Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
és a 2. ra ötlet/válasz? (lehet most hülyeséget kérdezek)
Én a 2.-ra válaszoltam. Látod az erősítőpanel képén a két termetes elkót, meg az egyenirányító hidat is. A koppanásgátlónak természetesen szűrt, pufferelt feszültség kell, mint a legtöbb egyenfeszültséggel működő áramkörnek.
Sziasztok!
Szerkesztettem egy egyszerű tápegységet a fórumon található ventillátorvezérlő kapcsolásnak és az lenne a kérésem hogy nézzétek meg hogy stimmel-e ha csak + - tápfeszültség kell a kapcsoláshoz! És a kérdés az lenne hogy mekkora greatz híd és pufferelés kell a kapcsolásnak! Valamint hogy a kapcsolásban az ellenállás sorban a legalsó 470-es ellenállás az 470k-s vagy csak 470R?! Válaszotokat előre is köszönöm!
Bocsi a kép lemaradt mert elment az áram amikor pont javítottam a hozzászólást!
Amelyik ellenállás értéke mellett nincs betűjelzés, azt ohm-ban kell érteni.
Értem köszönöm szépen!
Gondoltam inkább megkérdezem minthogy keressem utólag a hiba okát!
A W/h és kW/h értelmezhetetlen, ilyen mértékegység nincs!
A teljesítményt W-ban, kW-ban adják meg, mert az a teljesítmény mértékegysége! Az energia mértékegysége a kWh. Az energiafogyasztást megadhatják kWh/nap-ban is, például a hűtőgépeknél. "Ha egy izzó pl. 50W akkor az azt jelenti, hogy 50W-ot 'fogyaszt' 1 teljes óra folyamatos üzem alatt." Az 50W-os izzó 1 másodperc alatt is 50W-ot fogyaszt! (Egy 100 lóerős autó sem csak 1 óra alatt 100 lóerős, hanem az óra minden másodpercében.)
Üdv! Én segítek neki csinálni az erősítőt és én mondtam, hoyg kérdezze meg mert én is kezdő vagyok! De elnézted mert nem lehet konkrétan belinkelni az erősítő de ott van a link címében, hogy GPA 300M ami 11ezer forintba kerül ezen én nem látok puffert se diódahidat! Te az elsőt nézted a GPA 80-at azon tényleg ott van a két puffer és diódahíd! Légyszi nézd meg a GPA 300M-et és válaszolj, hogy ehez milyen táp kell mekkora puffermező külö külön + és minsuz ágban és a benne lévő koppanásgátlónak mekkora kell és a szűrűs az az amikor még 1 100nF-os kondi is ott van?Köszi!
Szia!
1. Egyenirányított pufferelt 15V kell neki, ami akár lehet egy kisméretű dugasztáp is a kis áramfelvétel miatt, aminek a kimenetén van 15V. 2. Egy ekkora teljesítményű végfoknak alap a 2db. 10000µF-es puffer, de a duplája sem túlzás.
Nem akarok tolakodónak tűnni, de kérem szépen, hogy a tegnap 18:18-as kérdésem ne maradjék válasz nélkül, mert telejsen meg vagyok lőve vele. Még az alvás se megy...
Hali
Esetleg lehetne latni valami elvezhetobb fenykepet? Amugy a tapegyseg "+" polusat kellene osszekotni a szivattyu "+" polusaval. A masikat talald ki! Csa Vili
Ahogy @ vilmosd is mondotta a pozitívot a pozitívval, a negatívot a negatívval. Sokat segítene ha az egyik csatlakozónak találnál ellenpárját! Mert akkor egyik gyári csatlakozót sem kellene feláldozni az átalakítás oltárán. A motor nyugodtan próbálhatod. A fordított polaritástól nem fog tönkremenni csak a szivattyúja nem fog szállítani semmit. Ezen a képen jól látszik, hogy középen van a szívócsonkja, s oldat van a nyomó csonk. A szállítási teljesítményt az adapter feszültségével be tudod állítani.
Heló! Lenne egy kérdésem. Ebben a kapcsolásban (melléklet) a BUZ11-es fetet mivel tudnám helyettesíteni?
(lehetne tranzisztorral megoldani?) A válaszokat köszönöm.
Sziasztok!
555-ös IC mintájára építettem egy háromszöggenerátort, és a jelével szeretnék modulálni egy 555 által előállított négyszögjelet. A háromszögjelet egy kondiról venném le, és vezetném az 555 5-ös lábára. A problémám az, hogy az 555 5-ös lábán feszültség van, így beleszól a kondenzátor töltésébe, és megváltoztatja a pontosan beállított háromszögjelemet. Egyes esetekben az oszcilláció teljesen le is állt. Az érdekelne engem, hogy lehet-e erre valami egyszerű illesztő fokozatot kreálni, hogy a háromszögjelet anélkül vezessem az 555-re, hogy az változást szenvedjen?
Szétbontottam a hibás Saba erősítőt. Egyik oldala alig szól, még teljes hangerőn is alig hallhatóan. AZ egyik oldalt a végfokon van egy elég csúnyácska 4,7µF-es, 35V-os kondi. Előfordulhat hogy csak ennyi a baja?
Sziasztok!
Van egy 1995-ös F Astránk. Kipurcant a fűtőmotor előtét ellenállás. A négy fokozatból az első kettő nem működik a harmadik és negyedik megy. Mennyi áram folyhat ezeken az ellenállásokon? Sima mezei ellenállással nyilván nem lehet helyettesíteni. Egy ellenállással volt idáig korlátozva az áram, és ezáltal volt a fordulat szabályozva, akkor egy tranzisztorral nem lehet megcsinálni ugyanezt? Esetleg (valami masszív, min 10-20A) tranzisztorral lehetne helyettesíteni? A négy fokozat négy különböző ellenállást kapcsolna a bázisra. Előre is köszi a válaszokat/ötleteket.
Szia!
Ha bemeneti kondi,akkor nem kizárt,hogy csak ennyi.Cseréld ki,aztán majd kiderül. Máté.
Nem jó, mert egyik irányba a diódán keresztül tölteni fogja a kondenzátort, a másik irányba pedig kisütni. Én valami egy tranzisztorból álló fokozatra gondoltam, ami nem erősít, csak a terhet veszi le a kondenzátorról, és a háromszögjel mintájára egy ugyanolyan háromszögjelet generál. Nem tudom ez lehetséges-e?
Gyanítom, hogy minimum 5A vagy még több az áramfelvétel. Ezt tranyóval elfűteni bajos, mert a hűtőbordának sokkal nagyobb hely kell mint az ellenállásoknak. Inkább valami pwm tápláláson gondolkozz. Az is fűt, főleg a kötelező szabadonfutó dióda fog melegedni, de sokkal kisebb helyen is elférhet. Mindenesetre először áramot kell mérned. S ha már mérsz, akkor a megmaradt ellenállásokon eső feszültséget is lemérheted.
Ha veszek egy BD249C NPN 25A/100V TO218 tranyót, akkor annak meg sem kéne kottyannia az 5A-nak nem? Vagy akkor is nagy borda kéne? Hiába 1/5-öd terheléssel megy?
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a0/a0f2cb4e4393f9dd63f8c...cd.gif Lenne egy PWM-es kapcsolás. Csak ugye több alkatrész. Melyik lenne strapabíróbb? (A szabadonfutó dióda az ami a motorral van párhuzamosan, hogy védje a FET-et? Ami nincs ezen a rajzon?) Nincs kedvem 10ezerért venni egy gyári előtétet. :S
Sztem tranyóval nem lehet helyettesíteni. De bármilyen más N csatornás FET-tel igen. Persze a terhelhetőségre figyelni kell.
Szia! Lehet helyettesíteni tranzisztorral. Nézd meg ezt: Bővebben: Link
Köszi! De csak 2A kell ezt most néztem meg. :hide:
akkor sem lehet?
Az 5A mindenképp átfolyik, függetlenül a tranyó terhelhetőségétől, tehát el is kell disszipálni. Innentől mindegy, hogy 25, vagy 50A terhelhetőségű a tranyó, egyforma hűtőborda kell.
A rajz akár jó is lehet, de kell a motorral párhuzamos dióda.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy egy sima 12-voltos ventilátor egyenárammal vagy váltóárammal működik-e megfelelően? És hogy ha a kellőnél nagyobb greatz hidat használok egyenirányításhoz az befolyásol-e valamit? |
Bejelentkezés
Hirdetés |