Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   32 / 196
(#) samara válasza örvájn28 hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
És a műszerfalon is világit, vagy csak hibakiolvasáskor írja hibaként?
(#) adolfdzsepeto hozzászólása Szept 10, 2010 /
 
üdv
Beszereltek 1 riasztót octavia1 típusba.A riasztó csak akkor riaszt ha a bal első ajtót nyitom a többinél nem.Tovább nem zárja le az ajtókat "Safe" módba(Szóval nem villog a zárásjelző led).
kulcsra jól zár de riasztóval nem.Bekötéshez rajzot nem találok.de azt megtaláltam hogy belül az ajtónyitóra van rákötve a ráró funkció. :eek2:
(#) örvájn28 válasza samara hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
A műszerfalon is világít. Kiolvastuk a hibakódot el is aludt a lámpa másnap indulásnál ismét nekiált vílágítani.
(#) VIM válasza örvájn28 hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Ha mondanál hibakódot.... Ebben a progiban több információ van mint az elődjében.

AIRBAG.JPG
    
(#) örvájn28 válasza VIM hozzászólására (») Szept 11, 2010 /
 
Hibakódot nem tudom pontosan megírni majd jön a srác kiolvasni akkor megírom. Annyit mondott a kormánynál van valami csúszó érintkező és azzal van baj
(#) Borzascucu válasza samara hozzászólására (») Szept 13, 2010 /
 
Szervusz Nándor!

Láttam, a sok hasznos és segítőkész hozzászólásodat a fórumon, ezért fordulok hozzád! Octavia '97 AEE autónk van, és egyszercsak a rángatni kezdett lassan fokozatosan egyre sűrűbben ismétlődött, erősödött a torpanás az autónál.
A hibatárolóban a kopogásérzékelőhöz kapcsolódó hiba van, de ritkán a lambda-szonda is feltünik (ilyen volt korábban is kontakthiba okozta). Kérdésem az lenne, hogy esetleg meg tudnád-e nézni az autót, mert szakértő kezekben jobban bízom, mintha csak csere-berélnék szervízben az alkatrészeket az én pénztárcám rovására? A fórumon sok jó tanács hangzik el, de valahogy a kopogásérzékelő hibája nem bukkant fel és tüneteit sem ismerem... röviden ennyit tudnék mondani az esetről.
(#) lanti hozzászólása Szept 17, 2010 /
 
Kedves Szakik!
VW golf 4 2001 es nagyon párásodik az összes ablakom megnéztem másik golfot abban nincs ez a jelenség. A klíma digitális de a légkondiban nincs töltet ez lehet ok? Az ablakfűtés megoldja a dolgot de fullon kell nyomatnom hogy levegye a szélvédőről. Halottam pollenszűrőt aztán hogy nem tud az autóban áramlani a levegő mert hogy a csomagtartó alján a lökhárító mögött van pár membrános szelep azok eltömődtek,leragadtak . Kissé tanácstalan vagyok kérlek segítsetek!
(#) VIM válasza lanti hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Szia!
Idézet:
„légkondiban nincs töltet”

Ha nincs, akkor nem is megy a klíma (nem húz meg a blokkmágnes a töltethiány miatt). Az erős párásodás az ezeknél a típusoknál állítólag gyári konstrukciós hiba, a pollenszűrő takaró "lemez" rosszul takar. A csapadékvíz a szélvédőről lecsurogva erre a lemezre (takarásra) valahogyan bejut a pollenszűrő felületére és azon átszivárogva bejut a légcsatornába, ahol tovább párologva a rendszerbe jut és többlet párát képez az utastérben. Ha most ilyen esős időben nedves, vizes a pollenszűrőd, akkor szinte biztosan ez a baj. A légkondi valóban jobban leszedi a párásodást az ablakokról.
Idézet:
„de fullon kell nyomatnom hogy levegye a szélvédőről.”

Lehet, hogy a nagy légárammal rásegítesz a víz bejutására is.
(#) tibatronic hozzászólása Szept 21, 2010 /
 
Sziasztok! Én új vagyok és remélem ti többet tudtok segíteni mint a "serivce".
Az a gondom az autóval hogy hidegindítás után az autó amikor már elkezdené vissza szabályozni a fordulatszámot, elkezd rángatni. A néhányszori gázadás segíteni szokott és a hiba megszűnik. Melegen nem jelentkezik újra, csak a teljes lehűlés után. Az autó egy 2006-os OII 1,4 16V. A másik problémám a szintén 2006-os 1,2-es Fábiámmal van, mégpedig szintúgy hidegindítás után gázadásnál az autó elkezd fulladozni van hogy le is fullad, bosszantó hogy időnként menet közben is lefullad ha alapjáratig leengedem a fordulatot.
Remélem van aki már találkozott hasonló tünetekkel és segíteni is tud.
Köszönet érte.
(#) lanti válasza VIM hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Köszönöm a választ! Akkor a légkondit érdemes lesz megtöltetnem. A pollen szűrőt megnéztem a jobb széle tényleg vizes mert a műanyag lemezről ami felette van egy kicsit visszafolyik a víz és éppen rá ! Erre van már megoldás ?
(#) pizzas84 hozzászólása Szept 23, 2010 /
 
Sziasztok!

Most vettem egy 99-es 1.6 (AEE) glx-es octaviat.
Az lenne vele a gondom, hogy a műszeregység mutatós órái csak akkor mennek, ha ég a benzinszint jelző, ami mutatja hogy kevés az üzemanyag. Mihelyt az elalszik, behal az összes mutatós egység.

Szerintetek mi lehet vele?
(#) VIM válasza pizzas84 hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Szia!
Valami csatlakozási hiba okozhatja a műszerfalon. A zümmer is megszólal amikor a tartalékra figyelmeztető lámpa világít, vagy az nem is szól? Az A11 jelű a multifunkciós kontroll modul.
(#) pizzas84 válasza VIM hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Nincs hang. Csak a sípolás mikor ráadom a gyujtást, de szerinem az az ac hangja.
Változó a benzinvisszajelző is, mert van amikor nem gyullad ki, pl. ha 4, 5 percen belül inditom a kocsit be ujra. Ha hosszabb ideig áll, akkor világit a benzinjelzője.

Bár biztosra nem mondom hogy nem sipol olyankor, mert ma vettem a kocsit és a gazdája mondta hogy ha besipol hogy nincs benne benya akkor mérnek a műszerek. Szóval lehet sipol az.
(#) samara válasza tibatronic hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Első körben a gyújtógyertyákat kellene megvizsgálni, illteve cserélni. A megvizsgálás alatt értendő, ha kiveszed a gyertyát és kormos az elektródája akkor a hidegüzemben történő dúsítást nem bírja elégetni ezért rángathat. Fordulaton pedig már el tudja dolgozni illetve 'leégetni'. Az is lényeges, hogy milyen gyertyákat használsz (hengerenkénti trafós PLATINA!)mert a sima gyertya ebben a felállásban kb a fele élettartammal bír. Ennél kellemetlenebb, ha az egyik tarfód rakoncátlankodik hideg üzem alatt, de az elöbb utóbb úgy is megadja magát még üzemi hőfokon is. Összegezve első a gyertyavizsgálat. A Fabia esetében pedig nem konkretizáltad, hogy üzemi hőfokon is leáll a motor, de ennél valószinű a folytószelep tisztítás megoldás a problémádra.
(#) pizzas84 válasza pizzas84 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Ma elértem hogy kifogyjon belőle a nyál. Ha bevillan a tartalék lámpa, sípol egyet. De ma pl. mért minden, kivéve a sebesség mérőm, ha nem égett a tartalék is. Meg egyszer negyedig volt a tankjelző, aztán lement a pirosba, sípolt, aztán megint negyedig... Most ráadom a gyujtást, megint halott az egész, aztán van amikor megint megy. Néztem az ic alatti kondikat, jónak tűnnek.
(#) delta1 válasza pizzas84 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
A benzinóra táncolását a kilométeróra jeladó csatlakozó is csinálhatja. Anno az első Octaviámnál párszor levettem mivel hamar beleszaladt volna a kilométer Akkor tapasztaltam hogy hülyeségeket mutatott a tankóra. Nem tudom miért elvileg semmi köze hozzá de így volt.
Sok sikert.
(#) PiciLala hozzászólása Szept 27, 2010 /
 
Sziasztok!!!

Nekem egy 2001-es 1.6-os Octaviám van ami indításkor azt csinálja hogy valami mintha megfogná az öninditot és teljesen megtorpan majd leveszem a gyújtást és próba újra és gyönyörűen hajt és indul is. Lett rá rá rakva egy új önindito és megmaradt a jelenség. Nagyon megköszönök minden ötletet és tanácsot. Jah és a jelenség csak hidegbe jön elő olyan 10 fok alatt.
(#) lanti válasza PiciLala hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Olaj ledermed talán, főtengely csapágyas/nincs furcsa hangja kopogás csattogás néha ?/ gázt jól veszi? Nem zuhog? Gyertyát,olajat mikor cseréltél?
(#) nohab013 válasza pizzas84 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Szia, pár hónapja feltettem ide egy fájlt, ez is lehet ugyanaz a sztenderd műszerfalgond. Ingyen megoldható, ha van kézügyességed és alkalmas forrasztópákád.
(#) nohab013 válasza delta1 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Megmondom az okot
A benzinszint a mutató környezetében haladás közben folyamatosan ingadozik a mozgástól, de amikor jön sebességjel, akkor az okos rendszer nem korrigálja a mutatott értéket ennek megfelelően, csak nagyon lassan, úgy, hogy semmit ne láss az ingadozásból. Ha nincs sebességjel, akkor nincs korrekció (gyújtás után ezért pattan fel a mutató), így folyamatosan táncol a mutató, ahogy gyorsítasz-lassítasz-kanyarodsz.
(#) PiciLala válasza lanti hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Olaj nem rég volt cserélve, de gyertya nem volt.Fura hangja nincs.És erőtlenség sem érződik rajta.Az autószerelő is ezekre gondolt de azt mondta minden rendben van. De jó magam attól félek hogy lehet csapágyas..... de nem tudom miért csak hidegbe csinálja ezt ha csapágyas.?? Jah és mi fontos csak a napi első inditásnál rakoncátlankodik..
(#) nohab013 válasza PiciLala hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Akksi rendben? Nekem akkor csinált ilyet, amikor nagyon töltetlen volt az akksim, mert sokáig állt. Pontosan ugyanígy, először éppen csak megnyikkant, de másodikra simán indult. Én is paráztam, de feltöltöttem az akksit alaposan és azóta a hiba nem jelentkezett.
(#) PiciLala válasza nohab013 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
Lehet kicsi lenne benne az aksi amperja mert uj aksi van benne??Vagy a hidegbe ennyire ledermed az aksi??
(#) nohab013 válasza PiciLala hozzászólására (») Szept 28, 2010 /
 
A kérdés az, hogy fel van-e töltve. Az én aksim is jó, csak nem használtam az autót hetekig és nem maradt benne kakaó. Ha új az akksi és töltötten vetted és nem szívta/szívja valami le, akkor vlszeg nem ez a gond. De ha rádugod töltőre egy éjszakára, reggelre kiderül.
(#) PiciLala válasza nohab013 hozzászólására (») Szept 28, 2010 /
 
Az aksi fel van töltve és a probléma ugyan úgy fent áll.Nem lehet a gyújtás kapcsoló a hibás??Vagy valami rejtet test hiba??
(#) lanti válasza PiciLala hozzászólására (») Szept 28, 2010 /
 
A test hiba még lehet! A generátor nagy terhelésnél - rossz akku zárlat testelési hiba oxid valamerre a vastag fekete kábelen akár a saruban is lehet!! Ha csapágy amihez nálam jobban is értenek ,akkor úgy gondolom míg az olaj dermedt 10 fok alatt dermedt kicsit sűrűbb mint melegen, akkor még nem alakult ki a filmréteg amin a siklócsapágyak siklanak ezért fém a fémen csúszik legegyszerűbben úgy lehet ezt megnézni hogy aknára állsz, leszeded az olajteknőt és az egyik csapágyfelet 2 db csavarral ha a felület sárgás kopott repedezett akkor azonnal csere ,ha szép ón színű akkor más a hiba de ez legyen a végső megoldás, mert azt tételezi fel hogy olaj nélkül ment a motor aminek azért vannak más jelei is vagy az olajszivattyú elromlott ami ritkán fordul elő esetleg rossz olajszűrőt tettek be amiben a szelep nem nyitott ki a nyomásra ....
(#) samara válasza lanti hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Elnézést, hogy közbeszólok, de ha a motort megfogja valami indítózás közben, az nem a csapágy (ak) (főtengely) és az olaj dermedtsége valamint az olajpumpa. Ettől még az önindító simán megforgatja a motort. Ez csak abban az esetben fordulhat elő, ha a támcsapágyak főtengelycsapjai oválisak, de akkor igazából beindítani sem lehetne (szorul), a hajtókarcsap viszont ovalítás esetében is "átforog" azonban rövid időn belűl elfüstölnek a csapágyak. Az indítózáskori szorulás azaz valami megfogja eset akkor szokott előfordulni, amikor a hengerbe, hengerekbe víz kerűl amit a dugattyú nem tud összepréselni. Amikor előfordúl az eset megkellene vizslantani a műszerfal műszereit, hogy azok fényei elhalványodnak e, mert akkor lehet akkumulátor cellazárlat hiba is. (Ettől csinálhat még úgy az akksi mint, ha a töltést felvenné azaz félrevezet, hogy jó)
(#) lanti válasza samara hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Így érthetőbb, az én meglátásom egy VW bogár motorján alapult ...
(#) sufni-tunning válasza samara hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
A nagy előgyújtás illetve a rossz időben lévő szikrázás is okozhat hasonlót, mármint olyan jelenséget, hogy a motor nem indul, visszafogja.
Mivel nincs rajta elosztó, ezért kicsi az esélye, de a trafót tesztelném.
(#) samara válasza sufni-tunning hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
No no kedves kolléga! Annyiból, hogy nekem van egy 2001 évi 1.6 - os Octaviám abból még nem tudhatjuk mi a motorszáma 75 vagy 102 Le-s. Az előbbiben van gyújtáselosztó az utóbbiban nincs. A gyújtáselosztós esetében nem lehet gyújtást állítani, csak szikraközt módosítani (minimálisan finomítani).
Következő: »»   32 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem