Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   85 / 341
(#) VIM válasza _Fireball_ hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Mondj konkrét típust, motorkódot és ha találok róla adatokat, megírom.
(#) CsemanAttila válasza tomsimatyi hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Miért nem raktok át minden gyújtáshoz tartozó elektronikát is?
(#) szebi76 hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Üdv.Nem tudja valaki milyen márkájú autós kihangositóhoz való ez a csatlakozó.Ezen kapja a feszkót.Válaszokat előre is köszönöm.
(#) tomsimatyi válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
köszi mindenkinek közben sikerült megcsinálni,átraktam a fesz szabályzót a régiről és eddig működik
köszi még egyszer
(#) davidpeter hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Van egy leejtett és kidöglött DELTA feliratú autótávirányítóm, ami egy nem gyári, utólag beszerelt riasztórendszerhez tartozik a kocsiban. Szétszedtem, nem találtam benne semmi gyanúsat, eltekintve egy állítható kondenzátortól, amit a multiméter masszívan 0 faradra mér. (Nem állítgattam, mert ez lehet az RF adókör hangolója és nem szeretném még jobban elcseszni). Van valakinek tapasztalata ilyen cuccokkal? Meghalhat egy kondi egy leejtéstől? Először arra gondoltam, hogy a forrasz tört el de kivettem a nyákról és úgy is 0 kapacitást jelöl. Esetleg lehet olyan kicsi az érték, hogy az MX25304 nem tudja kimérni? Nem rövidzáras, így tényleg nem tudom, miről lehet szó. (Gomb nyomására a visszajelző világít)

Mellékelek két képet, aki tud segíteni, annak hálás vagyok!

http://kepfeltoltes.hu/view/110206/IMG_8259_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/110206/IMG_8261_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(#) klimás56 hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Sziasztok!
Ha volt már téma , elnézést , nem böngésztem végig a sok oldalt.
A rendszám világításom ( 2 x 3 Watt sofita ) szétrohadt és LED-del csináltam helyette másikat. Kénytelen voltam egy ellenállással "becsapni" a figyelést, ugyanis bekapcsolás után kb. 5 mp-el lekapcsolta feszültséget a körről. Egy 82 Ohm/10 Watt -s ellenállással tökéletesen működik most minden.
Kérdésem: CAN buszos rendszerben hogy méri a számítógép egy adott izzó jó vagy kiégett állapotát?
Köszönöm a választ.
(#) CsemanAttila válasza klimás56 hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Üdv, egyszerűen azt figyeli mekkora áramot vesz fel. Ha egy bizonyos szint alá csökken, akkor jelez.
(#) klimás56 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Köszi, ezt sejtettem, de a technikai részére lennék kíváncsi.
Lehetséges, hogy valahol a"fekete" dobozban minden fogyasztói körbe beiktatnak egy néhány tized Ohmos ellenállást és ezen mérnek feszültségesést?
Ha jó az izzó akkor az átfolyó árammal arányos fesz. esés van ez mérhető, gondolom van egy -tól-ig érték. Ez feldolgozható információ a vezérlőegységnek.
Vagy egyszerűen időről-időre végig pörget egy mérés sorozatot a test felé , ha meghatározott értékben mér ellenállást , minden OK?
A gyakorlati megvalósítás érdekelne...
(#) rascal válasza davidpeter hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Ha 20nF a legkisebb méréshatár, mint az én műszeremben (MX25314), akkor 10pF-es lépcsőkben mér, de ilyen kis kapacitásnál már gyakorlatilag használhatatlan. Az a kondi pedig lehet, hogy még 10pF sincs. Gondolom feliratot nem találtál. Azt megnézhetnéd, hogy ellenállás mérővel mit mutat (szakadás lenne a jó). Én a helyedben minden alkatrészt külön külön leellenőriznék, és visszarajzolnám a kapcsolást (itt olyan egyszerű). Még az IC-ről is van adatlap (bár nem túl bőbeszédű).

szerk: Most nézem, forrasztási oldalon van pár gyanús rész, amiről nem tudom, hogy csak kosz, vagy repedés. Pl a jobb felső sarokban az "U" kanyarban, vagy a bal alsó sarokban a táp forrszeme, és az utána következő másik forrszem között. Óvatosan pucold meg, és nézd át úgy is. Ellenállásmérővel ellenőrizd le az összes vezetősávot, hátha megtört valamelyik.
(#) Ricsi89 válasza rascal hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Az U kanyarban az csak kosz szerintem, de alul a betápnál az elég egyértelműen repedés. Ez indokolná is, hogy miért nem csinál semmit a távirányító. A képről kivehető, hogy még a felette lévő, az IC két lába között lévő vezető széle is le van szakadva, de az még átvezet attól.
(#) davidpeter válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Újra forrasztottam vagy 8 helyen és most megy. Köszönöm a segítséget!
(#) CsemanAttila válasza klimás56 hozzászólására (») Feb 7, 2011 / 1
 
Üdv!

Ennyire még nem vagyok benne a CAN rendszerben, de folyamatban van a tanulása Ha esetleg látok valami konkrét dolgot erről, akkor megírom.
(#) mazsi258 hozzászólása Feb 8, 2011 /
 
Sziasztok.
Valaki letudja ezt nekem fordítani? Illetve hogy mégis hol keressem az autóban? Ha jól gondolom, akkor a levegőszűrő fölötti vákumcsöves becsatlakozású "fekete doboz". Van Bosch Esi programom, a hibát nem igazán írja le, csak ha tudom a kódot. Én csak villogtatni tudom és ezt hozta ki 2221. Autodata pedig ezt a leírást hozta ki, de angol nyelv "kicsit nem beszél". Ha valaki tud kérem segítsen.
(#) CsemanAttila válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Helló. Ez szívócső nyomás érzékelő... valahol a szívócsőben van.
(#) VIM válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Szia! Bajok vannak a levegős rendszerben. Rés van rajta, vagy lyukas, laza, valamelyik kapcsolatnál. MAP=szívócsőnyomás, MAF=légtömeg mérő, turbónyomás szabályzó, nincs elektromos kapcsolat. Valami ilyesmit jelent.
(#) dpeti válasza VIM hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
BTW: MAF csak dízelben szokott lenni?
(#) Dudus válasza dpeti hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Nem. Minden motorfajtának szüksége van a beszívott levegő mennyiségére, bár vannak olyan rendszerek pl. a Mono Jetronic ami a fojtószelep helyzetéből és az üzemi paraméterekből számolja és nem méri.
(#) gpxlala hozzászólása Feb 9, 2011 /
 
Sziasztok! CAN rendszernél tudja e valaki miért csak 12V-ot ad a fényszóróknak? Opel Astra H-nál. Másik autón ugyan ennyit mértem.
(#) dpeti válasza Dudus hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Csak azért kérdezem, mert a Scanmasterben van olyan lehetőség hogy MAF szenzor mérések alapján megbecsüli az üzemanyagfogyasztást. Szóval MAF hiányában létezik valami lehetőség arra, hogy ugyanezt megtegyem?

A CAN üzenetek küldözgetése fogadása nem akadály, inkább a módszer érdekelne, mert ahhoz nem értek
(#) SzervízMacska válasza dpeti hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Szerintem mérni kell a megtett utat és a befecskendezett üzemanyag mennyiséget. Utóbbit talán a befecskendezési időtartamból lehetne számolni (?). Utána csak egy egyszerű osztás...
(#) Skyline hozzászólása Feb 9, 2011 /
 
Sziasztok!

Érdeklődnék hogy szerintetek a tompított izzót ki lehetne-e váltani mondjuk egy 10W-os power LED-del?
Világítana e úgy mint a tompított?
(#) dpeti válasza SzervízMacska hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Benzines az autó, nem dízeles sajnos. (A dízel csak azért volt a kérdésben, mert azt hittem, hogy csak azoknál használják)
(#) dpeti válasza Skyline hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Nem hinném. A ledek a térben nem egyenletesen adják a fényt, és a lámpatest még fel is erősíti ezeket a geometriai hibákat. Léteznek persze retrofit led-es izzók erre a célra, venni kell egyet, ki kell próbálni, de 1 pár ára 10k felett van, és nem garantálom az "élményt" mellé.
(#) Skyline válasza dpeti hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Köszi!
Akkor lehet jobban járok a xenon-szettet veszek.
Kell valami engedély vagy mübizonylat xenon beszereléséhez?
(#) SzervízMacska válasza dpeti hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Abban is van injektor, nem? Akkor meg befecskendezési időnek is kell lennie... :yes:
(#) dpeti válasza Skyline hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Amennyire én tudom projectoros lámpatest kell hozzá, fényszórómosó, meg automatikus magasságállítás. Ezek hiányában nem biztos, hogy megfelel majd műszaki vizsgán. Ha pedig rendőr állít le, mert feltűnik neki, az pénzügyileg fájdalmas szituációkat tud teremteni.
Kapható növelt fényerejű hagyományos halogén izzó is (+50%, +90%), igaz ezek élettartama rövidebb, de nem kifejezetten drágább a hagyományosnál. Én első lépésben ezeket próbálnám ki.
(#) Skyline válasza dpeti hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Valami olyan fényű xenont kéne választani ami leginkább hasonlít egy izzólámpa fényéhez,létezik ilyen árnyalat?
(#) dpeti válasza Skyline hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Ezt sajnos nem tudom. Létezik többféle színhőmérsékletű, de erről jobb megkérdezni egy méginkább hozzáértőt.
(#) Skyline válasza dpeti hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Azért köszi az infókat!
Majd utánanézek még
Üdv!
(#) dpeti válasza SzervízMacska hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Ezekre gondolsz?
$PID07 (fuel trim)
$PID0D (Vehicle Speed)
$PID0B (Manifold Pressure)
$PID0F (intake air temp)
$PID0C (RPM)
Következő: »»   85 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem