Fórum témák
» Több friss téma |
Az ellenálláson eldiszipálod a hangteljesitmány felét.
Akkor megpróbálok szerezni 8ohm-os hangszórókat.
Annyit szerettem volna még kérdezni,hogy ha nem toroiddal építem az erősítőt hanem lemezessel,akkor is kell neki lágyindító?Találtam itthon egy trafót(lemezes) ami egy sony hifi-ből származik,2x30V és 2x18V-ot mértem ezt gondoltambeépíteni.?
Szépen el szálltak az ic-k a hidalt verzióba nem szigeteltem az ic-t a bordától hanem a bordát szigeteltem a doboztól legalábbis azt kittem a hátlapon a venti csavarok hozzáértek a bordához a dobozon meg hálózati fesz védelme volt hát nem tetszettek egymásnak Remélem csak az ick mentek tönkre... Külsőleg nem látszik az icn semmi nem füstölt meg ilyenek de az egyik oldalon kint van a kimeneten az egyenfesz a másik oldal meg meg sem nyikkan Szerintetek valamelyik ic túlélhette? Hogy lehet kideríteni?
Én is csináltam igy,de a BORDÁT MINDIG MÉRD LE nem ér valamihez.Ilyen esetben a biszti kellet volna kimenyen csak vagy a diódahid.Ha az egyiken fesz van rajta akkor annak anyi,a másik az lehet jó,de nem álitom.Semmi probléma ezentul jobban odafigyelsz
Ha nem volt biztosíték a negatív tápágban, akkor nem valószínű hogy túlélték az ícék.
Készülget a legújabb hidam, ezúttal réz tönkökkel. Kiváncsi leszek, hogy jobb e bármivel is mint az alu. Holnap összehasonlító teszt (csak ídőm legyen rá) :yes:
Hozod a szintet rendesen!
Nagyon szép grat!
Köszi
Igyekeztem, merthogy nem én leszek a gazdája... Magamnak nem raktam volna bele biztiket és polaritásvédő diódákat
Szép munka. Tetszik, meg szabad kérdezni mennyiből sikerült összehozni?
Minden alkatrészem van hozzá itthon, amikor 400Ft -ba került a TDA akkor vettem egy rakással. A mai árakkal számolva, kb 5-6 ezer Ft-ból lehetne megvenni két hídhoz az alkatrészeket, ha nem számolunk tápegységet, hűtőt, ventillátort, rezet, vegyszert, postaköltséget és egyebeket.
Hány mm-es a réz?
Eddig nem láttam zöldet tőled. Hogyan csinálod?
25mm széles, 4mm vastag, 75mm hosszú. Kicsit vastagabból (6mm) szerettem volna csinálni, de csak ilyet kaptam darabban. 106 cm-es darabot adtak 2000-ért (félár) aminek nagyon megörültem. Majd holnap kiderül, hogy van e valami előnye az aluval szemben
Pedig csináltam már mindenféle zöldséget, sárgaságot, meg kékséget is
Az alkatrészoldalnak külön rétegen adok egy kitöltött hátteret a Sprint Layouttal és a szokásos módon rávasalom.
Hmm de finoman néz ki grat
Leteszteltem a réztönkös hűtést és nem vagyok tőle lenyűgözve. Ugyanaz a modul alu tönkkel 10 percen át változatlanul adta a 39V Vpp-t a 8 Ohm-os drótra tisztán szinuszban, rézzel viszont kb 6 perc után 34Vpp-re csökkent a kimenőjel (érdekes). Tehát átforrósodott hűtőbordánál már nem bizonyult ugyanolyan jónak mint az alumínium. Ventillátort nem használtam, 20x11,5x3,5 cm-es bordával teszteltem.
- A táp egy 320VA-es toroid, 35A-es Graetz, és 65.800 µF puffer tápáganként (2x14 db 4700 uF). - A +/- 40,2V üresjárati tápfesz, teljes terhelésen +/-35,8V-ra esett vissza és 348VA hálózati teljesítményfelvételt mértem. Szerintem ne gondolkodjatok réz-hűtőtönkben, mert az alu jobban megállja a helyét ebben az alkalmazásban.
Üdv!
Nem egyértelmű a leírásodból, de gondolom nem csak ez a "hűtőtönk" disszipálja el hőt hanem van még egy hűtőborda is a másik oldalán.
Hol lehet ilyen alu tönköt venni?
Nem lehet hogy esetleg nem tiszta vörösréz hanem valami ötvözet? Már csak az ára miatt is
Fidelcastro! - Igen van rajta egy 20x11,5x3,5 cm-es borda.
Zosi! - Alumínium laposrudat a Bricostore-ban vettem. ODU! - A réztönköt vörösréz laposrúdból csináltam (4x25mm-es EPH sín) Azért adták ennyiért, mert egy régi maradék darab volt az üzletben és így senkinek sem kellett (csak nekem).
Üdv!
Mivel a réznek majdnem kétszer jobb a hővezető képessége mint az alumíniumnak ezért elég valószínű hogy az átmeneti termikus ellenállás nem megfelelő a tönk és a borda között vagy az IC és a tönk között. Azt nem lehet mondani hogy az alumínium jobban megállná a helyét mint a réz.
Üdv!
A két anyagot én is ismerem, hőtanilag is képben vagyok eme megoldás működését illetően, csupán a tapasztaltakat írtam le. Az összehasonlítás mondjuk akkor lett volna teljesen korrekt, ha azonos méretű tönköket használok. Mind a réz és az alu tönkök felületei finoman csiszoltak, megfelelő módon hővezető pasztázottak voltak. A tesztet megfogom ismételni, mert már számomra sem egyértelmű az eredmény pontossága, azt viszont továbbra is fenntartom, hogy a 6x20mm-es Alu laposrúd teljesen megfelel erre a célra. A hővezetési tényező, csak az egyik fontos szempot, a többi között. Egyébként a réz és az alumínium hőkapacítása közelítően azonos, viszont a réz sűrűsége kb 3,3 szorosa az aluénak, ezért kb ennyiszer nagyobb energia szükséges egy adott hőmérsékletre melegítéséhez, azonos térfogat esetén. A nagyobb tömegből viszont az is következik, hogy egy adott hőmérsékleten nagyobb a hőmennyisége, több hőt tárol mint az alu, ezért több idő kell a hő leadásához is. Egyszerűbben: a gyakorlatban dől el minden
A réznek az elektromos vezetőképessége valóban jobb (egy kicsivel) mint az alumíniumé, de nem találtam semmit a hővezető képességükről.
Az igaz, hogy az elektromosan szigetelő anyagok általában a hőt is nagyon rosszul vezetik, de szerintem hőelvonási képesség szempontjából nincsen olyan mértékű gyakorlati különbség réz és alumínium között, ami arányban lenne az árukkal és a tömegükkel.
Nem jól fejeztem ki magam. Arról nem találtam semmit, melyik anyagnak jobb a "hőelvonó" képessége. Van-e olyan egyértelmű fizikai paraméter, ami utal erre. Én arra gyanakszom, hogy kulcskérdés a tömeg, mert egy kisebb tömegű anyag, sokkal gyorsabban veszi fel az őt melegítő félvezető hőmérsékletét.Már csak az a kérdés ez jó, vagy éppen rossz...
Kiollóztam a következőt a linkedből:
Idézet: „...processzorhűtő gyártók miért készítenek, rézmaggal rendelkező, alumínium lamellákat tartalmazó hűtőbordákat: Míg a réz jobban vezeti a hőt, az alumínium jobban képes azt leadni.” Ez is éppen azt erősíti számomra, hogy nem egészen világos a hűtés szempontjából melyik paraméter a fontosabb, a hővezetés, vagy a hőleadó képesség. Visszatérve az alaptémához, véleményem szerint, a TDA7294 "hűtőtönkjének" ideális választás az alumínium alapanyag. Nálam a 10mm vastag "tönk" tökéletesen működik (ilyen).
Így van szerintem is
Az alumínium abszolut megfelelő a TDA-hoz, itt nem érdemes anyagválasztáson dilemmázni.
Hello. Szerintetek egy hidalt tda7294es-t lehet terhelni 6ohm-al? Tudom, h elméletileg 8ohm-ra használják a hidalt kapcsolást, de szerintetek mi lenne 6ohmal?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |