Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   63 / 341
(#) Stewe válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Ezzel a kiegészítéssel nekem úgy tűnik egyszerűen cellazárlatos az akksid, ami azt eredményezi, hogy maximális árammal tölt a tökéletes generátor, de mivel a cellák ellenállása kicsi, a feszültség csak eddig emelkedik.
Javaslok egy kölcsönakkus próbát!
(#) tdi75 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Ha cellazárlatos akkor nem merül le viszonylag rövid idő alatt?
(#) Stewe válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Egy cella hibája csak a kapocsfeszültség csökkenését okozza, kb. 2V-tal. Úgy kell elképzelni, hogy 6db teljesen különálló 2v-os akku van közös keretbe téve, és villamosan sorba kapcsolva. (Valamikor ezek külön külön elérhetőek, javíthatóak, cserélhetőek voltak.) A többi cella persze dolgozik, és ha jó az időjárás még indításnál sem tűnik fel feltétlenül. Egy cella zárlata esetén álló motornál 10-10,7V kapocsfeszültséget mérhetsz. Ha 5 működő, és teljesen feltöltött cellával számolok, akkor az 5×2,7=13,5V Ugye ismerős az érték?
(#) Stewe válasza Stewe hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
A 2,7V a cella maximális kapocsfeszültsége, töltés alatt. A nagy gázfejlődés elkerülése érdekében a szabályzó maximum 14,4 V feszültséget enged meg, ez cellánként 2,4V.
(#) enree válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Na, ez szép lesz, ha kiderül, hogy az aksid KH-s, te meg lassan már az anyósülést is kicserélted a kocsiban

Erre kíváncsi leszek... szerezz be egy kölcsön aksit Stewe javaslata szerint!
(#) Stewe válasza enree hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Könnyű nekem, én már ba... ltáztam el ilyet! És ha indítási nehézséget nem okoz, akkor nem egyszerű rájönni. Nekem akkor régen egy Elkon S304 es segített, az egyenáramú árammérő csipesszel. Feszültség sehol, 69A töltőáram mellett...
(#) enree válasza Stewe hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Igen, mindig a legegyszerűbbel kéne kezdeni, dehát az nem jut eszébe ilyenkor az embernek
(#) potyo válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Amellett, amit a többiek írtak, ha tudsz, nézz bele az akkuba, amikor jár a motor, vagy nézd végig az oldalát körben. Ha cellazárlatos, akkor a zárlatos cellában nem történik semmi, a többi viszont pezseg, mint a frissen kiöntött szénsavas ásványvíz, sokszor az oldalán is látszanak a buborékok. Beindítod a motort néhány percre, leállítod, akkor még hallatszik is a pezsgés egy-két percig.
(#) akos70 válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
A legjobb generátor, amivel valaha találkoztam, a régi Bosch K1 (amiről szó van) :yes:
Ha egy órán át araszolgattál ennyi fogyasztó használatával, alapjáraton működő motorral, akkor ne csodálkozz, ha lemerült az aksi. Ha többet veszünk ki, mint amit beletöltünk, akkor előbb-utóbb ez történik. Hogy előbb vagy utóbb, az már inkább aksifüggő.
(#) akos70 válasza Mikulás74 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Ez biztosan gyárilag rávaló adagoló? Mert én úgy emlékszem, hogy a Kadetteken volt bent egy szívatószerű kar, amit hidegindításhoz ki kellett húzni, ilyenkor nagyobb előtöltéssel, könnyebben indult a motor. Ez bovdennel működött, nem elektromosan. Az egész adagolóban csak a mágnesszelepnek kellett áram.
(#) akos70 válasza guliver83 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Mobiltelefonkihangosító, és annak az antennája. Valószínűleg kiszerelték, de a vezetékek benne maradtak. Ha jobban szétnézel, talán még egy mikrofont is találsz a napellenző környékén, esetleg egy hangszórót valahol elrejtve.
(#) Attis 79 válasza guliver83 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
A második képen ami látható (nem nagy a minőség)az egy mobil telefon kihangosító antenna dugója(nekem is ilyen) Azért van a magnó mögöt a kábel köteg (ami ott maradt)mert rá volt kötve a magnóra valamikor.Nem biztos erre ami most van de van olyan ami tudja kezelni a kihangósitot is PL: Mikor csörög a telefon akkor a magnó hangja automatikusan elnémul hogy ne zavarjon ez általában egy NARANCS sárga szokót lenni.És ahogy látom az utolsó képen az meg valami zajszűrő vagy valami relé lehet.(szerintem)
(#) VIM válasza Mikulás74 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia!
Erre az adagolóra gondoltál és a rajta lévő löketállítóra és egyebekre?
(#) Mikulás74 válasza VIM hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Helo,
Erre itt, amit pirossal bekarikáztam, ezt kapcsolgatja az a relé. Csak amikor a gyújtást ráadom, a relének tekercse kap áramot, ha rásegítem az érintkezőt, akkor behúzva tartja. Nem tudom, hogy csak egyféle áramot kaphat, vagy különbözőeket is. Bár egyszerűbb lenne keresnem inkább egy adagoló robbantott rajzot, mert már nem emlékszem, mikor állít ez előtöltést, ha kap áramot, vagy ha nem. 5 fok előtöltést ad rá elvileg. Köszi!

a0-orig.jpg
    
(#) Mikulás74 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Igen, gyári adagoló van rajta, ezek már az utolsó Kadettok voltak, utána jött az Astra. Ezen nem volt szivató bowden, már elektromos az egész hóbelebanc sajnos.
(#) guliver83 válasza Attis 79 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Az utolsó képen az a biztosíték.
Tudom, hogy hova volt kötve, mert megvan a helye.
A magnóra volt kötve.
A Piros + volt a kék - a fekete - a sárgának nincs meg a helye. Ja én van mikrofon is.
Ezeken a vezetékeken állandó feszültség volt.
A manótól meg a fűszerfalba valahova, csak nagyon le kellene bontani mindent az a baj.
(#) guliver83 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
A mikrofon az megvan hangszóró az nincs, vagy nem találom.
(#) akos70 válasza guliver83 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Piros plusz, sárga gyújtás, fekete test, kék rádiónémítás.
A manó rúgja meg azt a műszerfalat, ott lesz az valahol alatta, de elfér, ha eddig elvolt, csak kösd le róla a tápot.
(#) guliver83 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Hát igen így is el lehet képzelni a dolgot.
De nem is volt bekötve le van vágva róla.
A színek a Piros plusz, fekete test, kék test.
Ez tuti, hogy így volt a sárgának nincs helye.
Csak egy kicsit zavar a dolog, de szerintem nem csak én lennék így
Azért köszönöm
(#) tdi75 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Azt irtad hogy"Egy cella zárlata esetén álló motornál 10-10,7V kapocsfeszültséget mérhetsz." Ezzel az a furi hogy leállított motornál simán 12,5 12,7 voltot mérek az akksin. Bár minden lehet. Majd ma kipróbálom egy másik akksival is.
(#) VIM válasza tdi75 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Idézet:
„simán 12,5 12,7 voltot mérek”

Ha így elégtelen töltésnél mérsz magasabb kapocsfeszültséget, én inkább a lemezek szulfátosodására gondolok. Ha indítási nehézségek is vannak, akkor szinte biztos, mert akkor nem is adja le az indítózáshoz szükséges áramot, de tölteni sem töltődik az akku.
(#) Stewe válasza VIM hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Megnövekedett belső ellenállás esetén épp hogy megszaladna a feszültség töltéskor.
(#) VIM válasza Stewe hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Igen. Ezért nem lesz az akku feltöltődve sosem, mert a generátor kapocsfeszültsége kevés ehhez, mert a szabályzó már úgy érzékeli, hogy a rendelkezésre álló feszültség közelít a megadott értékhez és leszabályozza a generátor gerjesztését.
(#) VIM válasza Mikulás74 hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Ez ugyan nem kadett, de Opel és az adagoló hibáknak az alábbiakat említi.

dízel.JPG
    
(#) Mikulás74 válasza VIM hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Nagyon köszi!
(#) gkari hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Hátha van valakinek ötlete.AstraH(1,7CDTi2004)motor leállít,rádió kikapcsol,kp.zár lezár-na ezután kb.5p. múlva a rádió ujra bekapcsol, ha a hangerő nincs letekerve, reggelre az akku persze lemerül.Most már esténként kiveszem a biztit, de, ha így megyek vele, persze a konzol sötét, nem megy a fűtőventillátor sem.
Köszönöm!
(#) Ati091 hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
enree! Küldenél egy képet arról a kondiról amit írtál? + ha nem gond akkor valami kapcsolási rajzot, ha lehet akkor sematikusan hogy megértsem megköszönném.. Üdv!
(#) Ati091 hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Most már találtam egyet.. csak nem tudom hogy kell bekötni!
(#) enree válasza Ati091 hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Tessék.

A kapcsolás igen egyszerű, párhuzamosan az aksival.
(#) Stewe válasza gkari hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Kesztyűtartó lámpa? Egy kiakadt kapcsoló lemeríti az akkumulátort, és esély sincs észrevenni.
Következő: »»   63 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem