Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Helikopter házilag egyszerűen
Lapozás: OK   4 / 5
(#) Báddzsó válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Valami mechanikai probléma lesz, vagy meggörbült az egyik tengely, vagy a stabilizálós súly szállt el (az egyik)..
(#) vladcepes válasza Báddzsó hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Szia. Köszi a hozzászólást.Levettem a felső rotorokat(a stabilizálós súllyal együtt-mert ugye az egybe van)megnéztem a tengelyt kitűnőnek tűnik.
Kipróbáltam így is-pont ez miatt és ugye mivel csak az alsó rotor forog-a felsőnek csak a tengelye ugyan ezt csinálja hogy megpördül a saját tengelye kőrül és fejre áll.
Tehát én is ebből következtetve gondoltam a felső rotorra.De megvizsgálva semmi baja nincs.A stabilizáló súly is a helyén van. Otthon levideózom hogy hogy viselkedik és fölrakom majd belinkelem,hátha úgy könnyebb lesz a megfejtése.

Üdv.
(#) Báddzsó válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Mind2 motor pörög jól? Nem pörög el a fogaskerék a tengelyen/ tengelyeken? Videózd le az jó lesz!
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Ez az infras valtozat? Ilyen van nekem is.
Sajnos a 3D az nem igaz...
Vedd a kezedbe a talpaknal es ugy inditsd el, akkor szerintem latni, erezni fogod.
Itt a rotorok sikja egyenes.
Igy elso hallasra valami rotortengely-gorbulesre gyanaxom vagy nem forog az egyik motor.
Uresen forgasd kezzel a lapatokat es alul forogniuk kell a fogaskerekeknek.
(#) vladcepes hozzászólása Okt 14, 2010 /
 
Sziasztok.Nos levideóztam felrakom vagyis belinkelem.Az általam készített videó jó minőségű csak ahova feltöltöttem ott szerintem átméretezte.Bővebben: Link nem pörög el a fogaskerék a tengelyen.Mindkét motor pörög látszik is a videón is meg amikor beindítom akkor is.Ha kézzel pörgetem a lapátokat akkor forognak alul a fogaskerekek.
Úgyhogy most pillanatnyilag nem tudom mi tévő legyek.
(#) tamas 88 válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Azt nézted már, hogy a motor és a tengelyt összekötő fogaskerék nincs-e kikopva, vagy hogy jól van-e beállítva a 2 fogaskerék közötti távolság? (Hogyha túl közel van, akkor szorul, ha messze akkor meg kikopik és kihagy.)
Én jártam már úgy, hogy ütközés után a fogaskerék egyik foga kitört, és néha hasonlóan a tiedéhez fordult a levegőbe.
(#) tamas 88 válasza gembird hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Ilyen kis 2 ch-s repülöm volt nekem az első, ugyanez lett a baja mint nálad. A hátsó motor nagyon szorul és alig forog, így nem képes repülni a gép.
(#) vladcepes válasza tamas 88 hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Nem néztem-szedjem szét? Mert másképp annyira nem lehet belelátni.Zsír új a gép,két kis zuhanást nem bírna ki? Ha kezemmel fogom a gépet és nem engedem elszállni,látszik és érződik hogy forog mindkét propeller rendesen.De akkor szét kell szednem hogy megnézzem amit mondtál. köszi.
(#) vladcepes válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Szia! Na várjál mert ezt nem egészen értem. Tehát a farok propeller az mindig kéne menjen? Mert az nem megy csak ha megnyomom az előre vagy hátra gombot.
Nem azért van neki két fő rotorja? ellentétes irányba pörögnek.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Megnyugodhatsz, ez koax heli, de a farokpropeller csak arra kell, hogy a helit elore vagy hatra billentse. Ezert all vizszintesen a farokpropeller. Es csak akkor porog, ha nyomod a tavot.

Kezbol magasrol inditva is bukfencezik?
A trim nincs nagyon szelere allitva?
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Igen kézből is megcsinálja a figurát,vagyis ugyan azt amit a videón is látsz.Fel száll nem mondom hogy nem-ha adok neki tök gázt csak nem áll meg egy helybe és így lezuhan-tehát majdnem olyan mintha irányíthatatlan lenne"A trim nincs nagyon szélére állítva?" ezt hol kell,és hogyan?Ez el állítódott volna magától?
(#) Báddzsó válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
videóból látszik, hogy egyik rotor nem pörög annyira mint a másik ezért forog a heli. Trimmer potit csavargattad már, azzal nem tudod kiegyensúlyozni a két rotor pörgését akkor mechanikai baj van a heliben. Még az is lehet, hogy az egyik motor tengelye görbült meg, bár annak kicsi az esélye...
(#) vladcepes válasza Báddzsó hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Nem csavargattam trimmer potit,azt sem tudom hol találok olyat(gondolom a távirányítóba? A távirányító elején van két gomb.Most nézem a dobozán írja hogy trimmer.(csak ennyit ír ) ezt kellene nyomkodni jobb,baloldali gombot? de ahhoz a gép a levegőben kell legyen? mert az egy kicsit necces lenne mivel nem áll meg.
(#) bankimajki válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Szerintem az elektronika vagy valamelyik motor meghibásodott, mivel ez 100% trimmerelési hiba. És ha kis fordulaton még egyezik, és nagyobbnál pedig már nem, akkor nem fut együtt a kettő. Az pedig már vagy motor vagy elektronika hiba. Fogd kézbe, ahogy előttem is írták és finoman kezd el 0-tól növelni a gázt. Ha a heli főtengelyén a forgatónyomaték szabályosan nő. (Kis fordulaton is érzed hogy forogni akar, majd ahogy növeled úgy egyre jobban érzed a forgatónyomatékot.) Ebben az esetben javítható. (Trimmerelés beállítás.) Ha viszont kis fordulaton nincs forgatónyomaték és nagy fordulaton van, abban az esetben valami rossz. (Motor valamelyike vagy elektronika.)
(#) vladcepes hozzászólása Okt 14, 2010 /
 
Na most már nem akarok zakatolni mert elég nagy hangja van,de holnap írom a fejleményeket. Addig is mindenkinek köszönöm a segítséget. Holnap du.-jelentkezem. Üdv mindenkinek.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
A trim a ket fekete gomb egyike alul. A jobb oldali egy nyomogomb, azzal kapcsolod a LED villogast ki/be, a masik egy forgatogomb, azzal trimmeled a tengely koruli forgast. Valoszinuleg ezen kellene allitani, a porges iranyaval ellentetesen. Ha koppra kicsavarva is forog a heli, akkor mas a hiba.
De nem tudom, honnan ejtetted le (hatodik emelet??) mert en vagy ketszazszor odavagtam, a muanyag burka is mar elegge odavan, szamtalanszor esett le ket meter felettrol kőre, a rotorlapatok elegge rojtosak mar, de az iranyitasnak es a motoroknak nincs bajuk.

Ja, de megis, a hatso propeller csak fel propeller, a fel tolla letorott. Tettem ra ellensulyt, ugy-ahogy mukodik.
Jut eszembe, ha hasznalhatatlannak minosited, par darabra vevo lennek, mert boltban nem lehet kapni pl. hatso propellert (mondjuk rotorlapatokat sem, csak kulfoldrol rendelni, de az tuuul draga egy ilyen kicsi vacakhoz).
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Szia. Hát nálam nem úgy van.De majd otthon lefotózom.
Vagyis nincs forgatógomb hanem mindkettő nyomogatós.
De lehet hogy helyre jött mert reggel egy kicsit cseszegettem,de közbe már merülőfélbe volt majd du-án megírom mi az ábra. A másik kérdés amibe segíthettek ha tudtok hogy a töltését hogy ne a vezérlőről(adóról) töltsem mert így meríti az elemeket,USB-s kábelt csatlakozót lehetne csinálni? Vagyis a kis csatlakozón és az USB csatlakozón kívül kell még valami hogy mondjuk laptopról töltsem? Valami átalakítóra gondolok.Mert ugye a laptopnál ha jól tudom 5V jön ki a heli motorja ,aksija meg valami 3,7. ha jól tudom.
Köszi az infókat.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 15, 2010 /
 
Nem adtak hozza USB-s toltot?
A doboz aljaban volt, kb negyven centis.
Ha nem adtak, szerintem ne csinalj, hanem inkabb a taviranyitohoz csinalj adaptert, mert a LiPo toltok masok, mint a tobbi. Mondjuk ez egycellas akku.
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 16, 2010 /
 
Szia. Nem adtak hozzá,nem is volt a dobozban.A távirányítóhoz hogy csináljak adaptert? Amúgy ilyen a távirányító. Megnézheted rajta a két trimmert. Bővebben: Link

A dobozán is azt írja hogy trimmer. Bővebben: Link

Na de mit kell csinálni az egyik trimmerrel ,meg a másikkal. Ha fogom a kezembe a távirányítót akkor a baloldalival sikerült beállítanom hogy ne pörögjön összevissza,tehát most felszáll rendesen és meg is áll a levegőbe.De viszont most azt vettem észre hogy jobbra balra nem megy,csak előre hátra. Na meg akkor a töltő hogy legyen? Köszöntem a választ.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 16, 2010 /
 
A masik szerintem nem trimmer, hanem a villogokat kapcsolja ki-be. Legalabbis nalam.
Egy nyomogombbal nehez trimmelni, szoval a masik lehet esetleg a vissza.

Adapter borzaszto egyszeru, raforrasztasz valami kimeno drotot az elemtarto reszere (hany elemmel megy? Ot darab eseten kb 7.5V-ot adj neki, hat elemnel 9V-ot egy kulso, stabilizalt taprol.)

Ha nem akarod kulserelmivel, akkor egy vacak egyoldalas NYAKlapbol csinalj ket kis lemezt, azokat beteszed az elso elem aljara es az utolso elem tetejere, kozeje kotod a tapodat. Ertelemszeruen a femes fele legyen a doboz fele, a szigetelo fele az elem fele. Innentol az elemek csak tartoszerepben mukodnek.

Egy haromcsatornas heli nem is fog jobbra-balra menni. Fordulsz es eloremesz, ugy megy oldalra...
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
Nos amint írtam sikerült végül megoldanom hogy normálisan felszálljon és meg is maradjon a levegőbe,a baloldali trimmerrel (a jobboldali is trimmer)mert hiába nyomom nem a led kapcsol ki hanem kezd megint pörögni olyankor. 6 db elemmel megy ami ugye 9 V. Az elemtartó két végére akkor ráforrasztok egy csatlakozót,és adok neki 9V-ot egy adapterről-jól mondom? A fordulást ne úgy értelmezzem hogy megy balra vagy jobbra? Csak balra-vagy jobbra kell húzzam a kart ahhoz hogy megforduljon nem? Ez is megfordul Bővebben: Link na majd kísérletezek még vele.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
Igen, elemtarto ket vege (lehetoleg teteje), polaritasra ugyelj es akkor ne legyenek benne elemek.
Fordulni tud a heili, oldalazni nem tud. Az elore-hatra meg a hatso, vizszintes segedpropellerrel tortenik, megdonti az egesz helit.
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Köszöntem. Megcsináltam mindent. Egy olyan kérdésem lenne hogy ugyan ebben a kicsi heliben nem lehet rakni(vagyis létezik) ugyan ekkora méretben aksi csak ami esetleg nem 5-8 percet bírna hanem többet. Na meg a világítását nem tudom kikapcsolni ez is eléggé merítheti az aksit,mivel 8 villogó led van és két fehér folyamatosan világító led.

Üdv.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Az elemcsere nehezkes benne, de elvileg nem lehetetlen, csak szerintem nem eri meg ra kolteni.
Meg esetleg egy plusz par 10g NAGYON sokat szamithat, leven az egesz kb 100g. Esetleg egy masik, torott helibol kitermelni, csatlakozosra megcsinalni, aljara mondjuk tepozarral rogziteni, akkor az egyik mindig tolton lehet (szerintem a kapcsolo egy az egyben levalasztja a panelrol es rateszi az toltore az akkut, szoval a toltoelektronika kivul van) es akkor duplazodik a repido.

A kabint lekapod (ket csavar a felso fulon, ket sima kibujtatos fekete muanyag az also reszen).
A panelen felul latsz ket kis fetet, azok adjak a kakaot a farokmotornak, alatta van a ledek meghajtasara szolgalo kimenet, onnan forraszd le. En is leszedtem mar, kicsit tovabb repul, mert a pluszsulykent szolgalo oldalso diszek is lekerultek.
Akkor megnezheted, hol a ket feher led csatija, lekaphatod. En azert szeretem latni, mikor van bekapcsolva, szoval a belso ketszinut meghagytam.
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 19, 2010 /
 
Okés köszöntem az infókat.
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Szia. És mi van ha levágnám a távirányítóban található kis kábelt(ami megy a helibe töltésnek),és rátenném egy 9V adapterre pl:mint itt a képen. Bővebben: Link Vagy kapható ilyen kis bigyó külön? Elektronikai boltba pl: mert akkor nem vágnám le.

Üdv.
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Mondom, hogy a toltoelektronika a kabelben van. Meg a taviranyitoban. Szoval akkor szetdurrantanad a LiPo akksit. Fel is robban, de eg, mint a zsir.
Ha veszel egy cellahoz valo LiPo toltot, akkor mehet a mutatvany.
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Okés. Végül csináltam egy olyat hogy fúrtam a távirányítóba egy lukat tettem bele egy (beépíthető dzsek foglalatot vagy minek hívják) annak a két végét beforrasztottam a belső elemek foglalatának két végére és kívülről egy újratölthetős 9V akkumulátorra tettem.(dzsek dugajjal összedugva)
Érdekes volt mert így ahogy töltöttem kb 20 perc után a távirányítón villogott a led (gondolom töltés befejezve-címszó alatt). Ha rendesen töltöttem (gyárilag ahogy volt)a távirányítóról így mindig folyamatosan világított még 1- óra után is.-tehát nem villogott a végén. na ilyenkor mi van? melyik a jó?
(#) bbalazs_ válasza vladcepes hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Akkor villog, ha nem eleg az elemek feszultsege. Vagy a zold ledre gondolsz? Az elalszik nalam a toltes befejezesekor.
(#) vladcepes válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 21, 2010 /
 
Szia. Tehát a 9V újratölthetős elemem fúlra fel lett töltve,aztán összedugtam ezzel a távirányítóval hogy feltöltsem a heli aksiját. Világít a led a távirányítón sárgás pirosas színe van,aztán ha feltöltődik úgy átvált pirosra,és a végén majd még villogott is.
Na ha gyárilag töltöm a 6 db ceruza elemről akkor is sárgásan világít aztán átmegy pirosba de ott nem villog hanem csak folyamatosan világít.
Szerintem a fúlra feltöltött 9V elemben szerintem több a szufla mint a már használt ceruza elemek amivel már töltöttem egy párszor na meg megy tőle a távirányító.
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem