Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   74 / 345
(#) baloghvl válasza VIM hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Üdv!

Megmértem a tekercseket és sajnos az lett az eredmény, hogy az egyik segéd szakadt. Így már világos miért nem indult el magától.
Szerinted 1 segédtekerccsel is képes elindulni? Tehát mondjuk trafón keresztül kapna induláskor 110V-t?
Vagy ha az egyik fő tekerccsel sorban kondenzátort alkalmaznék?
Vagy van esetleg bármiféle megoldás (áttekercselésen kívül) hogy beinduljon magától?

Köszi!
(#) Joci0931 válasza VIM hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Köszi de ez nekem még így is kínai. Ha megtenné valaki hogy a képre felrajzolná mi t hova kössek nagyon megköszönném!
(#) VIM válasza Joci0931 hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Ha minden igaz, akkor a szivattyúnak megfelelő forgásiránynak is stimmelnie kell az áthidalások átfordításával.

motor1.JPG
    
(#) VIM válasza baloghvl hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
A főtekercs az marad L-N. A szakadt segédtekercset iktasd ki, vagy köss vele párhuzamosan egy 8-10mikrós kondenzátort (ez legyen sorba kötve a még ép tekerccsel) és úgy próbáld meg beindítani, talán sikerül. Csak indításra használd a kondenzátort.
(#) The_Saint hozzászólása Jan 18, 2011 /
 
Üdv! Mit jelet az, hogy WYE bekötés? talán a csillag (Y)ra gondolnak?
(#) mokuli válasza The_Saint hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Kérdezz rá a motorra is hogy kéne bekötní
(#) The_Saint válasza mokuli hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
azon vagyok....írtam mailt...olvasd el!!!
(#) Hutty válasza The_Saint hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Az english -Star(wye)-delta connection- elnevezéssel írja. Star-csillag wye-ipszilon
(#) Joci0931 válasza VIM hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
(#) baloghvl válasza VIM hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Üdv!

Megpróbáltam kondenzátort sorba kötni a segédtekerccsel, több értékűt is próbáltam de sajna nem indul a motor. Valamennyit segít rajta a kondi, leginkább azt, hogy talán hamarabb felpörög. Ha magától el is indul nem mindig ugyanarra forog. Van esetleg más ötleted?

Köszi!
(#) egredert hozzászólása Jan 19, 2011 /
 
Helló mindenki!
Remélem jó helyre írok.
Nekem van egy 1,1-villany motorom, amin volt egy üzemi kondi, csak meghalt a kondi. Rátettem egy másik kondit, amilyet éppen találtam otthon, de hál' istennek egyik kondin sem olvasható semmilyen adat. Az lenne a problémám, hogy az új kondival, hogy nem akar vele elindulni a motor, csak ha rápörgetek, és utána feszítem az ékszíjat, de akkor is elég gyengének tűnik nekem, ha "megfogom a motort", akkor megint lazítani a szíjon, rápörgetni, majd utána feszíteni, de huzamosabb ideig használva kissé melegszik a motor. Esetleg valaki tudna segíteni, hogy mekkora kondit tegyek rá, esetleg indítókondi is dukálna hozzá(bár eddig nem kellett).
A válaszokat köszönöm előre is.
(#) fezsolt73 válasza egredert hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
A több infó kellene pl. motor típusa?
(#) egredert válasza fezsolt73 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Sajna a motorról semmi egyebet nem tudok elmondani, csak a teljesítményét, mert semmi más adat nem látszik az adattábláján. Esetleg képet tudnék feltenni a motorról, hátha valaki véletlenül ráismer.
(#) fezsolt73 válasza egredert hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Egy fotót talán megérne csinálni.
(#) VIM válasza baloghvl hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Mellékeltem egy rajzot, hogy hogyan is gondoltam a szakadt tekercsel való párhuzamos kötést. Ha nem az a tekercs a szakadt, értelemszerűen a másikkal kösd párhuzamosan és úgy próbáld meg indítani. Ha nem működik, akkor :gumicsirke:
(#) VIM válasza egredert hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Szia! Ismeretlen eredetű alkatrészeket NE csatlakoztass csak úgy a hálózatra, mert érhetnek meglepetések! Legalább egy ilyen nagyságrendű kondenzátort kell csatlakoztatni állandó üzemre az 1.1kW-s motorhoz. A kisebb az kevés, a nagyobb az sok az üzemben tartáshoz. Most valószínű kicsi az érték amit rátettél, mert rá kell segíteni a forgásra és melegszik a motor a "gyenge" segédfázistól. Így ne üzemeltesd!
(#) egredert válasza fezsolt73 hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Próbáltam több szögből is fotót készíteni, hogy jobban lehessen látni. Az első képen látható a motor eredeti ventilátor burkolata, mert ez le lett rajta cserélve.
(#) egredert válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Köszönöm a jó tanácsokat
Én úgy vettem ki a fórumból, hogy 1kW-hoz kellene 70microF, én találtam eladó 73,5-ös kondit. Esetleg az jó lehetne?
(#) VIM válasza egredert hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Az már sok lesz az állandó üzemre.
(#) preca007 hozzászólása Jan 20, 2011 /
 
Hellotok! egy nagy kérésem lenne egy (3 fázisú villanymotor szakkönyvet) keresek vagy ezzel kapcsolatos leirásokat vagy,hogy honnan tudnám beszerezni! elöre is köszönöm
(#) baloghvl válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Üdv!

Sajnos a múltkori kondizásba beleszakadt a másik segédfázis tekercs is. Gondolom ezzel vége az erőlködésnek. Marad a belökdösés vagy a méhtelep. Nem tudom így mire lehetne használni, mert köszörű már van.
Köszönöm az ötleteket és a rajzokat!
(#) motom hozzászólása Jan 20, 2011 /
 
Akkor inkább a belökdösés
(#) egredert hozzászólása Jan 27, 2011 /
 
Akkor visszatérve az én problémámra (1,1kW-os motor kondenzátor) esetleg ez a kondenzátor megfelelő lenne erre a célra?
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1436866099
(#) pumpa hozzászólása Jan 28, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy betonkeverő, 220/380v. 1KW-os villanymotor ami 220v-ra volt kötve, deltába 80 mikrofarádos kondenzátorral.
A tulaj szerint megindult kicsit rá kellett segíteni néha, de ha megpakolták a betonkeverőt akkor elkezdett össze-vissza forogni. Három fázissal lepróbáltam a motor gyönyörű három egyforma az áramfelvétele, átütése nincs.
Vajon miért forog a motor össze-vissza ha terhelik?
Üdv:pumpa

DSC00263.JPG
    
(#) kadarist válasza pumpa hozzászólására (») Jan 28, 2011 /
 
Hogyhogy összevissza? Menet közben forgásirányt vált?
(#) pumpa válasza kadarist hozzászólására (») Jan 28, 2011 /
 
Igen ! Menet közben forgásirányt vált!
Legalább is így mondták nekem.
(#) Tomi111 válasza pumpa hozzászólására (») Jan 28, 2011 /
 
Üdv!

Szerintem egyszerűen túlterhelik. Nem bírja átfordítani az anyagot, megáll egy pillanatra és indul visszafelé, ahogy a súly húzza.

Üdv! Tomi
(#) pumpa válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 28, 2011 /
 
Én inkább arra gondolok,hogy a kondi nincs rajta állandóan,vagy nem jól érintkezik. Jó lenne tudni, hogy jól gondolom e?
(#) Tomi111 válasza pumpa hozzászólására (») Jan 28, 2011 / 1
 
Hát lehet ez is, de én a túlterhelésre tippelek.
A kondi egy dolog. Attól még elindulhat visszafelé. Próbáld csak ki. Indítsd el deltában 230V-al a 80-as kondival, menet közben vedd le a kondi pl.fázisra menő végét és tedd át a nullára (óvatosan!!!) Nem fog megállni és visszafelé forogni a motor.
Így csinál terhelésen is. Megfogja a beton, húzza vissza és elindul arrafelé.
Vagy kicsi motor akkor keverőhöz, vagy nagyobb áttétel kell, hogy lassabban forgassa. Esetleg nagyobb kondi?
Szerintem. De várd meg mások véleményét is!

Üdv! Tomi
(#) pumpa válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 28, 2011 /
 
Köszi a választ, holnap kipróbálom, és kíváncsi vagyok mások véleményére is.
Következő: »»   74 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem