Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
HI,
Ma hazajöttem egy kicsit hagytam hűlni a motort, majd rákötöttem a Laptopot a gépre. 50°C fokos motornál indítottam be ami mellett a IAT: 46°C-ot mutatott. Namost egy kis járatás után a motor hőmérséklet felment 85°C-ra de a IAT: 48°C-ot mutatott. Ez normális, hogy a bejövő hőmérsékletre ilyen értékeket mutatott? Ha nem, akkor ez okozhat indítási problémákat? Üdv
Sajna meglestem ma reggel a motor és 7°C -os volt a motorhőmérséklet meg a IAT hőmérséklete is a MAP 980 mbar volt. megint nehezen indult...
Alapjáraton 240 mbar a MAP. ezek szerint minden jó .... Mi lehet akkor még? Itt olvastam valahol hogy valakinek ugyanilyen problémája volt és el kezdte cserélgetni a trafókat és megjavult.... De ha egy trafó rossz az okozhat ilyen problémákat, anélkül, hogy hibakódot generálna?
Próbálkozzál egy új (másik) akkumulátorral. Lehet, hogy a most az autóban levőnek az áramerőssége nem elegendő az önindító a gyújtás és az Ac működtetéséhez.
Kipróbálom,
De akkor leugrok a dunába, ha az a baj, mert tavaly vettem 20e-ért vadi újat.
Sziasztok!
tegnap írtam a skoda octaviáról (2000es 1,6) h hidegen nehezen indul...stb kivettem egy gyertyát, tiszta korom. Egy ismerős azt mondta h a gyujtásmodul hibája (el van repedve a burkolat és lecsapódik benne a pár ezért jött ez elő hideg időben) okozhat helytelen égést ill többlet üzemanyagfelhasználást, lehetséges ez? csak azért mert "blindre" ezt cserélni drága móka. holnapra lesz egy diagnosztikai kábelem (vag-com) hátha jelez valamit. megköszönném ha van valakinek egyéb ötlete
A megfelelő hőértékű gyertya van benne?
Itt a bekötése. Itt inkább millivoltot adnak meg, mint millibárt.
igen, sőt nemrég lettek cserélve (pár e km óta)
most még kaptam egy tippet h a Gyujtótrafó hibás, zárlatos, lehet az okozza. elképzelhető? (a gyujtótrafó (ennél a típusnál 1 központi) borítása meg van repedve, uh akár lehet ez a zárlat okozója. ma este talán meg tudom nézni diagnosztikai kábellel is
A legtöbb akkura 2 év garancia van, nincs meg a papírja?
de megvan,
csak azért nem arra gyanakszom mert indítózáskor 10,5 V alá nem esik ha áll 3 napot akkor is 12,4 V van benne, emellett érzem az erőt is rajta .... Meg amikor beindul a motor néha csinál olyat hogy az elején rángat mármit olyan mintha kihagyna egy henger, de hibakódolvasóval nem jelez semmilyen hibát, Hétvégén majd szétszedem az injectort és megvizsgálom hogy hogyan adagol egyesével és meglátom hogy mi lesz.... üdv
Csodálattal és csodálkozva olvasom az itt leírtakat. Diagnosztikai kábellel ki lehet szűrni a gyújtótrafón esetlegesen jelentkező féregszikrát? Nekem még sohasem sikerűlt. Az odáig rendben is volna, hogy esetleg indítási problémát okoz, és fordulaton mi történik, megjavúl magától? A hibás injektor (befecskendező) szelepeket ránézésre vagy talán ráolvasásra is ki lehet szűrni? Nem elegendő esetleg az, hogy az elektromos csatlakozásokat lehúzod, úgy mint a gyertyavizsgálatnál és amelyik hengerben nincs változás az a hibás vagy rakoncátlankodó henger. Összegezve és a viccet félretéve, gondoljátok át a történetet. Az autó motorja az első indítózáskor és azt követően többször nem indul el, majd egyszer csak beindul, még dadogósan jár, és amikor bemelegszik - minden tökéletes. Nincs esetleg helyben ahol laktok olyan haver aki netán autószerelő szakmával rendelkezik vagy aki szerelt már össze autót (persze nem kerékcserére gondoltam)és az fogná a kezeteket?
A gond a következő: kettő skoda szervíz és egy autószerelő is nézte már az autót:
Siker: 0% Minden amit mondtak nem vált be. Azaz a sötétben tapogatózik mindenki. EZÉRT próbálok mindre másra gondolni mert egyszerűen nincs megoldás . HIHETETLEN Id.: "Diagnosztikai kábellel ki lehet szűrni a gyújtótrafón esetlegesen jelentkező féregszikrát? " ezt senki nem mondta, de a hibás trafót az kijelzi.... Ugyanis okos emberek mondták, hogy az is okozhat ilyen gondot, bár nem tudom, hogy... béke
Sziasztok!
Kérdésem az hogy okozhat-e bármilyen további gondot, meghibásodást ha hideg motornál nincs alapjáratom- melegen türhetően működik-, ha nem muszáj nem cserélnék folytószelepet. Válaszaitokat előre is köszönöm. J. Z.
Nagy hidegben, az elégetlen benzin hígíthatja az olajat.
Sziasztok.olvasgattam a forumot,de megsem sikerult bealitani a fojtoszelepet(napi szamlalogomb segitsegevel).2001 Octavia 1.6 AKL.Megtisztitotam es azota ingadozik az alapjarat.nincs kabelem,igy szerettem volna magam bealitani(szamlaln gomb nyomvatart,gyujtas,tekeres)de nem ir Ins feliratot,csak service-t.köszi elore is a segitseget.sanyi.
Sajnos ha valamit érteni, értelmezni szeretnél és főként megvalósítani is azt, ahhoz kevés a fórum olvasgatása. Figyelmesen szóról szóra el kell olvasni és értelmezni az adott problémára vonatkozó írásokat. Most én is abba a hibába estem, hogy írásodat (kérésedet) értelmezni nem tudom pedig esküszöm többször elolvastam. Egyet bizton állíthatok van egy őrangyalod aki vigyáz rád, és eddig nem adott a kezedbe olyan fegyvert, mint a diagnosztikai kábel. Hálás lehet az autód is, met így elkerűlt egy szörnyű diagnosztikai katasztrófát. A "tréfát" félretéve, szó sem volt arról, hogy a service vagy az inspectio (INSP) állításával alapjáratot lehet állítani. A feliratok törlésével (nullázás) az olajcsere intervallumát(szerviz idő) tudod MAGADNAK beállítani, ha eltérsz a gyáritól.
A fojtószelep tisztítása nem tartozik abba a kategóriába, hogy a szerviz idejének beállítását megvátoztasd, és főként arra nem, hogy a fojtószelep szabályozatlanságát (ingadozó alapjárat) kijavítsd vele. Egyégként, ha sikeresen törlöd a feliratokat, azután egyik sem jelenik meg, hanem indításkor azonnal a napi számláló ugrik be.
Sziasztok!
Most találtam meg ezt a fórumot, új vagyok bocsánat, ha valaki tett már fel hasonló kérdést. Az öcsém most vett egy 99-es Skoda Octavia-t 74kW 102Le 1.6-os. Az autónak két problémája van. A központi zár nem zár le, ha kulccsal zárja és nincs műszerfalvilágítása. Ez mondjuk engem jobban idegesít, mint a központi zár, mert már szürkületkor vezettem az autót - kipróbálhattam! - és nem láttam a km mutatót. A tesóm azt mondta "érzéssel" kell vezetni, de szerintem ez nem vicces. Tudna valaki kapcsolási rajzokban segíteni? Köszönöm, wixoon.
Sziasztok.olvasgattam a forumot,de megsem sikerult bealitani a fojtoszelepet(napi szamlalogomb segitsegevel).2001 Octavia 1.6 AKL.Megtisztitotam es azota ingadozik az alapjarat.nincs kabelem,igy szerettem volna magam bealitani(szamlaln gomb nyomvatart,gyujtas,tekeres)de nem ir Ins feliratot,csak service-t.köszi elore is a segitseget.sanyi.
Koszi a gyors reagalast.valamit en ertettem felre az elozo hozaszolasokbol.mobilrol netezek,asziszem 1 nehanyszol elkuldtem az elozo uzenetet.bocsanat.mig nemvolt tisztitas,addig nem ingadozott ilyen meretuen,tudok vele valamit csinalni?köszi.
Vedd le az akkumulátor egyik saruját és várjál pár percet, majd rakd vissza a sarut. Ha ígysem oldódik meg, akkor menni kell az autóval pár kilométert, míg helyreáll. Ha ígysem, akkor jelentkezz kapod a többi infót.
Szia Samara !
Az este kipróbáltam ezt a módszert, félig kihült motornál, megemelkedett az alapjáratom- ezt mostanában nem csinálta, illetve terheléskor- klíma, szélv. fűtés, stb.- úgy nézett ki minden ok, alig vártam a reggelt- na ekkor ért a hidegzuhany: minden a régi Van még valami ötleted,vagy rendeljem a folytószelepet? - Apropo a vw sanyinál láttam kb 30000- ért új utángyártottat- erről mi a véleményetek, a szerelőm hallani sem akar erről szerinte semmire sem jó. üdv: J. Z.
Szia!
A szerelőd miről nem akar hallani? Neki egy dolga van az ügyfél kérését teljesíteni, akár "hozott" új vagy bontott anyagból is. A lényegen mit sem változtat, szakmai kötelessége megoldani a problémát, ha ez nem jön össze, szögre kell akasztani a bizonyítványt. Szerintem a bizonytalansága abból fakad, hogy igazából nem is tudja mi a probléma. Ha nem áll rendelkezésedre ekkora összeg gondolkozhatsz bontottban is (KB 20E Ft) vagy az alapjárat gumicsőbe dugj egy lada (műanyag) benzinszűrőt ideiglenesen ez is megteszi. Azonban egy kicsit bizonytalan vagyok, hogy tényleg rossz (100%) a folytószelep figyelembevéve az akksisarú levétele utáni változást.
Szia !
Köszönöm gyors válaszod és segítőkészséged, kb egy hete írtam priviben, hogy az eredeti folytószelep hideg - meleg állapotban katasztrófálisan működött, a jelenlegi egy bontott Seat-é, ami melegen normálisan végzi dolgát- hidegen viszont hülyén írom: "nincs szivatóm"- ami által persze többször lefullad, stb... "Az alapjárati gumicső az ami arra a réz pipára csatlakozik ?- tehát oda kell beiktatni a szűrőt és az segít a problémán?- bocsi a sok buta kérdésért de nem értek az autószereléshez Itt a folytószelep amit említettem, szerintem elfogadható az ár http://vwsanyi.startuzlet.hu/termek/folytoszelep__14_-_16__.html Amiért eddig nem vettem meg az a tény, hogy nr. 1 szerelőm a vezérlőelektronikát cserélné ki nr. 2 szakember szerint a folytósz. hibája- "és látod a bontottal sem működik és az utángyártott sem lesz jöbb..." kifogással lerázott
Itt nincs véletlenül az a légtömegmérő ami neked kell? Ha van írj privátot még tán tudok egy kis extra kedvezményt intézni. Bővebben: Link
Még egy apróság lenne- telefonon beszéltem egy vásárlóval aki ilyen folytószelepet vásárolt- fent említett linken- fél éve tökéletesen dolgozik, viszont az autóját el kellett vinnie Seat szalonba- mivel az ő szerelője sem tudta beállítani az új egységet- állítólag csak Bosch- al kommunikált a rendszere és a szalonban " tanították be a szelepet a nulla pontra". Ez igaz, vagy ő is csak hasonló szakiba botlott mint én?
Üdv: J. Z.
Szia !
Tényleg elnézést de most már azt sem tudom légtömegmérő vagy folytószelep kell nekem.../ megjegyzem nem vagyok szőke, sem nő csak egy laikus aki két hónap után szeretné ha járgánya a megszokott módon ketyegne /
Ha mégis a légtömegmérő akkor mint fentebb... :awink:
Köszi, csak már végre rendeződne, nagyon unom már- hét éve van nállam az autó- eddig semmi komoly gondja nem volt- augusztusban minden elszállt a klímaszivattyú megszorult, ez az alapjárati gondok előjöttek, műszaki, új vezérlőszíj, görgők vízpumpa- lassan nem ér a járgány ennyit...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |