Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni? Volna nekem egy THUNDER CA105-106 tipusú riasztóm,és ahoz kellene magyar bekötési rajz. Előre is köszönöm Gábor
Szia robi!
Van nekem egy THUNDER CA105-106 tipusú riasztóm meg egy CCL01-es központizáram.Tudnál nekem küldeni egy magyar leírást hozzá,vagy ajánlani valami linket ahonnan le lehetne mindezt tölteni? Meg volna egy problémám a központizár relével,mert nyitni nyit,de zárásnál meg nem akar kikapcsolni a motor,csak ha rá koppintok a tetejére.Ez relé hiba vagy bekötési hiba. köszi előre is Idézet: „nálam pozitív vezérlésű és relézett” Naná hogy ott is xxx mA van, de ebben az esetben a gyártó beletette a relét a dobozba, hogy szegény embernek ne kelljen azt is venni hozzá, vagy az indításgátló rész reléjét itt felhasználni. Olyat nem mondtam, hogy minden riasztógyártó egységesen így oldotta meg, csak hogy az általam szerelt változatokban így volt. Bocsánat ha nem voltam teljesen egyértelmű. És +-t kapcsoltak, de hangsúlyozom, hogy csak azok, amiket beszereltem... Kapcsolási rajzon minden rajta van, még ha használhatatlan is a fordítás. (persze, ha van hozzá) T.
bocsi nekem tud vki segíteni??? azaz tudom hogy tud vki segíteni csak légyszi SEGÍTSETEK Hétfőtől meek dolgozni és szeretném a hétvégén megcsinálni. Nektek biztos egyszerű (ha segítetek nekem is az lesz) próbálkoznék a dologgal csak nem akarok semmit tönkre tenni és nagy költségekbe verni magam (mivel én szereltem be a riasztót így ugrott a gari )
Előre is köszi kisDohi [csak azért írtam így hogy ne a (balhé) legyen a téma kis félreértés volt na bumm fain ez a fórum nagyon segítőkész volt mindenki és innen tudtam meg mindenféle okosságot]
Nincs itt vita, részemről nincs biztos....
Visszaolvastam mit is szeretnél... Így a relét: A 86-ost a Trunk outputra A 85-öst testre/kasznira Ha megnyomod a riszt idevágó gombját a relének kattania kell (meghúz, és el is enged) A 30-ast egy biztosítékkal sorban az akkura. A 87-re az elektromágnes egyik pólusát, a mágnes másik pólusát a kasznira. Én lehet elb*sztam, de diódát nem tettem a reléhez, még működik.... Várj még meg azért pár reakciót, hátha tudnak jobbat, és használhatóbbat is.. T.
De ez csak akkor igaz, ha ezt használsz majd a hátsó ajtódban:
Bővebben: Link Mivel le van vakolva az ajtó, tulajdonképpen sosincs lezárva az ajtó, csak lecsukva. (mint nálam is, nincs gomb, kulcslyuk, nyissa ki ha tudja) Viszont ha motor van benne.....Kinyitni kinyit, kilöki a nyelvét a zárnak, de nem húzza vissza. Tehát sem kz vezérlővel nem lesz jó, sem trunk vezérléssel.. Mágnes kell, trunk szállal, relével... T.
ha nincs akkor jó lehet én vagyok ilyen ÉRZÉKENY köszi a segítséget de ha Még visszább olvastál volna engem"védtél" meg a kp-zár motoros cstér nyitással kapcsolatban. Egyébként ha a diódát nem is kell használni nem nagy probléma mert 5 Ft volt de ha az indításgátló reléből indulok ki akkor a 86 és a 85 közé kell de erre még várok választ (biztos ami tuti) ha jól értelmeztem akkor ez a dióda azt akadályozza meg hogy visszafelé mennyen az áram azaz adott esetben a testre/kasztnira ha nem akkor javítsatok.
Amúgy azért szeretek fórumozni ilyen dolgokról mert autószerelő vagyok (kezdő és nem sikerül szakmában elhelyezkedni ) és olyan jó érzés ha nekem segítenek és utána én is tuok másoknak További (diódázós) segítséget is előre köszi kisDohi
nah gyorsabb voltál mint én én csak azért nem szerettem volna ilyet mert:Bővebben: Link
én ez miatt döntöttem ahogy döntöttem lassan 1 éve
A "reléhez dióda" bibelődésre is van egy elméletem...
Régi autó, nem régi autó... Szétszeded az egyik gyári reléjét... van benne dióda? Nincs.. A dióda feladata ilyen alkalmazásban, hogy nem engedi vissza az elektromos rendszerbe a működtető feszültség megszűnésekor az "önindukció" keltette ellentétes polaritású (?) feszültséget. (De szép mondat ) Én ezt visszarúgásnak hívom, ezért most lehet ki is rúgnak innen.. Tehát lehet beépíteni mert hasznos, de az autó elektromos rendszere nem érzékeny rá.... Aki pontosan le tudja írni ezt a folyamatot, úgyis meg fogja tenni, elősegítve ezzel műszaki épülésünket. Amit linkeltél jogos, de itt csak egy ajtó, a hátsó ilyen, ha jól tudom... T.
igen a hátsó csak akartam a többit is de nem tetszik a mi drága jó hatóságunknak [csak nekem(nekünk)] szóval akkor holnap bekötöm a kp zár motorra a cuccost így ahogy mondtad és fain lesz?!
emléxem egy mondatodra sorry most nem keresem vissza, hogy 5 vezetékes motornél vmi szabályozásról írtál 0,2-0,4s azthiszem. Ez hogy is van? nekem 5 vezetékes a motor(itthoniak közül ez tünt a legjobbnak)
Mint mondtam motorral nem lesz jó...
Ha megnyomod a gombot, kilöki a csomagtartó motorját, és az úgy is marad.... ha lecsukod, nem fog beakadni a nyelv.. Csak a linkelt elektromágnessel a jó. De egy húzórugó esetleg kellhet, hogy segítsen a mágnesben lévőnek. (az erejére azért vigyázni kell, nehogy ne bírja kihúzni a mágnes) Ha a valamelyik ajtóban lévő motorra kötöd párhuzamosan, úgyse lesz jó, mert ha "kizárod" kulccsal a kocsit, egyben fel is nyitod a hátsó ajtót. Ez sem túl jó.... A motorok között a vezetékek száma tesz különbséget. Az ötvezetékes a vezérlőmotor, a két vezetékes meg a rabszolga. Ugyanúgy működnek, de: Az ötvezetékesben vagy egy kis mikrokapcsoló, ez adja a plusz három vezetéket. Vagy egy közös pont (C), egy alaphelyzetben zárt (NC), és egy alaphelyzetben nyitott (NO) kontaktus a mikrokapcsolóban. Ez utóbbi két állapot (NO és NC) felcserélődik a C-hez képest, ha kinyúlik a zármotor karja, és visszaáll, ha visszahúzódik. Tehát ha a motor karja "behúzott", C és NO között nincs zárlat, viszont C és NC között van. A KZ vezérlő egysége innen tudja, hogy milyen állapotban vannak az ajtók, és nem próbál újra rázárni, erőltetni a motorokat, ha szegény lüke felhasználó még egyszer rázár. Ettől világosabban, egyszerűbben nem tudom leírni.. A három vezeték egyszerűen helyzetmegállapításra van.. A motor vezetékei meg + és - a nyitáshoz, valamint - és + a záráshoz. Ugyanaz a vezeték, de a polaritás felcserélődik. Egyenáramú motoroknál a polaritás felcserélésekor megfordul a forgásirány. de gondolom, ezt tudod. Időzítést nem én írtam, de visszaolvasok... Van ugyan ilyen időzítéses téma is, de most a főcsapáson haladjuk egyenlőre... T.
értem én hogy villany motor, de mitől megy
jó bocsi kicsit eltévedtem tegnap "victorio" írta a másodperces témát csak mivel abból idéztél és úgy tünt az írásból hogy véded magad ezért hittem azt hogy te írtad, de nem is ez a lényeg. Értem hogy hogyan működik a motor eddig is sejtettem de mostmár túlképzett is vagyok szóval akkor meg se próbáljam kp-zár motorral ezt a relés cuccost? biztos nem fog működni?
A trunk kimenet elektromágnesre van kitalálva, nem motorra.
Victorionak is van igazsága, de nem üzemszerű működése a motornak, hogy rugó húzza vissza... a 2s is sok idő, addíg forr a tekercs a motorban... De ezt ő is leírta.. Neki elegendőek voltak a feltételek, hogy így vagy úgy de működjön a dolog... Nálad így lesz-e, az kérdéses. Én nem szeretem magamat szívatni, ha mágnes való oda, akkor azt teszek, és nem építek bele plusz hibalehetőséget. Küldtem PÜ-t. T.
nah beteljesült az "igéd" összekötöttem mindent mindennel ahogy írtad és semmi nem hogy 2másodpercig behúzza a motort egy pillanatig sem
mértem multiméterrel a jel vezetéket 0,600 v körüli értéket írt (azt hiszem) nekem olyan multiméterem van aminél csak csak oda kapcsolom hogy egyenáram meg V és magától állítja a feszültség értékét (és ezt írta ki) gondolom ez nem elég ahhoz hogy behúzzon a tekercs és kapcsoljon a kapcsoló, pedig ez csak 1 pillanatra adja a "jelet" de hát ha nem hát nem, marad a nyomógomb végülis csak az ajtót kell kinyitnom és meg is lehet nyomni
Meg kellene nézni, hogy testet, vagy pluszt kapcsol az a trunk kimenet. Egy relét el kell, hogy bírjon. Külön gomb van a távirányítón a csomagtartó nyitásához?
A többit leírták. Üdv Inhouse
Ha relézett a kimenet, akkor nem xxxmA, hanem inkább 20-25A.
Régebben a kp zár vezérlő kimenet is tranzisztoros volt, volt ahol csak testet kapcsolt, volt ahol híd kimenet volt, és pluszt és testet is, felváltva. Aztán mostanában már beraknak 2 relét, kivezetik őket és kész, kösd ahogy akarod, akár közvetlen a motorokra is. A SPAL a szirénának nem pluszt, hanem testet kapcsol... A csomagtartónyitás is lehet variálva. Idézet: „Szétszeded az egyik gyári reléjét... van benne dióda? Nincs..” A relében nincs, mellette a NYÁK-on van. Bár azokból a 2 kockacukor méretű relékből már láttam olyat, amiben benne volt, Csodálkoztam, hogy ahogy próbálgattam, egyszer behúz egyszer nem. Attól függött, hogy kötöttem rá... Üdv Inhouse
Elbeszélünk egymás mellett nagyon, de mindketten ugyanazt mondjuk...
Gyártói döntés, hogy beleteszik a dobozba a relét(és az valóban terhelhető) , és akkor lehet dióda mellette a lapon, vagy nem teszik bele, és akkor csak egy tranyó adja az ütemet az utólag hozzákötendő relének. Ennyi, több lehetőség erre az egy kimenetre nincs. Van egy vadonat új Radix 4T-m polcon, széjjelborítom, megnézem.... A "gyári relén" a nem riasztóhoz tartozó bármelyik relét értem: világítás, stb.. Ott nincs dióda! Leírtam amit tudtam, amit láttam, tapiztam, amit én is megszívtam... A többi nem tőlem függ... T.
jó reggelt látom mozgalmas volt az este
Nem külön gombos a trunk hanem a nyitás gombot kell nyomni 2sec-ig ez számít? és hogy nézem meg hogy + vagy - kapcsol?!
Szia. Megnézheted voltmérővel, vagy autós próbalámpával. :yes:
a papírján +-t ír
Lehet, hogy letestelted, ezáltal elfüstölt az a kimenet. De az is elképzelhető, hogy elírás...
Ezért kellene feszültséget mérni a táp pozitív és a negatív pontjához képest is, hogy ez kiderüljön.
akkor mindjárt kipróbálom egy próbalámpával.
Bár tegnap a multiméter "testjét" tettem a jelvezetékre és a pozitívot a kasztnira akkor minuszban mért vagy ez ebben az esetben nem számít mert másképp kell mérni?!
Igen, ha történetesen nyomdahiba, vagy egyéb malőr folytán negatív impulzust ad, azt a plusz 12 V-hoz képest lehet megmérni. Ha ez volna a helyzet, akkor a reléd behúzótekercsének a másik kivezetését át kell raknod a pozitívra.
nem találom sehol a próbalámpát úgyhogy ez van
Akkor szóval ahova eddig a testet raktam oda 12v kéne adnom? és ha mégsem negatív? akkor tönkre tudok valamit tenni? Ahova a 12vadtam neki oda mit kell?? Szintén 12 voltot?
Üdv.Sikerült a Bravo hoz rajzott keríteni?(Központi zár vezérlő bekötése)
A műszer egyik mérőcsúcsát tedd a kimenetre, a másikat a pozitívra, és ekkor nyomd meg a távirányítót, hogy legyen kimenő jel, amit megmérsz - már ha működik a kimenet. Ha nulla V körüli értéket mérsz, tedd át a második mérőcsúcsot a pozitívról a negatívra, és így ismételd meg a mérést.
A kettő közül egyik esetben 12V körüli értéket kell kapnod. Ha ez nem így van, az a kimenet nem kimenet többé...
nah kimértem, ha a multiméter egyik ága a negatívon van először 0 (0,.. de ez szerintem jelentéktelen érték) ha nyomom a gombot akkor 0,600 körüli.
De ha áttettem a pozitív sarura a mérőcsúcsot akkor állandó 12V(kb) ha gombot nyomtam alig változott egy kicsit lefelé az érték, de az meg szerintem az indexek villanása miatt volt. Nah szóval akkor most mi a teendő???
Akkor az a kimenet nem igazán szuperál...
Csak ennyi van a Tolerance-ban...
Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |