Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Köszi a részletes leírást mos tmár mindent tudok.
![]()
Szia!
Milyen kapcsoló bírja ki az erősítő áramát... remélem jó nagy! Egyébként, ha bekapcsolás késleltetős az erősítő, akkor hibára állhat, ha a remote hamarabb kap tápot, minthogy a tápfesz beállna az erősítő táp részében. Én csak azt nem értem, hogy miért nem kötöd a B+-ot fixre kondistul, és a kapcsolóddal csak a rem-et kapcsolnád?
A kolléga kérdése arra irányult, hogy a hangszóróból jön-e a zavaró hang, avagy az erősítő házából... Vagy, a beindított autó perregő hangja hallatszik bele, és álló járgánynál kuss van-e?
A Rockfordoknál láttam már olyat, azaz hallottam, hogy a táptrafó berezonált, és igen hangosan "sípolt" az alharmónikusoktól, és a felharmónikusokkal meg még zavarta is az FM vételt a rádión!
ÁÚÚÚ!
Azt azért tudnod kell, hogy üzem közben a PC-d is leszippant egy 5-6A-t a tápról, és akkor még jobb esetben marad k.b. 6A-ed (kivéve a CODEGEN 350W-osnál, mert az "tud" 18A-t) . Nos, a PC tápok alapban nem tudnak 12V-ot, jó ha 11,8V-ról indulnak, és arra még esetleg rádolgoznak egy kicsit... Idézve magamat: "Nekem a tesztasztalon 5db 300w-os codegen táp van felhúzva13,8v-ra, és párhuzamosan kötve, 130000ľF-os kondival... 60A-ig a 12,7v-ig sem esik le. A Rockford Fosgate BD1000-est símán elhajtotta asztalon!" Ha már PC táp... Így használható.
2 áramkörös 2x15A-es páruzamba kötött kapcsoló. Az erősítőbe 20A-es bizti van. Én nem nagyon bízok benne h teljesen kikapcsol, nyugodtabb vagyok 1 kapcsolóval. Suzukim van azzal a pici húzottszemű 38Ah-ás akksival. Nem tudom hogy szívja-e az akksit az erősítő vagy a kondi. De az akksit majd cserélem nemsokára nagyobbra.
Amúgy azt is kipróbáltam, hogy kikötöttem a körből a kondit, és akkor probléma nélkül bekapcsolt. Akkor biztos hogy a REM bemenetnek van problémája a kondival.
Amikor először olvastam ezt a kapcsolós mutatványt, a szemem is keresztbe állt. A kondenzátor kisütött állapotban ugyanis vezet, gyakorlatilag rövidzárként viselkedik. Ezért üzembe helyezéskor ( feltöltésnél ) az áramát korlátozni kell. Erre a célra komolyabb gyártók mellékelnek is a kondi mellé a csomagban egy ellenállást, vagy egy kisebb teljesítményű izzót. Nálad minden kikapcsolás után az erősítő pillanatok alatt kiszívja a naftát a kondiból, így bekapcsolás előtt mindig üres. Akkor is üres lenne, ha a kondit külön kapcsolnád le, mivel ezeknek nagy az önkisülésük. Nem irigylem a kapcsolót, de a kondenzátort sem. Örülhetsz, hogy egy szép nagy pukkanás kíséretében nem robbant még fel...
![]()
Egyetértek, ez nagyon nagyon felejtős dolog!
![]() ![]() Üdv Inhouse
Üdv ! Osztom a véleményede. Sokszor azt érzem hogy a kérdezőket nem is érdekli amit tanácsolnak ,sőt inkább csak vitatkozni akarnak . Megjegyzem , valamire való erősítőt is érdemes töltéskorlátozóval üzembe helyezni. Teljesítménytől függően már jelentős a bennük lévő kapacitás. Öreg T
Macsek!
Azért ne feledjük a régi jó töltéselektronikás IQ kondikat (intelligens) , amik ha rájuk kötötted a 12V-ot, szépen feltöltődtek, és a feszültségváltozásokból /szól a cucc/ következtetve rákapcsolódtak a körre, ha szükség volt rájuk. Vagy voltak a remotés töltőelektronikás kondik is... Az, hogy manapság a látványtechnikai fesz. mérős kék-zöld... színű kijelzős kondikon már nem fért el a 40A-es relé, már nem a mi dolgunk. Valóban silány egy technológia ez a mellékelt "bubble", avagy teljesítmény "töltö" ellenállás. Én annó egy nagyon egyszerű töltő elektronikát készítettem a kondimhoz, egy 12V-os 40A-es nyákos relé/ami már 8V-tól is behúzott/, volt rákötve megfelelő soros ellenállással a kondi kapcsaira, egy töltő ellenálláson keresztül(amin keresztül még behúz a relé) kapta a REM-et, és amikor elérte a k.b. 10V-ot a kondi kapocsfeszültsége, behúzta a relét, és az rákapcsolódott a cuccra... Az emberünknek sem kellene több. ![]()
Sziasztok! M.N.C Hurricane erősítőmön a zöld led átment pirosba, bekapcsolt a védelem. Lehúztam a ládát róla, vissza kapcsoltam és így zölden világít a led. Gondolom rövidzár védelem. Az lenne a kérdésem, hogy az erősítőbe el szokott ilyenkor valami menni? Nem merem bekapcsolni, nehogy még nagyobb legyen a baj
![]()
A sípoló hangot álló autó esetén, csupán gyújtás ráadása mellett az erősítő házából lehet hallani, de nagyon durván.
Amúgy nagyon szépen köszönöm a segítőkész hozzászólásokat a problémához, de inkább választottam egy teljesen hibátlan, elsőre működőképes Carpower POWER4/400-at, így az első ajtókba bekerül a hétvégén a HERTZ DSK 165.2-es szett Köszi még1x!
Sziasztok!
Adott egy kétüléses autó, aminek a kábelezését szeretném logikusan megoldani. Az erősítőt az anyós ülés mögé szeretném tenni. Én a következő képpen gondoltam a kábelek elvezetését: Pozitív tápkábelt az aksitól az erősítőig a váltó és kézifék alatt a középkonzolban. Az erősítőtől az első komponens szettekig a két ajtóküszöbben. Az RCA kábelt a jobb oldali küszöbben. Ez így mennyire állja meg a helyét? Számolgatásom szerint ez a leginkább "kábeltakarékosabb" megoldás, valamint az RCA és hangszóró vezetékek így esnek a legmesszebb a tápkábeltől.
Nagyon jó az elgondolásod. Minél kevesebb kábel, annál kevesebb hiba a rendszer hangján. Alapszabály, hogy minden egyéb kábeltől messze menjen a hifi kábelezése. Ha muszáj keresztezni, akkor merőlegesen.
Hello
Segítséget szeretnék kérni lenne egy olyan gondom van egy sony mdx fejegység a kocsimban utána kötve egy sony aktiv hangváltó és utána kötve egy sony erösitö de ha jár a motor akkor hallom a generátor alapzaját ami nagyon zavaro az rca kábel duplán szigetelt és árnyékolt és nem a pozitiv kábel mellet megy el igy elkerülve az interferenciát de sajna zug a hanszorobol a generátor hang kérem segitsetek. Minden segitséget szivesen fogadok.
Szia! Csak egy ötlet; ugyanezzel a jelenséggel küzködtem pár héttel ezelőtt, a végén úgy szünt meg, hogy a fejegységet átkábeleztem. A pozítívot és a testjét egy összefont kábellel kivittem közvetlen az aksira és teljesen megszünt, addig a központi kábelkötegről volt leágazva a táp. Nálam, ha a fej hajtotta a hangszórókat akkor nem volt generátor hang, ha viszont rca-n keresztül a végfokok, akkor viszont volt. Ha ugyan ez okozná neked egyszerüen ellenörizheted, csak húzd le az rca kábelt a végfokokról és figyeld, hogy így is adja-e a zajt.
köszi az infot
ujra terveztem 1 2 kötést és a remote szálat nem az rca kábelbe szereltel vezettem hanem uj kábelt huztam helyére és az aktiv hangváltonak adtam más helyröl betápot igy ugy tünik nem hallani a generátor hangot de kokányul néz ki a kábelezés még helyre kell tennem a dolgokat és még van mit beszerelnem ( megjegyzem minidisc fan vagyok) jah trabant 1.1 ez a verdám ![]()
Alapvetően a földhurok kialakulása ellen a csillagpontos tápbekötés az ellenszer. Tehát minden fogyasztót egy potenciálról indítunk. Azaz ebben az esetben az akksi saru.
szioka kössz az infot igy biztos hogy minden nemü gond kiaknázható? mert még jo pár audio ezközt szeretnék beletenni a trabiba
![]()
Elég sok szívástól menekül meg az ember, ha tisztességesen kábelez.
Sziasztok!
SEGÍtSÉGET KÉREK! Vettem egy Carpower Power 4/400-as erősítőt, amit a hét végén szeretnék bekötni. Lapozgattam a használatit és megakadt a szemem a bekötési segédleten Link: http://kepfeltoltes.hu/view/101108/Beolvasva_ekkor-_2010.11.08._14-...u_.jpg Itt lehet lecsekkolni, miről is beszélek. Rám a legalsó ábra vonatkozik, mivel egy komponens szettet és egy ládát szeretnék hajtani vele. Ami fura, az a fejről bedugom az RCA-t az erősítőbe, majd line out-ból ismét line in-be vezeti ismét az RCA-t. A kérdésem az, hogy ezt tényleg így kell bekötni?
Én alulról a harmadik bekötést választanám a helyedben.
Mindenki úgy szokta, általában akinek 1 pár rca kábel van. A szubnak tök mindegy, hogy nem mono jel jut a két csatorna bemenetére, mert a hangszórón a kér jel összege jelenik meg, akárcsak a te bekötésednél.
Tehát 1 pár rca-val kötöm és akkor is lesz jel mind a 4 csatornán? Csak Bass helyére hídba kötöm az erősítőt?
Így ahogy mondod!
![]()
Viszont ha alulról a harmadik bekötést választom, akkor a kapcsoló állása nem befolyásolja, h mekkora lesz a hidalt rész RMS teljesítménye?
Továbbá ha az általad említett bekötést nézem, akkor az 1-2 chanel X overe miért HP-ra van kapcsolva? Nem full-on kéne lennie?
Helló mindenki! Tudna valaki segíteni? Van egy Blaupunkt GTA 4 Special MK II autós erősítőm de sajnos nem nagyon tudom rákötni a mélyládára csak a 140 w-ot én pedig szeretném a 400W-al meghajtani. Abban kellene segíteni hogy hogy oldjam meg a hidalást vagy ha valaki netán tudna egy kézikönyvet hozzá azt is megköszönném.
![]() ![]()
Sziasztok. Lenne egy kérdésem felétek. Nekem van egy linus live 502 erösítöm. a hangbemenet a következő:1db rca bemenet(piros és fehér). a kimenet a következö:van a bal oldalon a plusz és minusz , és van a jobb oldalon a plusz és a minusz. A kérdésem az lenne hogy én telefonrol szeretném hogy szoljon a zene. megoldottam, összekötöttem a telefon az rca kábellal de ha rákötöm ugy szol hogy viszhangzik. mintha keresztbe lenne kötve.
3.5 mmes kimenet megy át rca kimenetbe.és az rca kimenet megy rá az erösítöre. Idézet: „Viszont ha alulról a harmadik bekötést választom, akkor a kapcsoló állása nem befolyásolja, h mekkora lesz a hidalt rész RMS teljesítménye?” Nem befolyásolja, mert csak a bemeneteket teszi rá a 4 csatornára. Más korrekciót nem csinál. Idézet: „Továbbá ha az általad említett bekötést nézem, akkor az 1-2 chanel X overe miért HP-ra van kapcsolva? Nem full-on kéne lennie?” Ezt neked kell el dönteni, hogy milyen hangszóró hajtására fogod használni. Nyilván szub esetén LPF, szett esetén HPF, esetleg FULL, ha jól viseli a teljesítményt.
Hello
Általában egy sorban vannak a hidalható csatornák. Ott meg ha jól látom a neten föllelhető gagyi kis képeken, rá írták, hogy bridged. Oda kel kötni a ládát.
Bedobok egy képet a helyes bekötésről. Te így csináltad? Ennek így jónak kell lennie.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |