Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Lenne egy automata szívató működésében kérdésem. Két szál jön ki a az elektronikából. Ha 12voltot adok neki semmi sem történik. Nem húz be a tüske ami a benzin útját zárja el. Szétszedtem és nincs benne tekercs csak két réz lemez ami között egy 3mm-es korong van. Olyan mint valami kristály. Tud ebben valaki valami tanácsot adni? Hogyan tudom ezt működtetni? Talán nagyobb fesz? Vagy váltó áram kell neki?
Az a korong egy ellenállás. Mikor áramot kap, elkezd melegedni, és felmelegíti az alatta lévő patront. A patron hőtágulása tolja ki a tűt. 12V hatására kb. 5-10 másodperc alatt teljesen ki kell hogy tolja a tűt. A szívató ellenállása általában max. 10 ohm lehet.
Üdv mindenkinek. Egy olyan gondom van hogy a simsonomba gyújtótekercset kellett cseréljek és azóta 500 méterenként eszik egy tirisztort de csak fordulaton alapjáraton semmi baja az a gyanum hogy túlfeszt kap a tirisztorba a kondi és kifekszik. Ha van rá valami jó ötletetek megköszönöm.
Szia!
Rakj bele nagyobb feszültségű és áramerősségű tirisztort. Most milyen típusú van benne?
Akkor ahogy ráadom a gyujtást feszültség alá helyezem. Ez akkor mindig működik amig jár a motor illetve csak a gyújtás rajta van. üdv Ottó
Egy bolti tirisztor van benne ami egy kalap... nem tudsz egy kapcsolási rajzot amiről csinálhatnék egy jó tirisztort?
Ezek szerint Neked egy komplett elktronikus gyújtásvezérlő kellene. A Simsonos topikban érdeklődj. Ott tapasztalt szakik vannak. De szerintem már kaptál rajzos segítséget ebben a témában.
Hogy melyik szegmenset tekercseled át, az első közelítésben nem meghatározó. A legrosszabb eset, amikor is a gyújtás időpontjában a tekercs még éppen pozitív periódusban van, és a gyújtókondit tölti. Ilyenkor a tirisztor a tekercsre nézve is rövidzárat ad, a töltődiódán keresztül testeli, felesleges melegedést okozva. Egyszerűen elkerülhető, vagy legalábbis nagymértékben mérsékelhető ez az állapot, ha a tekercs mindkét végét kihozod, és szkópos méréssel állapítod meg, melyik kivezetést kell testelni ahhoz, hogy a gyújtási időpontban ne töltődjön a kondenzátor.
Szerintem egy csévére ráfér, ilyen vasmagkeresztmetszetre bőven elég a 3000 menet, 0.14-0.15 keresztmetszetű huzalból. Azért durván számolj utána. Lakkozni mindenféleképp érdemes, a hosszú élettartam érdekében. Lehet nagyobb teljesítményű gyújtást is készíteni ekkora keresztmetszetre, de felesleges.
A szívató nem az aksiról kapja a feszt,hanem vmelyik tekercsről. Csak menet közben dolgozik. Ha rákötsz 12v-ot és nem mozdul min.4-5mm-ert akkor kuka,nem javítható.
Köszönöm a segítséget! Működik csak azt nem tudtam mire kössem. Akkor a töltő tekercs vagy a világítás tekercsére kell kötnöm. Amúgy 4ohmot mértem rajta de tolómérővel is megnéztem hogy 4mm mozog. üdv Ottó
Sziasztok!
Ebben a topicban valamelyik oldalon találtam egy tranzisztoros CDI rajzot,amit most be is illesztek,ha sikerül. A kérdésem az lenne,hogy a töltőtekercsen miért vannak a zénerek? Nem korlátozzák a kondenzátor töltőfeszültségét is? Köszönöm!
Nem korlátozza a kondi töltőfeszültségét, mert a pozitív irányú feszültség nem jut a zenerekre, mivel a sorbakötött dióda ezt megakadályozza. A negativ irányút fogja meg ~ 10V környékén. Ez azért szükséges, mert a tekercsen veszélyes nagyságú feszültség is keletkezhet, ha nincs a negatív félperiódusban terhelve.
Sziasztok!
Suzuki ts 50 CDI gyújtást szeretnék bekötni, de nem ad szikrát a gyertyára. kondi, trafó tekercsek jók, csak nem tudom mit hova kell kötni.
Köszönöm!
Igazad van a diódák irányát nem vettem figyelembe! Üdv
Sziasztok! idő közben változott a dolog a motor: Suzuki TS 50 50ccm-es megszakítós PEI (pointless electronic ignition)ennél többet sajnos nem találtam róla. A probléma a következő: a tekercsek adnak áramot; 2 sárga, 1 zöld és 1 fekete vezetéken, a fekete lenne a gyújtás ha jól állapítottam meg, tehát az megy a trafó egyik szálára (már ha kell bele mivel ez a része teljesen hiányos a motornak) a másikra test, majd gyertyakábel+pipa, és nincs szikra. A trafó és a gyertya kábele is jó, (simsonon kipróbáltam). Szóval mi lehet a hiba, ill. mi az a P.E.I. gyújtás?
Sziasztok!
Adott egy kinai 2 ütemű CDI, ami 8000 fordulaton korlátoz... Ma szétszedtem amennyire tudtam, sajnos az alkatrész oldalt nem sikerült, de a forrasztás oldal szépen egyben szétjött... Kérdésem az, hogy esetleg valaki ráismer-e és tudna-e kapcsolást adni hozzá, valamint, hogy melyik lehet benne az RC filter, ha egyáltalán azzal van megoldva a korlátozás. Valamint még egy olyan dolog van, hogy van fordulatszámmérő a robogón, ami a jelet a CDI magasfesz kiménetéből kapja(mondjuk nekem már ez is érdekes), és ha berakok helyette egy egyszerü saját magam által épitett CDI-t akkor csak 4000 fordulatig mér, utána leesik 0-ra, a gyárival pedig egészen korlátozásig... Ez mitöl lehet? Képek http://img228.imagevenue.com/img.php?image=46182_DSC01597_122_578lo.JPG http://img261.imagevenue.com/img.php?image=46253_DSC01602_122_468lo.JPG
Szia CheeseE. Ahogy nézem a panel fényképeidet (jók ) ez is az impulzus tekercs negatív és pozitív jeleivel valamit variálgat. Például azt látom hogy a fönti sarokban lévő komparátor IC-nek(mert szerintem az) a tápfeszültségét a pozitív impulzus kapcsolja. Meg ez a két tirisztor, olyan mintha az egyik a gerjesztő feszültséget stabilizálná (vágja?).Jó lenne ha itt lenne az asztalomon akkor egy félnap alatt meg lenne a kapcsolás. A fordulatszám érzékelés én most nem értem hogy a gyújtótrafó kimenetre vagy a gerjesztő tekercsre van kötve? Meg írd már meg hogy a lendkeréken levő vezérlő ív kb. hány fokos lehet mert szerintem valami negatív impulzusos CDI kéne hozzá Vagy ha ki van vezetve az impulzus tekercs mind két vége akkor meg kéne fordítani (de ez csak tip). Üdv nyemi.
Tévedtem. Nem komparátor hanem egy 8 lábas PIC az az IC(12f629 vagy ilyesmi). . Most már tisztán látom 1láb:+5v, 2-3láb: kvarc, 4láb:impulzus pozitív, 5láb: impulzus negatív, 7 láb:kimenet egy tranzisztoron keresztül a tirisztorra. Fejlődnek a Kínaiak. Mondjuk így köztünk szólva elég bátrak, semmi optocsatoló a bemeneteken nem csoda hogy tönkre ment. Üdv nyemi
Hú de szeretem az ilyen feladatokat . Aztán ha vissza rajzolásba valamit eltoltam nézzétek el nekem. A motor fordulat korlátozása valószínűleg a PIC programjában van az előgyújtás értékekkel együtt ezért ki iktatni szerintem nem lehet. Üdv nyemi.
Idézet: „van fordulatszámmérő a robogón, ami a jelet a CDI magasfesz kiménetéből kapja(mondjuk nekem már ez is érdekes)” Sok motoron van így megoldva. A gyújtótrafó primertekercsére, ahová a gyújtókondi is csatlakozik van kötve 2, vagy három darab általában smd kivitelű, darabonként ~ 100k értékű ellenállás, és még egy kisebb értékű ~10k ezekkel sorba. A 10k egyik vége testelve van, igy nagymértékben leosztott feszültségű impulzus kerül a fordulatszámmérő bemenetére.
Szerintem ez nem szabályoz előgyujtást, sima 2T robogó, de ha már itt tartunk, akkor megnézem strobival.
Mondjuk a vezérlő ív elég hosszu, kb 35 fok(13 foknál van a pozitiv, 55 korül a negativ jel), szóval nem lehetetlen. Kül. nem ment tönkre csak a szabályozás miatt szedtük szét, hátha ki lehet iktatni.
Köszi mex, de akkor miért van az, hogy, ha berakok a helyére egy ilyen CDI-t, akkor tökéletesen müködik, viszont a fordulatmérő csak 4000 fordulatig mér, utána kinulázza magát...
Nem ugyanakkora töltő kondi van benne, vagy mi lehet a gond?
Gyanúm szerint a kondi visszatöltődése lehet a gond.
Tegyél egy diódát a trafóra menő lába és a test közé, így a kisütés után a polaritás megfordulása miatt létrejövő önindukciós feszültség a diódán záródik, mellesleg növeli az ív időtartamát is.
Az eredeti CDI -ben a bejövő gerjesztő feszültséget duplázzák, majd egy tirisztorral stabilizálják (lásd zip fájl). A te által készítettbe nincs feszültség kétszerezés ezért mér csak 4000-ig . Kevés neki az impulzusok nagysága (feszültsége). Meg kéne nézni, hogy a fordulat mérőben levő ellenállás osztón (amit előbb mex írt) nem e lehetne állítani. Üdv nyemi.
Köszi nyemi!
Ezek szerint ott nem 1-1.5µF 400V-os a töltőkondi, hanem 800V és fele akkora kapacitás?? mex:kipróbálom amit mondtál, remélem elég lesz csak azt módosítani. Nem akarom megbontani a müszerpanelt...
Nem feltétlenül, sőt szerintem nem 800 Voltos a rendszer, hanem csak 400. De a gerjesztő tekercs csak 200 Voltot ad le (mondjuk egy ellenállás és feszültség méréssel kideríthető lenne). Hogy miért csinálják ezt? Több oka van. Először is vastagabb huzalból készíthetik a gerjesztő tekercset és így az mechanikailag stabilabb. Másodszor: evvel a megoldással nagyjából az egész fordulatszám tartományba egyenlő nagyságú szikra hozható létre ez által a motor járása egyenletesebb (akár egy DC_CDI-nél). A harmadik és egyben legfontosabb ok: a kapcsoló tirisztor Anód-Katód feszültségét állandó értéken tartani. Ez főleg előgyújtás vezérléskor fontos, mert a tirisztor Anód-Katód közt fellépő feszültség nagyon kihat a tirisztor begyújtó feszültségére (UGt) és áramára (IGt). Na, mármost láthatjuk, hogy az eredeti CDI-be egy PIC látja el ezt a feladatott, ami egy állandó nagyságú (idejű) és feszültségű négyszög jelet produkál, és ha azt akarjuk, hogy azt csinálja a tirisztor, amit a PIC diktál akkor sajnos ezt Anód-Katód feszültség stabilizálás meg kell ejteni. Nagy vonalakba ennyit a CDI-d kapcsolásáról, de ha lenne még kérdésed, szívesen válaszolok. Üdv nyemi.
Hello!
A következő a problémám: van egy régi "kerti traktorunk", házi gyártmány ha jól tudom Danuvia/Pannónia blokk van benne. Semmi akksi és egyéb nincs benne, a gyújtása annyi, hogy egy tekercs körül forog a lendkerékbe épített mágnes. (A világítás is így működött.) Na ez ment tönkre. Terveztem bele egy tirisztorosat, 6V-ra babetta trafóval. Elvileg a világítása 6V/25W/25W, a babetta trafójának primer ellenállása 1,1 ohm, szóval 6V-on ~5,5A (33W), és akkor még nincs is elektronika benne. Mivel 2 világító tekercsem van (tompított/távolsági), ezeket összekötve 50W-ra terhelhetem? Ennek a rendszernek kell akksi is, de az csak 12V-os van itthon. És ezt tölteni is kéne... meg lehet valahogy oldani?
Jó lenne ha használnád a keresőt ifjú padavan!
sziasztok az én mz ts 125 -öm 14 -voltott tolt pedig menden 6-v a fesszab , generátor aku stb.
és mégis nem tudok rájünni mia baja
Szia!
A gyári Danuvia/Pannónia blokkban a külső mágneses lendkeréken belül az excenter "vezérli" a mechanikus gyújtásmegszakítót. Babettán a szerelt mágneses lendkeréken van pluszban egy külön mágnes ami vezérlőtekercset delejezi (közvetve a tirisztort). A régi Babettára nem kellett akumlátor. Három tekercs sorba kötve a világítás, a negyedik tekercs külön a félvezető vezérlődobozon át a gyújtótrafónak dolgozik, az ötödik a fentebb említett vezérlőtekercs. Ezek összeházasítása nem egyszerű sem méretben felfogatásban mágneses fluxus terén. Sok sikert. Üdv.: atya |
Bejelentkezés
Hirdetés |