Fórum témák
» Több friss téma |
köszönöm a segítségeket (már amire kaptam) ma sikerült bekötni a riasztót és minden tökéletesen működik
Még egy olyan kérdésem lenne hogy:
Nekem a csomagtér ajtóm úgy nyílik hogy le van vakolva a "kilincs" és egy kp-zár motor vezérli a nyitás funkciót az egyik vezetéknek adtam (-)-t a másiknak egy nyomógombos kapcsolóval (+)-t és tökéletesen működött de mivel vettem ezt a riasztót, hogy oldjam meg a hátsó ajtó vezérlést hogy távirányítóval nyissam és esetleg az eddigi gomb is megmaradna az utastérben?! Ez a kp-zár egyébként 5 vezetékes univerzális cucc. Előre is köszi kisDohi
A trunk output van erre, kell egy relé közé, ha nem írják, hogy mennyivel terhelhető.
Gombbal meg úgy, ahogy eddig. Üdv Inhouse
hmm... kicsit bővebben?! nem teljesen értem hogy hogy legyen a relé meg mire mit kössek meg milyen relét vegyek esetleg ha vmi kapcs rajz lenne, az sem baj ha te paintbe rajzolod, csak egyértelműbb legyen hogy ne tegyek semmit tönkre.
(azt tuom hogy a trunk output szál szolgál erre, próbálgattam is így+úgy de nem jött össze) Előre is köszi kisDohi
jah és nekem nincs csak nyitás! zárás nincs ha nme lett volna elég egyértelmű hogy hogyan ven megcsinálva (csak hogy ne legyen félreértés)
Jó lenne tudni, hogy a trunk szál mennyire terhelhetó...mit kapcsol?
Üdv Inhouse
Nincs félreértés, nem szokott másképp lenni.
Kösz a bizalmat! Üdv Inhouse
Bocsánat, hogy belekotnyelezek a topikba..
Néhány riasztót már beszereltem, de mindegyikre jellemző volt, hogy a "trunk" szál egységesen 250mA-val terhelhető. (Sentinel 1100, Thor 425, Radix 4T....) Ilyet kapcsol: Képe Az első riasztómmal 2 biztit csattantottam el, mire leesett, hogy neki relé kell. (kezdő villanyász, aki nem is az...) T.
És testet, vagy +-t kapcsoltak egységesen?
Üdv Inhouse
bocsi nem lenézni akartalak meg semmi ilyesmi csak én az autóvillamossághoz ilyen szinten nem nagyon értek bár a riasztót is bekötöttem meg a csom.tér ajtó nyitást is én csináltam.
Ami a relé mellett van számsor olyat kell kérnem a boltban?
jah most nézem hogy az egy dioda de akkor Tamas125 megírta hogy mennyire terhelhető meg ilyenek ma tudnál(tudnátok) választ adni arra hogy milyen diódát meg relét vegyek? mert holnap megyek olyan helyre.
előre is köszi kisDohi
Nem sértődtem meg, ott a smiley...
A diódát odaírtam 1N400x (az x a feszültségtűrése xszázV), a relé meg akár autóvillamossági 4 lábú legyen. Vegyél egy késesbiztosíték foglalatot is, és rakj bele egy 10A-es biztosítékot, a leágazástól max 15cm-re! Üdv Inhouse
és az "x száz V"-ot honnan tuom megállapítani? hol mérjem ki és hogy?
nah találtam itthon egy relét nem tuti hogy jó de gondoltam megkérdezem az oldalán ez a rajz található
egyébként ez az autómba való nem tuom melyik relé
cikkszám alapján ablaktörlő és hátsó mosó relé de külföldi oldalon találtam csak, így nem tuti de ha szted beköthető akkor majd leírod pontosan, hogy hogy kell
53-as számozás ablaktörlőreléken szokott lenni. Ez nem jó.
Ilyenek legyenek rajta: 15, 85, 86, 87.
Mondjuk én kezdettől nem értem ezt a csomagtartó-nyitást. 5 vezetékes ajtómotorral pattintod fel? Ehhez inkább egy elektromágnes lenne megfelelő.
nem az 5 vezeték a lényeg! hanem hogy kp-zár!
mivel 5 vezetékes ezért lehet neki jelet adni elvileg de mivel nyomógombos kapcsolóval van bekötve ezért nem állandó árammal működik hanem pillanatnyival (amikor megnyomom a gombot akkor kap áramot CSAK) az 5 vezeték egyikével jelet akartam adni de utána rájöttem hogy nem lehet azaz hiába adnék semmi értelme. Amúgy a kp-zár és az elektromágneses nyitó ugyanazt a célt szolgálja úgyhogy mindegy hogy melyik van benne. De azért köszi hogy a számozást leírtad, holnap megyek olyan helyre ahol lehet ilyen cuccokat venni és majd inhouse-tól várom a pontos bekötési javaslatot vagy mástól is csak eddig ő segített sok mindenben
Tényleg nem az 5 vezetéken van a hangsúly, hanem hogy fogasléces központi zár motor. Gyenge. Oda-vissza utas munkára van kitalálva polarizáció-váltással. Szóval el nem tudom képzelni, ez hogy nyit ki megbízhatóan egy viszonylag erős zárat, és utána mitől megy vissza az eredeti állásba.
úgy történik hogy mivel az eredeti gomb is vissza megy a helyére és így ez is. A motor teljesen kihúzott állapotban van lefogatva és ahogy kap áramot (egy polaritással) így kinyitja (-17-ben is, amikor tavaly a saját zárját jégoldózni és ütni kellett hogy megmozduljon) egyébként az oldalsó ajtók nyitásához (lefalazott kilincs) is ilyet használnak, innen az ötlet! Egyszerű Jó és MEGBÍZHATÓ nekem megfelel lehet gyenge de jó
Értem. Azért furcsálltam, mert ezek a motorok sok esetben még a ajtózár mozgatásához is gyengék. Azért én a helyedben kicserélném egy tekercsesre. Egy rossz önindító behúzótekercse tökéletesen megfelel a célnak.
Kicsit nekem is fura a kp zár motor, tényleg mi húzza vissza?
Ennél jobb rajzot nem tudok, most sem adni Üdv Inhouse
Gondolom, a zár saját rúgója. Nem tartom túl üzembiztosnak, remélem, van valami alternatív módja a csomagtérbe jutásnak.
holnap lefényképezem és meglátjátok egyszerű és jó nekem azt mondták hogy ez a jobb mert...
http://gergo.gyano.hu/2008/02/02/lefalazott-ajtok-nyitasa ha gondoljátok olvassatok bele nekem ez jött be 2 dolog is jól jött 1. egyszerű 2. ingyen volt (volt itthon 4 kp motorom a legjobban működőt kötöttem be) a visszahúzást meg simán a zár mechanikája végzi ahogy az eredeti nyomógombját is visszahúzta így vissza húzza a kp motort is, de holnap lefényképezem nektek
Bocs, hogy belepofázok.
Nálam már másfél éve egy sima kétvezetékes motor nyitja a csomagtérajtót, gond nélkül. A zár saját rúgója húzza vissza és elég erős is hogy felpattintsa. Közvetlenül a trunk kimenetre van rákötve, mert ez nálam pozitív vezérlésű és relézett (szétszedtem, megnéztem). Az egyedüli gondot az jelentheti, hogy kb. 2mp-ig húzz meg a kimenetet, és bár a csomagteret nem nyitom olyan gyakran mint a többi ajtót azért nem tesz jót a motornak. Ha egy 5 vezetékes lenne ott akkor a kinyitott állapotot érzékelő felső végkapcsoló kimenetével lehetne kezdeni valamit, hogy redukáljuk ez a szükséges időre (kb. 0.2-0.4s). Majd lehet kezdek ezzel valamit. Én négyajtós készletet (2 ötvezetékes és 2 kétvezetékes motor) vettem anno a háromajtós autóra, szóval még van egy tartalék motorom, ha ez nem bírná. És ez egy igen olcsó kínai készlet volt ám. Idézet: „Közvetlenül a trunk kimenetre van rákötve, mert ez nálam pozitív vezérlésű és relézett (szétszedtem, megnéztem).” Na ennyit az egységes 250mA-ről... Üdv Inhouse
nah sziasztok
hazaértem vettem relét meg diódát meg mindent már csak azt kéne tudnom hogy mire mit kössek a relén van egy rajz 30 és 87 közé rajzolja a kapcsolót és a 86 85re valamit (gondolom az a (valami) ad jelet hogy kapcsolgasson) a 30 87-re kössem a 12v-ot de a 85 86nál mit mire?nah meg a diódát a diódáról annyit hogy n4007 van ráírva az 1-es nincs ott az elején de azt mondták nekem hogy az nem számít ez igaz??
találtam képet
amúgy http://www.tnet-autoalkatresz.hu/sajat_import.php?import=2 itt található meg RPL/4-12 (a 4.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |