Fórum témák
» Több friss téma |
Sokkal előrébb most sem vagy, de nincs mit.
Nem olvastam végig minden kérdésedet, de három dolgot kell tisztázni az elején. A legelső hogy jó-e az akksi. Ha igen, mekkora ellenállás van az akku és az önindító között. A gyári préselt kábelvég saruk és a szintén préselt akkusaru hagy némi kívánnivalót maga után, főleg ha elkezd oxidálódni. Hiába jó az akksi, akkora feszültség fog esni az önindítóig hogy már nem tudja rendesen megforgatni. A legtöbb autómból ezeket kidobtam és rezet tettem bele amibe fixen beleforrasztottam a kábelt. A harmadik hogy nem meríti-e le valami az akkut.
Ha egyik probléma sem áll fenn és a bendix sem kopott, akkor szokott jönni a főleg BOSCH önindítóknál előforduló hiba, ami abból áll hogy a forgórész tekercseinek leforrasztott kivezetéseinél nagyon kevés az ón, ez néha "eltörik", és egyáltalán nem vagy csak néha lesz kontaktus. Ki kell venni a forgórészt, erős fényben ezek a repedések már szabad szemmel is láthatók. Újra kell forrasztani és jobb lesz mint új korában.
Ez nem egészen így működik. Az áram a kulcsszó, nem annyira a feszültség...
Az akkunak képesnek kell leadnia az indításhoz szükséges áramot, ami 100A nagyságrendű. Eközben a feszültség egy pillanatra 9V körülire is eshet. Az akku nem igazán lehet 10V-ra merülve, az egy cellazárlatos, vagy mélykisütött akku... Üdv Inhouse
Az aksit dec 19 én vettem egy 55ah-s banner,az ellenállás nem mértem még,de hogyan mérjem hogy leveszem az aksiról a sarut és úgy vagy szedjem le az önindítót és csak az önindító és az aksi között (vezeték )nélkül?
lemeríteni nemhiszem mer fogyasztást 0.08 A mértem miközben bevolt kapcsolva a riasztó bendixet még nem néztem,az önindító valeo-s..
Mindenképpen egy analóg műszer kell, amit indítózás közben ráteszel közvetlenül az önindító kapcsaira. A feszültség nem nagyon eshet 9-10V alá indítózás közben. Ha mégis akkor a kábel vagy a saru a ludas. Nekem az a gyanúm hogy 99%-ban a bendix vagy a forgórész lesz a hiba.
Próbáld használni ha nem jelentkezik a hiba akkor nincs miről beszélni csak az akku volt lemerülve,ha jelentkezik akkor kell tovább keresni a hibát..
Mérd le az áramfelvételt a műszer 200mA-es méréshatárában is. A 10A méréshatárban már sokat csalhat az alján. Autót hogyan szoktad használni? Lehet, hogy a boltból már úgy hoztad el az akkut, hogy majdnem le volt merülve, és ha nem használtad azóta hosszabb úton, akkor a generátor nem tudta feltölteni, csak mindig töltött utána kicsit, a riasztó meg szépen lemerítette. Ha valóban 80mA az áramfelvétel, akkor az naponta kb. 2Ah töltést vesz ki az akkuból. Ha elhoztad a boltból úgy, hogy 15Ah volt benne, akkor egy hét állás mellett már megis van, hogy miért volt indításképtelen.
Úgy hogy nem hallottam az önindítóját. Ha hallom miközben indítózik, lehet hogy fülre megmondom mi a hiba. Nem azért mert nagyon okos lennék vagy sokkal jobb fülem van mint másnak, csak javítottam már néhányat.
Hello
Az én önindítóm igen érdekes jelenséget produkál, a székefék jók, a komutátor is jó ,fel van perselyezve és néha nem indít csak kattan egyet tehát behúz és az indítás elmarad és hiába forgatom a motort akkor se indít aztán gondol 1-et és 2 hónapig jó aztán megint előjön ez a hiba. Ha valakinek van ötlete akkor megköszönöm, ja és ez 1 Bosch önindító
Szia! Lehet a behúzótekercsben lévő kapcsoló nem jó ez sajnos csak cserével javítható mert nem lehet szétszedni..
Kis kézügyességgel szétperemezhető, lehet is kapni hozzá javítókészletet (a bakelit + az érintkezők).
Az öreg UNO-m csinálta ezt, meg kellett kocogtatni a behúzót, vagy sebességben mozgatni az autót, általában valamelyik után elindult...
Üdv Inhouse
A sebességben történő tologatás kb. olyan, mint a placebo a gyógyításban, de a lényeg, hogy használ.
Amikor mennél és nem indul, akkor még a hátad mögé köpés is előjön...
Üdv Inhouse
Köszi a segítséget én is ilyesmire gondolok, netán testhibára.
Üdv mindenkinek!
Szeretném közzétenni - okulásképpen - az én önindítós történetemet. Rövid leszek, ha senkit nem érdekel, törölhető. Lada 2107 Történt pedig, hogy indításkor csak kerepelt az önindító, de a motort nem tekerte, nem indított, aztán néhány kísérlet után mégis indított, majd később megint csak kerepelt, és végül teljesen sikertelen volt az indítás. A relék "ciripeltek", még akkor is, amikor csak a világítást akartam bekapcsolni, hogy ellenőrizzem, egyáltalán él-e az akkumulátor. Nem volt világítás. Kicsit vártam és addig műszerrel ellenőriztem az akkufeszültséget, problémát nem találtam. (12,54V) Megint próbáltam indítózni, de csak kerepelt, nem indított. Régebben volt egy olyan gondom, hogy a főkábel leszakadt az önindító motorról, akkor is így viselkedett. Keseregve készítettem elő a szerszámokat, hogy kivehessem az önindítót és megjavítsam, ehhez viszont le kell kötni az akkumulátort, addig is felteszem a töltőre, had erősödjön. Ekkor ért a szerencse: észrevettem, hogy a pozitív sarunál lötyögnek a vezetékek. Ráhúztam a csavarokat és az autó azonnal indult, megúsztam az önindító buherálást. Vettem új sarut, kicseréltem, most teljesen jó. Szép napot!
Sziaszto! Lenne egy kérdésem! Beragad az önindítóm. Ha ráindítok az autóra elkezdi tekerni a motort, eddig semmi baj, viszont ha a kulcsot visza fordítom és teljesen leveszem a gyujtást, a motor még mindig teker. Beragadna valami? Már szétszedtem az önindítót teljesen de ugyanez van. Viszont ha kiveszem a váltóból és csak ugy bekötöm, akkor minden megfelelően működik ráadom a kulcsal az áramot megy, leveszem leáll. Csak akkor őrül meg ha visza teszem a váltóba:S. Szerintetek mi lehet a baja? Előre is köszi a segítséget.
Beragad "blendix". A fogaskoszorú és az önindítóban levő fogaskerék felverődése /kopása/ miatt szokott általában előfordulni. Gyakorlatilag össze szorulnak a fogaskerekek az indítózás során. Ha van sorja a lendkeréken levő fogaskoszorún próbáld meg lereszelni róla ha hozzáférsz. Ha az önindítón levő kis fogaskerék szemmel láthatóan kopott akkor cserélni kell.
Valószínűleg a mágneskapcsoló érintkezői be vannak égve, indításkor összeragadnak.
Tipust nem írtál, némelyiknél relézve van az indítás, a relé beragadása is okozhatja ugyanezt. A bendix nem tud bentmaradni, mert ha beindul, a felpörgő motor mindenképp visszalöki. Ha nem így lenne, akkor se tekerne tovább, ha levetted a gyújtást, mert a mágneskapcsoló érintkezői ilyenkor már nem lennének zárva.
Seat ibiza 1991 1.5 porsche system motor
szervusztok mesterek szetbontotam 1 roncskocsi oninditojat a tulaj szerint nem inditott.
nos komojabb problemat nem talaltam, de a kommutator hogyan kell mukodjon? 2 kivezetes 1 tekercs igaz? 4szenkefe 2 azonos polus egymassal szemben, tehat 1 bizonyos tekercs ket kivezetese egymassal 90 fokos szoget zar be... jol gondolkodom? mert ha rakotom 1 akksi pozitiv kivezeteset a kiszerelt rotororon 1 tettszoleges kivezetesre a negatiavt pedig a mellette levore akkor nem kene tortenjen semmi igaz... mert ket kulon tekercs. valaki kerem mondja el!
Az baj, ha nem történik semmi, szikráznia kellene nagyon erősen...
Az első tekercs vége egyben a következő tekercs eleje, és így tovább, amíg körbe nem érünk.
ok
szikrazni szikrazik rosszul irtam akkor tehat nincs leégve se semmi tok jo akkor mar csak azt kell kideriteni hogy osszerakva mer nem forog... kézel forog csak nehezen(gondolom azer mer allati erosek a szenkeferugok) ha aramot adok neki csak fel megy az ampermero maxra es remeg az egesz onindito de nem lodul meg a sztator es a forgoresz nem er ossze mert nincs kopas nyom a csapagy is forog ugyhogy nem tudom mi lehet meg a sztator tekercsei epnek latszottak azt meg holnap ellenorzom
Mekkora áramot adsz neki? Több száz amper is kellhet induláskor.
Ampermérő minek? Ugye akkuról próbálod, nem valami csengőreduktorról?
ki van szerelve, nincs rajta terheles ugy mar csak indulhatna 10 amperrel...
régi szovjet töltő 10 amperig mer az ora rajta 6 fokozatos armaerosseg szabajzas es mar elso fokon is ad 6 ampert az akksinak
akksira nincs lehetosegem rakotni
Arról nem tudod kipróbálni. Ha nem Orosz volna a töltő, ki sem bírta volna élve. Szerezz egy akkut aztán meglátod megy-e.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |