Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha jól emlékszem , Mrex kísérletezett a saját készítésű hőpréssel ,
Én ezért maradtam a nyomdánál. Azt a filmet semmi nem űbereli amit ott csinálnak 360Ft/A4 árban.
Viszont el kell csattogni érte ami idő, hétvégén meg nem dolgoznak. Ha hirtelen kell egy nyák akkor gáz. Pont a tömeggyártásnál van előnye, mert csak egyszer kell egy film, és 40 darab nem kell hirtelen hétvégén. Azért ne felejtsük el, hogy a nyáküzemekben is fotóznak. Csak nem p20-ra, hanem laminálható fóliára. Ha annyira gyors olcsó és jó lenne, ők is "vasalnának". A profit mindennél fontosabb egy cégnél, de persze lehet hogy ha megtudják átállnak etikett címke hátlapos lézernyomtatásos technikára. Menj be az egyikbe, és ha kinevetnek dugd az orruk alá a 40 darab tökéletesen egyforma ugyan olyan minőségű nyákot had csodálkozzanak. Lehet hogy megveszik a módszert, és a laminálódat. Új termék lesz a palettájukon. Ónozott sufnituning panelek féláron, vagy valami hasonló árszabással
Hallottam már több helyen, hogy azt a vastak töziónt úgy viszik fel, hogy belenyomják a nyákot egy folyatószerbe, utána egy vortyogó ónnal teli kádba, majd kifelé jövet sűrített levegővel lefújják róla a fölösleget (gondolom forró levegővel)
Úgy elképzeltem hogy nézne ki a sufni, ha sűrített levegővel lefújatnám az ónt. Valószínűleg csákánnyal lehetne bányászni az ónt a falakról, vagy egy fél ember magas kád lenne, amiben 40liter ónt kéne folyamatosan forralni. Mint a pokol olyan lenne a sufni. Télen ideális, csak nem kelljen az áramszámlát fizetni
A fotózáshoz kell 3 uv cree led+meghajtó panel:
3* XR7090UV-L1-UV8-11 395-400 nm, 210-250 mW 837 Ft +áfa 1* LED meghajtó II. Step-Up&Down 1 990 Ft+áfa Beszerzés a chipcad-nél. Összesen 5600Ft. Nekem cirka 2-3 éve működik egy led élettartama elég magas. Kell Nátrium hidroxid, és nátrium karbonát. Mind a kettő filléres tétel a vegyszerboltban, ami ráadásul nincs is messze a chipcad-től, egy úton beszerezhető. Első körben inkább az előfényérzékenyített nyákot javallanám, pár darabhoz olcsóbb mint egy flakon p20 vagy lamináló+fólia, és ha már úgyis pesten jársz a duotonerepro a kökinél megcsinálja neked a filmet is 360ft/a4 árban. Két órával előtte add le a filmet emailban fekete fehér pdf-et várnak. Vagy veszel egy 1200dpi-s lézernyomtatót egy laminálót, etikett címkét, vagy fényes műnyomó papírt és akkor elméletileg (ha olyan nyomtatót veszel aminek a pora megolvad a laminálód hőfokán) tudsz nagyon szép és pontos nyákokat nyomtatni, lásd az előző hozzászólásokat. Ha van ilyen nyomtatód és laminálód, akkor ez a legolcsóbb.
gulasoft: Igazán nem szeretnék ellened beszélni, hiszen épp ugyanolyan segítőkész vagy, mint itt bárki, aki komolyan foglalkozik az elektronikával, DE:
koczka: Elsősorban én akkor is a laminálós technikát javaslom neked, igaz, hogy amatőr módszer (de minőségben nem "sufnyi-tuning" - szerintem). A másik pedig, hogy gulasoft azért mondja ezt, mert Ő általában sokdarabos munkát csinál megrendelésre. Neked viszont - szerintem - egyelőre nem célod a tömeggyártás, inkább magadnak szeretnél barkácsolni. Remélem jól gondolom. Egy másik megközelítésből pedig: nem feltétlen muszály lézernyomtatót venni ehhez a technikához (nekem sincs, helyette máshol nyomtatok), laminálót viszont kell hozzá venni, de nem muszály átalakítani, én sem tettem (ezt majd kitapasztalod, ha akarod). Ennek a megközelítésnek a lényege: ha viszont "tömegtermelésen" gondolkodsz, mint gulasoft, akkor is javasolt a lamináló, mivel az jól jöhet a fényérzékeny fólia fellaminálásakor is, ha nem P20-al akarsz dolgozni. (Közelmúltban rendeltek it többen fényérzékeny fóliákat.) Összegezve tehát: Én - mégegyszer mondom, - nem az hangsúlyozom, hogy melyik éri meg jobban, melyik nem, ezt mindenki döntse el maga a céljainak megfelelően, csupán rá akartam világítani, hogy más módszerek is vannak, mint a fotózás. Továbbiakban azt mondom, hogy e témákban kutakodj először minél többet, és ha döntésre jutottál, már tudni fogod, miként állj neki: Nyák készítése fényérzékeny fóliával NYÁK-készítés töviről hegyire... Nyákkészítés lézernyomat laminálással Valamint ez a téma. Remélem segítettem valamit.
Én csak arra reagáltam, hogy vasalni már próbált, kérdezte érdemes e átállni mert nem megy neki.
A fotós árakat tudom, a nyomtatóst nem, de arra már kapott tőled linket. Azért egy lézernyomtató és lamináló többe fáj mint 6000 forint ami fotózáshoz kell, de csak akkor ha nincs olyan otthon. Azt próbáltátok, hogy rányomtatatsz egy fél nap után áttapad e? Én bent tudtam jó lézerrel nyomtatni, lehet hogy frissiben kéne rárakni a lapot a nyákra. Egyébiránt nem tömeg termelek, de egy egy film 360 forintot egy nyáknál is megér, egy a4-re meg igen sok apró nyák elfér. El kell rakni, és legközelebb csak meg kell keresni, persze ennél olcsóbb a műnyomó, és mindig kéznél van ha van jó nyomtatója az embernek. Ezek amiket most felraktam az ónozáshoz cirka 1 éves filmekkel készültek, szerencsére volt belőle pozitív negatív (a lötstopp miatt). Most a pozitív volt a jó, mert mindenhol beégett kivéve a vezetősávokat és oda raktam az ónt. Még hétvégén csinálok pár próbát, sajnos a nátriumperszulfát nem vitte rendesen az ónt, csak megfeketítette (persze lehet hogy ez lesz a nyerő, csak a végén meg kell pucolni) pedig az eltartható, míg az ammóniumperszulfát nagyon szépen vitte a rezet, de az meg állítólag lebomlik.
Eddig az a tapasztalatom, hogy a fényes műnyomóról bármikor áttapad a festék, volt olyan nyákom, amihez a nyomatot több mint fél éve készítettem, és nem rég lett átlaminálva.
Itt nincs olyan, hogy "beleszárad" a papírba a festék, talán annyit érdemes még hozzátenni, hogy a kinyomtatott műnyomós rajzolatot úgy érdemes tárolni, hogy ne kapjon nedvességet, meg ne érje mechanikai behatás (hiszen ha összegyűrődik, akkor kevésbé használható jól), de szerintem ez a filmre is igaz lehet. A tömegtermelést nem úgy értettem, hogy mindig, de régebbi hozzászólásodból emlékszem, hogy volt olyan amikor párszor 10 db-ot kellett kivitelezned.
Igen volt olyan is, de legtöbbször az van, hogy megcsinálom a panelt, elviszik kitesztelik, kijavítják, megcsinálom az új panelt, kiderül hogy már tökély vagy olyan kis változtatás kell aminek a kockázatát bevállalja a tervező, és megy a nyákgyárba 50-100 darabban.
Amiért hozzám jön először az az egy oldalas 5Ft/cm2-es két oldalas 10Ft/cm2-es ár, úgy hogy akár egy 3cm*3cm-es panelt is megcsinálok, csak a filmet ki kell fizetni plusszban. (500Ft mert nekem kell elmenni érte, ha hozza a filmet akkor nincs az sem) Saját magamnak ha csinálok panelt, akkor én kifizetem azt a 360Ft-ot, mert egy igazán jó nyomtató amit vennék az 20.000Ft körül lenne, és az majdnem 70 film. 70 különböző nyákot amit saját magának csinált kevés ember tud közülünk felmutatni, és ezen elgondolások folyamán döntöttem úgy, hogy ezért nem veszek egy lézert. Van egy szakad 5l otthon, a lányom néha nyomtat rajta házit, vagy most csináltak gólyatáborhoz anyagot, arra elég, bent meg van olyan 600dpi-s nyomtató amihez 5000 lapos adagoló van, irgalmatlan gyors, kétoldalas, válogatja a a példányokat , de nyákot azon sem nagyon lehet csinálni, doksikat viszont kitűnően nyomtat. Van itt 1200-es is nyomtattam vele műnyomóra, egy istennek nem tapadt rendesen a festék, valahol mindíg lejött, ha most vennék otthonra, és ugyan így szívnék a guta megütne, pedig nem vagyok sóher, ha valamit meg kell venni megveszem. De nyákhoz nekem nem érte meg. Most vettem a cnc-hez egy 1.7Nm-es motort, 14.000 forint volt. Kell hogy erős legyen, ne legyen lépésvesztés, próbáltam bontott motorokat, de beláttam, hogy itt is az érvényesül, ami kell az kell, ha jó munkát akarsz, és ha megfeszülök sem tudok a nyomdai filmnél jobb minőséget otthon megcsinálni, akkor viszont minek költsek nyomtatóra. Akinek van nyomtatója és laminálója is van, annak olcsó a vasalás. Mindenki pénztárcához igazítja. Mondhatnám hogy fotóshoz még az a 6000Ft sem kell, mert nap levilágítja, de kinézve az ablakon, meg ezt az évet figyelembe véve, volt kb. 35 nap eddig amikor sütött a nap, és éjjel vagy este mikor Én ráérek a család mellett a napsütés nem jellemző. Azért ha lesz időm az otthoni szutyokkal megpróbálok egy pauszos levilágítást, de még cnc-t szerelek, galvánónos kísérletet végzek, maratást próbálgatok, weblapot kell faragni, szóval ha lassan jutok valaminek a végére az ezért van. E mellé még a vasalással szórakozás meg kísérletezés már nem fér be, de amit megtudok a galvánónos technikáról azt megosztom.
Július 7. óta nekem is kevesebb az időm... megszületett a pici lányom , így tökéletesen megértelek.
Privátba dobj egy linket légyszi az oldaladról. Köszi!
Ez nagyon jó ez a led-es módszer :yes:
Csak egy dolgot még mindig nem értek elméletileg lamináltnál is ugyan azt érem el mintha levasalnám.!? Most úgy állok hogy fotózásra áttérek.
Laminálás otthoni célra jobb, gyorsabb, és olcsóbb, nem rosszabb minőség a fotózásnál. Nem alakítottam át a laminálómat, fénymásolom, "Kb.30.-Ft/A4" laminálom, vaskoriddal kimaratom "15-20perc" és forrasztom.
Árban a töredéke a költség, hosszútávon is megéri. Lehet még + lötstop-ot is rálaminálni és szinte gyári minőség, de otthoni amatőr célra teljesen első osztályú. Több db-nál amennyi belefér a laminálóba "átlag 3-5 panel egyszerre, tehát pár óra alatt akár tömeg gyártáshoz is alkalmas lehet, bár itt a fotózás előnyösebb ha a levilágítást is nagytételben nem egymás útán csinálod. A ki-kísérletezett munkafolyamat viszont kevesebb a laminálásnál, és a szükséges anyagok is, a levílágító és a laminálló fogjuk rá egy árban van. FOTÓZÁS: Levilágító, film-fólia esetleg több réteg, P20, előhívó, vagy fényérzékeny drága panel, és a marató többször 5-10perces munkafolyamat. LAMINÁLÁS: Lamináló, nyomat db-onként, maratószer és kész egyszer 15-20perces folyamat. De ez az én 20éves tapasztalatom, nem biztos hogy igazam is van.
Van olyan fólia ami sima nyákra rálaminálva egy fotoérzékeny felülletet hoz létre. Ehhez lamináló kell, akkor meg ha van jó lézered éppen vasalhatsz is.
Van azonban előre fényérzékenyített nyák, megveszed, levágod, nem kell pucolni mint a többinél leszeded a védőfóliát rárakod a maszkot, levilágítod (pár perc) előhívod marod. Ha csak pár nyák kell és ráadásul kicsi, akkor nem érdemes a laminálással kísérletezni, mert azért a laminálás sem egész úgy megy ahogy itt egyek feltüntetik, olvass csak utána a laminálós lézeres fórumban belinkelték neked 80 oldalon keresztül értekeznek az egyszerűről. A levilágításnál egyetlen kísérlet kell. Mennyi ideig kell levilágítani. Ha belevágsz elmondom 10 perc az egész. J-O-E meg éppen csak azt felejtette el, hogy a lötsoppot rálaminálhatod, de az ugyan úgy le kell világítani, tehát a lötstopp pont nem használható a lézeres lamináláshoz, csak és kizárólag a fotózásshoz, de lehet hogy csak összekeveredett egy picit, 20 éve még nem volt ilyen lötstopp fólia. Szóval döntened neked kell. Ha pár nyák kell: 1:megcsináltatod pl. velem. 2:levilágítassz előérzékenyített nyákra. és elköltesz egyszer 6000Ft-ot a levilágításra. 3:veszel laminálót és reméled elsőre jó lesz a lézeres laminálás, vagy indul a kísérletezés, J-O-E segít. Ha sok kell: 3:vasalsz, és kísérletezel. 4:veszel laminálót, és kísérletezel, reméled áttapad a festék, sok embernek sikerült, párnak nem. J-O-E segít. 5:veszel laminálót és dry fóliát (ez a fényérzékeny) és csináltatsz filmet. Ebben is tudok segíteni. 6:megcsináltatod nyákgyárral sok pénzért. Szóval módszer van rengeteg, válassz valamit. Aki lézernyomatot laminál, úgyis esküszik rá (persze neki megy, nekem még nem sikerült) aki meg kitapasztalta a fotózást, az meg arra esküszik. Ez nem meggyőződés kérdése, hanem csak egy döntés. Te próbáltál vasalni nem ment. Megpróbálhatod ugyan azt technikát laminálni, hátha bejön. Tényleg annál olcsóbb nincs. Vagy váltasz egy olyanra ahol nem számít milyen lézernyomtatód van, nem számít milyen laminálód van, nem számít hogyan kell jól megpucolni a nyákot,(előérzékenyített nyáknál ezek mind lényegtelenek), csak egy jó film kell, és 2 filléres vegyszer. Vagy a dry fólia ahol kell egy jó lamináló (bár egyesek anélkül is fel tudják vinni, én nem próbáltam), meg egy levilágító, és ott is 10 perc teszt. Nem akarlak meggyőzni, mert nem érdekem egyik sem, csak olvasd el a nyákkészítést lézernyomat laminálással fórumot mielőtt döntesz, és meglátod ott azokat a buktatókat mik itt elfelejtődnek megemlíteni. kaqkk épített egy laminálót, ha sok időd van biztos segít egyet építeni.
Ja azt elfelejtettem leírni a vasalás sohasem sikerült, pedig rengetegszer próbáltam. Fotóztam is panelokat van most is itthon gyári előkészített panel, fólia, UV ledes levilágítóm is de nincs időm használni mindig laminálok gyorsan panelt és kész.
De gulasoft jól írja mindenki a saját bevált módszerére esküszik, próbáld meg amelyiket csak tudod és majd eldöntöd.
Vasalás nekem sem ment soha! És akkor úgy döntöttem, hogy fotózni fogok, aztán megpillantottam a laminálós hozzászólásokat, a "NYÁK készítés kérdések..." topikban, a lézernyomatos utána jött létre. Persze hasonlón gondolkodtam már én is, pl hőprésen, de a lamináló nagyon bejött.
Nekem a kikísérletezése sem tartott tovább 15-20 percnél, persze ez sokmindentől függhet (jó a lézernyomtató a cégnél, stb stb). Különben a fotózás lehet hogy nekem még olcsóbb is lenne, Siófokon tudok kapásból 3 céget is akik tudnának filmet csinálni. De már mindegy...
Lézer nyomtató kellene nekem a nyomtatáshoz.
Tudtok típust ajánlani (ne essek hanyatt az árától) ? Kösz.
HP 5L ennél olcsóbb erre a célra egyszerűen nem létezik! 3eFt a toner töltés éééés lehet van egy felesleges nekem, de Zalában lakom.
Na végre sikerült leszedni a ráragadt papírfecniket a lábak közül!
A megoldás pedig a minden háztartásban lévő ECET lett! Csak 25-30 percre bele kell tenni a nyákot az ecetbe (én 20%-osat használtam) és utána már folyó víz alatt olyan szépen lejönnek róla a papír darabkák, hogy öröm nézni. Az újjammal le lehet dörzsölni, még rányomni se kell. De vigyázat, hogy több órára ne hagyjuk benne, mert akkor fellazítja a festéket is egy kicsit, és száraz törlővel az is lejön róla apránként. (de ez lehet igaz a maratásnál is) Az eredmény persze nem lett tökéletes (nekem olyan 90%-os), mert a festék felett nem mindenhol szedte le a papírt, de ahol nem volt festék, ott teljesen. Meg egy-két forrszemről is lejött egy tényleg nagyon pici festék (1-2 pötty) amit filctollal kijavítottam. De ez lehet, hogy csak azért volt, mert ezeken a helyeken nem ragadt rá a nyákra a festék, hanem a papíron maradt. Szóval ezzel kapcsolatban várom mások tapasztalatát is. Nekem ez a felfedezés most nagyon jól jött, tekintettel arra, hogy még nem szereztem be mindent a fotós technikához. Azt meg kipróbálhatná valaki (aki otthon tud nyomtatni), hogy a vas-klorid nem marna-e a papír alá. Így nem kellene ecet sem, és nem kellene félni, hogy rossz lesz a nyák.
Én erre a célra felhígított sósavat használok, az nem szedi le a festéket sem, viszont a műnyomó által otthagyott meszes papírmaradványokat tökéletesen eltávolítja.
Én szintén sósavat használok, de nem hígítom. Néhány másodperc alatt lelöki a műnyomót. A biztonság kedvéért fogkefével átsikálom.
És ezt nem tudtad volna hamarabb mondani? Csak nézted ahogy szenvedek itt.
De szerintem a sósav is leszedné ha sokáig benne hagynád. Mondjuk én nem tudom, mert sose voltam jó kémiából. Ecet van, sósav az most nincs itthon. Majd megpróbálom még kevesebb idővel, szerintem 10 perc is elég lesz neki. De a vas-klorid is sósavból áll, nem? Akkor lehet az egyszerre leszedné a papírt is meg a rezet is. Másik kérdés meg az lenne, hogy milyen felület védelmet használjak szerintetek? Flux SK-10 vagy TN 180? Melyik a jobb?
Szerintem az SK-10 jobb, de ez nem jelenti azt, hogy a hazai gyártó cucca használhatatlan lenne.
Én azt mondom, hogy amelyiket jobban bírja a pénztárcád ha meg van otthon mindkettő, akkor próbáld ki őket
Nekem még sosem kellett sikálnom. Általában gumikesztyűs kézzel bánok a panelekkel maratáskor, így egy ilyen sósavas műveletkor elég csak finoman végigsimítanom az ujjamat a panelen.
Még sosem keféltem (és ezt most nem úgy kell érteni ), mert mindig aggasztott, hogy lejön a festék is.
Ok. Köszi, akkor SK-10 lesz szerintem. Vagy körömlakk nem jó?
(Egyébként ha nem mondod, akkor nem is arra gondoltunk volna. ) Vagy most utána néztem ennek a lötstop-nak, hogy mit jelent, azt hiszem ez tartozna a profi kategóriába (mindig is szerettem volna zöld vagy kék vezetősávokat). De, hogy is működik ez pontosan? Ez is valami spray amivel le kell fújni a vezetősávokat? Gulasoft beszélt valami negatív filmről, akkor ez is foto érzékeny lakk? M.o-on lehet kapni? Ha igen mennyiért?
A lötstop fólia.
Össze álltunk vagy 10-en 20-an, és meg lett rendelve Németországból egy nagyobb adag. Itt a külföldi forgalmazó oldala. Alulra beteszek egy-két képet, hogy milyen. Ez is egy nyákra laminálható fényérzékeny fólia. Rá kell laminálni a kész kimaratott nyákra, és erre is kell egy maszk. Mivel egy negatív fólia, azok maradnak meg, ahol a fény éri. Tehát a forr pöttyök lesznek a maszkodon fekete. (toner kímélő) Aztán le kell világítani, és elő kell hívni mosószódával. a mosószódát a bio boltokban lehet megvenni. Természetben lebomló mosószer. Ha elő hívtad, akkor meg kell szárítani egy kicsit, és kész. Nem olyan mint a gyári, de szép, és mechanikailag jó véd, és a korrózió ellen is jó. Arra kell oda figyelni, hogy ne forraszd túl sokáig, mert akkor lejön. Azért nem kell ettől most megijedni. Normálisan használható.
A "sikálás" az erős kifejezés. Valójában, én is csak simogatom, ha már a kefélésnél tartunk.
Köszi az infót!
Akkor ezek szerint M.o-on nem nagyon lehet kapni. A nyákok meg jól néznek ki.
Van itt 1 pár fotó, hogyan néz ki, 1 nálunk gyártott nyák. Ez 1 propeller clock, 2oldalas furatgalvános nyákja. Kék lakkal, ónozva.
Mennyibe kerül egy ilyen legyártatása?
Kár, hogy olyan messze van hozzám képest, különben mennék oda dolgozni.
Gondolom fillérekért le tudsz gyártani magadnak egy nyákot.
Mi is ilyen fóliával dolgozunk. Viszont nálunk először van a fúrás, majd a vegyiréz ( a furatok rezesek lesznek) - fóliafelvitel (laminálás) aztán rajzolatfelvitel- hívás (utánna a megvilágított rész marad a rézen) majd maratás. De ha galvános a kártya, akkor pont az ellenkező filmel világítunk (pozitív vagy negatív film) és akkor nem maratásra megy, hanem először galvanizálni, majd utánna maratásra. Aztán a többi, lakk, arany, ezüst, ón, pzició, stb.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |