokat segitetél
már csak azt szeretném tudni hogyha megvetem a generátort akkor honnan szerezek tekercset budapesten valami jo ötlet??
A linket ismerem. Itt viszont a kommutátoros motorokat favorizálják,ezekhez van a kapcsolások zöme is kialakitva. Eléggé alap dolgok elméletileg működőképesek,gyakorlatban sokkal több buktatóval kell megküzdeni. Zománchuzal néven keress rá a tekercshez való huzalra guglival. Legjobb lenne egy tekercseléssel foglalkozó jóindulatú emberkét találni aki a kezdő lépéseket elmagyarázná,és útbaigazitana.
Hát igen most éppen egy 2 könyvet probálok meszerezni a tekercselésröl ami segithet remélem na akkor majd rákeresek köszi!!!
A fénykapus oldalt szerintem ne nagyon reklámozd itt, mert a legtöbben már "ismerik" az ottani dolgok valóságalapját, és emiatt csak mosolygunk rajta
Másra úgysem jó, de te ettől függetlenül szeretheted... Ja, és nem kell annyi kérdőjel, értünk a szóból! Más írásjelek viszont jöhetnének...
Azert irtam az elejen a porszivo motort, mert epp az jutott eszembe, de nem tudtam, hogy elektromos robogot karsz csinalni.
Amugy letezik elektromos robogo, aki azt hiszi, hiszi, hogy nem valosithato meg, csak nagyon dragak. itt egy link nezz körult itt. Ott vannak a robogoknak a teljesitmenye es, hogy mennyi kilometert megy, lehet agyalni... (meg cross motor is van elektromos ) http://tech-mobile.hu elfelejtettem irni, hogy jo ötlet a generator, csak tenyleg nehez lessz a vezerles megoldasa! 12Vx75A = 900 watt. Ez vegeluis eleg, de nem lesz egy gyorsulasi motor, de gondolom nem is arra kell...
ja amugy nezd meg az oldalon, azt hiszem alkatreszeket is lehet venni, pl motor vezerlö....
Sajnos ez a dolog igy nem igaz. Minden gk generátor forgórésze tekercselt. Két csúszógyűrűn keresztül kapja a gerjesztőáramot ami majd az állórészben indukál feszültséget, és a háromfázisú diódahid után ad le egyenfeszültséget. Ezek hatásfoka is elég rossz elég csak a generátor forgórészére ránézni. De az autóknál ez nem gond. Egy valamikori osztálytársam forgalamazott olyan spec gk generátort ami bikázás mellett leadott 220v/1KW-ot+ hegeszteni is lehetett vele természetesen csak járó motornál.A generátort maximum csak szinkron motorként lehetne alkalmazni aminek a fordulatszámszabályozása nem egxszerű dolog nem beszélve a terhelési szögről. Ha ez nagyobb mint 90fok akkor kiesik a szinkronizmusból és megáll. A nagy erőművi generátorokat is max 30fokos terhelési szöggel járatják a hinrtelen fellépő változásoknál fellépő lengések miatt. Tehát tanácsom a következő: ezt a dolgot felejtsd el mert nem kivitelezhető.Inkább próbálj meg régi CSEPEL tgk generátort szerezni valahonnat mert ez 24v-os és motorként is üzemelhet minden további nélkül. Ezek shönt generátorok és a fordulatszámszabályozásukat is egyszerű mezei eszközökkel meg lehet oldani. Másik ha tudsz intézz ipari szervómotort. Ezeknek előnye, hogy általában az állórészük állandómágnes igy az armatúra visszahatás kissebb (kefeszikrázás) és tartósan túlterhelhetők a leégés veszélye nélkül+ kicsi a méretük egységteljesitmény mellett. Sajnos nem tudom hol lehet őket beszerezni. Én utoljára még 1989-es BNV-n láttam egy standnál mindenfajta méretben és teljesitményben. Ez is egy lehetőség szét kell nézni hátha van valahol. A tekercselésről lebeszélnélek mert az nem egy egyszerű dolog kezdve a menetszámok kiszámitásától sablon gyártása és ami a legrosszabb a forgórész amit még ki is kell egyensúlyozni ha nem akarsz egy vibrátoron ülni. Egyébként jó kisérletezést.
Az előbb lemaradt de most pótolom. Motorként csakis kizárólagosan kommutátoros motor jöhet szóba. ugyanis ezeknek van akkora inditónyomatéka ami kell. A "kefe" nélküli azaz aszinkron motorok inditó nyomatéka kicsi és, hogy a billenőnyomatékát (ami a legnagyobb) ahhoz frekvenciaváltó kéne ami nem egy kezdőnek való. Ez tulajdonképpen egy motorillesztett hajtás. Magyarul ahány motor annyiféle elektronika. Én dolgoztam mint szabályzástechnikai műszerész és ennek a javitása is egy rémálom pedig semmiféle PIC meg egyébb sz.. nincsennek benne. Ha nem volna elég meggyőző az érv, hogy miért jó a kommutátoros motor meg kell nézni a villamost illetve a villanymozdonyt mi hatja.Nézz utána és gondolkozz rajta.
Sziasztok!
EcoPityu vagyok, az" Építsünk mi is elektromos autót" fórum indítója... Tungsram kollegának szeretnék igazat adni, nekem is van egy motoros börzéről 1500 kemény magyar HUF-ért vásárot "750w-os"(1500w-ot akasztottunk le róla hegesztésnél) régi Made in Hungary !DINAMÓM!/ bocs tungsram/ mivel egy fűnyíró motor hajtja és indításkor ez az önindító is, ezért tettem vele némi kísérlrtrt motorként és elég jó eredmények születtek... Símán túlterhelhető, mert a kefék túlméretezettek/4db kb.3cm2/ akár 36v-ról is üzemelhet, persze nem folyamatosan/gyorsulást kibír/, nyugalmi áramfelvétele üzemi 24v-ról 5A..Ez a közel 125w eltörpül a kb.10X-es max teljesítményhez képest., és mint szénkefés motor, ráadásul nagyáramú/rá van írva:24V47-50A/, ezért hatalmas indítónyomatéka is van... Egy izmosabb Impulzusszélességmodulációs /Pulse Wave Modulation/kapcsolástechnikával símán szabályozható. Nézz körül te is, nálunk egy-két bontott még a MÉH telepen is fellelhető..., Vagy ott van régi Trabi vagy Kispolák Dinamó is bár azok csak 200-250w-osak. Én az elektromos Trabiba szereztem egy Targonca mocit ezért nagy a pofám..
Egyenáramú generátor=dinamó bár ezt a kifejezést már kevéssé használjuk. Amúgy jogos a két pont.
A szabályozásáról csak annyit, hogy ha a gerjesztést csökkentjük ez nem problémás mivel ez elég kis áram a motort a névleges fordulatszám fölé is lehet pörgetni.(Mezőgyengitéses fordulatszabályozás).Egyre kell csak ügyelni, hogy az Ig-t nem lehet büntetlenül csökkenteni mert egyrészről nő az áramfelvétel+a motor szétpöröghet terhelés nélkül. Legrosszabb esetben Ig=0 a motor zárlatba kerül. Ezt a megoldást csak a finombeállitásokra szokták elvégezni külső vagy söntgerjesztésű motoroknál. Ezekről pedig tudni kell, hogy fordulatszámtartóak és igy a terhelés változására rögtön igen nagy áramfelvételváltozással válaszolnak.Tehát az armatúraáram szabályozást nem feszültségre hanem áramra kell elvégezni. Itt jó szolgálatot tehet a visszahajló jellegű szabályozás kimélve az akkumlátort és a motort is a fellépő igen nagy mechanikus erőhatásoktól.
Én ilyen generátorra gondoltam. A tekercselése alapján 3~,és állandómágnes a forgórész. MÉH telepen akadtam rá-több is volt belőle. A tekercselés épp,csak bontáskor letörték az egyik kivezetést. Eredeti hibája: az első csapágy görgők kopottak. Ezt.vagy ehhez hasonlót megfelelő elektronikával működtetni lehet motorként-léptetőmotor analógiájára.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |